PDA

View Full Version : Nobels MS-4



hole
25 mei 2009, 11:05
Hebben jullie ervaring met deze midi-switcher? (al dan niet in combinatie met een CAE 3+?)

Hij lijkt mij zeer acceptabel geprijsd. Kan alleen weinig gebruikers ervaringen vinden. Ik ben vooral benieuwd naar de betrouwbaarheid.

Zo'n ding heeft in een rack weinig tot niets te leiden lijkt mij, maar als je nog iets over de 'durability' te melden hebt, hoor ik het ook graag.

EDIT: Ze hebben ook een VCA zie ik, de MVC..kent iemand die?

Liquid_Metal
25 mei 2009, 12:54
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n toestel makkelijk kapot kan. En hij zal z'n functies vast ook wel uitvoeren.

Les Paul R8
25 mei 2009, 13:03
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n toestel makkelijk kapot kan. En hij zal z'n functies vast ook wel uitvoeren.

Hij kan dus juist wel makkelijk kapot is mijn ervaring. Mijn DSL was er niet mee te switchen. Heeft me dus de relais gekost.

Liquid_Metal
25 mei 2009, 13:08
Hij kan dus juist wel makkelijk kapot is mijn ervaring. Mijn DSL was er niet mee te switchen. Heeft me dus de relais gekost.

Dat zag ik inderdaad bij de eerste link: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=1853
Hebben ze dat er opgezet omdat jij 'm hebt gesloopt? :P Betekent dit dat er meer amps niet mee te schakelen zijn? En waarom zou dat zo zijn?

hole
25 mei 2009, 13:31
Wel een goed punt.

volgens meneer Nobels zelf:
The breaking capacity must not exceed 10W and the switching current may not be higher than 0,5A

Weet iemand de "switching-current" van een CAE? Ik meen dat een forumlid ook een Nobels had om zijn CAE te schakelen..Bluegate...hmm misschien dat hij dit leest.

Les Paul R8
25 mei 2009, 13:42
Dat zag ik inderdaad bij de eerste link: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=1853
Hebben ze dat er opgezet omdat jij 'm hebt gesloopt? :P Betekent dit dat er meer amps niet mee te schakelen zijn? En waarom zou dat zo zijn?

Ik weet niet waarom het zo is. Ik heb verder geen contact met Nobels gehad, maar de defecte MS-4 weggegooid. Ben toen de Voodoolabs GCX gaan gebruiken om te schakelen. Dat werkte perfect.

Het zou me niets verbazen als er andere amps ook niet goed werken met de MS-4

hole
25 mei 2009, 13:52
De GCX zou ik ook wel willen, maar dan hebben we het toch meteen over een ander kostenplaatje :D

Johannes
25 mei 2009, 14:01
Ik heb er ooit een jaartje een gehad. Werkte prima, is heel gemakkelijk in gebruik, compact, betaalbaar. Dat met sommige amps niet kan werken is inderdaad een nadeel. Wel vraag ik me af of de relais in andere switchers wel tegen (hogere) spanningen kunnen. GCX is naar mijn idee alleen handig in combinatie met het bijbehorende board. Wanneer je bijv. een simpele midi setup hebt en je uitsluitend werkt met PC's, dan is de GCX al onbruikbaar. http://www.rjmmusic.com/ maakt imo dan iets handigere apparaten.

Liquid_Metal
25 mei 2009, 14:04
Mijn bord kan de GCX inderdaad niet aan. De FCB1010 kan maar 2 CC's sturen per patch. Zou for the moment wel genoeg zijn want ik hoef maar 2 kanalen te schakelen, maar ik zou puur en alleen voor het schakelen geen GCX halen. Dat ding is vooral bedoeld om te routen. Ik heb echter niet 8 loops nodig (om mee te beginnen, áls ik 'm ga halen) dus dan zou ik m'n preamp wel schakelen met de GCX. GCP komt er sowieso bij.

