PDA

View Full Version : Gibson LP Custom jaartal vraag



SloeGin
25 mei 2009, 21:10
Dit is de zoveelste vraag omtrent Gibson LP (custom) ik weet het :p
Maar ik vroeg me af of iemand me kan zeggen of er verschillen zijn en zo ja welke tussen deze 2 Gibson LP's die ik op het oog heb:

*Gibson Les Paul Custom Black Beauty bouwjaar 1985
en
*Gibson Les Paul Custom 2003, een reissue 1968 w/nitrocelluloselak and aged nickel hardware.

Een ander vraagje hieromtrent: wat is een redelijke prijs voor deze gitaren?

Alvast bedankt!

macwilliams
25 mei 2009, 22:19
Even ervan uitgaan dat ze beide meer dan goed zijn en uitstekend bewaard zal die '85er nu zo'n €2000,- zijn misschien al wel meer.

De '68 ri uit '03 zal vast meer moeten opbrengen.

De specs? Bij gibson navragen?

Heb je nu een andere amp gekocht?

Manuvdv
25 mei 2009, 23:22
Je hebt het op beide customs van Lennart hè? Heb ook al naar zijn advertenties zitten kijken/kwijlen, maar ze komen voor mij persoonlijk echt op een slecht moment... En zou zelf ook totaal niet weten welke ik zou kiezen, dus ben blij dat iemand de vraag hier stelt.
Zijn prijzen zijn trouwens meer dan redelijk, ik zou niet te lang wachten als ik jou was :D

DeadHerring
26 mei 2009, 00:37
Ik zou ze natuurlijk eerst willen testen voor zo'n geld uit te geven, maar op het lezen van die specs gaat m'n aandacht direct uit naar die 85 custom... Geweldige kwaliteit naar alles wat ik ervan gehoord en gezien heb, sommige met die speciale drop-tuners, die gitaren zouden binnen een paar decennia wel eens de pan uit kunnen swingen qua prijs.

pannekoek
26 mei 2009, 00:38
Ik zou ze natuurlijk eerst willen testen voor zo'n geld uit te geven, maar op het lezen van die specs gaat m'n aandacht direct uit naar die 85 custom... Geweldige kwaliteit naar alles wat ik ervan gehoord en gezien heb, sommige met die speciale drop-tuners, die gitaren zouden binnen een paar decennia wel eens de pan uit kunnen swingen qua prijs.

ik denk het helaas niet

DeadHerring
26 mei 2009, 00:48
Ah... en waarom niet?

pannekoek
26 mei 2009, 00:56
Ah... en waarom niet?

nou, het zijn prima gitaren hoor, maar wat is er zo byzonder aan een 80ties les paul waardoor hij in waarde moet stijgen.

een redelijke prijsstijging kan ik me voorstellen, van enkele honderden, misschien een duizend euro. maar zodanig dat het vele duizenden euro's omhoog gaat, nee.

prijs is een combinatie van vraag en aanbod, ik denk niet dat de vraag naar een 80ties les paul gigantisch groot gaat worden binnen enkele jaren (zelfs niet binnen 20-30 jaar)

DeadHerring
26 mei 2009, 01:01
mja, hetzelfde zou kunnen gezegd worden van de LP Deluxe in de 70's, of algemeen '60s '70s LP's. Waarom vragen ze daar nu zoveel van? Het is oud, rijp, en vooral: het is van goeie kwaliteit. Van een '90s LP ga ik zoiets nooit zeggen, maar laat mij kiezen tussen zo'n 80's custom en een R8 of een R9....

gorgasm
26 mei 2009, 17:31
tekst!

lol lennart op 2de hands.be?

pannekoek
26 mei 2009, 17:35
lol lennart op 2de hands.be?

gitaarmarkt*

Manuvdv
26 mei 2009, 19:01
gitaarmarkt*
én 2dehands :soinnocent: