PDA

View Full Version : Epiphone Valve Senior?



DeadHerring
25 mei 2009, 22:43
Hoi

Ik ben op zoek naar een goedkope buizenamp, zonder haast, het zal waarschijnlijk nog enkele maanden duren voor ik er het geld voor over heb. Ik heb besloten om te wachten tot de Epiphone Valve Senior uitkomt en dan te beslissen, omdat ik het geluid van de Epi amps echt wel lekker vind (speel liefst blues en classic rock). Ik zoek ook een meer britse sound voor m'n Epi en Gibson LP.

Maar bij de specs van de Valve Senior zag ik dat Epi bij deze amp 6v6gt power tubes gaat gebruiken ipv de EL84 die de goeie Marshall buizenamps en de Epi Valve Jr heeft. Ik ben geen electronicus, en weet niet goed welk sound-verschil ik moet verwachten. Moet ik bang zijn dat die Epi meer als een Fender-amp gaat klinken? Zou ik beter voor die Valve Jr. HotRod gaan?

Of is het gewoon veel te vroeg om daar al iets over te zeggen?

Andere suggesties zijn altijd welkom. Huidige alternatieven zijn natuurlijk de Valve Jr., de Blackheart Little Giant, en de Blackstar HT5. Probleem is, vijf watt maar, dus niet geschikt voor alles behalve kamerspelen, en hoewel de Epi het best klinkt imo, heeft die wel erg weinig opties. Vergeet ik nog iets?

Ik heb best nog de tijd, ik wil gewoon vooral een goeie aankoop doen. ik heb twee oefenamps die ik gewoon zonder veel onderzoek gekocht heb gewoon omdat ik twee goedkope amps nodig had (bij mij en bij m'n vriendin thuis), en hoewel de Line6 Spider III wel een deftige clean sound heeft, klinken alle effecten slecht, en ik heb ook een goedkope Randall die echt waardeloos is.

Wat denken jullie?

Dolf
26 mei 2009, 11:20
Misschien moet je net iets meer aangeven wat jij van je nieuwe amp verwacht. Je stijl heb je gezegd, blues en classic rock, dat is al een goed begin. Hetgeen je zelf voorstelt zijn versterkertjes met een relatief laag vermogen. Maar dan geef je zelf weer aan dat ze niet geschikt zijn voor alles behalve kamerspelen, wil je dan iets waar je in een band mee wegkan?

marc_o
26 mei 2009, 11:29
Er is geloof ik maar 1 Marshall versterker met el-84 buizen en dat is de DSL401...
Ik stel voor dat je luistert naar de versterker ipv afgaan op welke eindbuizen je toekomstige topje of combo loopt....
Afhankelijk van je budget kom je tegenwoordig bijna om in de schattige kleine buizentops.....Vox Nighttrain ( 7 tot 15 watt), Orange Tiny Terror ( 7 tot 15 watt), Marshall Haze 15 (15 watt), Laney handwired 20 watt topje....the list goes on.....and on.

DeadHerring
26 mei 2009, 13:15
mja, het verschil tussen zo'n Vox Nighttrain/ Marshall Haze en die Valve Senior (275 euro voor de combo blijkbaar) qua prijs is toch wel groot, en daar spant het schoentje vooral. Ik gebruik m'n amp nu vooral om gewoon thuis te spelen, dus veel power heb ik niet nodig, maar ik sluit niet uit dat ik later in een band stap en wil dan geen nieuwe amp moeten kopen. Ik wil gewoon een versatiele versterker die klein genoeg is om thuis te spelen zonder barsten in de ramen, maar die ook boven een drummer kan uitkomen mocht het nodig zijn. Ik heb die Valve Jr uitgeprobeerd en vond die sound me echt goed liggen, maar vond 'm ook heel beperkt door het gebrek aan... tja... alles.

Die Valve Senior Combo heeft dan weer een speaker out, wat wil zeggen dat ik er geen extra speaker bij moet kopen, maar heb desnoods wel een out ter beschikking voor mocht het nodig zijn. Dat is ideaal voor mij, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf of ik de sound eruit haal die ik wil. Dat gevoel heb ik bij veel amps net niet... Als die Senior als de Junior klinkt heb ik geen probleem en is het zo goed als beslist, maar als het een heel ander beestje is kan ik beter gewoon nu de zoektocht verderzetten naar m'n eigen heilige graal.

Heeft hier trouwens iemand ervaring met de Harley Benton GA15? Is dat ook een optie? Heb 'm nog nooit getest, maar lijkt me ook wel de moeite.

Neals
27 mei 2009, 11:46
Is doorsparen voor een DSL401 of iets dergelijks niet een optie? Of eventueel een DSL401 tweedehands aanschaffen?

Je geeft ook aan niks met die Randall te heben? Ook niet overwogen die te verkopen of weg te doen? Dat heeft ook weer invloed op je budget. Door steeds goedkope amps te kopen blijf je wat hangen in die budget-apparaten, terwijl ik uit je verhaal uitmaak dat je liever een volwaardige versterker wilt hebben.

marc_o
27 mei 2009, 11:56
Ik heb ook een valve jr head en dat is leuk voor thuis, absoluut. Doet het goed met pedaaltjes en als je het geluid goed vindt, is dat natuurlijk prima. De sr ben ik ook wel benieuwd naar, maar spaar je heel eventjes door, geduld is een schoooone zaak, dan heb je echt zoveel klasseverbetering. Zeker 2e hands...

DeadHerring
27 mei 2009, 15:03
Is doorsparen voor een DSL401 of iets dergelijks niet een optie? Of eventueel een DSL401 tweedehands aanschaffen?

Je geeft ook aan niks met die Randall te heben? Ook niet overwogen die te verkopen of weg te doen? Dat heeft ook weer invloed op je budget. Door steeds goedkope amps te kopen blijf je wat hangen in die budget-apparaten, terwijl ik uit je verhaal uitmaak dat je liever een volwaardige versterker wilt hebben.

Ja, die Randall ga ik uiteraard wegdoen, en mijn budget is niet echt vast, het ligt er gewoon aan dat ik er spijt van ga hebben als ik 7-800 euro geef voor een kleine buizenversterker als ik al een hele goeie tegen de helft kan hebben

voor hoeveel gaat zo'n DSL 401 tegenwoordig? zie altijd wel marshalls, maar in tubereeksen is er niks deftig geprijsd. Heb op kapaza en nog een paar sites gezocht, maar zag helemaal niks.

budje
27 mei 2009, 18:05
Ik heb ook een valve jr head en dat is leuk voor thuis, absoluut. Doet het goed met pedaaltjes en als je het geluid goed vindt, is dat natuurlijk prima. De sr ben ik ook wel benieuwd naar, maar spaar je heel eventjes door, geduld is een schoooone zaak, dan heb je echt zoveel klasseverbetering. Zeker 2e hands...

zouden er nog meer mensen in zeeland zijn met een epi jr head? kunnen we een keer een muur bouwen!


edit: Vergeet ik helemaal de senior! Heeft echt nog niemand m? (staat al een tijd op thomann) want ik ben wel erg nieuwsgierig!!

Neals
27 mei 2009, 18:30
Tussen de 400 en de 500 euro wil je nog wel eens een Marshall combo vinden. Ook JCM 900's en sporadisch een JCM 800 wil je voor die prijs nog wel eens vinden.

De DSL401 gaat nieuw voor een 900 euro weg. Tis vooral een kwestie van de markt in de gaten houden, en toehappen als er ineens wat leuks aangeboden word.

MattellicA
27 mei 2009, 20:13
Er is geloof ik maar 1 Marshall versterker met el-84 buizen en dat is de DSL401...
Ik stel voor dat je luistert naar de versterker ipv afgaan op welke eindbuizen je toekomstige topje of combo loopt....
Afhankelijk van je budget kom je tegenwoordig bijna om in de schattige kleine buizentops.....Vox Nighttrain ( 7 tot 15 watt), Orange Tiny Terror ( 7 tot 15 watt), Marshall Haze 15 (15 watt), Laney handwired 20 watt topje....the list goes on.....and on.

De 20watter heeft ook EL84 buisjes hoor...