PDA

View Full Version : Hi Gain Buizentop



Mr. Dynamite
29 mei 2009, 18:13
Hey, :ok:

Ik heb besloten om nu toch maar de stap naar buizen te gaan nemen. :)
Nu heb ik een valvestate combo maar ik zou graag naar een half stack gaan ook ivm mijn bandsituatie, we hebben een drummer die aardig kan meppen :D. De Top in dit geval moet wel een hi gain amp zijn met veel oempf zeg maar. Het palm muten moet er echt goed uit komen. ;)

Omdat het waarschijnlijk een half stack word en ik ook nog wat over moet houden voor een aardige cab is mijn budget ong 600 euro en niet veel meer.

mijn muziek stijl is vooral hardrock/metal denk aan; Metallica, Ozzy Osbourne, AC/DC, Rammstein, Airbourne, Accept, Iron Maiden, Guns 'n Roses, Van Halen, Green Day etc om zo maar even een aantal op te noemen.

ik heb zelf al beetje rond gekeken en ook hier op het forum en deze trekken wel mijn aandacht;

de Peavey Valveking
een Bugera ( waarschijnlijk 333(xl) of 6262 )
Randall RH 50T

Kortom; een Hi Gain Buizenversterker gezocht ! :crazyhappy:

Rock On :rockon:

marter544
29 mei 2009, 18:20
Engl Screamer is ook een hele mooie, de thunder ook, maar die is wat minder veelzijdig. De Randall klinkt vet, de bugera ook (maar ik vertrouw de kwaliteit niet), de valveking vind ik wat minder voor metal. Ik speel zelf o.a. metallica, accept en iron maiden met m'n band, en doe dit met een fireball, wat ook erg goed klinkt, hoewel dat echt een stuk meer metal en minder rock klinkt.

Bolder
29 mei 2009, 18:23
Hey, :ok:
...... met veel oempf zeg maar...



Wat is oempf nou precies?

marter544
29 mei 2009, 18:24
Ballen, beetje het laagmid gedeelte zegmaar.. Het gebied dat je darmen eruit laat trillen bij een stevige palm-mute.

Mr. Dynamite
29 mei 2009, 18:24
Wat is oempf nou precies?

Zwaar geluid wat dwars door je heen gaat zeg maar :)

Mr. Dynamite
29 mei 2009, 18:25
Engl Screamer is ook een hele mooie, de thunder ook, maar die is wat minder veelzijdig. De Randall klinkt vet, de bugera ook (maar ik vertrouw de kwaliteit niet), de valveking vind ik wat minder voor metal. Ik speel zelf o.a. metallica, accept en iron maiden met m'n band, en doe dit met een fireball, wat ook erg goed klinkt, hoewel dat echt een stuk meer metal en minder rock klinkt.

Maar die Amps die jij noemt zijn wel buiten mijn budget :(

arcane
29 mei 2009, 18:29
London city bulldog + harley Benton 212 v30 cab :ok:

DeadHerring
29 mei 2009, 18:41
wat je noemt is allemaal geen hedendaagse metal. misschien een marshall JTM/DSL 401 of Vox AC15..., AC30 zal waarschijnlijk iets buiten je budget liggen, maar zoniet, ga daarvoor... Wat je zoekt is iets met een ronkende drive.. vooral testen, testen, testen.

Eomer
29 mei 2009, 18:42
Zeker eens een Valveking uitproberen! Is voor dat geld een goeie buizenversterker en prima geschikt voor metal!

Mr. Dynamite
29 mei 2009, 18:53
wat je noemt is allemaal geen hedendaagse metal. misschien een marshall JTM/DSL 401 of Vox AC15..., AC30 zal waarschijnlijk iets buiten je budget liggen, maar zoniet, ga daarvoor... Wat je zoekt is iets met een ronkende drive.. vooral testen, testen, testen.

Klopt daar heb je gelijk in maar ik speel ook wel nu metal maar veel minder die band die ik opnoem is beetje mijn 'main style'. Ook heb ik liever gain over dan dat ik de gain helemaal open moet draaien voor het gewenste geluid.

