PDA

View Full Version : Ceriatone Dizzy 30



dacrow
27 mei 2009, 19:20
Hey fellows,

Onlangs een DC-30 kloon van Ceriatone uitgetest, de comboversie met 2X Celestion etc.
Ik ben dus overtuigd, wat een sound :)

Nu die kerel vraagt er wel 1450€ voor maar als ik de kosten optel op de site van Ceriatone kom ik aan 905$ (met de aluminium lat, kast en twee speakers)
Omgerekend 650€ , ik weet dat zijn kast op maat is gemaakt en alles is tip top maar als je nog de invoertaksen erbij telt is 1450€ toch te veel naar mijn nederige mening??

JeroenSchaaf
27 mei 2009, 19:22
Heb je misschien een paar foto's van? Kijken hoe de afwerking is!

Lijkt me wel wat prijzig!

dacrow
27 mei 2009, 20:33
Hij heeft de ad eraf gehaald :)

Maar geloof me, piekfijn afgewerkt, maar wél duur !

Franc
28 mei 2009, 07:22
Ik weet niet hoe je aan 905 USD komt, maar de complete amp in een combo *zonder* speakers is al 980 USD zonder shipment (en het geheel weegt 50kg).

Zelfs zonder naar deze kosten te kijken is 1450,- voor een 2x12 combo geen slechte prijs hoor.

Rutger
28 mei 2009, 07:30
Voor een nieuwe niet nee, maar als het een 2dehandsje is is het wel aan de prijs voor een Ceriatone combo. Mijn Ceriatone 1x12 combo heb ik voor E900 incl verzend- en inklaringskosten. Dat was wel ex. speaker en buizen.

Ik schat in dat je hem nieuw voor een scherpere prijs kunt laten overschepen.

oliver538
28 mei 2009, 08:28
Ik heb laatst eens uitgezocht hoe het zit met invoerrechten van versterkers, heb ook een Ceriatone gekocht namelijk :cooler:

Om te berekenen wat een amp je uiteindelijk gaat kosten moet je het volgende rekensommetje toepassen:

Aanschafwaarde + transportkosten + verzekering = "X" bedrag
Over dit bedrag worden invoerrechten berekend (voor amps vanuit Maleisie 2%), dus X bedrag * 1,02 = "Y" bedrag.

Over "Y" wordt dan weer BTW gerekend (19%), , dus "Y" * 1,19 = totaalbedrag "Z".

dacrow
28 mei 2009, 12:47
Ik heb laatst eens uitgezocht hoe het zit met invoerrechten van versterkers, heb ook een Ceriatone gekocht namelijk :cooler:

Om te berekenen wat een amp je uiteindelijk gaat kosten moet je het volgende rekensommetje toepassen:

Aanschafwaarde + transportkosten + verzekering = "X" bedrag
Over dit bedrag worden invoerrechten berekend (voor amps vanuit Maleisie 2%), dus X bedrag * 1,02 = "Y" bedrag.

Over "Y" wordt dan weer BTW gerekend (19%), , dus "Y" * 1,19 = totaalbedrag "Z".

Heb ie wiskunde gedaan? :):)

Nee, ik had dus bij de losse onderdelen gekeken, maar toch dan kom ik nog rond de 1270€ uit, hij had de cabinet laten maken, dus daar zal het probleem wel zitten.

Hoedanook ik dacht als je tweedhands koopt dat er iets van de prijs AF ging :)

Ivm de kosten: Aankoopbedrag + 250$ shipping, daar dan 23.5% (leve België) op, kom je wel aan een sommetje...

wrc_46
28 mei 2009, 15:34
De extra kosten maken het best prijzig. Al die pakketjes misleiden ook een beetje op de Ceriatone site.

Wat ik nog altijd vreemd vind, is dat de Belgische Staat belastingen heft op de verzendingskosten en verzekering.

dacrow
3 juni 2009, 13:08
Het enigste wat ik jammer vond aan de amp was dat hij redelijk bassig klonk, terwijl de midfreq de goudenfreq is voor gitaar :)

Op het eerste kanaal staat enkel een bass en een treble regeling waar bij ik de bassknop redelijk moest terugdraaien.

Het tweede kanaal geeft een aantal variëteiten, misschien dat ik de amp gewoon (nog) niet ken?

Bernardduur
3 juni 2009, 13:20
Hmmm, ik heb hier een orgineel staan en die klinkt niet zo bassig...... hij heeft wel bas maar ik vind t niet te uitgesproken. Alles op 12 uur geeft een mooie sound.

(amp wel goed in elkaar gestoken????)

music-maker
12 juni 2009, 21:17
Met pijn in het hart moet ik mijn dizzy 30 kwijt, omdat het voor mij niet praktisch is qua vervoer in combinatie met mijn 2x12 cab. Ik ga weer naar een combo terug.. reageer of mail voor interesse!

Bernd Veenema
12 juni 2009, 21:26
Voor het verkopen van goederen moet je een advertentie op gitaarmarkt plaatsen. Dat mag niet op het forum. Je hebt wel een persoonlijk bericht van me.