PDA

View Full Version : Buizenpre-amppedaal?



Ic3gl0vE
24 maart 2003, 16:06
De laatste tijd gebruik ik mijn GT3 steeds minder. Het ding is echt super maar misschien heb ik al die effecten eigenlijk toch niet nodig. Nu zit ik er dus over te denken om 'm te verkopen en hiervoor in de plaats een leuke pre-amp te kopen, in pedaalvorm.

Is er iets te koop voor rond de 250 euro (tweedehands eventueel) en zo ja wat heb ik dan? Het pedaal moet een lekkere rock-scheur hebben en als het kan ook metal aankunnen. Een goed clean is natuurlijk ook een leuke bijkomstigheid maar het clean geluid dat mijn versterker uit zichzelf levert ('t is een H&K Attax 100) is goed genoeg.

barst los!


P.S. zo'n apparaat is ook rechtstreeks in een PA (of een pc geluidskaart) te pluggen toch?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-03-24 16:31 ]</font>

marc_o
24 maart 2003, 20:33
voor z'n geld vond ik de H&amp;K tubeman (uitvoering met de 3 trapfuncties) erg leuk klinken, of wellicht de H&amp;K tubefactor. Er zijn er uiteraard meer, gebruik zelf af en toe de Koch pedaltone, maar die heb je niet voor dat geld.
Met de tubeman heb je direct 3 verschillende kanalen.

srv-man
24 maart 2003, 23:19
De tubefactor is meer bedoeld om een preamp wat aan te jagen (oftewel booster en scheurpedaal) en in die functie erg goed. Als noodgeval heb ik hem zelf een keer direct op een eindtrap aangesloten en dat ging wel, maar was niet echt super.

Voor jouw doel kun je oa het volgende overwegen:
H&amp;K Tubeman, klinkt goed en heeft ook een acceptabel geluid bij directe aansluiting op het mengpaneel.
Koch Pedaltone, meer mogelijkheden, klinkt niet acceptabel bij directe aansluiting.
Sansamp TriAC, is vooral bedoeld voor directe aansluiting. Klinkt ook best goed.
Mesa V-Twin: what can I say, vette mesa ronk.
Je kunt ook de Engl Tubetoner overwegen, maar die ken ik verder niet.

marc_o
25 maart 2003, 17:33
Op 2003-03-24 23:19, schreef srv-man:
De tubefactor is meer bedoeld om een preamp wat aan te jagen (oftewel booster en scheurpedaal) en in die functie erg goed. Als noodgeval heb ik hem zelf een keer direct op een eindtrap aangesloten en dat ging wel, maar was niet echt super.
Ja, maar de meeste heb je niet voor zijn budget, alhoewel, de tech 21 wellicht wel

Voor jouw doel kun je oa het volgende overwegen:
H&amp;K Tubeman, klinkt goed en heeft ook een acceptabel geluid bij directe aansluiting op het mengpaneel.
Koch Pedaltone, meer mogelijkheden, klinkt niet acceptabel bij directe aansluiting.
Sansamp TriAC, is vooral bedoeld voor directe aansluiting. Klinkt ook best goed.
Mesa V-Twin: what can I say, vette mesa ronk.
Je kunt ook de Engl Tubetoner overwegen, maar die ken ik verder niet.

Ic3gl0vE
25 maart 2003, 17:42
die Tubeman is ook nog wel te betalen, ik heb er even naar gekeken op de H&amp;K site en ik vind 'm heel interessant. Binnenkort maar eens testen

edit; werkt dit ding op een adapter, netsnoer of een batterij?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-03-25 18:00 ]</font>

Negative K3 fan
25 maart 2003, 18:41
over de koch heb ik wel wat leuke dingen gehoord, maar daarmee passeer je je hele pre amp van je versterker dacht ik.

sash
25 maart 2003, 23:25
Op 2003-03-25 17:42, schreef Ic3gl0vE:
die Tubeman is ook nog wel te betalen, ik heb er even naar gekeken op de H&amp;K site en ik vind 'm heel interessant. Binnenkort maar eens testen

edit; werkt dit ding op een adapter, netsnoer of een batterij?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-03-25 18:00 ]</font>


Het is een preamp en preampbuizen hebben meestal rond de 200-220V nodig (ligt maar net aan hoe je de buis wilt laten klinken), dus waarschijnlijk gewoon netsnoer :smile:

wimmeltje
26 maart 2003, 09:06
Ik zou zeker de koch eens proberen. Hij heeft een clean en crunch sound. Je kan ik beide kanalen een boost erin zetten. Er zit een power amp boost op van 0.5 watt en een Rythm/lead button om je volume bij een solo iets omhoog te gooien. Er zit een input op voor de gitaar op de achterkant. Een FX loop, een Poweramp out. Hiermee kan je hem op een poweramp aansluiten en hoef je de voorversterker van je top niet aan te sluiten (FX loop return). Je kan hem aansluiten op de clean channel out. Hiermee kan je hem gewoon inprikken op je versterker en je kan hem om het nog eens compleet te maken ook nog op een DI aansluiten met speaker sim. Als je hier je FX in de FX loop hangt heb je, je effecten en je buizen amp ineen en geen amp meer nodig, misschien makkelijk op een klein podium. Ik zou deze zeker eens proberen, en kwa sound kan je er vele kanten mee op. Ik zit er zelf aan te denken om hem te gebruiken voor recording. En voor ongeveer €300,- is hij ook nie echt te gek duur. Ik ga hem zeker eens proberen. Op de site: http://www.koch-amps.com/ kan je de manual downloaden en eens bekijken. su6 ermee !

Owja, Hij werkt op een adapter van 12 volt en die is erbij geleverd.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wimmeltje op 2003-03-26 09:39 ]</font>

alhambra
26 maart 2003, 09:15
Nee voor 300 euro is hij idd niet te duur tis alleen jammer dat hij meer als 500 euro kost en 2ehands kom je ze erg weinig tegen.

wimmeltje
26 maart 2003, 09:36
Nou, Ik heb hem zaterdag bij conijn muziek in eindhoven gezien voor € 299,95 euro. Die hebben sinds kort nu ook koch versterkers en hebben er mooie prijzen aan hangen, misschien dan maar een idee om daar eens te gaan kijken??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wimmeltje op 2003-03-26 09:37 ]</font>

Ic3gl0vE
26 maart 2003, 13:42
die pedaltone ziet er wel interessant uit maar is het geluid daarvan vergelijkbaar met de multitone? want de multi die in de oefenruimte van roadkill stond vond ik echt 3 keer niets

Cees van Bavel
11 mei 2003, 13:01
Er staat er een te koop bij Robberts in Hilversum (2e hands)