PDA

View Full Version : Bassist en drummer gezocht (pop/rock/soul)



Meneer I.
25 mei 2009, 09:21
Wij zanger, zangeres, toestenist en gitarist zijn per direct opzoek naar een BASSIST M/V en een DRUMMER M/V. Wij zitten in de leeftijdgroep 25-40 jaar, maar een jaartje meer of minder letten wij niet op.
Momenteel reperteren we op de maandagavond in Den Haag.

Wij spelen pop/rock en wat soul covers en willen t.z.t. eigen nummers toevoegen aan het repertoire.

Heb je interesse of weet je iemand stuur me even een PM of een email.

Meneer I.
25 mei 2009, 19:18
Inmiddels al wat reacties gehad, met name om meer info. Dus hier volgt wat meer informatie:


Wij spelen al wat jaartjes covers, maar in verschillende samenstellingen. De band is ooit ontstaan uit een band van (ex)collega's in de luchtvaart. We hebben toen opgetreden op grote bedrijfsfeesten samen met nederlandstalige artiesten en begeleidingsbands. Hieruit ben ik met een select gezelschap doorgegaan in eerste instantie met blazers, later zonder.

Momenteel is de samenstelling zanger (34), zangeres (26), toetsen (40?) en gitaar (ik 34). We spelen in het genre pop/rock/soul/funk als het maar lekker klinkt EN als de zang het goed neer kan zetten. We zijn geen conservatoriumgasten, maar wel gemotiveerd. We repeteren op maandagavond in het Musicon Den Haag.

De bassist is gestopt vanwege medische redenen, helaas. En we zoeken ook nog een drummer, de vorige kon het repeteren niet meer combineren met zijn nieuwe werk. Beide stopten vrij plotseling waardoor we nu met een probleem zitten.

In eerste instantie speelden we voor de lol, nu willen we toch wel naar optredens toe gaan werken. Niet teveel, daar we allemaal een normale baan hebben. Dus een paar keer per jaar zou leuk zijn. Verder hebben we geen commerciele ambities.

Nummers die we nu spelen of willen spelen zijn o.a.

* Alanis Morissette - Ironic
* K's Choice - Not an addict
* Golden Earring - When the lady smiles
* Amy MacDonald - This is the life
* Amy Winehouse - Valerie
* 3 doors down - Landing in London
* Alain Clark - Multiply
* Cheap Trick - I want you to want me
* Sam Sparro - American Boy (up tempo jazzy versie)
* Anouk - Girl / So hard
* Milow - Ayo Technology
* Ben Harper - I heard it through the grapevine
* Verder nog zoekende naar passende nummers in het genre RHCP, Lenny Kravitz, Soul/RnB. We zijn niet gelimiteerd aan 1 soort muziek. Voorheen speelden we ook Doobie Brothers, Tina Turner, Gloria Gaynor, blues brothers etc.

Door de wisselende samenstellingen hebben we echter nog steeds geen goede bandnaam...

Ik hoor wel of het een beetje aansluit bij jouw wensen, en zo ja dan kunnen we wellicht een keer afspreken in een oefenruimte met de rest om te kijken of er een klik is.

Grt
Iwan