Liquid_Metal
25 mei 2009, 14:07
Oh, voorlopig schakel ik trouwens gewoon met de G-Major. Hole, waarom blijf je dat niet gewoon doen?

interessander
25 mei 2009, 14:11
Ik heb zelf geen ervaring met de Nobels maar in dezelfde categorie is het handig om bijvoorbeeld op de duitse ebay naar Exef switchers uit te kijken. Ze hebben switchers op het formaat van de Nobels maar ook 1/2 19" switchers incl. schakelbare audio loops e.d.

interessander
25 mei 2009, 14:16
Hmm, er staat er geen een op ebay op het moment maar ik vond wel deze: http://www.quoka.de/musik-equipment/studio-recording-equipment-/cat_63_7125_adresult_30324412.html

Bram78
25 mei 2009, 14:39
Heb onlangs per toeval de kittyhawk Patchbayette gekregen. Werkt perfect en heeft zes loops + twee relaisschakelfuncties.
Daardoor de Engl Z-11 uit m'n rackje gehaald, welke overigens ook prima kanalen schakelt!!

hole
25 mei 2009, 14:42
Goeie tip, maar ik heb 3 relais nodig.

Z11 verkopen?


Edit: Zie nu dat dat ding 300mA nodig heeft...moet ik ook nog een pedalpower kopen...nee dan sla ik even over :S

Bram78
25 mei 2009, 14:44
Staat te koop!
PM maar!

Liquid_Metal
25 mei 2009, 14:48
Goeie tip, maar ik heb 3 relais nodig.

Dat beantwoordt ook gelijk mijn vraag, die je waarschijnlijk net niet hebt gezien :P. Ik vroeg me af waarom je de GM niet gebruikt, maar die heeft er dus maar 2. Wat voor board gebruik je eigenlijk?

Bram78
25 mei 2009, 14:50
Adapter???

hole
25 mei 2009, 14:53
Dat beantwoordt ook gelijk mijn vraag, die je waarschijnlijk net niet hebt gezien :P. Ik vroeg me af waarom je de GM niet gebruikt, maar die heeft er dus maar 2. Wat voor board gebruik je eigenlijk?
Ja nu gebruik ik de GM wel om te switchen, maar dan mis ik de (preamp) boost. De GM gaat in de nieuwe configuratie de Minimix switchen (100%wet/100%dry/mute)

Ik gebruik de mighty mighty FCB 1010 :D Moest je toch weten


Adapter???

:stop: Alleen in noodgevallen

Nee, je hebt gelijk, maar de Nobels (100mA) kan ik met mijn dunlop powerbrick nog aansturen. D'r komt zeker nog een Voodoolab PP2+, maar voorlopig even niet.

Edit: Harley Benton Powerplant (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm) 500 mA totaal.. lijkt me ideaal voor mijn toepassing. Staat alleen niet of die 500mA ook over 2 outputs kan, of dat het bv. max 100mA per output is. Voor die € 46 wil ik het best proberen denk ik.

Liquid_Metal
25 mei 2009, 15:17
Ja nu gebruik ik de GM wel om te switchen, maar dan mis ik de (preamp) boost. De GM gaat in de nieuwe configuratie de Minimix switchen (100%wet/100%dry/mute)

Ik gebruik de mighty mighty FCB 1010 :D Moest je toch weten

Waarom gebruik je dan niet de switch vanuit de FCB? Ik geef toe dat het er minder netjes uitziet, maar het werkt perfect. Ik heb op mijn preamp een contour-switch die ik schakel met de FCB. Gewoon een stereosignaalkabel in switch 1 en je kunt zowel switch 1 (tip) als switch 2 (ring) gebruiken!! Pas als ik een GCP/GCX heb ga ik m'n contour via de GCX schakelen. Maar dit werkt perfect!

hole
25 mei 2009, 15:24
Heb ik over zitten denken en ook uitgeprobeerd. Het werkt inderdaad gewoon goed. MAAR dan heb ik nog maar 2 relais, geen 3 (de Minimix is ook TRS, dus heeft 2 relais (GM) nodig)

Liquid_Metal
25 mei 2009, 15:29
Heb je er dan in totaal 5 nodig? 3 voor je preamp en 2 voor je mixer? Dan werkt het inderdaad niet.

hole
25 mei 2009, 15:35
Yep.

