PDA

View Full Version : aansluiten g force in de loop



sell
25 mei 2009, 21:59
Hoi allemaal,

Ik snap dr niets meer van. Ik heb net een g force gekocht. Maar aansluiten is al een probleem.

Ik heb een engl top richie blackmore.
Als ik mijn gitaar in de input prik en dan out naar de ingang van de versterker dan heb ik geen probleem

Maar als ik hem in de loop zet dan krijg ik wel gewoon gitaar geluid maar werken de effecten niet.

De level regelaar van mij loop staat op 12 uur dus dat kan het probleem niet zijn.

Moet ik iets in de g force instellen??

Groeten,
Marcel

hole
25 mei 2009, 22:08
Ken die amp niet, dus even wat standaard vragen die misschien niet op jou betrekking hebben.

1. Is je loop schakelbaar...Zo ja, staat ie aan?
2. Heeft je loop een level control? Zo ja, staat ie aan
3. Heb je een seriële loop of een parralelle? In het laatste geval moet je de effecten op 100% zetten en de killdry van de G-Force aan.
4. Staat de mute van de Gforce aan?
5. Staan er wel effectsblocks aan?
6. is de LevelOut van de effectblocks goed ingesteld?


Routing: Gitaar -> Engl in -> FX loop send -> G-force in -> G-force out (linker kanaal) -> FX loop return..... ja?

Volgens je handleiding heb je een seriële loop. Je zou kunnen proberen om de level control van de loop wat meer open te draaien, dan wel de output level van de G-force aan te pakken

sell
25 mei 2009, 22:14
hmmm ff kijken dit staat er in de gebruiksaanwijzing van mijn engl over de loop.

Balance: FX mix control for the Effects loop: Rotate the knob to the "DRY" position for the pure amp signal, i.e. no effect on the signal. Turn clockwise to blend in an effect connected to the loop to the dry signal (parallel/passive). At the "EFFECT" position, only the wet signal, i.e. the signal sent from the FX device is fed to the power amp (serial/passive).

sell
25 mei 2009, 22:23
Volgens je handleiding heb je een seriële loop. Je zou kunnen proberen om de level control van de loop wat meer open te draaien, dan wel de output level van de G-force aan te pakken

Als ik mijn level van de loop omhoog gooi dan krijg ik idd ineens effect te horen, maar met veel ruis en bij bypass is mijn gewone versterker geluid weg. Een mix luk niet echt. dus ik ga ff wat proberen met de in en out van de g force

hole
25 mei 2009, 22:26
Heb je killdry aanstaan? dan alle mix levels op 100.

sell
25 mei 2009, 22:57
nee ga ik nu ff doen

sell
25 mei 2009, 23:08
vreemd, killdry aan en input io 10 db, out op 23 db en mijn loop op max.
Dan krijg ik effecten te horen. De levels in de mix staan ook op max

Johannes
26 mei 2009, 02:22
Aan je reacties te lezen, heb je niet veel ervaring met je apparatuur. Het is verstandig eerst de handleiding (vooral van de gforce) door te lezen. Zet de fxloop van je amp helemaal open, scroll door de presets van de gforce en luister hoe de verschillende presets klinken.

Killdry moet, wanneer je de fxloop van de amp volledig open zet, uit staan (als je de manual heb gelezen, weet je dat). Als je namelijk al het droge (DRY) signaal uit zet, hoor dus alleen maar (WET) signaal, dus alleen maar de effecten. Dat is vaak niet de bedoeling (in ieder geval niet wanneer de fx loop van je amp helemaal open staat).

Succes met tweaken!

sell
26 mei 2009, 09:30
Killdry moet, wanneer je de fxloop van de amp volledig open zet, uit staan (als je de manual heb gelezen, weet je dat). Als je namelijk al het droge (DRY) signaal uit zet, hoor dus alleen maar (WET) signaal, dus alleen maar de effecten. Dat is vaak niet de bedoeling (in ieder geval niet wanneer de fx loop van je amp helemaal open staat).

Succes met tweaken!

nou das nou net het probleem, wanneer ik mij loop helemaal open zet is bij bypass mijn gitaargeluid volledig gemute. Het lijkt er dus op dat ik een mix moet maken tussen de g-force en de verterker. of zit ik er naast?

Liquid_Metal
26 mei 2009, 09:46
Dat komt dan waarschijnlijk omdat je killdry aan hebt staan. Als je dan je G-Force bypasst (geen effecten) hoor je niets, want het droge signaal heb je gemute (vandaag killdry).
Maak eens de volgende patch: killdry uit, 1 effect aan (doe maar reverb) en zet de mix daarvan op 10-20%. Dan gaat 80-90% van je droge signaal er 'langs' en 10-20% er doorheen. Als je nu het effect uitzet heb je 100% droog. Als je killdry aan zou staan wordt dit volledig gemute (en met het effect aan hoor je dus enkel 10-20% reverb).

hole
26 mei 2009, 09:50
Kill-dry dus alleen gebruiken als je je loop parralel gebruikt ja (loop level halverwege)

Kill-dry afzetten als je je loop serieel gebruikt (loop level helemaal open)

sell
26 mei 2009, 20:30
Nogmaals de gebruiksaanwijzing doorgelezen, en van alles geprobeerd.

-Ik wil bij mijn de gforce kunnen bypassen dus killdry staat uit.
-Als ik het goed begrijp moet ik vervolgens met mijn loop regelaar een mix maken tussen hoeveel wet en hoeveel dry. Want als ik hem op volledig op dry zet schakelt dat automatisch mijn g force uit.


Zit ik tot zover goed met mijn beredenering?

Liquid_Metal
26 mei 2009, 21:45
Yep dat klopt. Maar als je een mix maakt (50% wet en 50% dry) met je versterker, moet je de killdry dus WEL aanzetten. Het oorspronkelijke gitaargeluid loopt nu voor 50% langs je GF. Maar op deze manier kun je geen compressor e.d. gebruiken.

Johannes
27 mei 2009, 00:11
okj, lees de manual nóg een keer en doe het volgende:

-zet de fx loop volledig wet (ten alle tijden)
-zet de killdry in je gforce uit (ten alle tijden)
-maak in de fx menu's in de gforce een mix tussen wet en dry

Als je de gforce niet wil gebruiken in een preset, dan schakel je de bypass van de gforce in (knoppie op de voorkant, maar ook te activeren via een CC)

sell
28 mei 2009, 10:48
Yep ga ik doen :)

Ik snap hem nu steeds beter. In de routing van de effecten kan je de volumes van de in en out regelen en per effect het volume in out en mix. Zo uit mijn hoofd kom ik in totaal wel op een stuk of 10 parameters waar ik volumes mee kan regelen. Hoe ik al deze volume regelaars in theorie moet zien is mij deels onduidelijk, dus ben ik op dit moment aangewezen op gewoon draaien en zien wat voor effect het heeft.

De gebruiksaanwijzing is niet erg gebruisvriendelijk. Zeker niet voor iemand die voor het eerst een effect processor heeft. Tot nu toe heb ik alleen pedaaltjes gehad. Drie hooguit vier regelaars per pedaal ;) Dus ik denk dat ik voorlopig nog wel wat aangewezen ben op dit forum:dontgeti: