PDA

View Full Version : pedaal modden ?



lindstrom
28 mei 2009, 10:08
hoi, ik wil graag mijn MXR zack wilde overdrive modden maar weet niet hoe.

ik wil er 2 extra jack ingangen in maken die een fx loop zullen vormen waar ik een equalizer tussen kan hangen.
de loop moet in het cirquit komen zodat deze actief wordt bij het inschakelen van het effect.
ook moet de loop "na" het effect in het circuit komen.

hoe moet ik dit doen en/of waar en door wie kan ik het laten doen ?

en oja, wil er ook een blauwe LED in maar dat is niet zo moeilijk.

Herman
28 mei 2009, 12:44
Kun je niet beter een single true-bypass loop in elkaar (laten) schroeven?

Nitefly7
28 mei 2009, 12:47
hoi, ik wil graag mijn MXR zack wilde overdrive modden maar weet niet hoe.

ik wil er 2 extra jack ingangen in maken die een fx loop zullen vormen waar ik een equalizer tussen kan hangen.
de loop moet in het cirquit komen zodat deze actief wordt bij het inschakelen van het effect.
ook moet de loop "na" het effect in het circuit komen.

hoe moet ik dit doen en/of waar en door wie kan ik het laten doen ?

en oja, wil er ook een blauwe LED in maar dat is niet zo moeilijk.

hoe zie je de werking van de eq dan voor je? als extra toonregeling tussen de eq en de gainknop van de ZW?
zou je niet gewoon een strategisch geplaatste eq danwel vóór, danwel achter de ZW te zetten?

Eezz
28 mei 2009, 12:49
Neem eens contact op met Edwin Thoen van www.edscustomshop.com. Ik heb bij hem al wel eens van dat soort dingen gezien. Oa een Boss DD-6 delay met een fx-loop erin. Hij kan je vast verder helpen. Hij woont in Maarssen.

lindstrom
28 mei 2009, 14:36
eq in de loop moet in het cirquit na de scheur komen, kan hem wel gewoon erna in een chain zetten maar dan moet ik 2 knoppen in trappen.

en ik wil het dus met 1 knop die, die van de ZW

iWishmaster
28 mei 2009, 14:47
Dan kun je willicht beter een looper kopen en een EQ met de distortion+ achter elkaar in de loop. Heb je ze beide ook nog true bypass.

Negative K3 fan
28 mei 2009, 17:58
wat je wil is duidelijk, maar de manier waarop is erg omslachtig.

Wat naar mijn idee goedkoper en handiger is zijn de tweede opties:

- je mod geen pedalen, maar je koopt er een loop pedaal bij. De beide pedalen staan altijd aan en die hang je in de loop van de looper. Je trapt dan de looper in en je hebt beide pedalen aan. Dit is goedkoper dan een bestaand pedaal ommodden denk ik, het is ook nog eens heel makkelijk zelf te maken. Daarnaast sloop je je zakk wylde niet.
- de andere optie is wat verfijnder, je gaat met je zakk wylde pedaal naar iemand die er echt verstand van heeft en die mod jou pedaal zo dat er in het circuit een extra EQ stap komt die jou hetzelfde geluid geeft. Dit is goed te doen, maar dan moet je wel iemand kiezen met verstand van zaken en je moet het in goed overleg doen.

iWishmaster
29 mei 2009, 08:51
De overdrive+ is een enorm simpel pedaal intern. Met een 15tal componenten is de kous af. Als je daar een EQ inbouwt, verviervoudig je het aantal componenten zowat. Wat voor een geluid wil je? Wil je meer hoog, laag, mid? Dat valt namelijk wel enigsinds aan te passen met de toevoeging van een switch.