PDA

View Full Version : Effect Hotellounge



Mike McCready
27 mei 2009, 15:12
Ik was benieuwd welk effect er wordt gebruikt in het nummer Hotellounge van dEUS als de "noise" er in komt bij 1m 31s: http://www.youtube.com/watch?v=AoKB-v_GgEQ&feature=related

Wordt echt gruwelijk vervormd. Vraag me ook af of het de gitaar of bas is die zo klinkt...
Iemand ideeën hierover?

jonesd
27 mei 2009, 15:20
Ik meen mij te herinneren dat dit één van de versterkers is die tijdens de opname de geest heeft gegeven. Nadien is dit geluid dan gecopied/pasted naar de andere stukjes in het nummer.

iWishmaster
27 mei 2009, 15:36
Lijkt me sterk dat dat een gitaareffect is inderdaad. Als je het met een gitaar wilt 'simuleren' zou ik zoeken naar iets wat extreem hard (digitaal?) clipped. Boss metalzone met alles op 10 ofzo?

Bernardduur
27 mei 2009, 15:39
Ik meen mij te herinneren dat dit één van de versterkers is die tijdens de opname de geest heeft gegeven. Nadien is dit geluid dan gecopied/pasted naar de andere stukjes in het nummer.

Dat had ik ook uit een goede bron gehoord........

Gaaf nummer; een van mn all time favo's!

schizo910
27 mei 2009, 16:10
Blijft i.d.d. een goed nummer, ik ben ook gek op die zang van Stef Kamiel Carlens...

Voor die sound zou je een ibanez LF7 pedaaltje extra over de zeik kunnen laten gaan met een Muff ofzo...