PDA

View Full Version : Waar koop ik witte EMG's (85 en 60)



Jappiedepappie
29 mei 2009, 15:16
Ik wil in mijn Candy Apple Red twee Humbuckers plaatsen. De Gitaar heeft een Maple hals/toets en een witte slagplaat, mijn voorkeur gaat dus uit naar witte elementen.

Helaas vind ik nergens op het internet een winkel die deze verkoopt en verstuurt naar Nederland....

Weet iemand waar ik een setje WITTE EMG's 60 & 85 kan bestellen?

(en wat het kost?)

Madcow
29 mei 2009, 15:21
Racist! zijn de zwarte niet goed genoeg?:seriousf:

Kun je de kapjes op emg makkelijk verwisselen? Of zitten die goed vast?

Jappiedepappie
29 mei 2009, 15:24
Racist! zijn de zwarte niet goed genoeg?:seriousf:

Kun je de kapjes op emg makkelijk verwisselen? Of zitten die goed vast?

Wil geen zwarte, wil alles mooi wit houden...

Zwarte kapje vervangen voor een wit kapje? Waar haal je dat witte kapje dan weer vandaan?

Trocar
29 mei 2009, 15:27
EMG's (althans die waar het hier over gaat) hebben geen losse kapjes erop, die dingen zitten dicht.

Jappiedepappie
29 mei 2009, 15:30
EMG's (althans waar het hier over gaat) hebben geen losse kapjes erop, die dingen zitten dicht.

Kijk, das dan dus toch echt geen optie....al zouden ze losse witte kapjes verkopen ;-)

Thundermane
29 mei 2009, 15:32
idd, emg's moet je niks aan veranderen, je mag al blij wezen om het feit dat ze een speciaal systeem hebben om ze er snel in en uit te halen.

Manuvdv
29 mei 2009, 15:32
http://www.thomann.de/be/emg_85_wh.htm
60 is ook in wit beschikbaar, maar die vind ik niet meteen terug. Chrome is dan weer wel beschikbaar, alsook goud.

Jappiedepappie
29 mei 2009, 15:44
http://www.thomann.de/be/emg_85_wh.htm
60 is ook in wit beschikbaar, maar die vind ik niet meteen terug. Chrome is dan weer wel beschikbaar, alsook goud.

Tja, als het echt niet gaat lukken dan wordt het 2x85....

JeanPaul du Vinnie
29 mei 2009, 16:06
Stuur eens een mail naar Thomann? Of ga naar je dichtstbijzijnde winkel? In beide gevallen zullen ze die zeker wel kunnen bestellen voor jou, zelfs al hebben ze die niet meteen in stock.

Jappiedepappie
29 mei 2009, 16:08
Heeft niemand een (ander) idee?

ben vanhoof
29 mei 2009, 16:12
Spuitbus en klaar is kees

de_stoffel
29 mei 2009, 16:12
Tipp ex? :ok:

Google kwam dit tegen... http://www.dv247.fr/invt/56006/

Jappiedepappie
29 mei 2009, 16:15
Tipp ex? :ok:

Google kwam dit tegen... http://www.dv247.fr/invt/56006/

zijn de spuitbus en tipp ex toch een stuk goedkoper.....

Gothra
29 mei 2009, 16:18
Binnen europa niet....

usa..

http://accessories.musiciansfriend.com/product/EMG-EMG60-Humbucking-Active-Guitar-Pickup?sku=301503

Jappiedepappie
29 mei 2009, 16:19
Witte EMG 60 en witte EMG 85 via DV247.fr = 208 EURO
Witte EMG 85 x2 bij Thomann = 158 EURO

