PDA

View Full Version : welke B.C. Rich Bich ?



richwoodplayer
26 mei 2009, 19:01
hey!

ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar in plaats van mijn ex richwood.
ik ben dus allemaal gitaren aan het kijken die ik wil uitproberen, en zit voornamelijk te kijken naar een bc rich bich (of mockingbird).

ik wou graag weten wat het verschil is in deze 2 biches:

http://www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=1160&produkt=B.C.%20Rich%20NJ%20Classic%20Bitch

en

http://maxguitarstore.com/store/index.php?productID=1871

ik weet dat het een ander hout soort is, maar welke klinkt lekker zwaar maar scheurt toch nog?

en is die van max guitars de 50 euro extra waard?
grtz kevin

Nico2
26 mei 2009, 19:14
Ik zou ze gewoon gaan proberen als ik jou was. Is die gibson niet metal genoeg?
En wat moet je nu als richwoodplayer zonder richwood :o

budje
26 mei 2009, 19:20
Ik zou ze gewoon gaan proberen als ik jou was. Is die gibson niet metal genoeg?
En wat moet je nu als richwoodplayer zonder richwood :o

daarintegen klinkt "bichplayer" wel heel fout ;)

Renin
26 mei 2009, 19:25
Ik zou wel graag wat meer willen weten over de kwaliteit van BC Rich. Is het nu wat of niet?

arcane
26 mei 2009, 19:27
Hangt af van de serie.
De goedkopere raad ik je af, daar betaal je te veel voor het model en de naam.
De duurdere modellen zijn stukken beter qua prijs/kwaliteit.

interessander
26 mei 2009, 19:30
Wat een Bich onder andere bijzonder maakt is natuurlijk de 10-snarige variant, deze hebben ze ook bij maxguitar: http://maxguitarstore.com/store/index.php?productID=1439 wellicht is het leuk om de 6-snaar en de 10-snaar eens te vergelijken.

Sinner1980
26 mei 2009, 19:59
Ik zou wel graag wat meer willen weten over de kwaliteit van BC Rich. Is het nu wat of niet?

Als je een US koopt dan heb je echt een prima gitaar...
alles boven de ca €800,- is verder leuk spul, alles daaronder vind ik maar vullis, maar dat is mijn mening...:hippie:

richwoodplayer
26 mei 2009, 20:00
hmm, ja, ik zat ook al te kijken naar de 10 snaar.
het probleem is alleen dat als ik die van max guitar neem, ik hem laat opsturen, want mijn vader heeft geen tijd om naar den haag heen en weer te rijden. naar nl muziek in almere wil die wel een keer met me heen, en kan ik alles uitproberen, dus daarom wil ik het weten.

de gibson is prima metal genoeg :D
alleen ik zoek een goeie back-up gitaar voor de gibson rond de 500-600 euro.
en die moet dus beetje vergelijkbare klank hebben, dus zwaar en scheurend.

misschien nog voorstellen in deze prijsklasse?
(geen strat models, misschien superstrats zoals prs wel, ik hou van lage actie zoals op een les paul ;)

P.S: (ik heb nog een richwood)

sjaak1990
26 mei 2009, 20:06
Elke gitaar kan een lage actie hebben. Als je iets wat te vergelijken is met je LP dan zou ik 2e hands gaan zoeken, kan je iets mooiers vinden. En no-offence maar misschien een nieuwe amp?

richwoodplayer
26 mei 2009, 20:10
neehoor, ik vindt de marshall prima!
voor thuis gaat ie hard zat, grote optredens zal ik voorlopig nog niet geven, en hij is dus ook hard genoeg voor kleine optredens (en kan natuurlijk uitversterkt worden).
noem eens wat 2e hands waar ik voor kan kijken wat vergelijkbaar is, het liefst niet nog een les paul, en geen strat.

macwilliams
26 mei 2009, 20:45
Wanneer zou je er heen willen?

richwoodplayer
26 mei 2009, 20:51
keer op een woensdag, zowiezo in juni, dus zal wel 1e of 2e woensdag van juni worden.

macwilliams
26 mei 2009, 20:54
Ok jammer.

