PDA

View Full Version : Mandoline van Musicallin



Portel
29 mei 2009, 20:27
Verplaatsen naar 'Overige snaarinstrumenten', asjeblieft

Heey beste gitaarnetters,

Ik ben van plan een Mandoline aan te schaffen.
Ik speel nu bijna anderhalf jaar akoestische gitaar en bijna een half jaar elektrische gitaar.
Mijn muziekleraar op school wees me erop dat bij MusicAllIn veel goedkope instrumenten te vinden zijn van hun eigen merk.

Ik kijken en ja hoor. Er staan 2 Mandolines van het 'MusicAllIn'-huismerk.
Een akoestische voor 50 euro,
En een electro-akoestische voor 60 euro.

Hier 2 foto's, qua uiterlijk zien ze er nagenoeg hetzelfde uit. Enige verschil zijn de merknamen.
Klik akoestische (http://www.musicroom.com/images/catalogue/fullsize/EMD12998.jpg)
Klik semi-akoestische (http://www.giggear.co.uk/data/images/products/large/725.jpg)

Nu vroeg ik me af, zijn deze mandolines geen troep?
Ik ben niet van plan actief mandolinist te worden. Meer als instrumentje voor 'erbij'.

Denken jullie dat ik deze kan kopen, zonder ze na een dag door midden te breken van frustatie omdat de kwaliteit bagger is.

(En willen jullie ook vertellen voor welke jullie dan zouden gaan?
Semi-akoestische, of akoestische)

Gitaar4LifeDude
30 mei 2009, 15:20
Ik denk dat je stiekem zelf ook al wel weet wat je kan verwachten voor 60 euro, dat zal weinig soeps zijn.
En als je dwars wil zijn er er toch een wil kopen zou ik voor de semi-akoestische gaan, het is toch maar een tientje meer.
edit: het lijkt ook wel verdacht veel alsof er stagg op die headstock staat waar ik al helemaal nie vrolijk van word.

Broosje
30 mei 2009, 15:41
Ga ze eens testen
Om als speelgoedje te dienen is de kwaliteit mss wel OK...
Als de klank niet al teveel verschilt zou ik ook wel de semi-akoestische kiezen; kan nog handig zijn als je ooit iets wil opnemen ofzo

Portel
30 mei 2009, 16:38
Ik denk dat je stiekem zelf ook al wel weet wat je kan verwachten voor 60 euro, dat zal weinig soeps zijn.
En als je dwars wil zijn er er toch een wil kopen zou ik voor de semi-akoestische gaan, het is toch maar een tientje meer.
edit: het lijkt ook wel verdacht veel alsof er stagg op die headstock staat waar ik al helemaal nie vrolijk van word.



Hier 2 foto's, qua uiterlijk zien ze er nagenoeg hetzelfde uit. Enige verschil zijn de merknamen.

Het zijn dezelfde mandolines qua uiterlijk, alleen de merken zijn anders.
Maar volgens mij zijn ze nog steeds allemaal van dezelfde fabriek.

RobertoL
30 mei 2009, 20:08
Stagg...

Wat werd er ook alweer gezegd over stagg?:)

even zoeken.

'Dat zeggen ze ook van een stagg, denk niet dat die tests iets zeggen (al lijken K&E cabs me wel redelijk).'

'Verder speel ik niet op een fender maar met een stagg (ik wilde de naam eerst niet noemen vanwege vooroordelen) '

'het geweldige merk *kuch* Stagg '

'Je gear: Stagg is hier een scheldwoord laat het ze maar niet lezen '

Portel
30 mei 2009, 20:23
Het is ook geen Stagg, maar een MusicAllIn huismerk.
Ik ben ook niet op zoek naar een geweldige mandoline,

Maar gewoon een leuk, goedkoop mandolinetje waar ik een jaartje plezier van heb.
Ik denk ook niet dat ik professioneel mandolist wil worden. Gewoon als leuk instrumentje voor erbij.

Robdop
30 mei 2009, 20:51
gewoon testen. bevallen ze je dan kopen zoniet niet doen??

de oplossing is altijd simpel.