Ik zoek nog even verder.......suggesties/hulp is welkom

Megadeth22
29 mei 2009, 16:22
http://i717.photobucket.com/albums/ww171/Motor2head22/KWAST1051.jpg

plus

http://i717.photobucket.com/albums/ww171/Motor2head22/verf1.jpg

Jappiedepappie
29 mei 2009, 16:32
http://i717.photobucket.com/albums/ww171/Motor2head22/KWAST1051.jpg

plus

http://i717.photobucket.com/albums/ww171/Motor2head22/verf1.jpg

Is die achterste Candy Apple Red? Want dat zou natuurlijk ook nog kunnen LOL

Aca Ilic
29 mei 2009, 17:23
zwarte klinken warmer, aangezien kunstof kapje van coolstof gemaakt is. Dit beinvloedt magnetische veld beter dan witte kapjes....

Trocar
29 mei 2009, 18:17
Je zou denken dat ze met coolstof juist kouder zouden klinken... ;)

Manuvdv
29 mei 2009, 18:39
zwarte klinken warmer, aangezien kunstof kapje van coolstof gemaakt is. Dit beinvloedt magnetische veld beter dan witte kapjes....
Wut? Ik dacht dat dat kleurverschil puur esthetisch was?

Gothra
29 mei 2009, 18:55
jah, koolstof geleid stroom...

Thundermane
29 mei 2009, 18:59
Wut? Ik dacht dat dat kleurverschil puur esthetisch was?

Hmmm, misschien zou je bedenken door welk stof die kleur komt? :p
Kleur als in licht, is esthetisch, kleur als in materiaal heeft wel degelijk invloed.

Aca Ilic
29 mei 2009, 19:29
probleem met witte is dat ze na verloop van tijd verkleuren in akelig vintage-rokerig-geel kleur, en dan zijn ze hartstikke .......gebroken wit :-?

Jappiedepappie
29 mei 2009, 19:54
Wat vinden jullie van de combinatie:

1: EMG 85 (brug) en EMG 60 (hals)

2: EMG 85 (brug) en EMG 85 (hals)

3: EMG 85 (brug) en EMG 81 (hals)

4: EMG 81 (brug) en EMG 85 (hals)

in een strat (candy apple red met maple hals en witte slagplaat)?

Ik kan eventueel de PU's ook in de zwarte strat proppen met verder dezelfde eigenschappen (dan is het ook niet meer zo erg als de EMG's minder niet-zwart zijn....)

Manuvdv
29 mei 2009, 19:57
Hmmm, misschien zou je bedenken door welk stof die kleur komt? :p
Kleur als in licht, is esthetisch, kleur als in materiaal heeft wel degelijk invloed.
Sja geen idee, heb er op die manier nooit over nagedacht. Goed om weten eigenlijk.

Braindead
29 mei 2009, 20:52
Ik heb zelf 81 bridge en 60 neck in mijn gitaar en dat bevalt me wel maar is mahonie gitaar. Kan me voorstellen dat een 85 soms beter is.


Wat vinden jullie van de combinatie:

1: EMG 85 (brug) en EMG 60 (hals)

2: EMG 85 (brug) en EMG 85 (hals)

3: EMG 85 (brug) en EMG 81 (hals)

4: EMG 81 (brug) en EMG 85 (hals)

in een strat (candy apple red met maple hals en witte slagplaat)?

Ik kan eventueel de PU's ook in de zwarte strat proppen met verder dezelfde eigenschappen (dan is het ook niet meer zo erg als de EMG's minder niet-zwart zijn....)

Jappiedepappie
29 mei 2009, 21:17
Ik heb zelf 81 bridge en 60 neck in mijn gitaar en dat bevalt me wel maar is mahonie gitaar. Kan me voorstellen dat een 85 soms beter is.

