PDA

View Full Version : SS



john.3001
24 maart 2003, 17:19
Misschien meer een topic voor het cafe (of niet...).

Snaar in je Smoel:
Heeft iemand van jullie wel es een geknapte snaar in zijn gezicht gekregen?
Ik legde laatst nieuwe snaren op mijn gitaar en draaide bij het losdraaien van de oude snaren de verkeerde kant op. De 1e snaar knapte en ik hoorde hem langs m'n oor suizen. Sindsdien durf ik de hoge e niet meer echt te benden... hoewel ik weet dat het geen kwaad kan...

Negative K3 fan
24 maart 2003, 17:20
Ik heb wel eens mensen gehoord die geen bas meer durfdedn te spelen nadat ze een enorem snee in hun vinger hadden gekregen van een normale snaar :+

john.3001
24 maart 2003, 17:26
Huh? Door gewoon op dat ding te spelen?
Dat noem ik nog eens intensief oefenen...

Pete Townshend
24 maart 2003, 17:42
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat Billy Sheenan (ex-basgitarist van Mr. Big) een keer hout heeft gezaagd met een snaar van zijn basgitaar..

john.3001
24 maart 2003, 17:45
Ja, dat is op zich mogelijk, maar er moet dan wel een enorme spanning opstaan...

Pete Townshend
24 maart 2003, 17:49
Maar om even op het onderwerp terug te keren: ik heb het wel eens meegemaakt dat een snaar mijn gezicht in suisde, ja.. Was geen prettige ervaring..

hoofd
24 maart 2003, 17:54
Ehh....ff een paar dingen hoor:
A) de naam van dit topic is best wel heel erg fout, het doet me eerder denken aan bepaalde dingen zo rond '39-'45 dan aan snaren in het gezicht.
B) dit hoort hier inderdaad NIET. Kan de moderator dit verplaatsen naar biertje erbij of desnoods naar diversen als men geen kleine kindertjes wilt hebben?
C) Als je al een beetje doorhebt dat dit hier niet hoort, WAAROM DOE JE HET DAN!?!?!?!?!?

Dit moest ik ff kwijt hoor...

Negative K3 fan
24 maart 2003, 18:10
Misschien doelt hij wel op transistor versterkers?

andy
24 maart 2003, 18:19
ff weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp. Ik heb er een keer een over mijn hand gehad, een metalen snaar van een western akoestische. Dat ding knapte bij de stemmechanieken af en dat was een "fijne" zweepslag over mijn hand, lekker bloederig ook trouwens. fabrieks foutje bedankt....

Swan
24 maart 2003, 18:28
keertje de punt van n hoge e (0.010) onder mn nagel gehad....pijnluk

Neals
24 maart 2003, 18:47
van de week nog, had me snaar niet goed vastgezet bij het wisselen en zou de volgende er op zetten, bam voor me hassen, maar ben er niet bang voor, in zo'n situatie komt er een hevige godverdegodver uit me muil.

Nemesis
24 maart 2003, 19:44
doordat ik een keer naar beneden een slide maakte heb ik per ongeluk me duim in een puntje van een snaar gedrukt, tijdens mijn"alternative snaarstemming"heb ik er ook wel wat laten knappen maar die waren allemaal mis :smile:, ik ken wel wat mensen die een basgitaarsnaar hebben gelanceerd, ze hebben er nog steeds littekens van

Pete Townshend
24 maart 2003, 21:57
Op 2003-03-24 18:28, schreef Swan:
keertje de punt van n hoge e (0.010) onder mn nagel gehad....pijnluk



Ik ook... inderdaad een zeer pijnlijke belevenis...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pete Townshend op 2003-03-24 21:59 ]</font>

Neals
24 maart 2003, 22:26
en wie maar roepen dat gitaristen mietjes zijn... dat zijn de risico's van het vak :razz:

Ic3gl0vE
24 maart 2003, 23:07
ik kreeg een keer een 0.42 snaar in m'n gezicht, zat toen gelukkig nog niet veel spanning op. En het was toen ook wel fijn dat ik nog een bril had, anders had ik nu een oog minder

Nielsje
24 maart 2003, 23:17
hier moet ik op reageren:

toen ik in m'n examen jaar zat, moest ik een zogeheten profiel-werkstuk maken, sommigen hier weten wat het is, sommigen niet, en diegene die het niet weten, god bless them.

