PDA

View Full Version : Vervelende hoge toon bij Mesa Boogie Express



Kingfisher
29 mei 2009, 11:36
Gisteren bij een vriend geweest die een boerderij heeft in the middle of nowhere. Hij heeft in een van de stallen een volledige repetitieruimte ingericht. Een ideale plaats om de Mesa Boogie op 50W te zetten en het volume op 11.

De "sound" is dik in orde, van schelle punk tot pure americana. Metal scheur kreeg ik er niet uit, daar heb ik een pedaaltje voor nodig, vrees ik. We hebben ook eens een paar pedalen uitgeprobeerd, maar het probleem met de Mesa Boogie is dat de toon zo goed is, dat je onmiddellijk hoort als je iets in het signaalpad zet.

Wat wel opviel is dat als de versterker luid stond, er een nogal hinderlijke boventoon in het geluid sloop. M'n maat vond dat het klonk als een stel glazen die staan te dansen op een tafel, ik vond het meer zoals wanneer je met een natte vinger over de rand van een kristallen wijnglas wrijft.

Het lag aan de versterker, want met een andere gitaar hadden we net hetzelfde. Of lag het aan de kabel?

Mr.Bluesbreaker
29 mei 2009, 12:20
Dat geluid klinkt mij als een meeresonerende buis.
Ik heb dat vaak ook gehad en bij mij was het in 90% van de gevallen de gelijkrichter.
Ga eens achter de amp staan en luister dan eens. Je kunt ook als de Mesa uit staat zachtjes op de eindbuizen en gelijkrichter(s) tikken, dan mogen ze niet ratelend klinken.

stikel
29 mei 2009, 23:05
Kan ook een microfonische buis zijn in de preamp

Greetz Jan en zoon