PDA

View Full Version : PRS Starla



Jay75
28 mei 2009, 10:26
http://www.youtube.com/watch?v=BUVDkvK9Kis

Heeft iemand hier zo'n gitaartje? Ik ben geen PRS fan, maar deze is wel mooi, volgens mij heb ik er ooit een voorbij zien komen hier?

Hoe is dat nou ivm Gibson/Fender? Qua feel en sound, volgens mij zijn ze erg veelzijdig die gitaren.

http://www.btm-guitars.de/Bilder/prs/starla.jpg

Ze zijn wel erg erg aan de hoge prijs, zeker in vergelijking met Gibson en Fender, waar ligt dat aan?

richwoodplayer
28 mei 2009, 10:56
wauw!

dat is zeker een mooie!
ook een lekkere grom heeft de gitaar!
super vet, maar zal wel duur zijn..

Troy
28 mei 2009, 10:57
Kost iets van een 2000$ blijkbaar, dus zal in Europa wel rond de 2000 euro liggen met invoerkosten enzo doorgerekend

Bram+
28 mei 2009, 11:14
Ze zijn wel erg erg aan de hoge prijs, zeker in vergelijking met Gibson en Fender, waar ligt dat aan?
Aan PRS :D Die zijn over het algemeen duurder dan Gibson en Fender maar claimen wel dat die gitaren superieur in elkaar zitten, met veel handwerk gebouwd en van topmaterialen en -onderdelen gemaakt zijn. Aan de andere kant: prijzen zijn ook deels gebaseerd op wat ze kúnnen vragen, niet alleen wat een gitaar objectief gezien 'waard' is. Mooie gitaar.

Mr.Bluesbreaker
28 mei 2009, 11:22
Erg gaaf. Zou best mijn les paul hiervoor willen inruilen.
Te gekke klank, niet zo 'braaf' als de CE24 die ik heb en het lijkt dat de SC sounds iets overtuigender zijn.

Jay75
28 mei 2009, 12:31
Weet iemand of de halzen van PRS hetzelfde zijn?
Of verschillen die per model, iemand die ik ken heeft een PRS ( zo'n LP model, duur ongeveer 3000 euro, weet zo niet precies welke ) maar daar heb ik nooit op gespeeld.

Quadrifoglio
28 mei 2009, 12:34
Aan PRS :D Die zijn over het algemeen duurder dan Gibson en Fender maar claimen wel dat die gitaren superieur in elkaar zitten, met veel handwerk gebouwd en van topmaterialen en -onderdelen gemaakt zijn. Aan de andere kant: prijzen zijn ook deels gebaseerd op wat ze kúnnen vragen, niet alleen wat een gitaar objectief gezien 'waard' is. Mooie gitaar.

Bij PRS krijg je veel meer gitaar voor je euro dan bij Gibson of Fender;)

'k Vind die Starla er trouwens niet uit zien. Ik houd gewoon niet van LP/Singlecut modellen en niet van slagplaten. Combi's zijn dus helemaal 'not done' voor mij

sjaak1990
28 mei 2009, 13:14
Bij PRS krijg je veel meer gitaar voor je euro dan bij Gibson of Fender;)

'k Vind die Starla er trouwens niet uit zien. Ik houd gewoon niet van LP/Singlecut modellen en niet van slagplaten. Combi's zijn dus helemaal 'not done' voor mij

Ik vind dat je minder krijgt. Je betaald 3000 euro extra voor een rosewood neck ofzo, je koopt voor 1/5 daarvan een rosewood neck bij warmoth. Birds betaal je ook honderden euro's voor, vind het allemaal overdreven veel.
En zoveel handwerk zit er niet in, voor het grootste deel met machines.

Ik ken de PRS wide thin neck, haat dat ding niet rond genoeg. En ook de dikke smallere welke ik wel behoorlijk vind.

