PDA

View Full Version : Fender Telecaster Deluxe uit '76



Michel1974
28 mei 2009, 22:06
Dag,
Ik zit er over te denken om mijn Fender Telecaster Deluxe uit '76 te verkopen. Volledig origineel in originele koffer. Zie wikipedia voor de beschrijving.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_Telecaster_Deluxe
Nu weet ik niet zo goed wat de prijs zou kunnen zijn. Op Amerikaanse sites liggen de prijzen voor deze zelfde gitaar vaak rond de 3.500-4.000 dollar. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.
Groet Michel

vulvasonic
28 mei 2009, 22:30
Het zijn van die bedragen die je MAG vragen, omdat de vintage-markt zegt dat ze het waard zijn. In de praktijk zal het echter niet makkelijk zijn om je gitaar voor een dergelijk bedrag te verkopen, tenzij je veel geduld hebt, of wat geluk.

Hendriks
28 mei 2009, 22:56
Ik heb een de luxe gekocht in 1976 , helaas gestolen bij een optreden. Gewoon te koop zetten op MP ofzo en maar zien, veel geduld hebben , het gaat niet zo hard op dit moment.

Michel1974
29 mei 2009, 11:30
Bedankt voor de reacties!

stratie
29 mei 2009, 11:38
Hett is erg moeilijk om zulke gitaren te verkopen voor de prijs dat ze daarwerkenlijk waard zijn (mede door de crisis) maar dat blijf je houden met vintage gitaren. :makeup:

Chris Winsemius
29 mei 2009, 11:59
De "waarde" ([vraag]prijs) van veel "vintage-spul" was voor de crisis vaak te hoog (imho). Let ook op het verschil tussen dealer- en particuliere prijzen.

Michel1974
29 mei 2009, 20:26
Zou ook de gitaarmarkt last hebben van de crisis? Het moet niet gekker worden ;). Maar bedankt in ieder geval. Ik zal eens kijken. Ik heb helemaal geen haast maar bij een goed bod wil ik er over nadenken. Het wordt tijd dat er weer eens op gespeeld wordt namelijk!

vulvasonic
29 mei 2009, 22:15
Zou ook de gitaarmarkt last hebben van de crisis? Het moet niet gekker worden ;).

De gitaarmarkt an sich......, tjsa. Je moet er maar naar op zoek zijn en er een buidel geld voor klaar hebben liggen.
Vrijwel iedereen heeft last van de crisis. De bedragen die je noemt in je openingspost heb IK in ieder geval niet dagelijks op zak. En als 'belegging' is dit model nog wat te 'onzeker' om meteen naar de portemonnee te grijpen (voor degenen die het kunnen betalen).

Maar stel dat een beroepsrocker, die er een goede boterham aan overhoudt, nu net toevallig een tijdje zit te geilen op zo'n tele...., je KUNT de mazzel hebben. :)

Raytheman
30 mei 2009, 10:16
Uit ervaring weet ik dat vintage gitaren worden veelal verkocht aan mensen die vroeger zelf zo'n gitaar hebben gehad. Een beetje hang naar nostalgie dus eigenlijk.
Iemand die in 1976 dus een jaartje of 15-20 was is nu dus rond de 50. Dat is dus je markt.

Meer zeg ik niet want dan wordt je mn concurrent ;-)

Overigens zijn de bedragen die je hebt gezien idd wel aan de erg hoge kant. Hoort meer bij een 1972/1973er