richwoodplayer
26 mei 2009, 20:56
wattan? :P

macwilliams
26 mei 2009, 21:02
Ik kan neverdenooitniet op woensdag.

allochthomas
26 mei 2009, 21:03
wat wil je er mee doen?
als je een puntig onding zoekt voor de heb ben je by BC rich aan het juiste adres, als je echt specifiek een metal gitaar zoekt kan je van harte aanbevelen om ook eens maar esp, jackson, ibanez etc te kijken.

bij de weg: metal etc lukt toch prima op een les paul?:dontgeti:koop een leuke telecaster of stratocaster of investeer in een goeie buizenbak:D

macwilliams
26 mei 2009, 21:08
Sorry hoor maar ik heb liever een bc rich. Mooie dikke hals niet zo'n luciferstokje. Bruut geluid, fantastisch gewoon.

allochthomas
26 mei 2009, 21:11
over de bespeelbaarheid en geluid hoor je mij niet klagen, ze zijn gewoon zo lelijk:D

richwoodplayer
26 mei 2009, 21:12
ik zoek naar een goeie backup, niet voor de heb.
en ik wil geen metal gitaar, maar meer echt hard rock gericht (geen sg)
moet wel een redelijk dik geluid hebben en niet schel.
en als er 2e hands beter is te krijgen dan die bc rich, kom dan met wat voorstellen :D
en ik zij al dat ik geen nieuwe amp neem omdat ik deze prima vind.

macwilliams
26 mei 2009, 21:16
over de bespeelbaarheid en geluid hoor je mij niet klagen, ze zijn gewoon zo lelijk:D

Nee man helega nie lelijk!:mad:

sjaak1990
26 mei 2009, 21:20
Een Japanse Ibanez? LTD/ESP Jackson. 2e hands BC rich?

Buizenbak zou je LP complimenteren.

allochthomas
26 mei 2009, 21:21
tja, hardrock. persoonlijk vind vind ik dat soort muziek op alles gaan zolang er maar humbuckers in zitten. zelf gebruik ik een fender strat met een humbucker voor dat soort doeleinden(sterker nog ik speel er alles mee). ga eens naar je lokale muziekwinkel en probeer gewoon alles wat ze daar hebben, laat jezelf eens verrassen:)

richwoodplayer
26 mei 2009, 21:27
kijk maar eens wat mijn lokale muziekwinkel heeft hangen, daar wil je echt geen gitaar kopen hoor!

www.elrecom.nl

en het kan best dat je op alle gitaren hard rock kan spelen, maar ik wil dus wel een dik scheur geluid en geen schel geluid, en dus geen strat of nog een les paul.
dus zoek ik naar een vette gitaar rond de 500 - 600 euro, die er goed uitziet en dus lekker vol klinkt.
en nee, mijn versterker is prima, t gaat hier om een gitaar, geen nieuwe versterker.

Geoffrey
26 mei 2009, 21:30
Richwoodplayer.. u hebt PM!!!

richwoodplayer
26 mei 2009, 21:33
u ook! :soinnocent:

Malle Eppie
26 mei 2009, 21:44
kijk maar eens wat mijn lokale muziekwinkel heeft hangen, daar wil je echt geen gitaar kopen hoor!

www.elrecom.nl

en het kan best dat je op alle gitaren hard rock kan spelen, maar ik wil dus wel een dik scheur geluid en geen schel geluid, en dus geen strat of nog een les paul.
dus zoek ik naar een vette gitaar rond de 500 - 600 euro, die er goed uitziet en dus lekker vol klinkt.
en nee, mijn versterker is prima, t gaat hier om een gitaar, geen nieuwe versterker.

Hoho! Kheb daar laatst nog snaren gehaald! Maar idd, echte metal gitaren hangen er niet.

Is dit niet wat voor je? Ik vind dit behoorlijk metal.

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0134444780

richwoodplayer
26 mei 2009, 21:59
hmm, nee.
ik zoek een vette vorm die je niet vaak ziet, maar wel goed genoeg is als back up.
dus geen les paul, stratocaster, telecaster. denk een beetje aan de epiphone wilshire vormen, en de bc rich bich/mockingbird.

richwoodplayer
27 mei 2009, 00:35
dus als iemand nog een goeie gitaar weet die vol klinkt en scheurt, en binnen het budget van rond de 500/600 euro valt, en goed geschikt is voor hard rock.
laat het dan even weten, het moet wel goed klinken, dus geen crap.

