PDA

View Full Version : Voeding Ibanez FL301-DX



oliver538
26 mei 2009, 12:00
Mensen,

Vraagje:
Ik ben een nieuwe pedalboard + inhoud aan het verzamelen / bouwen. Nu heb ik laatst een Ibanez FL301-DX op de kop getikt; super geluid, maar ik zit met een probleempje met de voeding.. :(
Omdat dit nogal een oud pedaal is, heeft ie geen standaard DC plug ingang, maar een 3,5 MM ingang. Omdat ik 'm aan m'n daisy chain wil hangen ben ik dus op zoek naar een kabeltje die mijn DC plug uitgang kan omzetten naar een 3,5 MM uitgang. Zoiets dus:
http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/DC-Klinke-Adapter_gklein.jpg

Eén fabrikant die ik heb kunnen vinden is AXIS. Hier een link naar de webpagina van dit artikel: http://www.a-x-i-s.de/html/ad-kabel_a.html
Probleem is dat levering vanuit Duitsland zo'n EUR 20,- kost, dat vind ik nogal veel voor een kabeltje van een paar euro...

Dus, weet iemand waar ik in NL zo'n kabeltje kan vinden? Ik heb al navraag gedaan bij www.allekabels.nl en www.kabeltje.com (ja, bestaat echt...), maar ze hebben deze helaas niet in hun assortiment.

Any ideas?

Chroxy
26 mei 2009, 12:58
simpelweg zelf solderen? Kleine moeite en kost misschien 2 euro?

JeroenSchaaf
26 mei 2009, 13:29
Heeft Visual sound ook niet zoiets?

Check hun website ook even!

oliver538
26 mei 2009, 23:04
simpelweg zelf solderen? Kleine moeite en kost misschien 2 euro?

Dan heb je mij duidelijk nog nooit zien solderen.... ben niet echt handig met die dingen helaas!


Visual Sound heeft idd ook zo'n kabeltje, bedankt voor de tip Joene! Alleen niet zo handig dat bijna geen enkele winkel zo'n kabel in hun assortiment heeft.
Maar ik heb vandaag ook al effe gemaild met die Duitse toko, voor een paar Euro kunnen ze dat kabeltje ook via de post opsturen, dus ik denk dat ik dat maar doe, net zo makkelijk :supercool:

JeroenSchaaf
27 mei 2009, 09:49
Visual sound word geïmporteerd via Haar Guitars, die heeft ook weer een aantal afnemers. Kijk eens op hun site :D

Succes!

vidar
27 mei 2009, 21:02
Let wel op dat de FL301 18V is (center positive), de mijne (geen dx) is dat althans wel, en dat dat geen succes wordt op een 9v voeding!

hugo123
27 mei 2009, 21:09
musicallin.nl verkoopt die stekkertjes, volgens mij voor 5 euro per stuk.

Chroxy
27 mei 2009, 23:27
de dx is gewoon de 9volt versie van de fl301..!

zoon van Piet
28 mei 2009, 16:19
de dx is gewoon de 9volt versie van de fl301..!

Precies. Het is een heel andere flanger dan de non-DX-uitvoering. 18v vs 9v en de klank is ook wezenlijk anders ( dat zeg ik mooi zonder een waardeoordeel uit te spreken..)
Of ze ook technische echt verschillen, laat ik aan onze technische wijsgeer D-H over.. ;)

Chroxy
29 mei 2009, 00:23
zoon van piet!

jij bent nogal van de vintage pedalen, in hoeverre vergelijkt de Fl301DX óf FL301 zich van een FL9?.. Ik heb vroeger een FL301 gehad die in min gedachte geweldig was, maar de FL9 vond ik zwaar tegenvallen?

zoon van Piet
29 mei 2009, 00:43
zoon van piet!

jij bent nogal van de vintage pedalen, in hoeverre vergelijkt de Fl301DX óf FL301 zich van een FL9?.. Ik heb vroeger een FL301 gehad die in min gedachte geweldig was, maar de FL9 vond ik zwaar tegenvallen?

De Fl301 is het oudst vd drie en dat hoor je wel terug, vind ik. Hij ruist wat meer -althans de mijne- en is wat wilder en extremer. de Fl301DX lijkt eigenlijk best op de FL9, qua klank. Ze doen naast de wildere dingen ook heel mooie diepe chorus/flange geluiden. Blijft een kwestie van smaak, natuurlijk. want persoonlijk vind ik de FL9 en de Fl301DX lekkerder.