En de combo 85/85?

levi
29 mei 2009, 21:21
En de combo 85/85?

jah Je gaat toch niet helemaal je element verwisselen omdat de kleur er nie bij past :P wat je al zei je kan die dingen ook in je zwarte proppen en in je apple candy red die eric clapton mod dinges zetten :P.
Ohh en btw de kleur apple candy red verkopen ze denk niet in verf emmertjes.
Je kan natuurlijk ook vragen of ze bij thomann een witte emg 60 willen bestellen of bij guitarsupplies die gasten zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

levi
29 mei 2009, 21:22
probleem met witte is dat ze na verloop van tijd verkleuren in akelig vintage-rokerig-geel kleur, en dan zijn ze hartstikke .......gebroken wit :-?

maar dat staan wel cool op een apple candy strat :P

groovieguitarguus
29 mei 2009, 21:54
Stuur me even een PM.

Ik heb een 'contact' waar ik voorheen mijn EMG's kocht.
Wat misschien helemaal fraai is, zijn Creme EMG's... maar die zijn zeldzaam...

Ik weet niet of die knaap nog EMG's heeft liggen.

groovieguitarguus
29 mei 2009, 21:56
Het Ziet er wel Goed uit!!! ;-)

Zoals je ziet (niet heel duidelijk door de zon) is de humbucker creme en de Single Coils wit (zaten eerst Creme in, maar de S serie en die vond ik te kil).

http://rooockstar.com/useruploads/Guus%20Blankman/3303/gearpics/view-mainphoto.jpg

Jappiedepappie
29 mei 2009, 22:06
Het Ziet er wel Goed uit!!! ;-)

Zoals je ziet (niet heel duidelijk door de zon) is de humbucker creme en de Single Coils wit (zaten eerst Creme in, maar de S serie en die vond ik te kil).

http://rooockstar.com/useruploads/Guus%20Blankman/3303/gearpics/view-mainphoto.jpg

Wat heb je erin zitten en wat zijn je ervaringen hiermee?

Ik kan niet wachten tot er weer witte pickups in mijn strat zitten ...

levi
29 mei 2009, 23:12
Het Ziet er wel Goed uit!!! ;-)

Zoals je ziet (niet heel duidelijk door de zon) is de humbucker creme en de Single Coils wit (zaten eerst Creme in, maar de S serie en die vond ik te kil).

http://rooockstar.com/useruploads/Guus%20Blankman/3303/gearpics/view-mainphoto.jpg

Is dit ook een valley arts??
Dat vind ik nou echt gek dat mensen zo een dure gitaar van 2000 kopen.
En dan andere elementen er in gaan douwen dan koop uje toch zowie zo niet zo een gitaar. kop dan een fender made in japan of mex en verbouw die dan maar niet zo een dure gitaar.

groovieguitarguus
29 mei 2009, 23:18
Is dit ook een valley arts??
Dat vind ik nou echt gek dat mensen zo een dure gitaar van 2000 kopen.
En dan andere elementen er in gaan douwen dan koop uje toch zowie zo niet zo een gitaar. kop dan een fender made in japan of mex en verbouw die dan maar niet zo een dure gitaar.

Tja... jou verhaal vind ik ook gek!!!
Wie zegt dat ik er € 2.000,- voor betaald heb...
En wie zegt dat ik hem verbouwd heb??? Er zaten al EMG's in. Daarvan heb ik er later 2 gewijzigd...

groovieguitarguus
29 mei 2009, 23:23
Wat heb je erin zitten en wat zijn je ervaringen hiermee?


In mijn gitaar zitten Single-coils SA en een '85 bij de brug.
De gitaar klinkt heel strak, maar dat heeft ook door de bouw te maken.
Ebben toets, swampash body, 7/8 schaal en een 24 frets hals, waardoor het halselement erg richting de brug staat.
Het is één van mijn favoriete gitaren. Strakke gedefinieerde rocksound en strak voor slag.

levi
30 mei 2009, 00:05
Tja... jou verhaal vind ik ook gek!!!
Wie zegt dat ik er € 2.000,- voor betaald heb...
En wie zegt dat ik hem verbouwd heb??? Er zaten al EMG's in. Daarvan heb ik er later 2 gewijzigd...