DeadHerring
27 mei 2009, 00:51
ik zou persoonlijk gaan voor een Tele, hoewel ik altijd denk dat het ultieme complement voor een LP een Strat is. Hoewel je zei dat je niet bent voor schelle gitaren...

Luister naar Led Zep I. Opgenomen met een Tele.

en anders ga je maar es op dagtrip naar een grote muziekwinkel en proberen, proberen, proberen. Als je zo'n BC Rich ding koopt vindk de custom shop mockingbird met coil taps en zo een goeie keuze, maar da's beetje buiten je prijsklasse denk ik. Die Bich is wel oerlelijk. Ik zou er niet kunnen op spelen zonder over de nek te gaan denk ik (heb je'm, heb je'm? ;))

DaWi
27 mei 2009, 08:38
dus als iemand nog een goeie gitaar weet die vol klinkt en scheurt, en binnen het budget van rond de 500/600 euro valt, en goed geschikt is voor hard rock.
laat het dan even weten, het moet wel goed klinken, dus geen crap.

Ik vind dit http://www.feedback.nl/?b=EPREGSSETSF2TB&a=9 wel een lekker gitaartje.

Of deze http://www.feedback.nl/?b=HSSWE02&a=9 ?

Daan_B
27 mei 2009, 10:06
Wel eens aan een Mockingbird gedacht?

http://www.thomann.de/nl/bc_rich_mockingbird_exotic_spalted.htm

http://www.thomann.de/nl/bc_rich_mockingbird_special_black.htm

http://www.thomann.de/nl/bc_rich_mockingbird_st.htm

De laatste is zelfs op de Mockingbird van slash gebaseerd:soul:!

Neals
27 mei 2009, 12:10
Ah! De mockingbird. Das de enige BC Rich waarachter ik mezelf niet zou schamen ;)

Maar de ts wil dus een niet alledaagse gitaar.

Hier wat ideeen:

- Epihpone/Gibson Firebird
- Epiphone/Gibson Explorer
- Ibanez Iceman
- Zo'n geheel doorzichtige gitaar (help, hoe heet dat ook al weer?)

Mocht dit je niet orgineel genoeg zijn:

- Hello Kitty Strat
- Daisy Rock (verschillende modellen)
- ESP Devil Girl

richwoodplayer
27 mei 2009, 14:00
ik heb zeker over de mocking bird gedacht ja (check post 1).
die op slash gebasseerd is wel heel erg vet!
alleen ik kan hem dus niet uitproberen, dus dat word dan bestellen, en eerst ff in almere op een mockingbird spelen.

hij is ook een beetje buiten mijn budget, dus ik moet even kijken hoeveel geld ik heb als ik me loon krijg, en anders moet ik nog een maandje doorsparen, maar die ziet er wel veel belovend uit!

zou die dan in een case of gigbag komen als hij word verzonden?
of moet je die er dan weer apart bij kopen?

Daan_B
27 mei 2009, 14:03
Haha, ik denk dat ie de 66 euro extra zeker waard is!
Er zit een floyd op, hij ziet er reeeeete goed uit en met die knopjes kan je leuke dingen doen:).
Heb ook goeie verhalen over deze gitaar gelezen!

richwoodplayer
27 mei 2009, 14:11
ik heb al gehoord dat ik extra kan werken, dus misschien dat ik het deze maand nog red.
hope hope hope :D

richwoodplayer
27 mei 2009, 15:10
mijn vraag nu dus:

word de gitaar bij thomann afgesteld en well en goed ingepakt opgestuurd?

in een koffer of gigbag, of moet ik die er zelf bij kopen?

Bram+
27 mei 2009, 15:24
Als ik een Bich ging kopen, dan zou ik gaan voor de Perfect 10:
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/one-one/cabinet/images/img55744129.jpg
Bich = 10 snaren en meer knopjes op een Bich = goed. Die mockingbird met FR en veel knopjes ziet er ook goed uit.