Deze klinkt wel lekker en heeft karakter zo te horen in tegenstelling tot bijvoorbeeld een cu24

iWishmaster
28 mei 2009, 13:14
Bij PRS krijg je veel meer gitaar voor je euro dan bij Gibson of Fender;)

'k Vind die Starla er trouwens niet uit zien. Ik houd gewoon niet van LP/Singlecut modellen en niet van slagplaten. Combi's zijn dus helemaal 'not done' voor mij

Veel meer gitaar misschien, maar veel minder karakter vond ik. Ik kan niet precies zeggen wat ik er mis mee vind, maar ik vind het niet echt mijn ding. Ik echter nog nooit op de echt dure modellen van 2500-3000 euro gespeeld ...

DeadHerring
28 mei 2009, 14:03
PRS die ik al gezien heb is de afwerking echt wel top notch, in dat aspect zitten ze waarschijnlijk wel wat beter dan Gibson en Fender, waar het toch soms hit/miss is... vooral bij Fender heb je echt American Fenders genoeg die echt grof tekortkomen, terwijl MIJ Fenders zeker niet minder zijn voor een fractie van de prijs. Gibson is beter dan dat, maar PRS, van de drie, heeft idd de betere afwerking, naar mijn mening.

Maar de reden dat ik nooit een PRS zal aankopen is dat ze niet klinken als een Gibson. Je zet ze op zo'n simpel ampje op Clearn en vergelijkt met een Gibson, en ze komen er niet aan. PRS heeft zo geen signature sound waar ik verzot op ben, en dat maakt het een merk dat ik alleen maar ga in aanmerking nemen als het echt een variëteit aan sounds gaat leveren (bv met varitone/coil taps etc.) op dezelfde gitaar, en natuurlijk niet voor zo'n prijs.

Je kan veel zeggen over zo'n Starla en veel andere PRS', maar vergeleken met een goeie LP Custom is het toch een beetje kleintjes allemaal.

IMO natuurlijk

Thundermane
28 mei 2009, 14:11
Op een of andere manier vind ik PRS gitaren altijd aansprekend lekker klinken.

barno
28 mei 2009, 14:13
ik vind die Starla wel cool. Alleen associeer ik ol' school rock niet met PRS, en ze doen dat blijkbaar zelf ook niet, anders hadden ze niet die headstock erop gezet. Ok, die headstock is zeer beroemd, maar tegelijk staat hij op deze bodyvorm gewoon Niet, imho that is.

Jay75
28 mei 2009, 16:32
neej in combinatie met deze body is het minder he, die headstock is niet echt om naar huis te schrijven, maar de rest vind ik wel te gek. Maar ja...

Jiboom
29 mei 2009, 01:58
Weet iemand of de halzen van PRS hetzelfde zijn?
Of verschillen die per model, iemand die ik ken heeft een PRS ( zo'n LP model, duur ongeveer 3000 euro, weet zo niet precies welke ) maar daar heb ik nooit op gespeeld.

PRS gebruikt in hoofdlijnen drie modellen halzen (op signature modellen na, zoals de Santana): Wide Fat, Wide Thin en Regular (ook wel Standard genoemd). Het verschilt per model wat er verkrijgbaar is. Soms kun je kiezen.

Je kunt Wide Fat vergelijken met een 50's Gibson hals (ietsje minder dik), Wide Thin met een 60's Gibson hals en Regular is wat smaller dan Wide Fat (wel lekkere ronde vorm, goed voor kleinere handen). De Santana hals is heel dik (zeg 50's Gibson). De 513 hals is ook iets afwijkend, ergens tussen Regular en Wide Fat in.

Enkele voorbeelden (uit mijn hoofd, dus er zou een foutje in kunnen zitten):
* McCarty/Modern Eagle (II)/Starla: Wide Fat
* Custom/Standard 22: Wide Fat of Wide Thin
* Custom/Standard 24/Mira: Regular of Wide Thin
* Singlecut/Singlecut Trem/SC245/SC250: Wide Fat of Wide Thin (hoewel Wide Thin erg zeldzaam is op die modellen)
* Tremonti II: Wide Thin (hoewel het profiel Tremonti wordt genoemd, wijkt het nauwelijks af)
* Santana: Santana
* 513: 513