PDA

View Full Version : iemand ervaring met de Roland Cube 30 X



rafman1010
26 mei 2009, 14:49
ik ben vandaag even naar de winkel geweest heb heb wat versterkertjes getest. en ik vond de Roland Cube 30 X echt super klinken en ook betaalbaar voor mij.

mijn vraag is dus heeft iemand ervaring met deze versterker zo ja vertel het me
en zijn er nog dingen die ik moet weten over deze versterker.


alvast bedankt

iWishmaster
26 mei 2009, 14:50
Er zijn al honderden meningen over deze amp te vinden en vrijwel allemaal zijn ze positief. Kopen dat ding.

rafman1010
26 mei 2009, 15:13
oke nou dan ga ik hem morgen denk ik halen :)

nieuwe aanwinst voor mij

Ferraririk
26 mei 2009, 15:38
Geweldig ding is het! (ik heb de 20x) Maar Roland cube's zijn geweldig! Ook slikt die van mij een WahWah heel goed (hoe die met andere pedalen omgaat weet ik niet, want die heb ik nog niet)

rafman1010
26 mei 2009, 15:45
dat word morgen kopen dus :)

VanMeekeren
26 mei 2009, 16:16
Ik ben één van de weinigen hier die hem minder vind klinken inderdaad. :p

Goed, voor slaapkamer gepingel is het heel redelijk, maar in bandsituaties wordt het toch wel snel minder. Zeker als je ook nog met sc's speelt.

Nou repeteer ik voor mijn ene band zelf met een VOX AD50VT. (Ook een amp modeler dus.) En die vind ik een STUK beter uit de verf komen bij repeteren dan de Cube.

Van Meekeren

the sure thing
26 mei 2009, 16:46
De cube is super voor op de slaapkamer, huiskamer of pingelen met vrienden/vriendinnen. Voor serieus repeteren (en dus willen optreden?) zou ik ff naar een andere kijken.

de_stoffel
26 mei 2009, 17:09
Ik heb zelf een cube 30 en speel op de gitaarles over een cube 30x. Echt leuk versterkertje, in een band zal hij het niet trekken maar voor thuis/op de slaapkamer is het zeker meer dan voldoende.
Ookal heb ik ondertussen al een paar grotere en nieuwe versterkers gekocht (en verkocht), de cube zal altijd blijven.

JeanPaul du Vinnie
26 mei 2009, 17:34
Ik heb nog met een Epiphone Les Paul over een cube 30 (allebei van een vriend) gespeeld in een bandsituatie met drummer en dat klonk toch erg goed hoor.

ibanez260
26 mei 2009, 18:08
ik ben vandaag even naar de winkel geweest heb heb wat versterkertjes getest. en ik vond de Roland Cube 30 X echt super klinken en ook betaalbaar voor mij.

mijn vraag is dus heeft iemand ervaring met deze versterker zo ja vertel het me
en zijn er nog dingen die ik moet weten over deze versterker.


alvast bedankt

wat ben je er mee van plan??

want ik heb hem ook en ik doe dat ding nooit meer weg, echt niet, voor de slaapkamer klinkt hij egt goed zeker voor de 80 euro die ik er aan heb gegeven wil je er mee gaan optreden, zou ik toch nog is nadenken... maar gaa er niet het podium mee op moet je hem gwn kopen, ik vind er geen minpunten op

salute
26 mei 2009, 18:16
Vind roland een topmerk , heb hem bespeeld tijdens mijn stage ( rob ruijter muziek aalsmeer)

Krachtig geluid voor een goede prijs;):hippie:

wiltin
26 mei 2009, 22:08
heb er vd week ook een gekocht en mn line6 spider 60 eruit gedaan.. dat ding ging echt te hard voor thuis.
Ik vindt wel de effecten wat minder klinken en het geluid wat doziger. maar voor de rest prima ding.

rafman1010
27 mei 2009, 15:56
wat ben je er mee van plan??

want ik heb hem ook en ik doe dat ding nooit meer weg, echt niet, voor de slaapkamer klinkt hij egt goed zeker voor de 80 euro die ik er aan heb gegeven wil je er mee gaan optreden, zou ik toch nog is nadenken... maar gaa er niet het podium mee op moet je hem gwn kopen, ik vind er geen minpunten op

het is gewoon voor op de slaap kamer nog niet echt voor op treden/band repetities.

Ferraririk
27 mei 2009, 16:17
Heb je hem al?

rafman1010
27 mei 2009, 18:01
nee het regende en ik moet op de fiets dus dat was geen goed idee.

en aangezien ik15 ben geen rijbewijs -.-'

Broosje
27 mei 2009, 18:31
Ik vond de Vox VT persoonlijk beter dan de Cube
maar wel een paar kleine dingetjes minder, zit bv geen tuner in
wel hoofdtelefoonaansluiting (maar niet teveel van verwachten)

Ik zou die toch nog even testen vooraleer je de cube koopt :-)

rijsberman
27 mei 2009, 18:34
Ik heb voor de Orange Crush 15R gekozen. Beperkter, maar ik vond 'm binnen zijn beperkingen beter.

Gallow
28 mei 2009, 10:44
Ik heb hem ook gehaald, is m'n eerste versterker en gebruik hem ook voor op de slaapkamer. Top ding en ik kan er geen min punten over kwijt, zeker voor z'n geld, dus ook als beginners versterker echt een geweldig ding.

rafman1010
28 mei 2009, 14:49
Ik heb voor de Orange Crush 15R gekozen. Beperkter, maar ik vond 'm binnen zijn beperkingen beter.

ik vind die zo oranje (A)

rafman1010
28 mei 2009, 14:50
Ik vond de Vox VT persoonlijk beter dan de Cube
maar wel een paar kleine dingetjes minder, zit bv geen tuner in
wel hoofdtelefoonaansluiting (maar niet teveel van verwachten)

Ik zou die toch nog even testen vooraleer je de cube koopt :-)


zal ik zeker doen bedankt voor de tip :)

rafman1010
30 mei 2009, 15:52
ik heb de cube 30X zojuist gekocht hij hij is echt super echt waar. een aanradertje voor een leuk versterkertje als je thuis wil oefenen. maar ja dat wisten de meeste al (A)

Broosje
30 mei 2009, 19:44
HNAD dan ! :-)