Wat betreft thomann: reken er maar niet op dat ze de gitaar goed afstellen. Goed verpakken zullen ze waarschijnlijk wel, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Er staat in de beschrijving niks over gigbag/case, dus ik gok van niet.

Daan_B
27 mei 2009, 15:29
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/B.C.-Rich-Mockingbird-ST-Slash-Transparent-Red/art-GIT0010671-000

Bij Musicstore is 'ie nog iets goedkoper, en je betaald geen verzendkosten:).

Mr_Moustache
27 mei 2009, 15:45
Een Gibson faded flying V? 600 nieuw, tweedhands wat minder. En gewoon erg leuke gitaartjes.

macwilliams
27 mei 2009, 16:19
Als ik een Bich ging kopen, dan zou ik gaan voor de Perfect 10:
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/one-one/cabinet/images/img55744129.jpg
Bich = 10 snaren en meer knopjes op een Bich = goed. Die mockingbird met FR en veel knopjes ziet er ook goed uit.

Wat betreft thomann: reken er maar niet op dat ze de gitaar goed afstellen. Goed verpakken zullen ze waarschijnlijk wel, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Er staat in de beschrijving niks over gigbag/case, dus ik gok van niet.


Die linker is zooooo mooooooooi. Alleen zou ik hem in zes snaar willen hebben.

Marc Oblivian
27 mei 2009, 16:33
- Zo'n geheel doorzichtige gitaar (help, hoe heet dat ook al weer?)



Een luchtgitaar. Zeker niet alledaags, alhoewel je er de laatste jaren steeds meer mensen op ziet spelen.

richwoodplayer
27 mei 2009, 16:46
Die linker is zooooo mooooooooi. Alleen zou ik hem in zes snaar willen hebben.

dan haal je de 4 extra snaren eraf net als george kooijmans en je hebt een 6 snaar ;)


dan word het dus begin juni bij musicstore bestellen!
maar krijg je hem dan ook met die vette flames, of gewoon helemaal 1 kleur rood?

ene, een flying v vind ik niks, rhandy rhoads vind ik wel vet, maar die wil ik niet :D

richwoodplayer
27 mei 2009, 19:07
me vader wilt wel een keer met me naar de musicstore toe :cheerup:
zijn daar ook werknemers die nederlands praten?

en is het wel verstandig met die FR?
want het stemmen met een FR is toch vreselijk?

pannekoek
27 mei 2009, 19:12
me vader wilt wel een keer met me naar de musicstore toe :cheerup:
zijn daar ook werknemers die nederlands praten?

en is het wel verstandig met die FR?
want het stemmen met een FR is toch vreselijk?

een goede floydrose is stemvast, eenmaal goed gestemt krijg je hem vrijwel nooit meer ontstemt! wat vervelend is is een andere tuning gebruiken. dus doe dit niet. eenmaal goed afgesteld en gestemd is een floyd rose zeer vet!

je leert t vanzelf wel hoe het moet

Swampash
27 mei 2009, 19:59
Probeer de gitaar voor de thomannprijs in nederland te krijgen. Beetje onderhandelen met je dealer kan geen kwaad. Makkelijker voor als je garantie moet claimen.

macwilliams
27 mei 2009, 20:05
Probeer de gitaar voor de thomannprijs in nederland te krijgen. Beetje onderhandelen met je dealer kan geen kwaad. Makkelijker voor als je garantie moet claimen.

Voor online prijzen betekent vaak garantie tot de deur!!

richwoodplayer
27 mei 2009, 20:09
Probeer de gitaar voor de thomannprijs in nederland te krijgen. Beetje onderhandelen met je dealer kan geen kwaad. Makkelijker voor als je garantie moet claimen.

hu?
ik snap je even niet :D

bij de musicstore is hij 27 euro goedkoper, en dichterbij, dus mijn vader wil daar een keer met me naartoe, en dan kan ik hem ook eerst uitproberen.

en kan je hem ergens in nederland ook kopen dan?

en kan je met een FR wel makkelijk naar drop d tunen of ontstemd die dan ook?