Dan nog iets anders; ik heb geen pedaaltjes en koop dus het liefste gewoon een goede amp met een goed distortion channel.

iWishmaster
29 mei 2009, 19:48
Geen top kopen, maar een oude JCM800 2x12" combo (1-kanaals). Evt. een pedaal ervoor en rammen met die hap!

Mr. Dynamite
29 mei 2009, 19:49
Ja maar dan heb je wel open back en dus minder 'oempf' en ik wil liever een goede amp distortion. ;)

Nellyrocks
29 mei 2009, 19:53
Ja maar dan heb je wel open back en dus minder 'oempf' en ik wil liever een goede amp distortion. ;)

Nou geloof me. Open back of niet, open draaien en je oempft je ballen uit je broek.
De vraag is of het metal genoeg is voor je.

sjaak1990
29 mei 2009, 19:54
Behringer of zon peavey vind ik ook geen goede distortion hebben. Pas allebei gehoord en vond het 10x niks, het klonk niet als een buizenamp :dontgeti:Had meer van zon peavey verwacht.

marc_o
29 mei 2009, 20:04
wat je noemt is allemaal geen hedendaagse metal. misschien een marshall JTM/DSL 401 of Vox AC15..., AC30 zal waarschijnlijk iets buiten je budget liggen, maar zoniet, ga daarvoor... Wat je zoekt is iets met een ronkende drive.. vooral testen, testen, testen.


Het spijt me zeer, maar werkelijk niet een van deze versterkers is geschikt...wanneer je niet echt verstand hebt van pedalen, dan zal de topicstarter deze allemaal als miskoop ervaren.

DeadHerring
29 mei 2009, 20:07
Ik snap ook niet waarom men altijd zo hoog oploopt met die valveking.. ja het is wel goedkoop en een buizenamp, maar het klinkt gewoon voor geen meter.

kmoet toch zeggen, onderschat die AC30 niet. Iets boven je budget, misschien... maar qua sound is er weinig beter.

iWishmaster
29 mei 2009, 20:21
Ja maar dan heb je wel open back en dus minder 'oempf' en ik wil liever een goede amp distortion. ;)

Geloof me, oempf heeft de combo ZEKER wel. Mocht je het echt willen, kun je er later een 2x12" closed back bijkopen. Die amp levert zeker wel genoeg distortion, maar om er echt heavy metal (metallica, rammstein) mee te spelen heb je pedaal nodig dat 'em 'over het randje' duwt. Ga hem zeker WEL testen voordat je iets koopt, want vrijwel alle artiesten die je noemt hebben ooit een album opgenomen met die amp (of een andere oude marshall). Als dat niet metal genoeg voor je is, kun je eens kijken of je een Peavey 5150 voor weinig op de kop kunt tikken, dan heb je zeker gain te over, maar wel minder ballen als een JCM800.

allochthomas
29 mei 2009, 20:26
peavey valveking is een prima keuze, alleen wordt hij wel modderig met de buizen die er standaard in zitten als je heel veel gain gaat gebruiken.

arcane
29 mei 2009, 20:44
Ik blijf bij de london city bulldog. Ik heb zelf een fame vsh2-100, en dat is dus exact dezelfde amp als de london city bulldog, alleen met een andere naam dus.
En daar kun je dus echt een flink potje metal mee spelen.

Kost ca. 350 euro, en als je dan een harley benton 2*12 v30 neemt a 199 euro ben je mooi klaar.

caliban
29 mei 2009, 22:26
exact dezelfde amp als de london city bulldog, alleen met een andere naam dus.


Dat wist ik niet.

JeanPaul du Vinnie
29 mei 2009, 22:29
Als dat niet metal genoeg voor je is, kun je eens kijken of je een Peavey 5150 voor weinig op de kop kunt tikken, dan heb je zeker gain te over, maar wel minder ballen als een JCM800.
Uhm, definieer "ballen". Het zijn totaal verschillende versterkers, maar met een 5150 heb je nog altijd belachelijk veel stomp hoor.

Henri H
30 mei 2009, 00:27
Ik heb de JCM 800 4212 combo gehad en nu dezelfde amp maar dan in top uitvoering; de 2205.
Als je alleen maar drive nodig hebt, ga dan voor de 1 kanaals uitvoering.
Ik ben het type nummer even kwijt maar dat kun je zelf wel googelen neem ik aan.
Open back is voor een 2x12 volgens mij alleen maar een zegen.
Ik heb mijn closed back 2x12 cab open gemaakt en geloof me, dat klinkt gewoon beter, meer bas en minder "nasaal".

Die combo geeft je veel punch/oempf/drive maar voor de echte volvette gain heb je een tubescreamer erbij nodig.
Ik raad je de Maxon OD808 aan.
Als je handig bent met de soldeerbout kun je een zelfbouwpakketje kopen van Musikding; Der Screamer, kost €40,- en klinkt identiek.

Een groot nadeel van een combo is dat ie loodzwaar is maar als je jong en sterk bent, overleef je dat best. ;)

Edit: een 5150 kan ook goed denk ik, helaas nooit bespeeld trouwens.

wiegersma
30 mei 2009, 11:32
tweedehands Engl e530 voorversterker over een oude tweedehands Peavey buizencombo

tidalwave_sideburns
30 mei 2009, 11:46
Ik heb gisteren m'n JCM 900 SL-X 2100 verkocht. Die kerel die hem kwam testen plugde een Epiphone Les Paul erin, draaide aan een paar knoppen, en er kwam me toch een ontzettend vette, grommende bulderende klank uit, ik wist niet dat dat ding zo kon klinken. Die chuggachugga palmmutes waren echt superlekker. Moddervet, maar toch dynamisch. Veel te metal voor mijn single coil Gretsch, dus in de verkoop. Wat trouwens ook prettig is aan deze bak is dat je met pre-amp en sensitivity erg veel drive uit je preamp kan halen, en met mastervolume dit tot slaapkamer niveau kan beperken.

Ik zou als ik jou was zeker zo'n JCM bekijken. Aangezien ze niet zo geliefd zijn als weet ik veel JVM of zo, kan je ze vaak voor een prikkie overnemen. Wel op letten: die JCM 900 Dual reverb serie moet je links laten liggen. Je moet dus die JCM 900 SL-X hebben zonder channel switch en zonder reverb.

Mr. Dynamite
30 mei 2009, 11:53
maar kun je bij zo'n slx wel met footswitch switchen naar distortion channel? :???: Als hij dit niet kan lijkt dit me wel heel erg vervelend als je even snel moet switchen in een nummer :dontgeti:

marc_o
30 mei 2009, 12:04
Uhm, definieer "ballen". Het zijn totaal verschillende versterkers, maar met een 5150 heb je nog altijd belachelijk veel stomp hoor.


Inderdaad, zeker wanneer je leert omgaan met de resonance...ik snap niet echt dat mensen vinden dat een jcm-800 zoveel ballen heeft....vind het maar een middelmatige versterker op zichzelf.

Mr. Dynamite
30 mei 2009, 12:05
nu deze tegen gekomen ; ENGL Thunder, beetje rondgekeken en schijnt wel een metal achtige amp te zijn. Maar hij heeft maar 1 gain knop??

marc_o
30 mei 2009, 12:06
maar kun je bij zo'n slx wel met footswitch switchen naar distortion channel? :???: Als hij dit niet kan lijkt dit me wel heel erg vervelend als je even snel moet switchen in een nummer :dontgeti:


Nee, slx heeft 2 masters, voor de rest is het een 1 kanaalsversterker, je hebt dus jouw ingestelde sound maal 2...1 hard en 1 wat harder voor solo's

Mr. Dynamite
30 mei 2009, 12:08
Nee, slx heeft 2 masters, voor de rest is het een 1 kanaalsversterker, je hebt dus jouw ingestelde sound maal 2...1 hard en 1 wat harder voor solo's

Sorry maar dit volg ik ff niet. :dontgeti:

je hebt dus wel een switch tussen dist en clean?

tidalwave_sideburns
30 mei 2009, 12:09
maar kun je bij zo'n slx wel met footswitch switchen naar distortion channel? :???: Als hij dit niet kan lijkt dit me wel heel erg vervelend als je even snel moet switchen in een nummer :dontgeti:

Je kan met een footswitch naar een ander mastervolume kanaal schakelen.
Dus je hebt maar 1 pre-amp setting, 2 master volumes.

