PDA

View Full Version : Pink Floyd (klinkt dit ok?)



Megadeth22
24 mei 2009, 22:28
Ik ben zo aan het twijfelen op 't moment hoe ik dingen op moet nemen. Of met een best kutte microfoon acoustisch gitaar opnemen, of met elektrisch gitaar dingen opnemen en dan klinkt het natuurlijk elektrisch.

Hier de intro van een akoustisch nummer van Pink Floyd, klinkt dit ok of moet ik toch maar gaan sparen voor een betere microfoon ..

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=7629584

Snelle edit: Hmm moet wel nog een tikkeltje meer reverb op.

Rexx
24 mei 2009, 23:30
Het kinkt best ok,
het is alleen niet heel 'duidelijk' zeg maar. Oude snaren?

(dat tikkeltje reverb mag je wel weer terug doen, 't is erg veel nu.)

Megadeth22
24 mei 2009, 23:39
Het kinkt best ok,
het is alleen niet heel 'duidelijk' zeg maar. Oude snaren?

(dat tikkeltje reverb mag je wel weer terug doen, 't is erg veel nu.)
Meer dan een jaar oude snaren :seriousf:
En ik heb alles zo laag mogelijk gemaakt (brug pup, ook in mijn opneem programma alles gezet op laag) om nog eenigzins op een akoustisch gitaar te lijken dus daarom klinken de hogere snaren ook een beetje dof.. hmm.

Nieuw setje snaren is sowiso geen slecht idee denk ik

Stratman70
25 mei 2009, 23:03
Wel lekker gespeeld hoor! Spel klinkt goed.

Nekojiru
26 mei 2009, 01:15
lekker gespeeld! en ook een gave compositie!

Maar idd, de opname kwaliteit is niet bepaald geweldig.

Ik neem op door mijn voorversterker mijn line in van de pc in te doen. Dan krijg ik best een aardige sound. Maar ik heb ook een echte gitaar amp, en de enige manier om die goed op te nemen is met een echte microfoon. Ik ben dus ook aan het sparen :P.

Megadeth22
26 mei 2009, 11:55
lekker gespeeld! en ook een gave compositie!

Maar idd, de opname kwaliteit is niet bepaald geweldig.

Ik neem op door mijn voorversterker mijn line in van de pc in te doen. Dan krijg ik best een aardige sound. Maar ik heb ook een echte gitaar amp, en de enige manier om die goed op te nemen is met een echte microfoon. Ik ben dus ook aan het sparen :P.
Ik kan ook mijn versterker via de line-in van mijn computer doen. Zal straks eens proberen, kijken of dat een net ietsje beter geluid oplevert. :cheerup:

NightFox
26 mei 2009, 18:48
wow prachtig nummer is dit en prachtig gespeeld !

Heb je hier toevallig een tab of zoiets dergelijks van?! Waarvan jij het geleerd hebt.
Want dit is echt een prachtige versie !!
Thx alot

mzzl

Comfortably Daniel
28 mei 2009, 07:18
Ik vind 't opzich helemaal niet zo slecht klinken als ik uitga van het orgineel. Dat klinkt namelijk ook niet zo super helder. Erg lekker gespeeld ook trouwens :ok:

Je zou overigens ook aan een recorder van bijvoorbeeld Zoom kunnen denken. Zelf heb ik de H4, waarmee je toch wel behoorlijke opnames kunt maken. Hij is ook als PC-interface te gebruiken.

RoelTM
28 mei 2009, 10:25
En ik heb alles zo laag mogelijk gemaakt (brug pup, ook in mijn opneem programma alles gezet op laag) om nog eenigzins op een akoustisch gitaar te lijken dus daarom klinken de hogere snaren ook een beetje dof.. hmm.
Ik denk dat het daar fout gaat. Je mist dat hoog heel erg, waardoor het een stuk minder mooi klinkt. Nu klinkt het heel gedempt.
Kun je het nog een keer opnemen, maar nu met hoog? Kunnen we vergelijken. :satisfie:

Wel erg goed ingespeeld trouwens. :) Daar is helemaal niks mis mee.

Megadeth22
28 mei 2009, 11:00
Dank! Ik ga vandaag een Toneport Ux1 bestellen, al is het maar zodat Garageband het geluid niet zo hard hoeft te versterken dat er zo'n ruis onderzit.

@ Roel: Ja zal ik eens proberen!

NightFox
29 mei 2009, 00:56
please vertel even of je tabs van dat nummer hebt !(die jij gebruikte):ok:
dankje

Megadeth22
29 mei 2009, 11:43
please vertel even of je tabs van dat nummer hebt !(die jij gebruikte):ok:
dankje
Op youtube staat een akoustische versie van dit nummer samengevoegd met Is there anybody out there. Deze man heb ik gevraagd om een tab en die heb ik gekregen :cheerup: (Als je 'm wilt hebben, ik kan er ook een powertab of guitar pro file van maken, hij is nu als tekst bestandje volgens mij)

NightFox
29 mei 2009, 12:44
ah ik heb hem al gevonden thx man !