EDIT:

WOOOT!
http://www.rockpalace.com/product/BC-Rich-Mockingbird-ST-Trans-Red

Gothra
27 mei 2009, 20:57
een goede floydrose is stemvast, eenmaal goed gestemt krijg je hem vrijwel nooit meer ontstemt! wat vervelend is is een andere tuning gebruiken. dus doe dit niet. eenmaal goed afgesteld en gestemd is een floyd rose zeer vet!

je leert t vanzelf wel hoe het moet



vrijwel nooit zou ik niet zeggen:seriousf:

Gister mijn jackson weer eens gestemd na een week of 5:seriousf: was ookn iet egt nodig, maar toen ik de locking nuts losdraaide was ie wel meteen een halve toon ontstemt:soinnocent: maar eenmaal gestemd kan ie er weer tegen aan, soms misschien een beetje finetunen maar dat is zo gepiept



Je hebt van die dingetjes voor OFR's en schallers, die je aan de FR vast maakt bij de lage E snaar, en met een draai zit ie dan in drop D. Met de finetuners kan je misschien de lage E naar D stemmen, maar dat wilt niet altijd lukken. Als je de snaar zelf stemt in D dan gaat de tremelo omlaag staan.

richwoodplayer
27 mei 2009, 21:02
dus de tuners gebruik je weinig, maar je gebruikt die draaiknopjes op de FR zelf?
of begrijp ik het nu verkeerd? :D

en hoe zit het met nieuwe snaren enzo?
is dat ook vervelend om de snaren dan weer te tunen of niet?

Gothra
27 mei 2009, 21:06
Eerst stem je de gitaar normaal, dan draai je de locking nut vast. Door het vastdraaien van de locking nut zijn de snaren weer iets ontstemt, en kan je met de finetuners de gitaar weer in stemming brengen. Nu zal de gitaar zeer goed in stemming blijven, maar soms (ligt ook aan kwaliteit van floyd rose) kan ie net dat kleine beetje ontstemd zijn wat je hoort, en kan je dit weer compenseren met de nut. Die mockingbird heeft een original floyd rose dus zal bijna niet ontstemmen.


Snaren vervangen is even wennen, maar niet zo heel moeilijk. Je doet in ieder geval iets van een houten blokje onder de floyd rose, zodat deze niet naar beneden zakt als de snaren er af zijn. dan vervang je de snaren, bij de tuners gaan ze erin, en dan lock je ze vast in de brug. dan stemmen en blokje weghalen en hij is klaar om te gaan^^

Gothra
27 mei 2009, 21:13
Dat dingetje waarmee je naar drop d kan tunen heet een D-tuna, is iets van EVH

http://www.dtuna.com/

heb alleen gehoord dat je gitaar dan niet perfect in drop d staat.

richwoodplayer
27 mei 2009, 21:18
ahaaa, dus de balletjes die blijfen dan haken in de gaten waar je normaal de snaren in vast draait?

en waar knip je de snaren dan af?
en zo'n blokje is op maat te koop, of moet je die zelf maken?:D
sorry voor al die lastige vragen, maar dan ben ik wel een heel eind geholpen!

Renin
27 mei 2009, 21:23
Ik knipte de balletje gewoon eraf, maakte ze vast in de trem en vervolgens door de tuners. Werkt net zo makkelijk.

Je hebt geen blok nodig, maar het is wel makkelijk, als het maar de juiste dikte heeft en stevig genoeg is.

Het nadeel wat volgens mij nog niet genoemd is:

Als je nieuwe snaren erop zet, en d eboel vast hebt gezet, wil het nog wel eens voorkomen dat de snaren nog op moeten rekken (ook altijd zelf eerst doen). Het gevolg is dan dat je aan het eind van je stemknopje raakt en dus de toplock weer los moet halen, de finetuner ongeveer in het midden zetten, vastdraaien, stemmen, finetunen etc.

Nadeel 2:
Als tijdens een gig 1 snaar breekt, heb je ook niets meer aan de rest, aangezien die dan ook direct zo vals als de neten zijn.

Gothra
27 mei 2009, 21:28
Ik knipte de balletje gewoon eraf, maakte ze vast in de trem en vervolgens door de tuners. Werkt net zo makkelijk.

Je hebt geen blok nodig, maar het is wel makkelijk, als het maar de juiste dikte heeft en stevig genoeg is.

Het nadeel wat volgens mij nog niet genoemd is:

Als je nieuwe snaren erop zet, en d eboel vast hebt gezet, wil het nog wel eens voorkomen dat de snaren nog op moeten rekken (ook altijd zelf eerst doen). Het gevolg is dan dat je aan het eind van je stemknopje raakt en dus de toplock weer los moet halen, de finetuner ongeveer in het midden zetten, vastdraaien, stemmen, finetunen etc.

Nadeel 2:
Als tijdens een gig 1 snaar breekt, heb je ook niets meer aan de rest, aangezien die dan ook direct zo vals als de neten zijn.

Nadeel 1: daar heb je bijna geen last van, en bij een gitaar met een normale burg moeten de snaren ook nog een beetje rekken

nadeel 2: het leuke van een GOEDE floyd rose is dat als er 1 snaar breekt, het wel allemaal ontstemt is, maar als je de snaar hebt vervangen, zou hij weer ongeveer in stemming moeten staan, en heel vals zijn ze dan niet.


het enige nadeel vind is het intoneren, dat is allemaal gepriel, omdat die imbusjes zo klein zijn en er bijna niet bij kunnen.

richwoodplayer
27 mei 2009, 21:32
hmm oke, dus niet de kant van het bollete maar de andere kant van de snaar die zet je in de FR vast met het uiteinde, en de andere kant knip je het bolletje eraf, en die draai je dan vast in de tuners, en knipt dan het overige eraf.
dan stem je de snaar, en draai je de locking nut vast. (daarvoor nog oprekken).
en dan met die draai knopjes op de FR fine tunen?

en ik ga hem gebruiken als back - up gitaar, dus de gibson zal de leidende gitaar zijn, en als daarvan een snaar breekt, word de bc rich gepakt en ondertussen op de gibson de snaar vervangen en na het nummer de gibson weer gebruikt worden.
dus dat is wel safe ;)

Gothra
27 mei 2009, 21:36
hmm oke, dus niet de kant van het bollete maar de andere kant van de snaar die zet je in de FR vast met het uiteinde, en de andere kant knip je het bolletje eraf, en die draai je dan vast in de tuners, en knipt dan het overige eraf.
dan stem je de snaar, en draai je de locking nut vast. (daarvoor nog oprekken).
en dan met die draai knopjes op de FR fine tunen?

en ik ga hem gebruiken als back - up gitaar, dus de gibson zal de leidende gitaar zijn, en als daarvan een snaar breekt, word de bc rich gepakt en ondertussen op de gibson de snaar vervangen en na het nummer de gibson weer gebruikt worden.
dus dat is wel safe ;)

Yep, je kan het bolletje ook laten zitten, deed ik vroeger ook, kom je met heeeeel veel snaar te zitten, maar als je snaar dan breekt bij de brug, kan je dezelfde snaar nog een keer gebruiken. Ziet er alleen een beetje raar uit:
http://i208.photobucket.com/albums/bb180/Gothraa/Gitaar_jacksob20080404_0001.jpg

alleen tegenwoordig haal ik ze er gewoon af.

richwoodplayer
27 mei 2009, 21:42
njah, idd:D

ziet er niet echt mooi uit, dus denk dat ik ze er ook wel afhaal.

maar wat gebeurd er dan als de FR naar beneden zakt?
en hoe kan je dat blokje eronder krijgen?
leg je die op de top onder die knopjes?
dan is het niet zo moeilijk lijkt me.

Gothra
27 mei 2009, 21:56
Je floyd rose moet in principe in een lijn staan met je gitaar, als ie naar beneden zakt kan je hem niet optimaal gebruiken, en moeilijker diven enzo.

Dat blokje doe je ergewoon onder door heel diep te diven, en hem dan in dat recessed stukje te doen^^. hoeft niet perse een blokje te zijn, een 9v batterij kan ook, of een lepel enz..

richwoodplayer
27 mei 2009, 22:00
oke, zolang hij maar in een rechte lijn blijft, dus diven met snaren er nog op, dan het blokje erondern en dan weer terug laten komen, en dan de snaren verwisselen, en als de snaren er weer getuned op zitten, weer diven en het blokje eruit halen?

woo!
ik begin het te begrijpen:cheerup:

Gothra
27 mei 2009, 22:04
hahah:P na een paar keer lukt t wel. alleen even goed kijken hoe de floyd werkt, en het belangrijkste


VAST IS VAST


dus niet extra aandraaien, want dan kan het kapot gaan/je krijgt het nooit meer los.

