PDA

View Full Version : ibanez of stratocaster of jackson???



Nocki
24 maart 2003, 20:34
hoi.

Ik zou graag een goede gitaar erbij hebben met een goed geluid. ik heb een gibson lp maar voor sommige nummers zou ik een twangy geluidje nodig hebben.
helaas een strat ligt me niet echt maar sommige ibanezjes weer wel.
welke gitaar heeft er een leuk singlecoil geluid maar ook een leuk scheur geluidje.
het gaat erom om funk, blues, rock, en cleane dingetjes mee te kunnen doen maar ook weleeens om te scheuren. die steve vai gitaren vind ik wel interesant maar ik heb ern og geen ervaring mee.

welke gtaar hiervoor???

Nocki

MrClean
24 maart 2003, 20:44
alle gitaren wel, als je de E-snaar maar vervangt door een nickle-wounded aarshaar

marc_o
24 maart 2003, 21:24
Op 2003-03-24 20:34, schreef Nocki:
hoi.

Ik zou graag een goede gitaar erbij hebben met een goed geluid. ik heb een gibson lp maar voor sommige nummers zou ik een twangy geluidje nodig hebben.
helaas een strat ligt me niet echt maar sommige ibanezjes weer wel.
welke gitaar heeft er een leuk singlecoil geluid maar ook een leuk scheur geluidje.
het gaat erom om funk, blues, rock, en cleane dingetjes mee te kunnen doen maar ook weleeens om te scheuren. die steve vai gitaren vind ik wel interesant maar ik heb ern og geen ervaring mee.

welke gtaar hiervoor???

Nocki

ik heb nog wel een paar Musicmans voor je te koop, je woont toch dichtbij nu de tunnel er is.
In welke band zit/zat jij trouwens, ben wel bekend in Terneuzen..

F00L
24 maart 2003, 21:44
Grappig, ik ben eigenlijk op zoek naar exact hetzelfde, ik zat zelf meer aan een LP of een Fender strat te denken

Ik word zo hitsig van een mooie LP custom... maar ze zijn niet linkshandig te krijgen geloof ik? En ze zijn erg duur...

Nocki, een Fender strat is volgens mij een gitaar waar je behoorlijk aan moet wennen, misschien moet je gewoon een weekje een strat lenen van een vriend en daarna nog eens oordelen, de sound vind ik persoonlijk heel behoorlijk :smile:

marc_o
24 maart 2003, 21:48
Op 2003-03-24 21:44, schreef F00L:
Grappig, ik ben eigenlijk op zoek naar exact hetzelfde, ik zat zelf meer aan een LP of een Fender strat te denken

Ik word zo hitsig van een mooie LP custom... maar ze zijn niet linkshandig te krijgen geloof ik? En ze zijn erg duur...

Nocki, een Fender strat is volgens mij een gitaar waar je behoorlijk aan moet wennen, misschien moet je gewoon een weekje een strat lenen van een vriend en daarna nog eens oordelen, de sound vind ik persoonlijk heel behoorlijk :smile:

Linkse les Pauls, zowel standard als custom zijn prima te verkrijgen hoor, het enige wat jij moet doen is je beurs flink opentrekken. :wink:

Neals
24 maart 2003, 22:28
voor funk zou ik je een ibanez RG aanraden

lupoloco
24 maart 2003, 22:58
Charvel?

@iro
24 maart 2003, 23:42
strat of tele

andy
24 maart 2003, 23:49
geen jackson in ieder geval, is een scheurplank en de meeste Chravels ook trouwens, alhoewel ik wel eens een single coin exemplaar heb gezien.

Shay
25 maart 2003, 00:07
Idd geen Jackson .. een s of rg serie van Ibanez is meer jouw kant op. In de 2e of 4e stand split je altijd een humbucker zodat je juist geen dikke sound krijgt maar meer ietwat dunne funky sound. Ibanez heeft echt een eigen sound en ik hou daar nog steeds veel van. Een echte aanrader is de 1540fm van Ibanez (kost ca. 1100 euro) en is een prestige gitaar .. gewoon naar feedback en bespelen en vertel ons later wat je ervan vind!

michielv
25 maart 2003, 08:44
Nocki, waarom ligt een strat je niet? Is het de feel van de hals of het soort geluid?

Er zijn verschillende soorten halzen en die voelen lang niet allemaal hetzelfde. Persoonlijk ga ik helemaal voor zo'n ouderwetse dikke maple hals, type honkbalknuppel.

Als ik zo naar je geluidsvraag kijk zou ik zeggen: telecaster, misschien een nashville met een extra element in het midden?

Zelf ga ik binnenkort mijn tele verbouwen (was een gewone, toen eentje met twee strat elementen in midden/hals positie) en er een oude Guild humbucker in de nekpositie inzetten. Dan waarschijnlijk nog een single coil in het midden voor wat extra strat mogelijkheden. Ben benieuwd hoe dat gaat klinken... Net anders dan een Nashville waarschijnlijk (Keith meets SRV meets Andy Summers? Zou heel mooi zijn :wink: ).

Ibanez RuleZ
25 maart 2003, 10:24
Op 2003-03-24 23:49, schreef andy:
geen jackson in ieder geval, is een scheurplank en de meeste Chravels ook trouwens, alhoewel ik wel eens een single coin exemplaar heb gezien.


Hehe, ga jij je huiswerk nog maar een keer doen. De meeste charvels zijn nogal superstratachtig. Zeker de japanse modellen (de "model" serie) zijn echt niet zulke scheurplanken. dat valt echt reuze mee. Ik ben zelf op zoek naar een Charvel Model 6. Ik denk dat Charvels, zeker model 4 ofzo een goede optie zou zijn voor je!

harrald

Barret Wallace
25 maart 2003, 10:27
Eh ik heb ook een model4 en die dingen scheuren als gekken..

BLOK182
25 maart 2003, 10:40
Een leraar bij ons op school heeft een Charvel, haalt ie een mooie funky cleane sound uit en het scheurt ook nog lekker.

Phyrexian
25 maart 2003, 10:58
Fender Telecaster dude!!! TWAAAAAANG :grin:

Anders Destium
25 maart 2003, 12:02
Ibanez RG's zijn bedacht om mee te scheuren, maar als je een goede hebt (bijv een RG3120) krijg je een mahonie, maar dan komt ie meer in de buurt van een LP dan van een tele.

Voor het geluid dat je zoekt zou een tele waarschijnlijk goed geschikt zijn, maar als de gitaar je niet ligt zou ik op zoek gaan naar iets moois 2ehands. Ik weet niet wat je budget is, maar als je een Godin of Hamer vindt ben je er wel lijkt me :smile:

Barret Wallace
25 maart 2003, 12:37
zon line6 gitaar daar ken je TWANG SCHEUR BLUES EN ALLES uit krijgen :razz: :lol:

Nocki
25 maart 2003, 12:40
ja ik weet het. daar kan geen PRS tegen op he...


zo nu weer verder over gitaren...


een telecaster vind ik dan wel weer geweldig... en een strat heb iik zo weinig mee. altijd zo'n dikke body. rare brug enzo... voelt niet zo goed aan...

Electrical Storm
25 maart 2003, 14:20
FENDER FAT STRAT!!!!!!!!!


Heb je een humbucker in brugpositie zodat je toch kunt scheuren...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Electrical Storm op 2003-03-25 14:20 ]</font>