PDA

View Full Version : oefenversterkertje van nabij 100 euri



bloeddrinker
27 mei 2009, 16:13
Binnenkort ben ik jarig en m'n schoonouders geven dan meestal een cadeau van rond de 100 euro.

Nu lijkt me een oefenversterkertje wel een leuk idee, omdat m'n Powertone thuis meestal niet zo handig is.

Nu lees ik op dit forum veel positieve reacties over de Roland Cube 30 X, maar die ligt wat boven het budget.
de Roland Cube 15 X valt wel binnen het budget. Is dat een bruikbaar alternatief (en komt er een beetje metal-distortion eruit), of kan ik beter een ander cadeau vragen (Guitar Hero: Metallica ofzo).

Ik heb namelijk geen zin om zelf geld te investeren in een oefenversterkertje aangezien ik m'n eigen geld liever gebruik voor een nieuw cabinet.

Bij Feedback kost de Line 6 Spider III 15 ook een kleine 100 pleuri, is dat wat?

Bolder
27 mei 2009, 16:56
Roland Cube 15x

Bolder
27 mei 2009, 16:57
Enneh, er serieus was mis al je guitar hero koopt, komop je hebt zelf een HOUTEN Gibson Explorer...

Realeigo
27 mei 2009, 17:01
Ik zou voor guitar hero gaan!
Laat je vriendjes het spelen en ga alle tunes met je echte gitaar meespelen en vervolgens je vriendjes heel hard uitlachen hoe kansloos ze guitar hero spelen !:punk:

pannekoek
27 mei 2009, 17:02
ik vind die line 6 spide III leuker dan de cube 15x terwijl de cube 30x dan weer leuker is dan andere modellen.

de cube 15x vind ik niet zo goed klinken en het heeft maar weinig effecten

Neals
27 mei 2009, 18:35
Waarom niet schoonouders zoeken die een Mesa Boogie full stack willen financieren?

Persoonlijk zou ik ook de Vox VT eens aan de tand voelen. Vond die destijds ook goed klinken. Of een Line6 Pod. Goedkopies zijn ook al voor rond de 100 euro te vinden.

Broosje
27 mei 2009, 18:39
persoonlijk zou ik ook de vox vt eens aan de tand voelen. Vond die destijds ook goed klinken.

+1
.........

blademan
27 mei 2009, 18:41
wat dacht je van de Peavey Vypyr 15 watt, voor ong. 99 euro een super versterkertje voor thuis met leuke digi effecten

rafman1010
28 mei 2009, 14:55
ik vind die line 6 spide III leuker dan de cube 15x terwijl de cube 30x dan weer leuker is dan andere modellen.

de cube 15x vind ik niet zo goed klinken en het heeft maar weinig effecten

dan koop je de effecten los?

arcane
28 mei 2009, 15:43
dan koop je de effecten los?

Het is juist de bedoeling er verder geen geld aan uit te geven.

DeadHerring
28 mei 2009, 16:09
ik persoonlijk vind de line 6 beter klinken dan de Roland Cube. Maar ik moet wel zeggen dat de distortion uit de line6 op niet veel trekt. Dat weet ik dan weer niet van de Roland. Ik gebruik zelden distortion, misschien zelf beiden proberen?

Squier02
28 mei 2009, 16:23
Ik weet nog wel een 30 watt oefenversterker.:seriousf:






zie sig..;)

DeadHerring
28 mei 2009, 17:10
is je JTM 30 dan te koop voor nabij 100 euro?

*biedt*

:p

Squier02
28 mei 2009, 17:12
is je JTM 30 dan te koop voor nabij 100 euro?

*biedt*

:p

grapjas, kleurenblind zeker? ;)

Snijdie
29 mei 2009, 00:01
Mijn gitaarleraar heeft ook een Line6 Spider staan, ik weet niet of het exact hetzelfde type is. Zelf heb ik een Cube 15 staan (overgekocht van diezelfde persoon). De Line6 is veelzijdiger, met name door de effecten. Toch kan ik er niet echt een lekkere sound uit halen, zowel bij clean als distortion. Dit met verschillende gitaren. De Cube vind ik wat makkelijker ik gebruik. Inpluggen, en het klinkt altijd wel goed. Helaas heb ik ze niet head to head kunnen uitproberen.
Zelf geef ik de voorkeur aan de Cube, omdat ik met minder gedoe de sound krijg die ik zoek. Bij de Line6 blijf ik de neiging hebben om aan de knoppen te blijven draaien, maar zonder tot een einddoel te komen. Andere gitaar inpluggen, en je kan weer van voren beginnen. Terwijl ik het idee heb dat de Cube wat makkelijker kan switchen.



Disclaimer, ik speel vrij kort gitaar; en nogmaals, ik heb ze niet met een A/B-switch kunnen testen :D.