Hoewel ik natuurlijk voor die mixer met 1 zou kunnen volstaan misschien (100% wet aan of uit)..toch handig om ook te kunnen muten ivm stemmen etc.

bluegate
25 mei 2009, 15:52
Ik heb vroeger de CAE 3+ met een Nobels MS-4 geschakeld.
Ging probleemloos.
Volgens mij is er wel een beperking van ontvangst.
Ik dacht PC of CC maar niet gemengt.

hole
25 mei 2009, 15:54
Aaah.. mooi. Had al gehoopt dat je je zou melden.

Ja, hij is PC only (volgens mij????), maar dat is geen punt. Bedankt!

Liquid_Metal
26 mei 2009, 12:23
Zeg Hole, gebruik jij eigenlijk de expressiepedalen op je FCB? Ik niet en dat is een van de redenen dat ik een GCP wil: die is kleiner. Ik heb een losse wah en volume komt er ook nog los bij.
Ik zou parameters out de GM kunnen aansturen, maar ik zou niet weten welke :P

hole
26 mei 2009, 13:32
Jazeker gebruik ik die, 1 voor het volume (speel nu nog serieel) , wat nu in mijn nieuwe parallele setting dus effectief een dry/wet mix control wordt en een patch afhankelijke (bv chorus rate, delay feedback etc etc)

Je kunt die dingen trouwens ook als aan/uit gebruiken voor een effect hoor (toedown = aan, heeldown = off)...toch weer 2 extra

Wat betreft volume pedalen: Is dit (http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_mv-c) niet iets voor jou (ons?) Scheelt enorm in het meters kabel waar je signaal doorheen moet. Daarnaast 2 kanaals, zodat je zowel PRE als POST gain volume kunt aansturen.

bluegate
28 mei 2009, 17:38
Kun je mij nog ff je adres PM'en, heb 'm met m'n suffe kop weggegooid.:sssh:

Liquid_Metal
28 mei 2009, 19:55
Wat betreft volume pedalen: Is dit (http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_mv-c) niet iets voor jou (ons?) Scheelt enorm in het meters kabel waar je signaal doorheen moet. Daarnaast 2 kanaals, zodat je zowel PRE als POST gain volume kunt aansturen.

Ja dat bedacht ik me laatst ook opeens. Maar die dingen kosten minstens 200 euro, nietwaar? En aangezien mijn FCB toch niet lang meer blijft maar plaats gaat maken voor een FCB, zou ik dan toch een nieuw pedaal moeten hebben. En ik heb al een wahpedaal staan, dus een kabeltje van 10cm (dat ik al heb gemaakt :P) extra zal zelfs MIJ niet veel uitmaken.

hole
28 mei 2009, 22:21
Nee, kost minder 150 of zo.

Ik weet trouwens dat je echt van je FCB af wil, maar ik heb gisteren weer eens de manual van de Gordius Module gelezen....is toch wel ERG gaaf.

Zoveel (echt HEEL VEEL) meer mogelijkheden dan een GCP, voor ongeveer dezelfde prijs. (met bijkomend voordeel dat je de expressiepedalen van de FCB kunt blijven gebruiken.)

m-men
29 mei 2009, 07:56
Heeft iemand ervaring met de Rocktron Patchmate. Het laatste model?
Is dit een goede switcher om versterkers van kanaal te wisselen en om loops te creeren.
Hoe staat dit in verhouding met een voodoolab gcx of skydstruo mr10 of iets anders.

Ik gebruik een Rocktron All Access

Liquid_Metal
29 mei 2009, 11:00
Heeft iemand ervaring met de Rocktron Patchmate. Het laatste model?
Is dit een goede switcher om versterkers van kanaal te wisselen en om loops te creeren.
Hoe staat dit in verhouding met een voodoolab gcx of skydstruo mr10 of iets anders.

Ik gebruik een Rocktron All Access

Volgens mij heeft lid Erik70 er laatst een aangeschaft en die hoort geen tonesuck. De oudere modellen schijnen daar wel last van te hebben (ask Nocki). Ik heb geen idee.

hole
18 juni 2009, 14:10
Harley Benton Powerplant (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm) 500 mA totaal.. lijkt me ideaal voor mijn toepassing. Staat alleen niet of die 500mA ook over 2 outputs kan, of dat het bv. max 100mA per output is.

Ter info: Werkt prima met mijn minimix en nobels switcher. Aanrader voor de prijs!!