PDA

View Full Version : Kleding



Eko
28 mei 2009, 00:34
Kleding op het podium. Iemand die er bewust mee bezig is? Eenheid in de band of iedereen voor zich?

DeiDRagonas
28 mei 2009, 02:05
Zeker weten een dikke +1 voor eenheid. Eenmaal een paar foto's terug gezien waarop het allemaal zo erg met elkaar vloekte dat ik nu toch echt wel van mening ben dat je over zoiets moet nadenken als je serieus met je band bezig bent.

Bij de ene band is de dresscode normaal zwart met roze, maar we zijn ook wel eens in het zwart/groen gegaan (bijv st patricksday oid..). Met mn bruiloftsband heeft iedereen een nette zwarte broek met dito bloes en heeft ieder een eigen kleur stropdas. De laatste (feest)set heeft iedereen dan een t-shirt of polo van de band aan (wit met bandlogo).

Het totaalplaatje is erg belangrijk vind ik.

R.

kenx
28 mei 2009, 08:49
Wij bijna altijd zwarte broek, met wit t-shirt (hemd)


Grtz,

K(enny)

Luke-wannabe
28 mei 2009, 09:29
WIj hebben altijd allemaal iets wits aan.

JeroenSchaaf
28 mei 2009, 09:47
Zeker weten een dikke +1 voor eenheid. Eenmaal een paar foto's terug gezien waarop het allemaal zo erg met elkaar vloekte dat ik nu toch echt wel van mening ben dat je over zoiets moet nadenken als je serieus met je band bezig bent.

Bij de ene band is de dresscode normaal zwart met roze, maar we zijn ook wel eens in het zwart/groen gegaan (bijv st patricksday oid..). Met mn bruiloftsband heeft iedereen een nette zwarte broek met dito bloes en heeft ieder een eigen kleur stropdas. De laatste (feest)set heeft iedereen dan een t-shirt of polo van de band aan (wit met bandlogo).

Het totaalplaatje is erg belangrijk vind ik.

R.

Totaal plaatje hebben we voor The Hips erg laten wegen! Omdat we als huis kleur roze hebben, moeten we er ook gebruik van maken!

En wat Roy zegt, voor speciale gelegenheden ( studenten feestjes, bruiloften en dergelijke ) Kleden we ons nog wel anders.

Ik ben ook voor hoeden! kunnen heel wat toevoegen aan je band ;):D:cheerup:

Harry
28 mei 2009, 10:32
wij letten er zeker op, niks zo irritant als een band die eruit ziet alsof ze even koffiepauze hebben tijdens kantooruren. Zie foto's op de website, het voegt zeker iets toe!

edit: plaatje erbij

http://www.piggyandtheperverts.nl/IMG_0219.JPG

EuroCinema
28 mei 2009, 11:06
http://i56.photobucket.com/albums/g175/eurocinema/ECBC.jpg
Je moet er niet uitzien alsof je zo uit het publiek gestapt bent (vind ik dan). Zo staan wij erbij. Niet precies hetzelfde, maar wel 1 stijl. Ik probeer wel net ff grappige pakken, dassen of overhemden te scoren of zo, dat het niet een standaard bruiloften-en-begrafenissenpak wordt. Aan de andere kant moet het voor ons ook weer niet te feestelijk worden (ruches en glitter en zo), daar is onze muziek niet geschikt voor. Ik heb altijd all-stars onder m'n pak omdat ik de hele avond aan m'n volumepedaal en/of m'n wah geplakt sta en op nette herenschoenen trek ik dat niet.

Rutger
28 mei 2009, 11:11
We kwamen er nooit uit dus besloten we om niks aan te doen

pimmetje
28 mei 2009, 11:28
Zelfde als bij rutger... geen consensus dus dan maar gewoon.

Bij de bluesband hebben we 't zelfs bewust 't normale kloffie gehouden. Te veel bluesbands waar je plots mannen met hoeden ziet die er niet uitzien en die dan precies die blues gaan spelen waarbij die hoed niet past :D.

Misschien dat ik 't vanavond wel weer 'ns aansnijd. Kan geen kwaad om er zo nu en dan nog ff over te denken. Het KAN idd wel iets toevoegen...

JV
28 mei 2009, 12:24
Zelfde als bij rutger... geen consensus dus dan maar gewoon.


volgens mij moet je die zin van rutger nog eens lezen

iWishmaster
28 mei 2009, 14:23
We hebben min of meer afgesproken dat we allemaal in het zwart gaan. Dus zwarte broek, zwart T-shirt, evt. met opdruk.

pimmetje
28 mei 2009, 14:31
volgens mij moet je die zin van rutger nog eens lezenAh ja.... ik had in de snelheid een "er" ertussen gelezen...

Niet helemaal zoals bij rutger dus, maar wel met dezelfde reden :D.

Eko
28 mei 2009, 18:01
Wij hebben een bandlid met een enorme verkleedkoffer. Voor de lol wel eens een avond allemaal in de kleding gehesen. Van oppperstalmeester tot Gordonlook , echt allemaal glitter. Het publiek vond het prachtig. En......geen gevraag aan de bar of je bij de band hoort.
Ik heb inmiddels een complete outfit besteld bij Bennies Fifties in Scheveningen. Een Drapejacket in deep purple afgezet met Ocelotbont op de revers en mouwen. Bijpassende creepers ( schoenen) en sokken. Als we op het podium staan moet het ook knallen.
Wit is trouwens ( vinden wij) alleen goed indien de zaal donker is en het podium goed verlicht ( met kleuren) . Ook moet je dan schminken , anders sta je erbij als een stel glimmende bleekscheten in Eskimodracht.
Wat wij uit ervaring hebben is dat unishirts beter ogen dan allemaal dezelfde kleur met verschillende opdruk.

bagheera
28 mei 2009, 18:15
Met mijn nieuw band nog geen optredens gehad we zijn maar net 4 weken bezig ( jazz, blues , fusion, bossa nova en funk mengelmoes tot eigen stijl )
Ergens betwijfel ik of we speciale kledij aan zullen doen op het podium ergens hoop ik van wel.
Zwart of wit dat gaat goed bij mijn gibson les paul wine red :soinnocent:

JvD.
28 mei 2009, 18:53
ik zorg gewoon dat ik niet op elke gig het zelfde aan heb =P
(dan lijkt het alsof ik maar 1 gig heb gespeelt)

Nellyrocks
29 mei 2009, 19:58
Wij denken er ook over na maar dat moet ook wel met een foute jaren 80 coverband.

Dit ben ik dus:

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/P4290064.jpg

Samen met de zanger en zangeres:

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/P4290046.jpg

En onze drummer houdt ook van verkleden.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/P4290055.jpg

dml
29 mei 2009, 23:03
Alledrie exact hetzelfde aan, voor elke set (3) een ander setje kleding. Voor onze rockset trekken we tattoo-sleeves aan, dat ziet er zo fout uit, dat het ook weer goed wordt. Op deze foto is het nog net te zien:

http://www.asjemenouband.nl/fotos/images/15/21020901.jpg

iDenni
6 juni 2009, 17:37
Hey,

Ik was eigenlijk wel benieuwd wat de muzikanten hier eigenlijk aan doen als ze ergens optreden. Hebben jullie een vast "optreedpak" oid? Gewoon een bandshirt of een leuke jacket etc.

Was ik wel benieuwd naar :)

B_2_the_a
7 juni 2009, 04:06
Ik had altijd gewoon spijkerbroek met plain zwart shirt en als het "fris" was eerste paar nummers m'n jack (spijker of leer) aan... is gewoon standaard bij mij :)

Had het overigens wel altijd bij me in een tas (5 min voor showtime effe omkleden, geeft toch extra gevoel erbij).

de rest liep ook altijd wel in een zwart shirt en meestal de frontman juist weer een wit overhemd ofzo...

vulvasonic
7 juni 2009, 05:26
Ik vind zoiets nogal afhankelijk van de muziek die je speelt en wat je probeert over te brengen. Bij de wat serieuzere bands bleef ik, zoals iedereen binnen die bands, mezelf behoorlijk trouw. Daarmee bedoel ik dat ik geen outfit had, al probeerde ik mijn persoonlijkheid wel regelmatig te 'versterken' d.m.v. een (bijvoorbeeld) een opvallender riem, extra (grote) ringen, of ik droeg een spijkerbroek dat net iets teveel versleten was om het 'gewoon' op straat te dragen.

Bij Vulvasonic speelden we meestal PUUR TOEVALLIG allemaal in zwarte broek, paars shirt en een lange zwarte leren jas.

