PDA

View Full Version : Peavey Classic 50 Vs Triple XXX



Metoshade
24 maart 2003, 18:20
Een vriend van me heeft een Classic 50 4x10 combo. Hij houdt van het geluid van die versterker, maar hij vind de combo te gelimiteerd: clean/crunch met een gedeelde eq. Hij wil een 3 kanaals versterker met aparte eq's. Lijkt de Tripple XXX qua geluid op de Classic 50, is het een mooi alternatief? Koch Multitone lijkt hem ook gaaf, maar qua geluid wijkt dat toch veel af van de Classic 50. Iemand ervaring met beide amps?

BLOK182
24 maart 2003, 18:22
Een triple x is een heeeeele brute scheurbak.

Nielsje
24 maart 2003, 19:26
eh... ik weet niet of het te vergelijken is, maar ik weet wel dat juist het unieke van die classic serie zit um in dat er juist weinig (lees minder)dan op een drie keer een x apparaat valt in te stellen, ik vind de classic serie van peaveay echt de beste serie die ze hebben, maar das mijn mening.

Metoshade
24 maart 2003, 19:40
Ja, kan ik me goed voorstellen. Ik heb de Ultra serie ook gehoord en dat is ook niet mijn geluid. De Classics zijn echte werkpaarden, mooi geluid voor die prijs! Ik heb ook ergens gehoord dat de drie keer x lijn eigenlijk gewoon de Ultra lijn is... Is daar nog iets van waar?

gerrekat
24 maart 2003, 21:17
HAHAHAHA, een groter contrast kan bijna niet!

Ik heb een XXX, dat is een gigantische scheurbak, waar de classic serie meer een vintage overdrive heeft!

Bij de XX moet je meer denken aan een MESA dual recto, ENGL POWERBALL, or een VHT UL, ik heb ook de ENGL PB, ook een vet ding.

de VHT en de MESA heb ik ook geprobeerd (de mesa ging ik eigenlijk voor), de mesa vond ik minder, de VHT was iets beter, maar 2,5 keer zo duur en het verschil vond ik niet wereldschokkend.

Maar geloof me het is een heel verschil met de classic serie, alhoewel de clean op de XX behoorlijk goed is voor een high gain head, maar een vintage overdrive is er praktisch niet uit te halen!

Arjan D.
24 maart 2003, 21:18
Triamp van H&K :smile:

Metoshade
24 maart 2003, 21:35
Mooi, dan weet ik ook weer dat de XXX voor hem geen optie is :smile: Oja en de Tri-amp is natuurlijk heel leuk en zeker ook betaalbaar... Maar er zitten toch te weinig opties op denk ik.

Willlem
24 maart 2003, 22:00
De Tri-Amp heeft 6 kanalen, vind je dat te weinig opties?

gerrekat
24 maart 2003, 22:01
De tri amp??? nou dat lijkt me ook niet echt een match voor de classic en opties heeft de tri amp zeker wel!

De classic is eerder een simpele versterker met weinig "tone shaping" opties, ik snap het niet helemaal!

Metoshade
24 maart 2003, 22:29
Ik was jullie een beetje aan het dollen, sorry. Ik bedoel eigenlijk dat die versterker veel te veel opties heeft en ook te duur is. Het moet een beetje in de buurt van de 1300 euro blijven als het even kan.

gerrekat
25 maart 2003, 08:08
NOu wat dat betreft zou de XXX wel aan de criteria voldoen hij kost ongeveer 1400-1500 EURO, maar dan moet er nog wel een goede cab bij, geen peavey cab dus!

maar het is idd geen goed idee als ie een vervanging zoekt van de classic!

niels5150
25 maart 2003, 10:10
als ik hem was zou ik eens naar de Marshall JCM 2000 DSL gaan luisteren. Een 2kanaals top, met clean/crunch en lead1/lead2 Dit gaat van schitterend clean tot jimi crunch en naar satriani lead! Echt een te gekke top, en veel veel beter dan de 3 kanaals versie! Laat hem deze checken!

Metoshade
25 maart 2003, 15:03
Tja, hij is niet echt fan van de Marshall, maar je weet het maar nooit. Ik hoop dat het Clean van die top dan nog een beetje lekker is...

marc_o
25 maart 2003, 17:01
2e hands triamp combo is wel betaalbaar hoor, weet er nog wel 1 te staan Metoshade :wink:

Metoshade
25 maart 2003, 17:06
joh :smile: