PDA

View Full Version : Warmoth Tele klaar!



Rubster
26 mei 2009, 11:57
Het verhaal begint allemaal bij mijn PRS custom 22, waarbij ik steeds meer merkte dat het niet dé gitaar was voor mij.
Met name de erg dunne hals en body en de wollige sound van de Dragon II's begonnen mij erg tegen te staan.
Ik had eerder voor mijn Fender Stratocaster al eens een replacement neck laten maken, volledig naar eigen wens, bij Warmoth.
Ik wist dus inmiddels uit ervaring dat ze prima werk leverden, en gezien de gunstige dollarkoers was een custom Warmoth nog helemaal niet zo'n gek idee.

Uiteindelijk is de PRS voor een mooie prijs verkocht, en werd de order voor de custom gitaar geplaatst.
De bedoeling was iets PRS achtigs qua looks, maar feller en dikker qua tone, body en neck:

Body:
- Telecaster body
- Quilt maple top (unique choice)
- Mahogany 1pc back
- Dye green top / Clear gloss back / Clean line option
- Comfort contours
- Heel contour

Neck:
- Warmoth pro neck, Clear gloss
- Maple / Maple
- '59 Roundback contour
- Stainless steel jumbo frets
- Graphtech nut

Overig:
- Wilkinson VS100 tremolo
- 1x volume, 1x tone, 3-way switch
- 2x Seymour Duncan P90 pickups (brug: Custom, neck: Vintage)
- Schaller Straplocks
- Schaller locking tuners

Eindelijk! Na lang wachten (ongeveer een week of 6, dus ruim binnen de prognose van 8/12 weken) kwam het busje van UPS voor mijn huis gereden.
Na snel een handtekening gezet te hebben en bijna de deur in de UPS-bezorger zijn gezicht te hebben gesmeten was het dan tijd om het bouwpakket in elkaar te zetten
(erg leuk om dit bij je eigen gitaar te doen!) De beelden hiervan zijn helaas niet vastgelegd, maar uiteindelijk gaat het toch om het eindresultaat:


http://img177.imageshack.us/img177/2655/warmothtele1.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/1251/warmothtele2.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/4769/warmothtele3.jpg

telecastermaster
26 mei 2009, 11:59
Gefeliciteerd, man. Mooi ding (hoewel ik dat quilted maple altijd een beetje over de top vind...).
Heeft verder natuurlijk weinig met telecasters van doen, deze "PRS met telebody".
Maar veel plezier ermee.

Arvoitus
26 mei 2009, 12:00
Damn, die ziet er echt mooi uit ...

Ik ben helemaal geen tele-fan maar dat is een mooie gitaar!

Rutger
26 mei 2009, 12:00
wow :crazyhappy:

Echt supervet! Wat een gitaar, heel mooi!

nielsnielsniels
26 mei 2009, 12:05
Gadverdamme wat een lelijke gitaar.

Maar toch mooi eindresultaat, ziet er erg netjes uit. Klink en speelt vast ook lekker, maar de kleuren... :???:

Madcow
26 mei 2009, 12:07
*Stijve piemel*

marc_o
26 mei 2009, 12:11
Toffe bak!
Prima pick-up ook, gebruik ze nu een aantal jaar en ben er erg tevreden over, gaat vast prima klinken.

Hendriks
26 mei 2009, 12:27
Niet slecht al had ik persoonlijk een andere kleur gekozen. Even een hollandse vraag: wat kost dat nou? Ik heb ook al eens bij Warmoth gekeken voor een tele , maar kom er nooit helemaal uit.

McVenco
26 mei 2009, 12:30
Tering, wat een stoere plank!!! :crazyhappy:

Doet me trouwens meteen denken aan deze Tele (http://www.guitaristjeffmiller.com/guitars17.htm) (qua kleur dan).

Wat kost zo'n grapje eigenlijk? (edit: Hendriks was me voor)

Rubster
26 mei 2009, 12:39
Dank voor alle reacties! Geinig om te zien dat de één hem geweldig mooi vindt, de ander strontlelijk!

@Niels: Ik dacht de p90's met creme kleurige covers te hebben besteld, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Dit ga ik alsnog doen en dan zal het er ook meer als geheel uit gaan zien.

@Marc: Ja ik was op zoek naar een aanvulling op mijn andere gitaren (allemaal Fender, 1 met humbucker) en moet zeggen dat die P90's, i.c.m. mahonie en esdoorn precies de combinatie is waar ik naar op zoek was!

@Hendriks: Kosten: omgerekend een paar euro's meer dan een nieuwe Fender American standard strat of tele. Daar heb ik dan alle custom opties voor die je ongeveer kunt krijgen! Prijs/qualiteit verhouding bij Warmoth vind ik dus vele malen beter dan bij menig merkgitaar, daar ben ik inmiddels wel achter.

Gothra
26 mei 2009, 12:44
jezus wat zijn quilt maple tops toch geweldig mooi! Vooral met die clean-line optie, geweldig!

Ibanez666
26 mei 2009, 12:44
Gefeliciteerd!


Ik ga er nog wel een tijdje over nadenken of ik hem mooi of lelijk vind :)

sjaak1990
26 mei 2009, 12:46
Erg netjes. Vind alleen de kleur niks en hou niet van quilt maar dat is smaak. Zal ook lekker klinken lijkt me. Het ziet er niet uit als een zelf samengestelde gitaar zoals je wel vaak ziet, het past netjes bij elkaar.

VanMeekeren
26 mei 2009, 12:46
Leuke gitaar; alleen die kleur. xD

Rinze
26 mei 2009, 13:14
Ik vind hem prachtig :ok: ook de kleur en top, Wilkinson, mooi hoor.

JeroenSchaaf
26 mei 2009, 13:15
Mooi ding! en ik denk met cream covers voor die p90 nog een stuk mooier!

gefeliciteerd ermee!:cheerup:

Fenndangoband
26 mei 2009, 13:16
Whoehoe... zalige tele... zou er op slag ook zo eentje willen. proficiat.

pannekoek
26 mei 2009, 13:30
vette tele! persoonlijk zou ik hem dan met een zwarte finish nemen (wel quilted maple top uiteraard) en dan seymour duncan blackouts erin :dontgeti: eventueel floyd rose :dontgeti:

dat zou mijn droom tele zijn :rockon:


dit ziet er echt heel vet uit!

pimmedoris
26 mei 2009, 13:47
Wow, errug mooi. En ik ben normaal niet echt van de tele's. Zo'n natural binding had ik persoonlijk mooier gevonden, maar dit is ook erg gaaf.

Als je zo'n pakket thuis krijgt, moet je dan zelf nog schroefgaten oid. boren of is het echt alleen maar vastschroeven, solderen en klaar?

levi
26 mei 2009, 14:05
Mooi !!!!
Ik kan niet wachten op mijn tele! heb net nog een pickup binnen gekregen(voor me tele).
een speciale anniversary pickup die zit mooi verpakt!

humbucker
26 mei 2009, 14:11
mooie verpakking rocks! :blast:

OT: Mooie tele! Apart, maar mooi!

Riky
26 mei 2009, 14:18
ik vind hem ook erg mooi! Geen gitaar voor mij qua looks, maar ziet er wel heel strak uit!

RobertoL
26 mei 2009, 16:01
Zo, wat een tele! Echt mega mooi.


Tering, wat een stoere plank!!! :crazyhappy:

Doet me trouwens meteen denken aan deze Tele (http://www.guitaristjeffmiller.com/guitars17.htm) (qua kleur dan).


http://www.guitaristjeffmiller.com/tm/miller_tele_5.jpg

ook heel gaaf.

humbucker
26 mei 2009, 16:14
wow, das pimpin' !

Rexx
26 mei 2009, 16:16
wow, das pimpin' !

Zou snoop dogg inderdaad niet misstaan.

Wabbie
26 mei 2009, 16:20
Wow! Sexy! Zo'n tele zou er bij mij ook wel bij mogen en p90's zijn altijd goed :soul:

Orpheo
26 mei 2009, 22:05
heel, heel, heel erg gaaf.


prachtige top, prachtig custom, echt te gek. mocht je btw denken, ik wil creme p90's hebben, ik heb een set gibson p90's in creme te koop. info? pm ;)

Tjebbe_Z
26 mei 2009, 23:25
Apart gitaartje!

How zet je eigenlijk iets in je signature, of hoe dat ook heet?

Hallie
27 mei 2009, 00:04
:crazyhappy:

alleen...
eerst dacht ik jezus wat een lelijk ding.
maar eigenlijk issie zo "apart" dat het toch wel cool is.

ik wil 'm zelf ook!

edit; @ tjebbe_Z; bedoel je wat onder gesposte bericht staat?

men gaat naar boven^en klinkt aan "gebruikersinstellingen" vervolgens gaat men naar "handtekening" en dan wijst het zich vanzelf
geen dank

Luke-wannabe
27 mei 2009, 00:11
Tsjah niet mijn ding, maar wel vet om iets helemaal naar je zin te doen natuurlijk!

Rubster
27 mei 2009, 08:24
Dank, dank, dank!

@Levi: Uit je reactie begrijp ik dat je ook op een tele zit te wachten? Wat voor één gaat het worden??

@Orpheo: Tja op zich ben ik heel erg tevreden met die Seymour Duncans, maar 50eu voor een setje is zeker niet duur. Ga ik overwegen!

levi
27 mei 2009, 11:03
Zo, wat een tele! Echt mega mooi.



http://www.guitaristjeffmiller.com/tm/miller_tele_5.jpg

ook heel gaaf.

heey gaat een beetje op mijne lijken aleen geen quiltiet maple top met groen maar qua pu configuratie heb alleen een hum in het midden. Kan je ook wat strat sounds maken. (Als je hem split.)
Welk merk is dat ook warmoth??

@rubster
Me broer gaat hem maken aleen zal ngo wel ffies gaan duren.
Me broer heeft trouwens de zelfde nickname... ben je me broer! O.O

Orpheo
27 mei 2009, 11:14
Dank, dank, dank!

@Levi: Uit je reactie begrijp ik dat je ook op een tele zit te wachten? Wat voor één gaat het worden??

@Orpheo: Tja op zich ben ik heel erg tevreden met die Seymour Duncans, maar 50eu voor een setje is zeker niet duur. Ga ik overwegen!

ik zou zeggen, wees snel ;) die heb nu al 4 geinteresseerden.

Orgasmocaster
27 mei 2009, 16:14
erg mooi! wat mij betreft de ideale tele, met tummy cut en foreskin cut!
De masked binding is trouwens ook erg mooi!
is het trouwens een chambered body?

Orgasmocaster
27 mei 2009, 16:15
heey gaat een beetje op mijne lijken aleen geen quiltiet maple top met groen maar qua pu configuratie heb alleen een hum in het midden. Kan je ook wat strat sounds maken. (als je hem split.)
welk merk is dat ook warmoth??

@rubster
me broer gaat hem maken aleen zal ngo wel ffies gaan duren.
Me broer heeft trouwens de zelfde nickname... Ben je me broer! O.o

wtf?????????

Rinze
27 mei 2009, 16:35
wtf?????????

Niet op letten, hebben ze in de States geen mafkezen? :ok:

Ik blijf de Tele van TS trouwens errug mooi vinden, heb de foto's al een paar keer bekeken en begin toch wel een beetje GAS te ontwikkelen...:dontgeti:

McVenco
27 mei 2009, 16:46
Welk merk is dat ook warmoth??

Als je die met die pearloid slagplaat bedoelt: dat is een zelfbouw van Jeff Miller (Amerikaans gitarist).

Op zijn website (http://www.guitaristjeffmiller.com/) staat nog meer moois (http://www.guitaristjeffmiller.com/guitars.htm) wat hij heeft gemaakt.

sjaak1990
27 mei 2009, 17:29
Ik zou wel een demo willen horen ;)

Hoe bevallen de p90's? Ook genoeg umpf in het geluid?

Rubster
27 mei 2009, 19:03
@Levi: Nee ben niet je broer, voor zover ik weet :???: ;)

@Orgasmocaster: Doel je op mijn gitaar, of die telecaster met slagplaat? In mijn geval is het een solidbody, zonder klankkamers dus.

@Sjaak: Tja, ik zou een stukje kunnen opnemen, maar heb helaas niet te apparatuur om dat met mijn Koch te doen. Dat zal dan de GuitarPort worden!
De P90's bevallen goed! in tegenstelling tot de 'echte' single coils en humbucker's écht goed in zowel clean, drive als distortion.

Michael AE
27 mei 2009, 19:20
Wat een prachtige gitaar. Zoiets zou ik ook wel willen.

groovieguitarguus
27 mei 2009, 23:29
Gaaf!!!... Creme P90's zouden de gitaar idd nog meer eenheid geven. Maar hij is zoal prachtig. Ook de kleur is lekker eigenwijs.
Als mijn vriendin hem zag, zou ze zo'n groene liever aan de wand hebben hangen dan mijn (super te gekke) sunburst Les Paul.
Maar ja... dat zijn vrouwen, niet teveel naar luisteren... ;-)

Ben ook rete benieuwd naar de sound van P90's, heb zelf nooit een gitaar met P90's bespeeld... lijken me echt te gek.

groovieguitarguus
27 mei 2009, 23:30
Zo, wat een tele! Echt mega mooi.



http://www.guitaristjeffmiller.com/tm/miller_tele_5.jpg

ook heel gaaf.

Heeft deze tele ook de elementen schakeling van Brent Mason...???
Erg te gek... zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=FaP97Z5bS_4

Orgasmocaster
28 mei 2009, 03:27
@Levi: Nee ben niet je broer, voor zover ik weet :???: ;)

@Orgasmocaster: Doel je op mijn gitaar, of die telecaster met slagplaat? In mijn geval is het een solidbody, zonder klankkamers dus.



oops
allebei denk ik... de masked binding was op die andere :)

frekie
28 mei 2009, 10:49
Hee Rubster,

heeft de douane er nog 25 % bovenop gegooid? Dat vind ik HET nadeel van dingen buiten de EG bestellen. Heb net geluk gehad met een GFS element maar dat is een klein pakketje natuurlijk.

Verder, niet mijn smaak qua kleur maar idd voor de prijs van een standaard fabrieks gitaar heb je de gitaar van je dromen. Moet je wel precies weten wat je wil. Congrats!

Orpheo
28 mei 2009, 11:06
bij warmoth altijd. UPS he. maar goed, daar wen je wel aan. er is niks in de EU dat lijkt op warmoth, dus je slikt 't maar.

Ibanez666
28 mei 2009, 11:30
. Moet je wel precies weten wat je wil.

Ja inderdaad, ik zou naast kleur en top namelijk totaal niet weten wat mijn favoriete specs zijn, omdat ik die gewoonweg niet heb...

Orpheo
28 mei 2009, 11:47
het is absoluut waar dat je zeker moet weten wat je wilt. maar als je het eenmaal weet, dan kan je helemaal los gaan qua specs. het enige dat echt cruciaal is, is het weten wat je favo halsprofiel is, en welke nut-breedte je lekker vindt.

Ibanez666
28 mei 2009, 12:16
het enige dat echt cruciaal is, is het weten wat je favo halsprofiel is, en welke nut-breedte je lekker vindt.


Dat is dus het probleem, of eigenlijk voordeel wat mij betreft, ik heb geen voorkeur voor halsprofiel of nut breedte, ik kan op elke gitaar even goed uit de voeten. Misschien alleen een super dikke jazz hals wat minder, maar verder, plat, rond, dik of dun, breed of small, dikke fretten, dunne fretten, maakt me niets uit.

In het geval van een custom build gitaar dus wel een nadeel zie ik ;)

De mijne zal dan puur op het uiterlijk (model/kleur) gemaakt worden denk ik.

Orpheo
28 mei 2009, 12:47
Dat is dus het probleem, of eigenlijk voordeel wat mij betreft, ik heb geen voorkeur voor halsprofiel of nut breedte, ik kan op elke gitaar even goed uit de voeten. Misschien alleen een super dikke jazz hals wat minder, maar verder, plat, rond, dik of dun, breed of small, dikke fretten, dunne fretten, maakt me niets uit.

In het geval van een custom build gitaar dus wel een nadeel zie ik ;)

De mijne zal dan puur op het uiterlijk (model/kleur) gemaakt worden denk ik.

ja, inderdaad. ik ben jaloers hoor, dat jij op alles kunt spelen. ik alleen op die hele, hele dikke halzen met een heel rond profiel, met megagrote frets. de rest is voor mij niet lekker :P

Ibanez666
28 mei 2009, 13:11
ja, inderdaad. ik ben jaloers hoor, dat jij op alles kunt spelen. ik alleen op die hele, hele dikke halzen met een heel rond profiel, met megagrote frets. de rest is voor mij niet lekker :P

Nee dat had ik al begrepen. Moet wel zeggen dat ik weer even moest wennen aan de platte brede hals van de Ibanez RG560 die ik sinds gisteren heb, maar dat duurt altijd maar een kwartiertje of zo.

Ik denk wel dat als ik ooit iets laat maken het een Les Paul wordt.

Rubster
28 mei 2009, 14:48
Om maar even in te haken op wat Orpheo zegt; voor mij is het ook van wezenlijk belang wat voor hals er op een gitaar zit. Ik kan ook op elke gitaar wel uit de voeten, maar de feeling van body en zeker ook neck draagt voor mij wel bij aan comfort en speelplezier.
Ik heb er dus mijn PRS Custom voor weg gedaan, puur omdat de hals mij niet aan staat.
Tevens heb ik de hals van mijn Tokai strat vervangen voor een Japanse Fender neck. Niet om het naamplaatje, maar om het profiel.

Het ideale bij Warmoth is inderdaad dat wanneer je weet wat je wilt hebben, je jou eigen droom gitaar kan laten bouwen. Nu heeft orpheo een stuk wilder uitgepakt qua exotisch hout dan dat ik heb gedaan, maar dat is juist waar custom gitaren om draaien; je eigen ding. Mijn ervaring tot dusver hiermee is echt uitstekend! Genoeg geluld, ik moet maar eens een clipje gaan opnemen..

Ibanez666
28 mei 2009, 16:18
Om maar even in te haken op wat Orpheo zegt; voor mij is het ook van wezenlijk belang wat voor hals er op een gitaar zit. Ik kan ook op elke gitaar wel uit de voeten, maar de feeling van body en zeker ook neck draagt voor mij wel bij aan comfort en speelplezier.
Ik heb er dus mijn PRS Custom voor weg gedaan, puur omdat de hals mij niet aan staat.
Tevens heb ik de hals van mijn Tokai strat vervangen voor een Japanse Fender neck. Niet om het naamplaatje, maar om het profiel.

Het ideale bij Warmoth is inderdaad dat wanneer je weet wat je wilt hebben, je jou eigen droom gitaar kan laten bouwen. Nu heeft orpheo een stuk wilder uitgepakt qua exotisch hout dan dat ik heb gedaan, maar dat is juist waar custom gitaren om draaien; je eigen ding. Mijn ervaring tot dusver hiermee is echt uitstekend! Genoeg geluld, ik moet maar eens een clipje gaan opnemen..


Ah als ik al die verhalen zo lees baal ik echt dat ik geen voorkeur heb. Ik weet dat het in de praktijk een stuk makkelijker in mijn geval, maar het gaat wel ten koste van een grote hoeveelheid GAS zie ik. Nou kan ik gelukkig ook genieten van het plezier dat een ander er aan heeft :)

Rinze
28 mei 2009, 19:14
Ah als ik al die verhalen zo lees baal ik echt dat ik geen voorkeur heb. Ik weet dat het in de praktijk een stuk makkelijker in mijn geval, maar het gaat wel ten koste van een grote hoeveelheid GAS zie ik. Nou kan ik gelukkig ook genieten van het plezier dat een ander er aan heeft :)

Maakt het je echt niet uit? Ik kan overal wel zo'n beetje op spelen maar te platte halsjes (zoals op jaren 80 Charvels en Ibbies) daar krijg ik kramp van in mijn linkerhand. Een beetje dik en niet te smal heeft mijn voorkeur.

Ik kan de body van die Tele niet vinden bij Warmoth.. Niet met deze combi van routings. Later nog maar eens kijken, zou zoiets toch wel erg mooi vinden staan in mijn rekje.

Ibanez666
28 mei 2009, 21:36
Maakt het je echt niet uit? Ik kan overal wel zo'n beetje op spelen maar te platte halsjes (zoals op jaren 80 Charvels en Ibbies) daar krijg ik kramp van in mijn linkerhand. Een beetje dik en niet te smal heeft mijn voorkeur.



Nee het is alleen even wennen, meer niet. Komt misschien omdat ik zo vaak een andere gitaar heb (geruild/doorverkocht), gewoon een kwestie van alles vaak bespelen dus en je niet meteen laten ontmoedigen als het niet meteen zo lekker aanvoelt, want die periode heb ik ook gehad. Even doorbijten dus :)

Rinze
23 juni 2009, 08:45
Nou Rubster, bedankt. Ik heb nog steeds GAS op die gitaar van je :sneaky:

FruscianteFan
23 juni 2009, 10:02
Nee het is alleen even wennen, meer niet. Komt misschien omdat ik zo vaak een andere gitaar heb (geruild/doorverkocht), gewoon een kwestie van alles vaak bespelen dus en je niet meteen laten ontmoedigen als het niet meteen zo lekker aanvoelt, want die periode heb ik ook gehad. Even doorbijten dus :)
Daar ben ik het niet mee eens. Leuk als je uiteindelijk op elke gitaar goed kunt spelen, maar als ik veel geld uitgeef aan een gitaar, moet ik me er goed bij voelen. Dan is het van enorm belang dat de hals mij ligt. Als dat niet zo is, hoef ik die gitaar niet.

pupanus1
23 juni 2009, 14:28
Potjandikkies lekker gitaartje, ben maar meteen eens gaan kijken hoeveel "mijn" custom Tele zou kosten bij Warmoth. Dat is echt super goedkoop?!

Neck:
Style: Telecaster®
Construction: Vintage Modern
Neck Wood: Birdseye Maple
Fingerboard Wood: Indian Rosewood
Orientation: Right Handed
Nut Width: 1 5/8"
Back Shape: Standard thin
Fret Size: SS6105 (Stainless)
Tuner Ream: Schaller (25/64", 11/32")
Inlays: No Inlay,Side Dots Only
Pre-Cut Installed String Nut: Graphite
Finish: Clear Gloss
Radius: 10-16" Compound
Scale: 25-1/2 in.
Mounting Holes: Standard 4 Bolt

Body:
Model: Standard Telecaster®
Orientation: Right handed
Wood: Flame Maple on Mahogany
Pickup Rout: Tele (Neck), None (Middle), Humbucker (Brdg)
Bridge: Tele Bridge
Jack Rout: 7/8" Side
Countours: / Tummy Cut / Forearm Countour

Finish:
Tiger eye burst

Pickguard:
Tele vintage pearl SH

Pickups:
Ben ik nog niet uit maar voor een prijs indicatie:
Nek: SD Alnico II Pro for Tele, Rhythm, Chrome Cover
Brug: Fender Humbucker, Bridge

Brug: Gotoh Humbucker Tele Bridge, Chrome

Tuners:
Schaller Mini Locking Tuner, Chrome

Rest van de hardware ook chrome.

Prijs:
$1247,45 :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

Maar even sparen dan :D

Ibanez666
23 juni 2009, 14:50
Daar ben ik het niet mee eens. Leuk als je uiteindelijk op elke gitaar goed kunt spelen, maar als ik veel geld uitgeef aan een gitaar, moet ik me er goed bij voelen. Dan is het van enorm belang dat de hals mij ligt. Als dat niet zo is, hoef ik die gitaar niet.

Ik begon op een platte en snelle Ibanez en stapte later over op de oude LP modellen van Ibanez ik moest wel even wennen. Ik ging allemaal niet zo makkelijk en prettig als op die platte Ibbie, maar ik moest en zou de looks en sound van en LP hebben. Na verloop van speelde ik net zo makkelijk op de LP als op de platte, dus voor mij is het echt een kwestie van vaak doen en niet meteen een gitaar wegzetten/afschrijven. Ik zie het als een voetballer die rechts is. Dan kun je voor het gemak alleen rechts blijven omdat dat je nou eenmaal beter ligt, of je gaat er tegenaan en oefent je linkerbeen net zolang totdat je tweebening bent. En daar heb je alleen maar voordeel van. Of je beperkt je tot de muziekstijl die je goed ligt, of je steek tijd en energie in het leren van andere stijlen. Toen ik van de metal overstapte op pop/rockcovers stond ik ook wel even van ok en nu..maar ook dat was even doorbijten en het gaat nu net zo gemakkelijk.

FruscianteFan
23 juni 2009, 16:33
Ik begon op een platte en snelle Ibanez en stapte later over op de oude LP modellen van Ibanez ik moest wel even wennen. Ik ging allemaal niet zo makkelijk en prettig als op die platte Ibbie, maar ik moest en zou de looks en sound van en LP hebben. Na verloop van speelde ik net zo makkelijk op de LP als op de platte, dus voor mij is het echt een kwestie van vaak doen en niet meteen een gitaar wegzetten/afschrijven. Ik zie het als een voetballer die rechts is. Dan kun je voor het gemak alleen rechts blijven omdat dat je nou eenmaal beter ligt, of je gaat er tegenaan en oefent je linkerbeen net zolang totdat je tweebening bent. En daar heb je alleen maar voordeel van. Of je beperkt je tot de muziekstijl die je goed ligt, of je steek tijd en energie in het leren van andere stijlen. Toen ik van de metal overstapte op pop/rockcovers stond ik ook wel even van ok en nu..maar ook dat was even doorbijten en het gaat nu net zo gemakkelijk.
Ik snap je punt (afgezien van je analogie met voetballen, want daar heb ik geen verstand van en dat wil ik zo houden), maar het gaat mij er niet om hoe makkelijk ik erop speel, laat staan welke muziekstijl ik speel. Toen ik eens naar Feedback ging om eindelijk die Jaguar uit te proberen, pakte ik eerst eens een Fender '69 Thinline. Prachtige gitaar, maar die hals lag mij niet. Dwz, ik kon er alles op doen wat ik op andere gitaren kan doen, maar het klikte niet.

Maar ik denk sowieso dat ik, meer dan veel andere gitaristen, de gitaar zie als een verlengstuk van mezelf en niet zozeer als middel om specifieke muziek te maken. Natuurlijk, als ik voor een nummer een stuk 12-snaar wil opnemen, dan moet ik even doorbijten omdat die gitaar nu eenmaal niet zo licht speelt. Maar ik hoef niet per se een Les Paul, SG of Tele als main gitaar. Ik wil best eens die en die gitaar, zeker als ik tzt een keer wat meer verschillende geluiden wil op een album. Al helemaal als ik op andermans gitaar speel - dan maakt het me echt geen ruk uit wat voor gitaar dat is. Zelfde geldt voor andere instrumenten.

Dus ja, ik beperk mijn opties nogal door, wanneer het aankomt op het aanschaffen van een instrument waar ik de komende jaren elke dag 3 uur mee bezig ben, een instrument te willen dat mij helemaal ligt. Maar goed, dan is het meteen makkelijker om te kiezen. Want zodra ik op een gitaar speel, denk ik niet meer in termen van 'Jaguar', 'Les Paul', 'Strat'. Dat zal dan allemaal wel wezen, het is gewoon mijn instrument.

Wat betreft jezelf beperken tot muziekstijlen die je liggen: ligt eraan. Als het ergens goed voor is, maar je te lui bent om het te leren, dan zou ik mezelf daar gewoon overheen moeten zetten. Maar ik denk dat ik er nu niemand - inclusief mijzelf - een plezier mee doe als ik me ineens helemaal ga verdiepen in muziekstijlen die mij ten eerste niet aanspreken en waar ik ten tweede helemaal niet goed in ben. Ik vraag me alleen af welke stijl dat voor mij zou kunnen zijn. Ik steek mijn tijd en energie graag in het leren van andere stijlen als dat mij een beter muzikant maakt (dat heeft trouwens weinig te maken met op welke gitaar ik speel. Toen ik gister weer eens een beetje My Dying Bride ging spelen, deed ik dat op mijn Jaguar, gewapend met single coils). Voorlopig denk ik dat het vooral belangrijk is om dat ene riff dat ik heb geschreven (ik heb het mezelf best lastig gemaakt) te leren, net als omgaan met vreemde maatsoorten.

Gothra
23 juni 2009, 16:40
ahh ik zou ook wel zo'n custom warmoth willen.

Alleen doen ze een aantal opties die ik wil niet:(

Tupelo
23 juni 2009, 18:40
http://img177.imageshack.us/img177/2655/warmothtele1.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/1251/warmothtele2.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/4769/warmothtele3.jpgTe Wow !! Mooier dan Orph zijn LP's :cheerup: (en zie zijn al gods gruwelijk mooi.)

Prachtig, wil er ook één !!

Mr. Dynamite
23 juni 2009, 19:41
Heey zeer vette gitaar man! :crazyhappy:

doet me heel erg aan deze schecter denken;
http://www.proguitarshop.com/images2/schecter_cs_pt/cs_pt_front2.jpg

Orpheo
23 juni 2009, 22:16
ahh ik zou ook wel zo'n custom warmoth willen.

Alleen doen ze een aantal opties die ik wil niet:(

welke opties doen ze dan niet?

Gothra
23 juni 2009, 22:23
welke opties doen ze dan niet?

Ik wil een neckthroug SV, met de jack input aan de bovenste hoorn, heb het gevraagd en ze doen hem alleen bij de onderste.

Orpheo
23 juni 2009, 22:26
Ik wil een neckthroug SV, met de jack input aan de bovenste hoorn, heb het gevraagd en ze doen hem alleen bij de onderste.

nee, neckthru doen ze allicht niet :P had ik je 10 jaar geleden al wel kunnen zeggen :D dan moet je naar crimson, ran of shamray.

Gothra
23 juni 2009, 23:03
Dat bedoel ik dus ook he:P Ik ben aan t sparen voor Daemoness

vulvasonic
24 juni 2009, 01:15
Verhips (om me maar eens op belachelijke wijze uit te drukken), had ik nog niet gereageerd?!!?!?!
En dat terwijl ik onlangs nog zo begeerlijk naar je 'tele' heb zitten staren, want zelfs mijn doorgaans prominent aanwezige afkeer tegen vrijwel alles wat ook maar enigszins afwijkt van de originele telecaster smoel, heeft het moeten afleggen tegen de pure bewondering die ik ervaar bij het zien van dit werkelijk PRACHTIGE bouwsel!

En al zou ik PERSOONLIJK net iets liever het stratocaster model in deze afwerking gezien willen hebben, kan ik niets anders dan je van harte te feliciteren met een gitaar, waarmee je in mijn optiek bewezen hebt dat het mogelijk is eenvoud te koppelen aan kwaliteit, soberheid te koppelen aan pure klasse en een absolute, oogverblindende schoonheid te realiseren, zonder enige vorm van opschmuck en overdaad.

Gelet op de gemaakte keuzes, in hardware, hout, mogelijkheden en pick-ups, heb ik er voor de volle 100% vertrouwen in, dat het met de klank ook wel goed zit. Ongehoord goed dus.

Om kort te gaan, RESPECT! :cooler:

Ace 1.15.19
24 juni 2009, 02:08
Haha Vulv, volgens mij ga jij de laatste tijd wat meer dingen mooi vinden als eerst. :p Ook dat ene topic met die Minarik Lotus en je Vikingen-levensverhaal. :D

Persoonlijk vind ik deze gitaar niet aantrekkelijk. Met name de kleur is niks voor mij.

vulvasonic
24 juni 2009, 02:15
Haha Vulv, volgens mij ga jij de laatste tijd wat meer dingen mooi vinden als eerst. :p Ook dat ene topic met die Minarik Lotus en je Vikingen-levensverhaal. :D

Persoonlijk vind ik deze gitaar niet aantrekkelijk. Met name de kleur is niks voor mij.

Ach, een gitaar als deze HOORT niet bij mij. Mijn voorkeur gaat uit naar ander spul. Maar ik zou liegen als ik zou beweren dat ik geen bewondering heb voor de schoonheid en kracht die deze gitaar uitstraalt, ook al past het niet bij mij. :p

Ibanez666
24 juni 2009, 08:10
Ik vond hem al niet lelijk, maar het valt wel op dat hoe vaker en langer ik ernaar kijk, hoe mooier hij wordt..

Noctiis
24 juni 2009, 09:01
Ik vind 'm prachtig, echt een hele mooie tele! Die kleur past er perfect bij en die tummy cut, wauw. Veel plezier ermee! :)

Mijn perfecte tele als de quilt naturel was en in de brug een coil-splittable humbucker zou zitten.

Renin
24 juni 2009, 18:55
Sjappoo

Sjappoo

Wat een gruwelijk mooie telecaster.

groovieguitarguus
25 juni 2009, 22:09
Geweldig ding.... heb hem nu een paar keer voorbij zien komen. Prachtig!!!

Mooie woorden ook van Vulvasonic... onze dichter des vaderlands van Gitaarnet ;-)

Zijn dit soort body's ook verkrijgbaar t.b.v. 3x een P-90? Lijkt met wel te gek...

Rubster
27 juli 2009, 21:57
Dank, dank, en nogmaals dank voor alle fantastische reacties, hoewel dat al weer een tijdje geleden is!
Daarnaast mijn excuses voor een tijdje afwezigheid, maar dat maak ik dan hopelijk door een filmpje te plaatsen met wat soundclips van de gitaar. Dus hier voor de geinteresseerden:

http://www.youtube.com/watch?v=79VvnsRK1gU

@Groovieguitarguus: Ik geloof niet dat Warmoth 3x p90 als standaard optie aanbiedt, daar heb ik namelijk zelf ook nog naar gekeken!

Groeten,

Ruben

beruk
27 juli 2009, 22:05
Dat groen is mijn ding niet, maar klinken doet ie wel! Tele met p90:cheerup:

nielsnielsniels
27 juli 2009, 22:06
Wow, klinkt lekker :)

vulvasonic
27 juli 2009, 22:21
Heeee Rubster, die gozert met die mooie plank! :D

Leuk om je meteen een keer in actie te zien, zo op die manier. Ik had alleen graag een iets andere methode gekozen om te laten horen wat jouw Rubstelecaster in huis heeft. Sowieso klinken dit soort opnames nooit goed genoeg om recht te doen aan het werkelijke geluid, maar ik moet het helaas ook nog eens beluisteren over de ingebouwde speakertjes van mijn laptopje, waaruit totaal geen laag wilt komen. Niet dat JIJ daar iets aan kan doen, maar okee...

Wat ik echter WEL kan opmaken uit het filmpje, is het feit dat je de verschillende klanken van de gitaar zelf minder duidelijk laat horen dan had gehoeven. Nu laat je een heel breed arsenaal aan mogelijkheden horen, wat op zich natuurlijk ook de bedoeling is, maar je doet dit (verbeter me als het niet zo is) m.b.v. een effectprocessor(???), of een aantal losse pedaaltjes. Liever had ik als uigangspunt een neutrale cleane instelling van je versterker gehoord, waarna je de verschillende mogelijkheden van je gitaar laat zien en laat horen. En daarna nog een keer hetzelfde idee, maar dan met een overstuurd geluid. Nu zit ik me vooral af te vragen welke pedalen je gebruikt en welke versterker.

Wat ik WEL kan horen is een gitaar die evenwichtig en stabiel klinkt. En ik denk hieruit te kunnen concluderen dat, onder de juiste omstandigheden, deze gitaar zal uitblinken in kwaliteit. Niet alleen een lust voor het oog, maar ook voor het oor! :ok:

Kun je me (ons) vertellen in welke mate ik de gitaar hoor en hoe zich dat verhoudt met de rol van je effecten en je versterker, mocht zoiets al mogelijk zijn om in percentages aan te duiden?
Wat zou je zeggen? :)

Rubster
27 juli 2009, 22:34
Op elk kanaal gebruik ik zowel puur amp geluid (dus zonder toegevoegde drive), als amp + G-Major (verantwoordelijk voor de delay en reverb die je hoort). En dit zijn eigenlijk de basis geluiden die ik altijd gebruik.

Setup gebruikt voor dit filmpje: Koch Powertone II, G-Major
Fragment 1: Channel 1, Clean
Fragment 2: Channel 1, Clean (+ Delay & Reverb)
Fragment 3: Channel 2, Drive
Fragment 4: Channel 2, Drive (+ Delay & Reverb)
Fragment 5: Channel 3, Distortion
Fragment 6: Channel 3, Distortion (+ Delay & Reverb)

Maar je hebt absoluut gelijk dat de manier die jij voorstelt een veel betere indruk geeft van de gitaar. Daar ga ik eens mee aan de slag en post over een paar dagen een nieuw filmpje!

barno
27 juli 2009, 22:42
lijkt me een hele goede gitaar. alleen zijn de looks, waar je toch veel complimenten voor kreeg, quasi onzichtbaar door onderbelichting. Je mag best uitpakken met dat groene topje hoor - ook al vind ik het wat untele, maakt niet uit. het ziet er goed uit.

YannickH
28 juli 2009, 17:18
ik vind tele's waanzinnigmooie gitaren maar deze keur ik toch af

Martijn-w
28 juli 2009, 17:23
Ik vind tele's vaak mooi als ze naturel zijn, omdat tele's nou eenmaal simpele gitaren zijn. Deze top vind ik dan ook absoluut niet mooi en niet bij een tele passen. Maar goed, ik hou dan ook totaal niet van quilted en zeker niet in combinatie met groen.
Maar het is jouw gitaar en je keuze dus je zal er wel heel blij mee zijn. Veel plezier er mee!

Rubster
29 juli 2009, 09:24
Tja, zo heeft ieder zijn eigen smaak! En da's maar goed ook! ;)
Nou is het natuurlijk geen echte tele. Enkel de body shape in omtrek en de headstock vorm hebben hier de kenmerken van.

@c0b Alexi: Bedankt voor je reactie, maar ik vind het jammer dat je hem afkeurt. Dat kun je eigenlijk pas doen wanneer je hem gehoord en bespeelt hebt.
Toevallig moet mijn auto vandaag voor keuring. Hoop niet dat de monteur zegt: "Ik vind hem niet zo mooi, ik keur hem af!"
Maar ik begrijp je punt wel hoor, je vindt hem niet zo mooi! ;)

almarvk
29 juli 2009, 09:27
Dit is pas een stoere tele met dito P90's erin! Ik vind 'normale' tele's altijd zo saai overkomen, alsof je er niets mee kan. Dit soort tele's vind ik dan weer erg gaaf met zo'n sprekende tekening en kleur!

iWishmaster
29 juli 2009, 09:37
Ik persoonlijk vind hem afschuwelijk lelijk ... Aan de andere kant is een custom gitaar natuurlijk wel helemaal geweldig!

Rinze
29 juli 2009, 09:38
Ik blijf hem mooi vinden, zit er de hele tijd op te gassen om ook zoiets in elkaar te knutselen.