PDA

View Full Version : 19 inch buizenversterker



walberg
27 mei 2009, 19:15
Welke 19 inch buizenversterkers zijn er?

Bram78
27 mei 2009, 19:42
Ehm........ Google?? Ander subforum??? zoekfunctie??? Dit is wel héél lui!

hole
27 mei 2009, 20:14
19 inch buizen versterkers? Jezus, de meeste buizen die ik heb zijn hooguit 7 of 8 cm groot!!!
Met 19 inch buizen moet zo'n ding echt wel HARD gaan zeg.

Effe serieus: de Rackjongens weten wel wat meer (...Racks zijn ZOOO jaren 80 :stop:)

Liquid_Metal
27 mei 2009, 20:31
Ik zou deze vraag niet eens durven stellen en áls ik het uiteindelijk, in een zéér dronken bui (die ik nooit heb), toch zou doen, zou ik 'm inderdaad ook in het rackforum stellen. Want 19" is toch rack? :dontgeti:

pimmetje
28 mei 2009, 08:26
Yep, gaat naar rack gear. Vragen => PM

kokeleko
28 mei 2009, 08:32
Brunetti Star-T-Rack, klinkt geweldig hiero.

hole
28 mei 2009, 08:48
Heej..Welkom bij "De rack-jongens" :D

Er zijn teveel 19" versterkers om op te noemen. Wat zoek je?
voorversterker, eindversterker? Volledige versterker?
Wat voor stijlen speel je?

Liquid_Metal
28 mei 2009, 10:26
En niet te vergeten: wat is je budget. Met die 3 vragen beantwoord kunnen we je aardig op weg helpen.

walberg
28 mei 2009, 12:11
ca 500 euro dus 2e hands zal dat wel worden.

Ik wil echter een laag vermogen, ik zie hier steeds vermogens van 80 watt of meer, Ik hoef geen voetbalstadion te ontruimen. Is voor kleine zaaltjes.

arcane
28 mei 2009, 12:21
Clean, dik scheurkanaal?
aantal kanalen?

Nitefly7
28 mei 2009, 12:49
ca 500 euro dus 2e hands zal dat wel worden.

Ik wil echter een laag vermogen, ik zie hier steeds vermogens van 80 watt of meer, Ik hoef geen voetbalstadion te ontruimen. Is voor kleine zaaltjes.

je hebt het over een 'gecombineerde' amp? of wil je ook aparte preamp/poweramp in overweging nemen?

ik zou inderdaad gewoon even wat sites van versterkerfabrikanten en sites van grotere muziekwinkels checken (bijv. musicstore.de of musik-produktiv.de, of amerikaanse sites als musiciansfriend.com)

Johannes
28 mei 2009, 13:46
ca 500 euro dus 2e hands zal dat wel worden.

Ik wil echter een laag vermogen, ik zie hier steeds vermogens van 80 watt of meer, Ik hoef geen voetbalstadion te ontruimen. Is voor kleine zaaltjes.

Vermogen zegt vaak weinig over hoe luid een versterker kan. Wel bepaalt het hoeveel vermogen het apparaat "over" heeft (headroom). Hoger wattage geeft meer headroom zodat je de amp niet op de top van z'n kunnen hoeft te gebruiken.

Even voor de duidelijkheid volume verschil tussen een (soortgelijke) buizen amp van 50 watt en 100 watt is nauwelijks hoorbaar. Een 10 watt buizenversterker kan zelfs al oorverdovend hard.

walberg
29 mei 2009, 09:33
[QUOTE=Johannes;2048334]Vermogen zegt vaak weinig over hoe luid een versterker kan. Wel bepaalt het hoeveel vermogen het apparaat "over" heeft (headroom). Hoger wattage geeft meer headroom zodat je de amp niet op de top van z'n kunnen hoeft te gebruiken.

Dat is juist van toepassing op transistorversterkers, wat ik mij van vroeger kan herinneren (onze radio's in de 60er jaren waren allemaal buizen) dat buizen pas juist tegen het top van hun vermogen hun beste geluid geven.
Maar misschien heb ik het mis en sterker nog dat hoop ik want dat maakt mijn keuze een stuk makkelijker.

Heynis
29 mei 2009, 11:07
Dat hangt een beetje van de constructie van de versterker en de gebruikte buizen af, maar over het algemeen genomen heeft Johannes wel gelijk. Wel hebben buizen wat compressie wanneer ze flink belast worden, waardoor je eigenlijk kunstmatig een beetje meer headroom creeert. Transistoren gaan dan gewoon kraken.

Ik denk eerlijk gezegd dat je met 500 euro niet heel ver komt als je per se 19" wilt gaan. Je hebt netaan een goedkope 2e hands buizen eindtrap voor dat bedrag. Denk daarbij aan zo iets als een Marshall 20/20, dan heb je als je het goed doet nog krap 100 euro over voor de pre-amp.

Als we weten wat voor stijlen je speelt kunnen we overigens een wat gerichter advies geven waar je dan ook nog wat aan hebt.

Johannes
29 mei 2009, 15:02
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=107583

:D lijkt mij een hele vette deal, het is dat ik geen andere amp nodig heb, en niet meteen 450 euro over heb.

pjutter
3 juni 2009, 22:16
die randall uit de advertentie kan ook op halve kracht draaien als je de master knop uit trekt.
verder kun je ook een THD hotplate o.i.d. kopen om je vermogen van de buizenamp te reduceren. ik heb er zelf eentje en werkt erg goed thuis: je draait je amp ver open en krijgt lekkere buizenoversturing (dus een goede sound), maar wel met normaal volume! En mocht je dan een keertje echt willen knallen, dan zet je de hotplate gewoon uit.