PDA

View Full Version : weekje londen



RouwGrasSlayer
27 mei 2009, 22:56
Ik ga een paar dagen cultuur snuiven in Londen. Dat ga ik toch niet de de hele tijd te trekken ... dus voor de afwisseling leek het me leuk om in Londen 1 of 2 gitaar winkels te bezoeken. Dus als jullie een paar tip hebben voor een paar leuke gitaar winkels dan hoor ik het graag!
Misschien kom ik nog wel wat leuks tegen wie weet.

Nico2
27 mei 2009, 23:15
Er is een grote muziek keten in engeland, de virgin mega stores, die een heleboel muziek en games verkopen. Sommige van die stores hebben ook een vrij grote gitaar afdeling. Ik ben er een keer in london in een geweest, ik heb alleen geen idee welke dat was :p

edje kadetje
27 mei 2009, 23:17
Denmark street

vulvasonic
27 mei 2009, 23:24
Denmark street

+1
Genoeg gitaarwinkels voor een hele dag plezier en een ernstige toename aan GAS.

Keesz
28 mei 2009, 00:04
+2

Met name die vintage shop is om je vingers bij af te likken, kleinste portiekje, maar grootste collectie

Jay75
28 mei 2009, 00:07
Ja denmark street daar zit het, ik was er een paar weken geleden.
Vergeet vooral niet om naar boven te gaan bij angelmusic

http://www.angelmusicguitars.com/

Tjebbe_Z
28 mei 2009, 14:01
Rare and vintage guitars! Zit in denmark street, en is een vd 'beste' winkels van londen!

Prima service, heb er zelfs op een oude gibson mogen spelen!:D

DeadHerring
28 mei 2009, 14:06
idd, heb er mijn straplocks nog gekocht... Tis heel goed om dingen te proberen, maar niet echt om aan te kopen hoor, behalve de lokale merken.

Sinner1980
28 mei 2009, 16:57
Er is een grote muziek keten in engeland, de virgin mega stores, die een heleboel muziek en games verkopen. Sommige van die stores hebben ook een vrij grote gitaar afdeling. Ik ben er een keer in london in een geweest, ik heb alleen geen idee welke dat was :p

Virgin bestaat niet meer, de keten heet inmiddels Zavvi. De winkels zijn verder wel blijven bestaan en de winkel waar jij op doelt zit aan het einde van Oxford Street...best leuk idd maar Denmark street is idd the place to be in Londen.

Dat vond ik in ieder geval totdat ik in Guitar Center geweest was in NYC maar das ff een endje verder vliegen...ik mag in September weer een week die kant op, jottum!!!

Jay75
28 mei 2009, 17:10
Die winkel is dicht hoor!

Badman
28 mei 2009, 17:26
Harrods heeft ook op de bovenste verdieping zo'n 3tal gitaren staan ;)

RouwGrasSlayer
28 mei 2009, 20:52
Thanx voor de reacties, ik zal zeker ff langs Denmark street gaan. Begrijp ik het goed dat hier alleen vintage instrumenten te verkrijgen zijn? Of zijn er ook wat metal planken te bezichten (jackson, esp en ibanez)?

Broosje
28 mei 2009, 21:01
Zusje woont in Londen en is net met ons Pa een nieuwe banjo gaan kopen

Indd heel veel gitaarwinkels bij elkaar op Denmark Street en Chairing Crossroad (zijstraat ervan)

Veel plezier, en pak maar een goeie lading VISA kaarten mee :D

Tjebbe_Z
28 mei 2009, 22:43
Thanx voor de reacties, ik zal zeker ff langs Denmark street gaan. Begrijp ik het goed dat hier alleen vintage instrumenten te verkrijgen zijn? Of zijn er ook wat metal planken te bezichten (jackson, esp en ibanez)?

Ja man, denmark street zit vol met gitaarwinkels.. Toen ik er was, was er voor iedereen wel wat wils.

Neem aan dat dat nu nog steeds zo is!:seriousf:

thierry1982
29 mei 2009, 10:36
Ik ga zondag ook even kijken in Denmark Street. Maar ga daar niets kopen, vanmiddag eerst mijn BO~EL GG Classic 200 TOL ophalen.

RouwGrasSlayer
29 mei 2009, 14:58
Ja man, denmark street zit vol met gitaarwinkels.. Toen ik er was, was er voor iedereen wel wat wils.

Neem aan dat dat nu nog steeds zo is!:seriousf:

Ok, thanx dan heb ik 1 van de voor gaande post niet helemaal goed begrepen.
En zo als ik al zij: ik ga er zeker ff langs.

Jay75
29 mei 2009, 23:25
Ja hoor, ze hebben vanalles, ook lelijke metalgitaren zag ik toen ik er een paar weken geleden was. Hard doorgelopen toen :)

vulvasonic
30 mei 2009, 00:34
Deze foto heb ik al vaker gepost, maar omdat ik het zelf zo cool blijf vinden, ook vanwege de mooie herinneringen aan mijn dagen in Londen, post ik 'm nog maar een keer.

Je ziet me hier in één van de guitar shops op Denmark Street (ik ben vergeten welke), alwaar ik in de etalage een originele stratocaster uit 1958 zag hangen. Destijds was dat mijn ultieme natte gitaardroom en dus trok ik mijn stoute schoenen aan, liep naar binnen en vroeg voorzichtig of ik haar even mocht bespelen.
Toen de man in de winkel om zich heen keek en zag dat er verder niemand aanwezig was, gaf hij mij na enige aarzeling, tot mijn eigen verbazing, de gitaar in handen. Het ding had een prijskaartje van 8800 pond (een pond was toen iets meer dan 4 gulden!).
Tijdens het overhandigen mompelde de man me nog iets toe, maar ik hoorde hem niet, zo gefixeerd was ik op die strat. Pas na enige tijd spelen en mezelf allang had weten te overtuigen van de opmerkelijke, betoverende kwaliteit van die ouwe versleten plank, drong het tot me door dat de man van de winkel het steeds had over ene Ron Wood. Ron Wood?
Jawel, deze gitaar was van Ron Wood geweest en hij gebruikte het ding tijdens de Rolling Stones tour in zijn eerste jaar als Stones-lid.
Achterop de gitaar pronkte een grote ronde Stones sticker.