2000 was ff een ruwe schatting van wat die dingen vandaag de dag waard zijn.
Maar als er al emg's in zaten is het wel wat meer begrijpelijker.

pannekoek
30 mei 2009, 00:38
dude, ga gewoon naar een muziekzaak, die bestellen de pups gewoon voor je en dan heb je ze waarschijnlijk binnen 2 weken. zo heb ik tot nu toe ook gewoon mn pups besteld.

heb je ook nog iets om naar toe te gaan als er iets niet kapot is

Jappiedepappie
30 mei 2009, 07:59
dude, ga gewoon naar een muziekzaak, die bestellen de pups gewoon voor je en dan heb je ze waarschijnlijk binnen 2 weken. zo heb ik tot nu toe ook gewoon mn pups besteld.

heb je ook nog iets om naar toe te gaan als er iets niet kapot is

Ik zal er vandaag nog eens achteraan gaan bij de muziekzaak...

Manuvdv
30 mei 2009, 09:15
dude, ga gewoon naar een muziekzaak, die bestellen de pups gewoon voor je en dan heb je ze waarschijnlijk binnen 2 weken. zo heb ik tot nu toe ook gewoon mn pups besteld.

heb je ook nog iets om naar toe te gaan als er iets niet kapot is
Moet je wel rekening houden met de prijs natuurlijk. Als je weet dat ze hier bv. 250 euro vragen voor een EMG ZW-setje, waar dat in Duitsland maar 150 kost... Dan ga je wel even denken.

Jappiedepappie
30 mei 2009, 10:37
Moet je wel rekening houden met de prijs natuurlijk. Als je weet dat ze hier bv. 250 euro vragen voor een EMG ZW-setje, waar dat in Duitsland maar 150 kost... Dan ga je wel even denken.

Ja dat was ook mijn idee....

Ik denk dat ik anders gewoon eerst alleen de 85 koop en installeer ik maar eerst 1 element en blijf ik zoeken naar een witte 60

Thundermane
30 mei 2009, 12:10
Mijn gitaar heeft ook EMG 81 in brug, EMG 60 in de hals, prima combo.
Eerlijk gezegd vind ik de 85 wat modderig klinken in verhouding met de andere twee. Maar ja dat is mijn persoonlijke smaak. Ik heb overigens bijna nooit de combo 85 brug met 60 in hals gezien. Kan vast wel klinken.

Je zou kunnen zeggen de 85 is subtieler dan de 81.
De 85 word ook vaak de "sophisticated and well rounded twin of the famous 81". Maar eerlijk gezegd vind ik de 81 gladder en constanter klinken dan de 85. De 85 heeft wel een bepaald karakter, je zou kunnen zeggen dat deze humbucker minder klinkt alsof die in bedwang word gehouden.
Het is maar net waar je voor wilt gaan, de 85 is in bepaalde opzichten een beest, maar de 81 op zijn manier ook weer, de 85 heeft denk ik misschien meer karakter... moeilijk te zeggen, maar de 81 voelt wat mij betreft wat meer betrouwbaar aan. Ik weet wat ik kan verwachten van een 81 en de 85 doet niet altijd wat ik wil aan geluid.

Dit is allemaal persoonlijke ervaring, dus doe er mee wat je wilt. Oh en wat mij betreft is de emg 60 standaard gewoon geweldig. :p

Gothra
30 mei 2009, 12:18
Anders kan je misschien ook voor de ivory versie kijken? Is misschien ook wel vet.

Jappiedepappie
30 mei 2009, 13:05
Mijn gitaar heeft ook EMG 81 in brug, EMG 60 in de hals, prima combo.
Eerlijk gezegd vind ik de 85 wat modderig klinken in verhouding met de andere twee. Maar ja dat is mijn persoonlijke smaak. Ik heb overigens bijna nooit de combo 85 brug met 60 in hals gezien. Kan vast wel klinken.

Je zou kunnen zeggen de 85 is subtieler dan de 81.
De 85 word ook vaak de "sophisticated and well rounded twin of the famous 81". Maar eerlijk gezegd vind ik de 81 gladder en constanter klinken dan de 85. De 85 heeft wel een bepaald karakter, je zou kunnen zeggen dat deze humbucker minder klinkt alsof die in bedwang word gehouden.
Het is maar net waar je voor wilt gaan, de 85 is in bepaalde opzichten een beest, maar de 81 op zijn manier ook weer, de 85 heeft denk ik misschien meer karakter... moeilijk te zeggen, maar de 81 voelt wat mij betreft wat meer betrouwbaar aan. Ik weet wat ik kan verwachten van een 81 en de 85 doet niet altijd wat ik wil aan geluid.

Dit is allemaal persoonlijke ervaring, dus doe er mee wat je wilt. Oh en wat mij betreft is de emg 60 standaard gewoon geweldig. :p
Ik bedenk mij nu opeens dat ik wel ervaring heb met de 81 in de brug, maar niet met de 85... De 81 met spc vond ik wel lekker klinken... Helaas wordt het dan toch waarschijnlijk een zwarte combo 81 en 60... Maar dan zet ik het setje wel in mijn zwarte strat.... Zucht...

Thundermane
30 mei 2009, 13:06
Ik bedenk mij nu opeens dat ik wel ervaring heb met de 81 in de brug, maar niet met de 85... De 81 met spc vond ik wel lekker klinken... Helaas wordt het dan toch waarschijnlijk een zwarte combo 81 en 60... Maar dan wet ik het setje wel m mijn zwarte strat.... Zucht...

Haha, als het je doet zuchten, is het dan wel slim om te doen?
Je kan vast wel komen aan witte emgs, don't give up, eh ^^

Jappiedepappie
30 mei 2009, 13:23
Haha, als het je doet zuchten, is het dan wel slim om te doen?
Je kan vast wel komen aan witte emgs, don't give up, eh ^^

Ik heb gewoon zoveel zin om ze erin te zetten....

Di Stefano
30 mei 2009, 14:06
Mijn gitaar heeft ook EMG 81 in brug, EMG 60 in de hals, prima combo.
Eerlijk gezegd vind ik de 85 wat modderig klinken in verhouding met de andere twee. Maar ja dat is mijn persoonlijke smaak. Ik heb overigens bijna nooit de combo 85 brug met 60 in hals gezien. Kan vast wel klinken.

Je zou kunnen zeggen de 85 is subtieler dan de 81.
De 85 word ook vaak de "sophisticated and well rounded twin of the famous 81". Maar eerlijk gezegd vind ik de 81 gladder en constanter klinken dan de 85. De 85 heeft wel een bepaald karakter, je zou kunnen zeggen dat deze humbucker minder klinkt alsof die in bedwang word gehouden.
Het is maar net waar je voor wilt gaan, de 85 is in bepaalde opzichten een beest, maar de 81 op zijn manier ook weer, de 85 heeft denk ik misschien meer karakter... moeilijk te zeggen, maar de 81 voelt wat mij betreft wat meer betrouwbaar aan. Ik weet wat ik kan verwachten van een 81 en de 85 doet niet altijd wat ik wil aan geluid.

Dit is allemaal persoonlijke ervaring, dus doe er mee wat je wilt. Oh en wat mij betreft is de emg 60 standaard gewoon geweldig. :p

Het heeft ook te maken met de gitaar waarin je je pickups gebruikt. In strat zou een 81 in de brug volgens mij te schel klinken.

Braindead
30 mei 2009, 22:07
Is die vraag aan mij gericht? Ik ken de 85 niet goed, lijkt me zowiezo dat je beter 2 verschillende kunt nemen dan kun je eventueel nog switchen. Wat ik lees is het de EMG 81 die erg veel gebruikt is door bekende artiesten. Van de 85 weet ik dat zo net nog niet, in ieder geval is dat minder op safe spelen dan met de 81.

