PDA

View Full Version : hohner??



jeffrey_230
24 maart 2003, 19:45
hallo,

ik ben nieuw hier op dit forum, en ik heb meteen een vraag. ik begin net met gitaar spelen. ik heb een gitaar, maar moet nu een versterker hebben. heeft iemand ooit van het merk Hohner gehoord? ik heb de search uiteraard gebruikt maar daar kwam ook niet bijster veel uit. dus ik vraag het zo maar even...heeft iemand er ervaring mee? is het een beetje goede versterker of heeft nog niemand er ooit van gehoord? ik weet alleen dat het een duits bedrijf is die vooral accordeons e.d. maakt. klinkt niet echt veel belovend idd, maargoed.

groeten, jeffrey

mayly
24 maart 2003, 20:10
ik ken het merk, maar ze maken bij mijn weten geen gitaarversterkers.
maar waarom wilde je hohner nemen?
er zijn zoveel merken die beginnerversterkers uitbrengen die van prijs goed meevallen, vooral als je nog eens op de 2de handsmarkt gaat kijken.

andy
24 maart 2003, 21:19
probeer eens http://www.hohnerusa.com
of ga google op en typ hohner amplifiers in.

wietse
24 maart 2003, 22:06
je vindt inderdaad heel weinig over hohner versterkers op het web ,eigenlijk helemaal niets maar als je een mail stuurt naar hohner duitsland of usa krijg je wel informatie zijn geen echt slechte versterkers
heb zelf even een hohner stereo chorus versterkertje gehad kocht hem met een defect((er was een potmeter afgebroken} maar na wat gepruts klonk hij echt lekker een helder clean kanaal met een mooie reverb en chorus
het scheur kanaal was minder maar viel toch niet tegen als oefenversterker erg leuk maar ze maken ook wel wat zwaarder spul.
als je ze vindt zijn ze niet erg duur en als je net begint is mijn idee moet je niet te gek doe voor als het toch niks voor je is

jeffrey_230
24 maart 2003, 22:38
nee klopt, ben ik met je eens. ik had er namelijk 1 gezien, die kostte 85 euro, en het was een 75 watt. maar ergens anders had ik gelezen dat het een keyboard versterker was, nou maakt mij dat niet zoveel uit, maar ik weet niet of je dat erg kan horen...

ik zit nu namelijk te twijflen, ik kan deze versterker kopen, (ik heb nog een oude gitaar van me pa waarmee ik wel ff uit de voeten kan waarschijnlijk) of ik kan een setje kopen. squier affinity stratocaster, 10 watt versterkertje, standaard, gitaartas, draagband, stemapparaat, voor 150 euro. das ook niet gek om mee te beginnen dacht ik. dus ik ben er nog niet helemaal uit...wat zouden jullie doen?

andy
24 maart 2003, 22:52
ik kwam ook alleen maar trekzakken van hohner tegen op het net. Ook wel gitaren, maar die site gaf ik je al.
Maar over je laatste vraag, dat is geen gekke aanbieding voor een beginner, maar wat voor een gitaar heb je nu????

wietse
25 maart 2003, 06:41
over een keyboard versterker kan je goed gitaar spelen heb je alleen een pedaaltje nodig als je wilt scheuren ik heb namelijk nog nooit een keyboard met distortion gehoord
dus dat zit er niet op.
en trouwens zo'n starters pakketje voor 150 euro vind ik een goede koop want als gitaar spelen toch niks voor je is krijg je dat bij verkoop er ook praktisch weer voor terug

nicoverduin
25 maart 2003, 07:19
Heel lang geleden werden er versterkers uitgebracht door de firma Hohner. Ze werden echter gebouwd (volgens de print) door de firma ELKA. Ik heb er nog een staan. HEt is een 15-20 watt buizencombo met 2 x 10" philips speakers, tremolo en reverb. De eindtrap is 2 x EL84 en een buizengelijkrichter. Op zich best wel aardig geluid.
Nico

jeffrey_230
25 maart 2003, 08:26
ik heb nu een Eko, ik ken het merk zelf niet maar misschien heeft iemand er hier van gehoord. ik heb wel ergens gelezen dat het immitaties waren van Fender maar dat weet ik dus niet. het type weet ik niet, dat kan ik nergens vinden namelijk. maarja die gitaar is al rond de 20-25 jaar oud. ik begin net dus ik zal het verschil toch niet horen, maar als de hals krom is ofzo, koop ik liever gewoon dat setje.
ik heb nog ff gekeken, er zit idd geen distortion op, das toch ook wel leuk :razz:...

nicoverduin
25 maart 2003, 08:44
Nou die Hohner zou dan een kombinatie zijn van klonen van Fender en Marshall?. Een dubbele el84 is meer de marshall of gibson lijn. De voorversterker heeft ook meer een schema van een marshall. De reverb daarintegen lijkt meer op Fender. De kast heeft het model van Fender alleen de materialen waren duidelijk goedkoper. De speakers van Philips.. Nou het lijkt meer op een ... tja wat eigenlijk.
Nico

PeeVee
25 maart 2003, 16:21
Hohner is zeer bekend van accordeons en mondharmonica's, dus ik denk dat het qua gitaarversterkers ook wel dik in orde zal zijn...