ik deed het met een vriend over de electrische gitaar, en er zat een praktisch gedeelte in over de spanning en kracht op snaren. wehadden een proefopstelling die bestond uit een plan, een begin en eind fret (resp. brigde en nut). een stemsleutel en een haak waar een veerunster aan kon. wij hingen hier verschillende hoge e snaren aan, en die stemden we op verschillende noten. Toen ik bij de 0.11 kwam, en deze stemde ik omhoog naar een G, bleek dat deze snaar daar niet tegen kon, hij brak, het veerunster suisde door het lokaal, gelukiig dat er niemand achter stond, want dat ging echt hard! de snaar sloeg over m'n vinger, met als gevolg dat de snaar een snee maakte van 1 cm lang, en toch zeker wel 2 mm diep! en dat is wel pijnlijk in een vinger hoor! deze wond heeft er dan ook lang gezeten....

dus aanieder die ooit zo'n proef wil doen:
handschoenen aan!

Wouter J
24 maart 2003, 23:48
Het was february 1991, ik stond met mijn valse Vester Telecaster copie op het podium met mijn allereerste bandje genaamd The No Problem Kids.

We waren net aan ons laatste nummer toe toem mijn D snaar besloot me in de steek te laten en haalde toen mijn linker duim open. Ik bleef door spelen terwijl de hals van mijn gitaar van kleur veranderde. Toen het optreden afgelopen was gaf ik Ramon (onze zanger) mijn gitaar en rende zo gauw ik kon naar de verband trommel om mijn duim te stelpen, het bleek echter erger dan ik dacht, het moest gehecht worden. Ik heb nog steeds een lidteken van het voorval en ik kwam pasgeleden mijn Vestertje weer eens tegen, de bloed vlekken zaten er nog steeds.

Shredhead
24 maart 2003, 23:50
Niet in mijn gezicht, maar wel in mijn hand. Was op een gitaar nieuwe snaren aan het leggen en de g knapte en boorde zich in mijn hand. PIJN! ook nog een flinke blauwe plek aanover gehouden :sad:

Eagel
25 maart 2003, 08:14
Ik hen inderdaad ook wel eens een snaar in mijn gezicht gehad, sinds dien ben ik altijd zeer voorzichtig met het opzetten van nieuwe snaren.

Ik heb overigens wel eens iemand gesproken die vertelde dat dit met hem tijdens een optreden is gebeurde. Ze hebben toen maar even een pauze ingelast om hem weer op te lappen aangezien hij een bloedende streep over zijn wang had en zijn gitaar zo vies werdt... :smile:

nyc-kid
25 maart 2003, 11:24
Op 2003-03-24 17:54, schreef mtlhead:
Ehh....ff een paar dingen hoor:
A) de naam van dit topic is best wel heel erg fout, het doet me eerder denken aan bepaalde dingen zo rond '39-'45 dan aan snaren in het gezicht.


Ja man, ik dacht al: watdefuck! toen ik die titel zag, SS is een beetje een botte vertaling van Snaar in je Smoel, noem het dan SijS...

john.3001
26 maart 2003, 10:09
Op 2003-03-24 17:54, schreef mtlhead:
Ehh....ff een paar dingen hoor:
A) de naam van dit topic is best wel heel erg fout, het doet me eerder denken aan bepaalde dingen zo rond '39-'45 dan aan snaren in het gezicht.
B) dit hoort hier inderdaad NIET. Kan de moderator dit verplaatsen naar biertje erbij of desnoods naar diversen als men geen kleine kindertjes wilt hebben?
C) Als je al een beetje doorhebt dat dit hier niet hoort, WAAROM DOE JE HET DAN!?!?!?!?!?

Dit moest ik ff kwijt hoor...


Dude, die titel bedacht was niet opzettelijk met WWII verbonden!
En blijkbaar hebben een aantal mensen toch de behoefte om hun verhaal te vertellen.
Bovendien was het niet mijn bedoeling om grappig te gaan doen over dit onderwerp, ik vroeg me gewoon echt serieus af hoe vaak iemand een snaar in z'n bek krijgt.
En dat blijkt dus vaker te gebeuren dan ik dacht...

Maar ik zal onthouden dat ik - om jou een plezier te doen - dit soort topics beter in het cafee kan plaatsen :razz:

kNikkEr
26 maart 2003, 10:14
...Sprak een wijs man...:grin: