PDA

View Full Version : TC G-Force hulp gevraagd



frega
27 mei 2009, 23:21
gegroet forumleden.

Ik heb een probleem bij het aansluiten van mijn G-Force.

Mijn set-up bestaat uit preamp, G-Force, poweramp en 4x12 cab.

als ik volgende aansluiting maak dan hoor ik signaal uit de 4 speakers.
gitaar -> preamp -> stereo signaal naar poweramp -> stereo signaal naar cab


als ik de G-force ertussen zet hoor ik enkel signaal uit de rechtse 2 speakers.
gitaar -> preamp -> stereo signaal naar G-force -> stereo signaal naar poweramp -> stereo signaal naar cab

Ik krijg wel een heel zwakke zoemende toon uit de linkse speakers (nauwelijks hoorbaar) en gekraak als ik aan het volume van het linkerkanaal van de poweramp draai (hetgeen hij niet doet als ik de G-force er niet tussen zet)

Ik heb ook reeds de linker output van de G-force met de rechterkant van de poweramp verbonden maar dan draait het probleem zich om (signaal uit de linkse 2 speakers en niets uit de rechtse)

Audio-instellingen van de G-force staan bij mijn weten goed nl.
source : analog
input : stereo
killdry : no

heb hier al menige uurtjes mee verloren!!

Weet hier iemand een antwoord op?

Johannes
28 mei 2009, 00:26
(bij voorbaat excuses voor de misschien overbodige en veel te voor de hand liggende opmerking)

... gaar snoertje?

Anders misschien een panning setting van een effect in de gforce. Doet ie het ook als je de bypass knop van de gforce gebruikt?

frega
28 mei 2009, 00:46
Hoi Johannes,

Ik heb al andere kabels proberen te gebruiken.

Als ik de bypass gebruik van de G-Force heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb reeds alle patches van de G-force doorlopen met telkens hetzelfde resultaat.

Erik70
28 mei 2009, 07:48
klinkt mij ook als een kabelprobleem, danwel iets met de in-uitgang van de gforce (slecht contact ofzo).
De bypass haalt de gforce niet uit de keten (alleen het signaal) dus het apparaat blijft aangesloten. vandaar dat het euvel blijft als je 't bypass zet.

Probeer ook eens een mono-signaal NAAR de g-force vanuit de preamp. preamp geeft toch geen stereogeluid. Wellicht sla je dan net de slechte ingang van de g-force over en is 't probleem weg.

frega
28 mei 2009, 20:09
Deze aansluitingen heb ik ook nog geprobeerd

Preamp linkse output -> G-Force linkse input -> G-Force stereo naar poweramp -> cab

en

G-Force in de loop van mijn preamp.

beide met zelfde probleem als eerder beschreven

Ik denk dat ik moet concluderen dat er iets mis is met de linkse output van de G-force.
Kan deze redenering kloppen?
Waar kan ik terecht met mijn 2de hands G-Force voor nazicht en reparatie (woon in Belgisch Limburg)?

Liquid_Metal
28 mei 2009, 21:16
Ik denk dat ik moet concluderen dat er iets mis is met de linkse output van de G-force.
Kan deze redenering kloppen?
Waar kan ik terecht met mijn 2de hands G-Force voor nazicht en reparatie (woon in Belgisch Limburg)?

Dat was inderdaad ook al wat ik zelf dacht. Ben je zelf een beetje handig, want je zou 'm open kunnen maken en doormeten. Dan weet je het iig zeker. Als je nog garantie hebt moet je dat uiteraard niet doen.

frega
28 mei 2009, 21:54
garantie is vervallen... helaas ben ik niet handig en heb ook geen apparatuur om door te meten (zou niet eens weten hoe dat moet). Ik denk dat ik het liever aan gekwalificeerde personen overlaat en hem dan maar ergens moet binnnbrengen.

maar waar?