CasB
30 mei 2009, 12:10
Ik snap ook niet waarom men altijd zo hoog oploopt met die valveking.. ja het is wel goedkoop en een buizenamp, maar het klinkt gewoon voor geen meter.

kmoet toch zeggen, onderschat die AC30 niet. Iets boven je budget, misschien... maar qua sound is er weinig beter.

Ik weet niet waar jij hem mee getest hebt, maar een Valveking met een 2x12 V30's klinkt echt als een tiet, ook voor metal. Kwestie van de amp goed instellen, wat een hoop mensen niet kunnen.

marc_o
30 mei 2009, 12:12
Sorry maar dit volg ik ff niet. :dontgeti:

je hebt dus wel een switch tussen dist en clean?

Nee, je hebt gewoon een 1 kanaals versterker die je flink kunt oversturen...er zit een 2e mastervolume op, zodat je hetzelfde geluid houdt, maar voor een solo harder kan schakelen, dus geen pre-amp master, maar een pure extra volumetoename.

Mr. Dynamite
30 mei 2009, 12:15
Nee, je hebt gewoon een 1 kanaals versterker die je flink kunt oversturen...er zit een 2e mastervolume op, zodat je hetzelfde geluid houdt, maar voor een solo harder kan schakelen, dus geen pre-amp master, maar een pure extra volumetoename.


Oke Thanks dat wou ik even weten. :)

JeanPaul du Vinnie
30 mei 2009, 12:23
Inderdaad, zeker wanneer je leert omgaan met de resonance...ik snap niet echt dat mensen vinden dat een jcm-800 zoveel ballen heeft....vind het maar een middelmatige versterker op zichzelf.
't Is een kwestie van smaak denk ik. De JCM800 is een ontzettend rauwe, oldschool versterker, terwijl de 5150 eerder de standaard is voor moderne metaltones. Twee verschillende werelden, ik vind ze allebei wel iets hebben maar ik zou zelf geen van beide kopen op dit moment.

Renin
30 mei 2009, 13:01
Je zou ook kunnen kijken naar een JCM900 top. Die is ruim binnen je budget tweedehands.

Voor Highgain check dan effe de SL-X

Moet zeker lukken onder de 500 euro's en lijkt me een goede 1e buizentop, zeker voor de stijlen die je noemt.

Edit: dat is al genoemd op de vorige pagina's zeker ^^

iWishmaster
30 mei 2009, 13:18
Uhm, definieer "ballen". Het zijn totaal verschillende versterkers, maar met een 5150 heb je nog altijd belachelijk veel stomp hoor.

Klopt. Een JCM800 heeft, vind ik dan, iets 'lompers'. Minder gain en minder strak, maar heeft iets meer het 'flapperende broekspijpen' gevoel vond ik. Ik ga dadelijk naar een winkel waar een JCM800 re-issue 2203 naast een 5150 combo staat; ben benieuwd!
Edit: Grrrrr, winkel is normaal tot 5 open, sta ik er om kwart over 4, isie al dicht ...

Mr. Dynamite
30 mei 2009, 19:42
Klopt. Een JCM800 heeft, vind ik dan, iets 'lompers'. Minder gain en minder strak, maar heeft iets meer het 'flapperende broekspijpen' gevoel vond ik. Ik ga dadelijk naar een winkel waar een JCM800 re-issue 2203 naast een 5150 combo staat; ben benieuwd!
Edit: Grrrrr, winkel is normaal tot 5 open, sta ik er om kwart over 4, isie al dicht ...