Verder zou ik echt even zoeken naar een witte als je dat echt mooier vindt. Optiek is ook belangrijk vooral op de langere termijn.


En de combo 85/85?

Jappiedepappie
31 mei 2009, 00:00
Wit is voor mij inderdaad dé kleur in dit geval. De keus van de pickup 60 of 81 of 85 in de hals en 81 of 85 in de brug is nog niet gemaakt...het is alleen wel zo dat ik de 85 in het wit kan bestellen en dat deze betaalbaar en voorradig is (alle andere zijn in het wit niet of moeilijk te bestellen)

Ik twijfel nu dus of ik niet gewoon twee 85's zal bestellen en gewoon door blijf zoeken en expirimenteren, dan weet ik in ieder geval wat de 85 op beide posities doet en of ik hem te warm vind, te wollig, te schel, te HiFi, te steriel of misschien wel gewoon helemaal geweldig.... ik blijf gewoon zoeken naar een witte 60 en (als de 85 tegenvalt) eventueel naar een witte 81


Is die vraag aan mij gericht? Ik ken de 85 niet goed, lijkt me zowiezo dat je beter 2 verschillende kunt nemen dan kun je eventueel nog switchen. Wat ik lees is het de EMG 81 die erg veel gebruikt is door bekende artiesten. Van de 85 weet ik dat zo net nog niet, in ieder geval is dat minder op safe spelen dan met de 81.

Verder zou ik echt even zoeken naar een witte als je dat echt mooier vindt. Optiek is ook belangrijk vooral op de langere termijn.

Bloodline
31 mei 2009, 00:07
Alle muziek winkels in Nederland die emg's verkopen kunnen ook witte emg's verkopen.
De europese importeur van EMG levert namelijk alle emg types.

Jappiedepappie
31 mei 2009, 18:09
Alle muziek winkels in Nederland die emg's verkopen kunnen ook witte emg's verkopen.
De europese importeur van EMG levert namelijk alle emg types.

Kunnen winkels in Nederland ook gemotiveerd worden om internetprijzen te hanteren?

Thundermane
31 mei 2009, 18:23
Kunnen winkels in Nederland ook gemotiveerd worden om internetprijzen te hanteren?

Haha, wie is van plan dat te gaan doen?

Jappiedepappie
31 mei 2009, 18:29
Haha, wie is van plan dat te gaan doen?

Ja, denk niet dat het mij gaat lukken nee....


Zal dinsdag nog eens contact opnemen met Thomann...en als ik hun site moet geloven krijgen ze over een week of 3 weer EMG's binnen....

Jappiedepappie
2 juni 2009, 19:44
Sta op het punt te bestellen..... (voor in mijn Alder strat met maple neck)

Nu nog even snel de knoop doorhakken..

Ik twijfel op dit moment alleen nog tussen de:


Seymour Duncan TB-4 JB en SAPH-1 Alnico II Pro

EMG 81 / 85


Beide sets in het wit en op voorraad

Jappiedepappie
3 juni 2009, 07:02
Going Wylde on the Dark Side of the Moon: ondanks/dankzij al jullie adviezen heb ik de knoop kunnen doorhakken...

Het is dus toch EMG geworden: 81 en 85 met een SPC
Als het mij totaal niet bevalt kan ik het setje altijd nog verkopen (81/85 is best wel een populaire set dacht ik zo)
Ook kan ik, als 1 van de 2 pickups mij niet bevalt, nog altijd op zoek gaan naar een witte 60 en expirimenteren met de 3 elementen op verschillende posities (het mooie van emg is dan toch weer dat Quickconnectsysteem)

Dus, gooi dit topic maar op de stapel van zinloze topics...

...maar toch allemaal bedankt voor het meedenken!