Een bewuste keuze in het dragen van podiumkleding kan echter ook bij dit soort 'serieuzere' bands een goede uitwerking hebben. Zo speelde ik jarenlang in een formatie waarbij twee bandleden de uitstraling hadden van een lantaarnpaal. De toetsenist kon wel show maken, maar stond te geïsoleerd achter zijn synth-arsenaal. De drummer was een van de lantaarnpalen, maar achter zijn gigantische drumstel viel er aan hem weinig eer te behalen. Het kwam er op neer dat ik, als zanger, frontman en gitarist, de kar in mijn eentje moest trekken, terwijl de bassist (de andere lantaarnpaal) bij uitstek de persoon was om een deel van mijn taak op zich te nemen. Hij bleef echter onzichtbaar.

Op een gegeven moment gaven we een CD presentatie. En wat deden we?
We gingen met de hele band naar een obscuur winkeltje en kochten allemaal een heel fout jaren 70 pak, inclusief zonnebril en stropdas. Hierdoor voelde onze lantaarnpalen zich in een rol gedwongen en daardoor kwamen ze eindelijk 'los'. De bassist wilde zelfs niet meer ZONDER dat pak het podium op!


Ik speel nu in De Zingende Fresia's, iets heeeeeel anders. In die band heeft iedereen zijn eigen alter ego, versterkt door een pakkie. En dat helpt. Veel mensen herkennen ons aan onze outfits. Onze bassist 'John de Wolf' is in zijn uppie zelfs bekender dan de band zelf!

Zie foto - v.l.n.r., Mario di Snario, De Vakslager, Dodo Fresia, John de Wolf en Bert (gastmuzikant):
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Mario%20di%20Snario/08FresiasOG.jpg

vulvasonic
7 juni 2009, 06:10
Had ik NET verdomme een uitgebreid verhaal gepost in dit topic, een reactie waar ik bijna een uur over heb zitten typen....., IS NONDEJU NERGENS MEER TE VINDEN!!!!!

Is er iets wat de mods kunnen doen om dat verhaal alsnog te plaatsen?
Het SCHIJNT namelijk wel te bestaan....

:sneaky:

Edit: En ja hoor, post ik mijn frustratie over de mysterieuze verdwijning van bovenstaand verhaal en dan staat het er ineens (het gaat dus om bovenstaand verhaal...). :eek:

Mitch
7 juni 2009, 12:38
Ghehe, geen paniek vulvy, af en toe heeft het forum nog kuren...

Bij ons is het steeds meer zwart wat de klok slaat, wat ik soms ruw verstoor met een groene broek en een rood shirt, maar dat heeft meer te maken met het feit dat dat lekker licht spul is om te dragen in warme gelegenheden.
Afgelopen twee dagen stonden we buiten en dan wordt het stapelen. Eergisteren viel de kou mee ondanks dat de voorspellingen wat lager waren, maar gisteren stonden we op een winderig stuk land en dat viel tegen.... shirt met lange mouwen, dik strak shirt met korte mouwen als bodywarmer en daar overheen een wollen truitje met lange mouwen, maar nog was het te koud om echt comfortabel te spelen. Jammerrrr....

Jan Buurman
7 juni 2009, 13:45
Kledinglijn Panic in Detroit (eigen nummers)
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/007.jpg
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/2999618171_336f19cab3.jpg
Inmiddels ter ziele maar check www.panicindetroit.nu

Kledinglijn 10Electric (Classic Rock en alles daar omheen)
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/DSC08490a.jpg
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/10ElectricCotC3eronde023.jpg
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/10ElectricCotC3eronde049.jpg
STILL ROCKIN'!!! Check www.myspace.com/10electric

Edit: Sorry, beetje grote foto's..

Mitch
7 juni 2009, 13:56
Ghehe, hoe een uniforme kledingkeus toch heel druk kan zijn :D

Arjan12
7 juni 2009, 13:59
Met een colbertje gitaren lijkt me echt helemaal niks. Ik speel het liefst in een overhemd met opgestroopte mouwen of een t-shirt.

Jan Buurman
7 juni 2009, 14:01
Met een colbertje gitaren lijkt me echt helemaal niks. Ik speel het liefst in een overhemd met opgestroopte mouwen of een t-shirt.

Colbert gaat ook gedurende de set wel uit. Mouwen worden opgestroopt en door rocken!!:blast:

Han S
7 juni 2009, 14:20
Wat een verschrikkelijk foute broeken. :D

Rinze
7 juni 2009, 16:34
Zo fout dat het weer mooi is :ok: als je daar hier in de buurt mee rondloopt kom je of in een stal terecht of ze schieten je voor je donder en monteren je kop voor op de 4wheeldrive :cheerup:

budje
7 juni 2009, 16:59
ik vind pakken geweldig! de laatste 3 jaar sta ik eigenlijk bijna altijd in colbert op podium, foto's zien er dan ook meteen stukken strakker uit!

vulvasonic
7 juni 2009, 19:51
De eerste keer dat ik in een pak speelde (fout jaren 70 pak met veels te grote stropdas - zie eerder gepost verhaal) stond ik op het podium voor de CD presentatie. Uiteraard hadden we die pakjes niet eerder aangehad om te repeteren (waarom zou je?).
Maar tijdens het spelen flapte voortdurend deze gigastropdas over de snaren van mijn gitaar heen, waardoor steeds de boel werd afgedempt! :seriousf:
Uiteindelijk heb ik de stropdas maar op mijn rug gehangen.

Aldus een kleine tip: koop je bühnekleding, probeer dan eerst even of het je nergens bij in de weg zit! :chicken:

ACSlater
14 juni 2009, 13:54
Leuk verhaal Vulva!

Ik heb altijd een rugzak met een arsenaal aan shirts mee omdat ik zweet als een otter! Gelukkig ruik ik daarentegen niet erg dus heeft de rest van de band en het publiek er geen last van. (ooit eens een trio gezien waarbij de bassist het voor elkaar had gekregen om een heel café zuur te laten ruiken) Aan kledingvoorschriften houden we ons dan ook niet maar ik geef toe dat het er een stuk strakker uit ziet als de kleding matcht.

Eko
10 juli 2009, 08:27
Leuk dat er zo gereageerd wordt op het topic. Het is inderdaad een beter gezicht als het in 1 stijl is op het podium. Ook managers nemen je eerder serieus als je daar mee bezig bent geweest. Niet dat dat een vereiste is , maar als je (semi)professioneel wilt spelen is dat wel iets om over na te denken.
Meestal vallen de kosten wel mee , kwestie van slim bezig zijn. Spijkerbroek met glitterhemd uit de feestartikelenzaak doet wonderen wat dat betreft. De broeken vond ik ook heel leuk gevonden.

sietze
19 juli 2009, 19:56
Wij zijn suuper oldschool:


http://www.spotrockers.nl/site/wp-content/uploads/bwbps/1236357434.jpg
http://www.spotrockers.nl/site/wp-content/uploads/bwbps/1241006199.jpg

En ik in de lucht haha
http://www.spotrockers.nl/site/wp-content/uploads/bwbps/1241006247.jpeg

soup
21 juli 2009, 16:00
Ik vind het eigenlijk ontzettend belachelijk als je allemaal een wit hemd aan hebt, of dezelfde broek of een kostuum of ...

Je kunt toch gewoon lekker cool,casuale, maar speciale kleding kopen/dragen.

EuroCinema
21 juli 2009, 16:11
Tja, het punt is dat niet iedereen het oog van een stylist heeft. Als je een rockbandje op MTV ziet dat er cool, casual etc uitziet, is hun outfit nauwlettend bij elkaar gezocht door iemand wiens vak dat is. Vaak zijn die kleren ook wel degelijk van bekende designers, al staat het merk er niet groot op. En die outfits zijn erop afgestemd om ze er zo goed mogelijk uit te laten zien/zwakke punten te verdoezelen. Zelfde geldt voor die "slordige" kapsels, die kosten ook een paar honderd euro per stuk. Bandjes die zo'n look uit de losse pols zelf even samenstellen, staan er toch vaak gewoon bij als vier sjaken met verknipt haar in slecht passende H&M shirts. :seriousf:

koen=)
21 juli 2009, 16:22
wij dragen altijd zwarte tshirts, ik soms een zonder mouwen (cut off) en dan gewoon spijkerbroek met afstekende witte nike's, ik heb altijd meerdere t shirts bij me om te wisselen tussen de zoveel nummers

METAL 4 LIFE

soup
21 juli 2009, 17:25
Tja, het punt is dat niet iedereen het oog van een stylist heeft. Als je een rockbandje op MTV ziet dat er cool, casual etc uitziet, is hun outfit nauwlettend bij elkaar gezocht door iemand wiens vak dat is. Vaak zijn die kleren ook wel degelijk van bekende designers, al staat het merk er niet groot op. En die outfits zijn erop afgestemd om ze er zo goed mogelijk uit te laten zien/zwakke punten te verdoezelen. Zelfde geldt voor die "slordige" kapsels, die kosten ook een paar honderd euro per stuk. Bandjes die zo'n look uit de losse pols zelf even samenstellen, staan er toch vaak gewoon bij als vier sjaken met verknipt haar in slecht passende H&M shirts. :seriousf:
Zo moeilijk is dat niet hoor. En is ook niet noodzakelijk duur. :)

http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00586/SNF17BIZC_682_586571a.jpg

Bram+
21 juli 2009, 17:57
Bij de meneer links moet ik denken aan John Frusciante o.i.d., die tweede van links had niet zo'n zin in gestijld te worden en dacht 'ik zet gewoon een bril op', de tweede van rechts ziet eruit als een backstreet boy met zijn kruisje en bij die meneer rechts denk ik aan Danny Zuko.

EuroCinema
21 juli 2009, 17:59
... en vervolgens post je een totaal gestylede foto van de Kings of Leon. Dat leren jasje lijkt me Varvatos, eurootje of 2000 kost zoiets. Geloof mij: heel veel mensen zien het verschil tussen zo'n jackie en 1 van het Waterlooplein.
Ter vergelijking hier een reportage van de Kings of Leon in o.a. Gucci en Varvatos die ik toevallig nog kende: http://www.esquire.com/style/fashion0407 (ik vind Varvatos erg gaaf maar te duur voor mij).

soup
21 juli 2009, 18:15
Enige wat ik zie is een zwarte jeans met een 'cool' hemd, t-shirt

zo moeilijk is dat nu ook niet te vinden

EuroCinema
21 juli 2009, 18:40
Ik zie een witte button down blouse met zwarte knoopjes die vrij kort is en open hangt, met een v-hals en een ketting eronder en de manchet los. Dat is allemaal vrij simpel inderdaad, maar wel om een reden uitgezocht: om deze man z'n bouw, huidstint, kapsel etc goed uit te laten komen. Tenzij jij z'n tweelingbroer bent, staat dit jou waarschijnlijk wel stukken minder goed. da's de kunst van een goeie stylist. En daarom heeft elk bandlid in deze foto een andere look heeft gekregen. (In mijn band hou ik me hiermee totaal niet bezig, maar in mijn dayjob in de reclame heb ik wel met styling etc te maken, vandaar dat ik er wat meer op let)

soup
21 juli 2009, 18:45
Haha je kent er dus wel iets van maar goed.

Ik heb hier kleding in mijn kast hangen waar ik perfect mee in ''de scene'' zou kunnen en absoluut niet uit de toon zou vallen naast hun.

Psalow
21 juli 2009, 21:30
Haha je kent er dus wel iets van maar goed.

Ik heb hier kleding in mijn kast hangen waar ik perfect mee in ''de scene'' zou kunnen en absoluut niet uit de toon zou vallen naast hun.

...denk jij....

soup
21 juli 2009, 21:58
...denk jij....
Ik lach dit maar weg, je kent me absoluut niet, je kent mijn smaak niet, je weet niks. :)

JeroenSchaaf
21 juli 2009, 22:07
...denk jij....

Smiley's gebruiken wil nog wel eens helpen Psalow! :)


Ik lach dit maar weg, je kent me absoluut niet, je kent mijn smaak niet, je weet niks. :)

Hij heeft wel gelijk :) Dat is wat jij denkt,... ;):D

Maar goed ik ben wel voor het zelfde soort kleding op het podium! Met The Hips hebben we zwart met een Roze detail. En met mijn andere band strak in het zwart. Waar binnen kort nog een kleur aan toe word gevoegd.

sietze
21 juli 2009, 23:04
Ik vind het eigenlijk ontzettend belachelijk als je allemaal een wit hemd aan hebt, of dezelfde broek of een kostuum of ...

Je kunt toch gewoon lekker cool,casuale, maar speciale kleding kopen/dragen.

Haha luister onze muziek dude, dan piep je wel anders, het gaat om het totaal niet?
Als je je kut kleed en masterlijke muziek maakt, geniaal toch?

HanM
27 juli 2009, 21:49
Leuke discussie :P

Ik denk dat afhankelijk van de style die je speelt je je daarop moet kleden.
Persoonlijk vind ik het veel professioneler overkomen als er over nagedacht is,
dan hoeft het niet eens zo speciaal te zijn. Zolang het maar een beetje bij elkaar past.

Onze eigen band is bijvoorbeeld een feest / rock n loll band.
http://94.100.113.45/611100001-611150000/611118701-611118800/611118705_5_fLbV.jpeg

Misty
27 juli 2009, 22:17
persoonlijk vind ik dat je er wel behoorlijk moet uitzien,beetje verzorgd,
en kleden naar de style die je speelt is ook niet onbelangrijk
maar als ik dan zie hoe ,the red hot chili peppers
een zaal platkrijgen met al1 een sok om hun lul
als je iemands hart kan raken ,is kleding overbodig
en dat is muziek maken ,van :lovelove: naar :lovelove:
nu is t niet de bedoeling ,dat ieder1 nu in zijn blote reet optreed
maar een Gucci pak en zonnebril,maakt je geen betere gitarist
of bassist,pianist enz
clapton in korte broek,buddy met hoedje ,maar ze rocken :cheerup:
http://www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44

jonesd
28 juli 2009, 10:00
Wij zitten altijd in het pak maar ook niet echt uniform:

http://www.steamygrease.be/image/myspace%20bandpic%200358.jpg
We hebben wel getracht om allen zowat in dezelfde sfeer te blijven.

Vetzak
30 juli 2009, 11:17
... en vervolgens post je een totaal gestylede foto van de Kings of Leon. Dat leren jasje lijkt me Varvatos, eurootje of 2000 kost zoiets. Geloof mij: heel veel mensen zien het verschil tussen zo'n jackie en 1 van het Waterlooplein.


Bij mensen die dat verschil zien wil ik niet dat mijn band populair wordt.

Wij spelen nogal eens in de roots/rockabillyscene maar hebben een hekel aan de clichés in dat milieu. We hebben dus gewoon onze kroegkleren aan. Maar onze bassist begint zich nu toch te roeren om het oog ook wat uniformiteit te gunnen en wilt kostuums laten maken. Mij goed, als het maar geen zwart maatpak is, dat heb ik al net iets teveel gezien. Zijn favoriet is nu een mariachi-outfit, ik kan daarmee leven maar ga nog liever voor trainingspakken met gouden kettingen, borsthaar en Hazes-hoedjes.

EuroCinema
30 juli 2009, 12:29
Wij spelen nogal eens in de roots/rockabillyscene maar hebben een hekel aan de clichés in dat milieu.

Tja, een hechte, fanatieke scene heeft z'n voor- en nadelen. In ons genre lopen ook behoorlijk wat puristen rond (niet alleen qua presentatie maar ook muzikaal) en de vraag is in hoeverre je daaraan wilt conformeren. Je wilt toch je eigen ding doen. Aan de andere kant: dat zijn wel de mensen die door de regen naar optredens komen, websites over de muziek onderhouden, etc. Je kunt je wel tegen ze afzetten, maar als muzikant in een klein genre ben je ook nergens zonder die fanatieke liefhebbers. Vaak leven die mensen ook al twintig jaar voor die muziek, terwijl sommige mensen in bands er misschien vijf jaar geleden mee begonnen zijn. Daar moet je toch met respect mee omgaan, vind ik. En daarmee kom ik ook een beetje op je eerste punt: je hebt niet voor het uitzoeken wie naar je muziek luistert. Zolang ze zich een beetje gedragen ben ik blij met iedereen die ons wil horen/zien.

Rongear
30 juli 2009, 12:32
We hebben nu een aantal jaren in het zwart gespeeld, staat heel chique, totdat ik een andere band zag die ook in het zwart speelde. Het licht van front en backlicht wordt geabsorbeerd door de kleding zodat alleen de chroom delen van de installatie en de witte koppies van de muzikanten er uitspringen. Ook op onze eigen foto's begon me dit nu op te vallen. Sinds kort spelen wij dus in witte overhemden en een zwarte broek. Op het podium leeft het nu veel meer omdat de kleuren van het licht nu ook op de overhemden veel beter uitkomen.
:strat:

Mephistocles
4 augustus 2009, 01:00
Ik zag laatst een girlband met een interessante dresscode. Of beter: undresscode. Dan sta je pas in de aandacht. En opeens vindt minstens de helft van de mensen je muziek geweldig. Bah had ik maar tetten.