Even serieus, dit recente low budget spul is vaak allemaal uit dezelfde fabriek: Hohner, Stagg, Boston, dat soort merken.

Het is gewoon een merknaam die op een versterkertje wordt geplakt. Allemaal een beetje van het zelfde laken een pak. Meestal best leuke prijs/kwaliteit verhouding maar niet echt (echt niet) professioneel spul. Wel leuk voor beginners / thuis enzo.

DOLBY
25 maart 2003, 16:29
klopt PeeVee, alleen zou ik ze nog niet eens voor de beginner adviseren. Is koreaanse bagger met een duits merkje erop geplakt om meer vertrouwen te wekken.
De elektronica gaat nog wel, maar de speakers in die combo's zijn verschrikkelijk
(ik heb er zelf op een aantal gespeeld)

PeeVee
25 maart 2003, 16:55
Hoi DOLBY, ik wou die jongen niet depressief maken, vandaar het "milde oordeel". Nu de waarheid toch op tafel ligt, kan ik niet anders dan me volledig bij jouw opmerkingen aanluiten.

jeffrey_230
25 maart 2003, 17:24
:smile:. dan koop ik liever iets wat wel goed is. dan kost het wat meer, maar heb ik er veel langer plezier van! ik probeer nog wel ff achter die squier aan te gaan want dat lijkt me wel wat. bedankt voor jullie reply's!! jeffrey

TheCurtainJesse
25 maart 2003, 17:54
ik en me band gebruiken in de oefenruimte een hohner 30 watts versterkertje.. hij is nu kapot.. maar wordt gemaakt.. hij knalt als je em uitzet enzo.. vet verrot ding op zich.. maar aardig om mee te oefenen..

Jesse//

nicoverduin
25 maart 2003, 18:43
Ik vrees dat dat oude Hohner'tje van mij duidelijk geen koreaans spul is. Het is volgens mij italiaans als ik de componenten bekijk. stamt een beetje uit de tijd van de Geloso's waarmee half nederland indertijd uitgerust werd. Ik denk dat de koreanen in die tijd nog bezig waren om andere problemen op te lossen (nasleep koreaanse oorlog) en nog niet met het na-apen waren begonnen zoals de japanners in die tijd v. P.Arker pennen.

Nico

wietse
25 maart 2003, 20:07
zeg jeffrey effe wat info voor je over je huidige gitaar die eko dus.
het merk bestaat nog steeds komt uit italie
heeft tussen 1970 en 1980 dooreen brand die de hele fabriek plat lag niks gebouwd.
zijn in 1980 weer begonnen.
was één van de grootste gitaar fabrikanten ter wereld in de zestiger jaren,veel bands speelden op eko gitaren.
Eko had ook een naam wat betreft vreemde gitaar modellen.
watniet vreemd is destijds produceerden ze iets van 180 verschillende modellen.
dus ik zou zeggen als die eko nog goed is (laat hem effe checken bij een gitaar boer)
dan heb je wel iets bijzonders en hoor je zeker wel een klank verschil met een squire.
mischien zelfs wel beter vind dat vintage gitaren altijd warmer klinken.

jeffrey_230
26 maart 2003, 13:20
heey, dat vind ik nou leuk! mijn vader heeft em toen voor iets van 400 gulden gekocht ofzo dacht ik, dus het is geen slechte gitaar neem ik aan. hij speelde ook in een bandje. dus ik zal idd ff langs een zaak gaan waar ze em kunnen nakijken. dan nog ff versterkertje (goeie:P) zoeken en raggen maar hehe. Thanks!

Baker
26 maart 2003, 13:49
Mijn eerste gitaar was een Rockwood made by Hohner. Dit was uiteraard een nepgibson.
(heb nu een echte whahahahahahah)

Wouter1973
27 maart 2003, 10:15
Ik heb een Hohner gitaar....prima ding....bij mijn weten maakte Hohner oorspronkelijk Accordeons....toch?