Is dat cool of niet? :cooler:

Alleen DAT al maakte mijn bezoek aan Londen meer dan de moeite waard.

Kijk hoe ik weg droom op een ouwe, versleten superplank van een ouwe versleten Rolling Stone! :ok:

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/RonWood58Strat.jpg

craftergirl
31 mei 2009, 13:07
Cooool zeg! :cooler:

Kan me goed voorstellen dat je daar een mooie herinnering aan hebt overgehouden! :ok:

Rick L
1 juni 2009, 12:03
Afgelopen herfst ben ik met school naar London geweest.
In een vrije middag even 'Harrods' binnen gesneakt met een schoolmaat (ze zijn heel erg matig tegenover mensen van <18 en laten ze soms niet binnen).
Eenmaal op de gitaar afdeling gekomen, gigantisch groot daar; even wat gitaren bekeken: Veel fenders, dure akoestische gitaren (martin oid) en wat metal gitaren (jacksons).
Ik heb toen toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en de mooie dame die letterlijk uit haar neus zat te vreten even aangetikt of ze even een telecaster gitaar wilde pakken voor me (ze zitten daar achter slot en grendel). 'Yes ofcourse sir!' zei ze met een gelukkig gezicht dat ze weer wat kon doen. Dit heb ik een paar keer herhaald tot een prijsklasse van hoger dan 2000 euro Fenders hehe :mmmm:. Na een klein uurtje jammen werd ik wel vriendelijk verzocht om te vertrekken aangezien mn maat en ik meer zaten te repeteren dan als koper te spelen.

Oftewel, als het een beetje rustig is bij harrods moet je gewoon binnen stappen op de gitaar afdeling. Ze hebben niet extreem veel keus maar wel genoeg om je te vermaken :seriousf:

Bolder
1 juni 2009, 12:31
Jup ,

Denmark Street 4 jaar geleden toen ik nog een klein joggie was met m'n ouders geweest!

Geen idee meer welke winkel dit was, maar ik mocht als 12 jarige óveral op spelen.
http://i207.photobucket.com/albums/bb205/vanbasties/S6000951-2.jpg

VerbekeD
28 juni 2011, 16:41
Tijdens de tweede helft van juli gaan wij ook een weekje naar London.
Dit is het meest recente topic dat ik hierover vond (2009)

Is 'the place-to-be' nog steeds Denmark street?
Zijn er andere zaken die de moeite waard zijn om te bezoeken?

Ik ben deze zomer 5 jaar gehuwd dus misschien kom ik wel met een nieuwe gitaar thuis :sssh:

Kingfisher
28 juni 2011, 16:45
http://www.dv247.com/ heeft een paar winkels rondom London. Denmark street is inderdaad het mekka van de gitaarliefhebber, maar de tijd dat je er een koopje kon doen is wel lang voorbij.

Agent_Smith
28 juni 2011, 17:46
Nou, ben er vaak geweest. En de laatste keer was afgelopen oktober. Ik vond het helemaal niks meer, maar kan een momentopname zijn.
Of ik ben verwend en vind niks meer interessant :D

De V
28 juni 2011, 19:03
Denmarkstreet is het gitaarwalhalla van Londen!:crazyhappy:

Mwa, misschien een beetje overdreven, maar ik ben er afgelopen oktober geweest en ik vond het wel cool, zoveel gitaren bij elkaar.:cooler:
Trouwens niet alleen gitaren, er zitten nog meer soorten muziekwinkels in de buurt.

Ik heb er achteraf wel spijt van dat ik niet even een leuke Rickenbacker heb geprobeerd, dat was het ideale moment geweest.

marter544
28 juni 2011, 19:49
Ik ben er ook geweest, Denmark Street. Heeel vet, heb bij Vintage & Rare op een oude Explorer III gespeeld (had toen geen idee wat het was):

http://images.craigslist.org/3na3o43lc5T45Z65W3b5u571437807ba917af.jpg

Zo eentje, maar dan in het wit.. Ik denk dat dat de vetste, meest resonante gitaar is waar ik ooit op heb gespeeld.

Morio66
28 juni 2011, 21:02
digital village? www.dv247.com

wireman
28 juni 2011, 21:10
Als dit vier jaar geleden was... dan ben je nog steeds een klein jochie!! :seriousf:

Fok it! Ik wou dat ik op die leeftijd begonnen was!!


Jup ,

Denmark Street 4 jaar geleden toen ik nog een klein joggie was met m'n ouders geweest!

Geen idee meer welke winkel dit was, maar ik mocht als 12 jarige óveral op spelen.
http://i207.photobucket.com/albums/bb205/vanbasties/S6000951-2.jpg

feegflor
28 juni 2011, 23:50
Ik ben er in mei geweest met school. We moesten vanaf waar wij afgezet werden dik een uur zoeken voordat we het gevonden hadden maar het was het waard. Ik vond het echt een te gekke plek, inderdaad niet de goedkoopste maar alleen al om te kijken vond ik het leuk. Die winkel op de foto ben ik ook nog geweest en toen stonden er allemaal gretsch's op de grond daar. Was ook een van de weinige winkels waar je gewoon mocht spelen.