Steven Otto
4 augustus 2009, 14:52
Ik zag laatst een girlband met een interessante dresscode. Of beter: undresscode. Dan sta je pas in de aandacht. En opeens vindt minstens de helft van de mensen je muziek geweldig. Bah had ik maar tetten.

hoe heet die band?!?!:crazyhappy:

grayfink
8 augustus 2009, 16:42
Mijn bandje: meestal zwart.

Vreemd dat de RHCP nog niet genoemd zijn. Geniale outfits af en toe :D


Socks on cocks
http://userserve-ak.last.fm/serve/_/25122819/Red+Hot+Chili+Peppers++socks+on.jpg

Woodstock 1994
http://por-img.cimcontent.net/api/assets/bin-200904/4f0f10ef1fe9b313f29651b1bda848c7.jpg

bert k
8 augustus 2009, 17:39
Devo, ook goed over nagedacht.

http://www.getreadytorock.com/rock_stars/devo4.jpg

http://img.listal.com/image/458851/600full-devo.jpg

http://www.irvinehousingblog.com/images/uploads/2009janearly/devo.jpg

lindstrom
25 augustus 2009, 16:49
Ik vind bandjes die allemaal dezelfe outfits dragen heeeel erg fout !

maar dat is natuurlijk een mening.

er moet wel een samenhang zijn maar liever niet iedereen hetzelfde.

verder ben ik altijd voorzichtig met wit (in verband met podiumlicht en beeldmateriaal)

verder vind ik een zwarte gitaar en zwarte kleding niet erg mooi, ik heb dan om die reden geen zwarte gitaar.

graag draag in vintage bruine of marine blauwe shirtjes op een kapotte spijkerbroek, veel assesoires zoals armbanden, ketting om de nek, zonnebril of hoedje.
petje kan mits het een vintage modelletje is, een nike pet kan ECHT niet.

natuurlijk heeft kleding alles te maken met de muziekstijl die gespeeld word.

Mephistocles
26 augustus 2009, 19:30
Ik zag laatst een girlband met een interessante dresscode. Of beter: undresscode. Dan sta je pas in de aandacht. En opeens vindt minstens de helft van de mensen je muziek geweldig. Bah had ik maar tetten.


hoe heet die band?!?!:crazyhappy:

Geen idee. Buitenlands. Weet iemand anders het miss? Of heeft iemand wel een telefoonnummer kunnen krijgen? PM me dan ff!
:)

Maar dr zijn wel meer bands met zo'n dresscode. Ff googlen:

Ze spelen niet meer neem ik aan, typisch jaren '60:
Ladybirds (http://www.burlesquebabesshop.com/2009/06/ladybirds-band-worlds-1st-topless-all.html)
Plaatje van de band: NSFW, 18+, tetten! (http://api.ning.com/files/NfZBQ8g66NRdacq6xTfnddeg-TnMJRzbaj3Ygl2EoNs3*Qf-EV2-CeekkztmrEHhFmi8oIOzL04RPbW0b7HxT7QR2zLXXAYS/myband.jpg)

B_2_the_a
26 augustus 2009, 19:34
http://www.youtube.com/watch?v=tn2JOTy3OcE

allemaal in zwart maat pak, wisselend met zwart of rode stropdas!

Het maakt helemaal geen zak uit wat je aan hebt op het podium, maar het moet matchen met de rest en de stijl...

Mephistocles
26 augustus 2009, 19:47
Over outfits gesproken:
http://i51.photobucket.com/albums/f382/shaydizzle3108/village_people.jpg

classicrooock
27 augustus 2009, 20:12
wij treden meestal op in jeans broek ,zwart hemd en een witte das en een hoedje voor het zweet.:blast:

YB
16 september 2009, 23:52
http://www.treibsand.net/Galerie/Show2009/Figli/pages/IMG_1275.htm

Deze band is ook briljant. En de zanger heeft dan een gorilla pak

Braindead
19 september 2009, 16:53
Gwar: Hoe het niet moet :D
http://ivysupersonic.com/gallery/albums/fashion/GWAR_ivys_fashion_show.jpg