Haha balen.. ;)

Liquid_Metal
30 mei 2009, 19:46
tweedehands Engl e530 voorversterker over een oude tweedehands Peavey buizencombo

Heb ik ook (met Peavey Classic) maar dan praat je ook al over 800 euro hoor. En zonder flightcase.
Wat vind je van deze (http://cgi.ebay.nl/Peavey-5150-guitar-amp-with-4x12-cabinet_W0QQitemZ180362075868QQcmdZViewItemQQptZUK _MusicalInstr_Amplifiers_RL?hash=item29fe6adedc&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18|301%3A1|293%3A1|294%3A50). Peavey doet het goed en er zit een cabinet bij. Wel uit de UK, maar ze zijn te vinden. Ik vind de 5150 een mooie versterker.
Helaas is een Fireball wat te duur, dat ding is ook erg mooi. 600 is voor een vette top wel een krap budget helaas.

iWishmaster
30 mei 2009, 20:02
Heb ik ook (met Peavey Classic) maar dan praat je ook al over 800 euro hoor. En zonder flightcase.
Wat vind je van deze (http://cgi.ebay.nl/Peavey-5150-guitar-amp-with-4x12-cabinet_W0QQitemZ180362075868QQcmdZViewItemQQptZUK _MusicalInstr_Amplifiers_RL?hash=item29fe6adedc&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18|301%3A1|293%3A1|294%3A50). Peavey doet het goed en er zit een cabinet bij. Wel uit de UK, maar ze zijn te vinden. Ik vind de 5150 een mooie versterker.
Helaas is een Fireball wat te duur, dat ding is ook erg mooi. 600 is voor een vette top wel een krap budget helaas.

Inderdaad niet duur voor die set, maar er staat 'niet verzenden, alleen afhalen in London' bij. Toch een eindje rijden, alsie ook verzonden had, had ik 'em blind gekocht denk ik.

Mr. Dynamite
31 mei 2009, 17:14
Maar kort samengevat zijn deze amps dus beste in die prijsklasse:

Marshall JCM 800
Marshall JCM 900 sl-x (is de dual reverb niks dan :???: )
Peavey Valveking
Peavey 5150
London City bulldog
ENGL Thunder/Screamer

Of zijn er nog andere tops in mijn prijsklasse die echt goed zijn en nog niet genoemd zijn? :)

In ieder geval al bedank voor jullie reacties ;)

iWishmaster
31 mei 2009, 17:18
Zelfs de amps die je noemt, zijn krap met het budget. Denk dat er verder niet zoveel overblijft. Misschien een tweedehands Fame Bulldozer? Dat is een Dual rectifier kloon van het musicstore.de 'huismerk'. Zal moeilijk te vinden zijn, maar het zijn best leuke topjes.

tidalwave_sideburns
31 mei 2009, 17:20
Dual reverb niks, tja, niks is een groot woord. Het clean kanaal is niet mooi, vind ik dan, en marshall staat ook niet bekend om bruikbare reverb. En als je echt high gain tone zoekt, dan valt die dual reverb nogal tegen. Bij die SL_X is een extra pre amp buis erin gezet voor meer gain. Een keer een concert gespeeld met een band die DR's hadden. Naast elkaar hoor je zeker verschil, in het voordeel van de SL-X. Rauwer, voller, bruter.

Hier vind je wat meer info:

http://www.drtube.com/schematics/marshall/jcm900.pdf

fenderben
31 mei 2009, 19:32
Maar kort samengevat zijn deze amps dus beste in die prijsklasse:

Marshall JCM 800
Marshall JCM 900 sl-x (is de dual reverb niks dan :???: )
Peavey Valveking
Peavey 5150
London City bulldog
ENGL Thunder/Screamer

Of zijn er nog andere tops in mijn prijsklasse die echt goed zijn en nog niet genoemd zijn? :)

In ieder geval al bedank voor jullie reacties ;)

Zou de screamer boven de thunder verkiezen. Echt een mooi lead gain geluid. Blaast de marshall's allebei weg. Praat dan wel over de óude' screamer (black face); heeft een veel mooiere gain dan de nw modellen

munkie
7 juni 2009, 20:29
LC Bulldog laatst uitgeprobeerd in een winkel. Moderne lead sound maar na enig knoppen draaien valt er ook wel een classic rock tone uit te halen met een Richwood (...) LP kloon. Kanon van een halfstack :rockon:

Ga ik op een MP ad af, LC Bulldog top met 4X12 kast. Zat nog geen krasje op, TAD buizen erin, ik dacht dit wordt hem. Komt er nix uit zeker niet op het lead kanaal. Reparatie gevalletje dus, ik heb hem laten staan. Dus: betrouwbaarheid?

Randall zou ik zeker op je lijst zetten, laatst een 50 watt buizentopje uitgeprobeerd, heel leuk voor het geld. Wel puur modern lead kanaal, metal dus.

pannekoek
7 juni 2009, 21:33
Hey, :ok:

Ik heb besloten om nu toch maar de stap naar buizen te gaan nemen. :)
Nu heb ik een valvestate combo maar ik zou graag naar een half stack gaan ook ivm mijn bandsituatie, we hebben een drummer die aardig kan meppen :D. De Top in dit geval moet wel een hi gain amp zijn met veel oempf zeg maar. Het palm muten moet er echt goed uit komen. ;)

Omdat het waarschijnlijk een half stack word en ik ook nog wat over moet houden voor een aardige cab is mijn budget ong 600 euro en niet veel meer.

mijn muziek stijl is vooral hardrock/metal denk aan; Metallica, Ozzy Osbourne, AC/DC, Rammstein, Airbourne, Accept, Iron Maiden, Guns 'n Roses, Van Halen, Green Day etc om zo maar even een aantal op te noemen.

ik heb zelf al beetje rond gekeken en ook hier op het forum en deze trekken wel mijn aandacht;

de Peavey Valveking
een Bugera ( waarschijnlijk 333(xl) of 6262 )
Randall RH 50T

Kortom; een Hi Gain Buizenversterker gezocht ! :crazyhappy:

Rock On :rockon:

maiden, guns n roses, ozzy, acdc.

jij hebt duidelijk een high gain marshall nodig, ik zat meer te denken aan een marshall jvm of tsl/dsl, maar dat ligt iets buiten je bereik

Mr. Dynamite
8 juni 2009, 15:15
maiden, guns n roses, ozzy, acdc.

jij hebt duidelijk een high gain marshall nodig, ik zat meer te denken aan een marshall jvm of tsl/dsl, maar dat ligt iets buiten je bereik

Jah idd een hi gain marshall zou eigenlijk het meest geschikt zijn maar omdat het buiten mijn budget ligt was ik maar op zoek gegaan naar andere merken ;)

Mathidal
5 oktober 2009, 23:43
Om even terug te komen op de originele vraag (of er mijn eigen vraag over toe te voegen): Weet iemand iets over de duurzaamheid van Bugera 6262?


maar kun je bij zo'n slx wel met footswitch switchen naar distortion channel? :???: Als hij dit niet kan lijkt dit me wel heel erg vervelend als je even snel moet switchen in een nummer :dontgeti:

Ik heb een nieuwtje voor jou. Een effecten-pedaal. Kan je geluid ook veranderen, onafhankelijk van je versterker. :hippie:

Topper voor zijn budget!! De Boss ME-70. Makkelijk te gebruiken, alleen even zoeken in het begin.
Ik kan er veel leuke dingen mee doen. Eén van mijn leukere trics zijn dj-geluidjes en Schotse doedelzakgeluiden. :cheerup:

Natuurlijk zijn dat geheimpjes dat ik niet vrijgeef. Tenzij je het lief vraagt. :D

http://www.youtube.com/watch?v=QKbxkPESe0M
http://www.youtube.com/watch?v=SfTdD0Le2yE&feature=related

Ben er alvast héél tevreden van. Enige opmerking is dat de pre-amp met koptelefoon op niets trekt.