Bram+
27 mei 2009, 22:09
Dat dingetje waarmee je naar drop d kan tunen heet een D-tuna, is iets van EVH

http://www.dtuna.com/

heb alleen gehoord dat je gitaar dan niet perfect in drop d staat.
Kleine aanvulling: die D-tuna werkt alleen goed als je je tremolo (half) geblokkeerd hebt. een D-tuna in combinatie met een tremol-no is op zich wel mooi. Nadeel is dat die D-tuna in de weg zit als je de tremolo wél normaal wil gebruiken en een pull-up doet.

Snaren wisselen kan ook zonder de tremolo eerst 'vast' te zetten. Gewoon één voor één vervangen (dus niet eerst alle zes eraf).

richwoodplayer
27 mei 2009, 22:15
oke!
bedankt voor het delen van deze wijheid!:ok:
nu even afwachten op een mail terug van rockpalace wanneer ze deze gitaar in de winkel kunnen hebben zodat ik hem kan uitproberen, en dan zal er aankomende maand ofzo wel een mooi HNGD topic verschijnen :D

richwoodplayer
27 mei 2009, 22:21
Kleine aanvulling: die D-tuna werkt alleen goed als je je tremolo (half) geblokkeerd hebt. een D-tuna in combinatie met een tremol-no is op zich wel mooi. Nadeel is dat die D-tuna in de weg zit als je de tremolo wél normaal wil gebruiken en een pull-up doet.

Snaren wisselen kan ook zonder de tremolo eerst 'vast' te zetten. Gewoon één voor één vervangen (dus niet eerst alle zes eraf).

dat is een stuk minder geklooi!
dan doe ik dat, dat doe ik zowiezo altijd al, ook met de gibson.
dus dan moet dat geen probleem zijn.

en ik denk dat ik het zonder de D-tuna ook wel red :)

Geoffrey
27 mei 2009, 22:22
mijn vraag nu dus:

word de gitaar bij thomann afgesteld en well en goed ingepakt opgestuurd?

in een koffer of gigbag, of moet ik die er zelf bij kopen?

Koffer of gigbag is er niet bij..
Maar toen ik mijn Dean bestelde bij Thomann had ik er meteen een koffer bijbesteld en gevraagd of ze de gitaar in de koffer wilde versturen.
Daarna was deze nog ingepakt in een gigantische doos met van die luchtkussens rond.
Dus op gebied van verzenden heb ik zeker geen klachten!

Afstellen doe je dus best zelf of door iemand die er iets van afkent.


me vader wilt wel een keer met me naar de musicstore toe :cheerup:
zijn daar ook werknemers die nederlands praten?

en is het wel verstandig met die FR?
want het stemmen met een FR is toch vreselijk?

Neem dan best wel even contact op met de musicstore, want in de winkel zullen ze deze hoogstwaarschijnlijk niet staan hebben!!

richwoodplayer
27 mei 2009, 22:25
Koffer of gigbag is er niet bij..
Maar toen ik mijn Dean bestelde bij Thomann had ik er meteen een koffer bijbesteld en gevraagd of ze de gitaar in de koffer wilde versturen.
Daarna was deze nog ingepakt in een gigantische doos met van die luchtkussens rond.
Dus op gebied van verzenden heb ik zeker geen klachten!

Afstellen doe je dus best zelf of door iemand die er iets van afkent.