P.S. als je dit soort videos kijkt altijd naar het geluid luisteren, want wat ze spelen is altijd aangepast op het geluid en niet op wat jij wilt spelen. xD

Als je enkel meer enkel metal wilt moet je zoeken tussen de metal core, en dergelijke. :)

AART
6 oktober 2009, 00:19
Beetje de pure scheur uit een SL-X inruilen voor zo'n digitale zoemer... :dontgeti:

Mathidal
6 oktober 2009, 06:38
Beetje de pure scheur uit een SL-X inruilen voor zo'n digitale zoemer... :dontgeti:

Niet helemaal. Veel metalbandjes maken ook gebruik van pedaaltjes, bijvoorbeeld een distortion-pedaal. Als je niet veel nodig hebt kun je natuurlijk losse pedalen kopen, maar als je veel effecten wenst is het goedkoper dan alle dingen tegelijkertijd. Trouwens hoeft dit ding niet onder te doen tegenover de andere pedaaltjes van Boss. ;)

RedBuell
6 oktober 2009, 12:35
Met een 5150(II) of 6505(+) kom je echt een heel eind, nieuw heb je een 6505 voor een nette prijs, 2e hands zijn de 5150's nog best aan de prijs en niet echt makkelijk te vinden maar met een beetje geduld wel te doen.

Je kan een 5150 lekker classic rock laten klinken en je kan er Rammstein uithalen, er zit een "oempf" knop op oftewel Resonance waarmee tezamen met je presence knop best veel kanten op kan. De amp vreet pedaaltjes.

Ik heb er een Bad Monkey voor die echt lekker z'n werk doet op het crunch kanaal (op het lead kanaal met High Gain doet hij niet zoveel meer), zo kan je met je clean/crunch kanaal en de Bad Monkey varieren tussen clean, crunch en een high gain. Het lead kanaal kan je dan eventueel voor de lead's gebruiken ;) of je gebruikt hem voor beukende palmmuted Rammstein riffs, met een EQ pedaaltje zorg je op dat kanaal dan weer voor de solo's als je lekker aan het hakken bent. Iig kan je best veel kanten op, veel meer dan alleen maar metal wat je vaak leest.

De Bugera klinkt goed maar is geen huferproef amp, de andere gitarist in mijn ex bandje heeft een 6262, ding klinkt modder vet en blaast als een bezetene maar hij heeft al een keer een nieuwe gehad in de garantie wegens kopotte inputs, nu buiten de garantie zijn de inputs ook alweer stuk en moest hij met seconde lijm aan de slag om er nog iets van te maken en super voorzichtig zijn met aan opbouwen en afbreken.

F*R*E*A*K
6 oktober 2009, 12:37
Niet helemaal. Veel metalbandjes maken ook gebruik van pedaaltjes, bijvoorbeeld een distortion-pedaal.

Ja, maar dat is meer uit bittere noodzaak, en niet omdat ze het zo mooi vinden klinken.
:P

sjaak1990
6 oktober 2009, 13:58
Marshall dsl, die houd tenminste wat waarde, bugere en die andere meuk is 2e hands niets meer waard

Mr. Dynamite
6 oktober 2009, 16:49
Jah jongens bedankt voor de adviezen maar ik heb intussen allang een andere versterker en ook een me-50, waar de distortions echt ruk van zijn maar die haal ik toch uit mn versterker ;)

sjaak1990
6 oktober 2009, 18:44
En je zegt niet even wat het geworden is? Hoop geen behringer

Mathidal
6 oktober 2009, 22:04
Ja, maar dat is meer uit bittere noodzaak, en niet omdat ze het zo mooi vinden klinken.
:P

Ik wil dan ook zeggen dat de topic-opener die dingen eerder moet hebben dan zijn versterker enkel te gebruiken om over te sturen. ;)

Ik lees trouwens dat de topic-opener als eentje heeft gekocht, dus daar hoeven we ons niet over druk te maken.

Persoonlijk vind ik een overdrive uit een pedaal beter dan een echte versterker oversturen. Zoals die van mij: veel luider dan hij aankan om op de repetitie te kunnen meedraaien en niet meer op clean kunnen spelen. Maar dat gaat dan wel over een cube 20x. xD

Edit: weet zelf niet goed wat ik wil zeggen. x)

Henri H
6 oktober 2009, 22:28
Wartaal...

Mathidal
6 oktober 2009, 22:29
Weet zelf niet meer goed wat ik wil zeggen, laat ook maar. :p

Mr. Dynamite
7 oktober 2009, 17:32
En je zegt niet even wat het geworden is? Hoop geen behringer

Ghehe nee geen behringer voor mij :stop: ;)

Nee, het is een Randall RH50T geworden (volledig buizen dus) met een marshall 1960 (ik denk nog over om een ander cabinet te halen maar deze kon ik mooi goedkoop in de buurt ophalen) en een boss me-50 heb ik er ook laatst bij gekocht maar dit is alleen voor de effectjes, ik heb hem in de fx-loop staan en de distortion effecten gebruik ik helemaal niet. :ok:

gorgasm
7 oktober 2009, 17:53
Marshall dsl, die houd tenminste wat waarde, bugere en die andere meuk is 2e hands niets meer waard
ooit mesa, engl, diezel ed geprobeerd?

Mr. Dynamite
7 oktober 2009, 17:58
ooit mesa, engl, diezel ed geprobeerd?

jup, jup, nope,,

Mesa triple rectifier daar was ik echt helemaal weg van, hing natuurlijk ook het gebruikelijke prijskaartje aan... ong. 100x mijn budget :P

ENGL, volgens mij was het een fireball of powerbal maar ook een screamer ook wel anderen gehoord, klonk wel ok maar niet helemaal mijn sound en de screamer kon ik niet goed me overweg (1 EQ).

Diezel, wel 1 gehoord, nooit geprobeerd, ook te duur.

De Randall was helemaal niet duur (470) en ik heb nog niks beters gehoord in zijn prijsklasse. echt een aanradar. :ok:

Mathidal
8 oktober 2009, 06:44
Bugera 6262 lijkt anders ook niet slecht te zijn. Kost rond de 500 euro.

http://www.youtube.com/watch?v=YsJRhreZmCU
http://www.youtube.com/watch?v=rJf1EpAmBps

Behulpzame video's. :strat:

sjaak1990
8 oktober 2009, 11:17
ooit mesa, engl, diezel ed geprobeerd?

Ja, Ja, Ja

Dual rectifier, fireball, powerball, Einstein allemaal geprobeerd. Van deze beviel alleen de einstein me echt qua geluid maar niet qua mogelijkheden en die zou sowieso boven budget geweest zijn.

Grappig dat het een Randall geworden is, ben benieuwd hoe zon ding klinkt.

Gitaristje 18
10 oktober 2009, 00:57
Ik zou als ik jou was toch ook kijken naar de Engl Thunder die in het begin genoemd werd. Kost iets van 750/800 euro nieuw en 2e hands is ie nog meer in je budget.
Hij heeft echt een hele strakke, rauwe scheur, het is echt een beest, 3 kanalen, hij kan zowel zware metal maar ook mooi clean en alles er tussen in, dus ook de classic rock. Het enige wat minder is, is de bediening die iets te karig is tov de 3 kanalen. Sommige knoppen worden gedeeld.
Maar voor de rest kan ik jou deze echt zeker aanraden;)

EDIT: Ooh ik zie dat je al een versterker gekocht hebt :-P

Baker
10 oktober 2009, 08:46
Met een 5150(II) of 6505(+) kom je echt een heel eind, nieuw heb je een 6505 voor een nette prijs, 2e hands zijn de 5150's nog best aan de prijs en niet echt makkelijk te vinden maar met een beetje geduld wel te doen.

Je kan een 5150 lekker classic rock laten klinken en je kan er Rammstein uithalen, er zit een "oempf" knop op oftewel Resonance waarmee tezamen met je presence knop best veel kanten op kan. De amp vreet pedaaltjes.

Klopt helemaal.
Ik begrijp aan de ene kant ook niet waarom deze amp altijd als metal amp wordt geclassificeerd. De amp heeft namelijk een van de mooiste crunch die ik ooit gehoord heb...

Mr. Dynamite
10 oktober 2009, 11:10
Jah de Thunder klonk ook erg goed, maar ik kon niet goed overweg met dat gedeelde EQ.. dus vandaar afgeschreven zeg maar, evenals de Screamer ;)