Neem dan best wel even contact op met de musicstore, want in de winkel zullen ze deze hoogstwaarschijnlijk niet staan hebben!!

ik ga de gitaar kopen bij rockpalace, en heb ze gemaild met de vraag of ze de gitaar in de winkel kunnen krijgen zodat ik hem uit kan proberen, en wanneer de gitaar er dan ongeveer kan zijn en of ze dat willen laten weten dan.
dus daar verwacht ik morge ofzo een antwoord op.

en ik heb hier nog een gigbag, dus die neem ik mee, zodat als ik hem heb gekocht ik de gitaar daar in kan doen voor de trug reis.

richwoodplayer
28 mei 2009, 23:29
zijn dit ook goeie opties?

ik heb namelijk gelezen dat de bc rich een hele dikke neck heeft, en daar hou ik helemaal niet van.
ik heb liever een dunne neck.

http://maxguitarstore.com/store/index.php?productID=256
http://maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2795

ik ben toch enorm gaan twijfelen door de post van die nieuwe prs, en vind het geluid toch wel heel erg goed.

ik weet dat het weer dicht bij een les paul is, maar ik heb ze ook gemaild of ze aan een bc rich mockingbird st kunnen komen, zodat ik kan vergelijken.

en anders word het eerst bij rockpalace als ze hem kunnen krijgen uitproberen, en als hij bevalt kopen, zo niet dan naar max guitars rijden en de prsen en wat anderen uitproberen.
en als ze m niet kunnen krijgen meteen naar max guitars.

Gothra
28 mei 2009, 23:46
Volgens mij valt dat best mee met de dikte van de nek bij b.c. rich. Niet dimebag darrel dik ofzo haha.

K zou inderdaad gewoon gaan vergelijken, en dan kijken wat je het meeste bevalt.

richwoodplayer
28 mei 2009, 23:56
yup, zowiezo wel de bc rich uitproberen, zo niet ga ik de prs checken.

allochthomas
29 mei 2009, 00:13
Ga eerst eens gewoon wat gitaren uittesten voordat je blind iets gaat bestellen online.

richwoodplayer
29 mei 2009, 00:16
ik ga niks online bestellen, we gaan dan naar den haag en gaan dan zowel de bc rich als de prs testen, en dan kiezen;)

deefke666
29 mei 2009, 07:57
als je de kans krijgt zou ik een een shecter proberen ook...
ik heb net een hellraiser gekocht en ik heb sindsdien mijn andere gitaren niet meer aangeraakt...
ook een beetje dikkere hals, doorlopende hals,emg's (voor de liefhebbers)
ik zou deze echt eens opzoeken en overwegen

grtz d

Gothra
29 mei 2009, 11:00
Ohja, hopelijk ben je niet te dik, want de hokjes bij rockpalace in den haag waar je de gitaar in kan testen zijn ongeveeer een halve bij een halve meter groot:seriousf:

oke iets overdreven, maar klein zijn ze wel

richwoodplayer
29 mei 2009, 19:05
het is bij maxguitars geworden.
ik heb ze gemaild of ze aan deze gitaar konden komen, en binnen een week hebben ze hem in huis.

ik heb ze gemail nadat ik een mailtje terug kreeg van rockpalace.

ik had gemaild met de vraag of ze de mockingbird st transparant red voor mij konden bestellen en wanneer deze dan in de winkel kon zijn om uit te proberen.

ik kreeg terug:

Jawel we hebben de special Onyx Mockingbird Naturel in huis € 499,-

niet de gitaar die ik wil dus, dus nog een keer gemaild over welke gitaar het nou gaat.
kreeg ik weer terug:

We bestellen deze de gitaren op orders misschien kan je toch zo’n model proberen en horen en voelen want de kleur maakt dat niets uit?
Dat is altijd mogelijk je juiste kleur voor jou te bestellen.

hij heeft het hier dus nogsteeds over de special onix, en dat hij die dan in een andere kleur kan bestellen voor mij.
dat wil ik dus niet.

het antwoord van max guitars op mijn vraag was:

Hallo Kevin,

Dank je voor je Email en je interesse in onze producten. Ik kan je deze
gitaar (a la Slash) binnen een week leveren en gaat dan kosten 525,00. maar
ik bestel em alleen als je zoals je zegt idd werkelijk iets afneemt....
Als je dat wilt, bevsetig dat dan even en mail me dan even je adres gegevens
en maak 100 e. als aanbetaling over

hier heb ik dus meer aan, vanavond even de aanbetaling overmaken, en woensdag 10 juni langs maxguitars reizen!:cheerup: