PDA

View Full Version : Eindelijk foto's?!



Bolder
24 mei 2009, 20:08
Eindelijk na 1,5 maand heb ik m'n nieuwe amp weer thuis uit de oefenruimte. Nouja dat was tie al een maand maar nu, heb ik ook nog eens een (goede?) fotocamera! Dus eindelijk een review'tje maken met foto's!

Ik heb em via Tonika in Groningen besteld. Daar was hij (!!!) 200 euro goedkoper dan bij Feedback. Binnen 2 dagen had ik hem al binnen. Daarna nog een week gewacht en toen in Zeeuws-Vlaanderen een Marshall 1960A opgehaald voor 260 euro!

Het eerste wat me opviel waren de ballen. Bam! Een schop in je ballen! De vintage mode gaat tot AC/DC, Led Zeppelin in de studio, The Who op z'n hardst. De modern-mode is een JCM 800 op z'n hardst. Hi-gain, schreeuwt, en is aanzienelijk harder dan het eerste kanaal.

De tone control voegt eigenlijk weinig toe. Een klein beetje minder bass, meer ruis, dat is het ongeveer. Presence merk ik helemaal niks van. De tone, is beter te regelen met de Detail-preamp en de Body-preamp. Detail is soort van de hogere frequenties, de Body zijn de ballen.

De vintage-mode werkt goed met pedalen, ik gebruik daarom alleen die. Ik ben niet zo van de hi-gain, dit is perfect voor me.
Fuzz is er zelfs uit te halen, met de mid-boost aan, op modern-mode, en de Body verder dan de Detail.

Reverb vind ik niet zo geweldig, maarja ik gebruik het toch niet.

Een nadeel, de kleur, die matcht niet zo lekker met mn cab. Eigenlijk had er een Marshall 425 cab onder gemoeten, in de zelfde kleur donkerpaars. Maarja die is even duur als de head.

http://i207.photobucket.com/albums/bb205/vanbasties/IMGP0276.jpg

http://i207.photobucket.com/albums/bb205/vanbasties/IMGP0291.jpg

Dé ballen, KT66's
http://i207.photobucket.com/albums/bb205/vanbasties/IMGP0297.jpg

http://i207.photobucket.com/albums/bb205/vanbasties/IMGP0288.jpg

http://i207.photobucket.com/albums/bb205/vanbasties/IMGP0294.jpg

robert-gitarist
24 mei 2009, 20:16
Oeh leuke set! :)
Gefeliciteerd ermee. 260 euro voor een 1960A cab is geen geld, doe je goed:ok:

Bolder
24 mei 2009, 20:20
Oeh leuke set! :)
Gefeliciteerd ermee. 260 euro voor een 1960A cab is geen geld, doe je goed:ok:

Ook nog eens 1 Rola G12M en 1 Rola G12H!

the sure thing
24 mei 2009, 21:04
Super! En het paarse LEDje maakt t af!

Ik vind de VM echt het beste wat sinds de JCM 800 weer van de produktieband af komt.

Sarco
24 mei 2009, 21:32
Bedankt hoor, nu wil ik er ook één :)

levi
24 mei 2009, 21:46
Mooi dingg!
weet alleen niet hoe die klinkt :???:

VanMeekeren
24 mei 2009, 23:54
AI ... Ik gas al maanden op een JCM800, maar ik begin de laatste tijd toch wat meer de kant van de VM op te trekken.

Moet ze maar eens AB-en lijkt me.

Geweldige deal ook met die 1960A. :)

Van Meekeren

olaftheholy
25 mei 2009, 09:28
Nou, alsnog nog maar een HNAD! :D gefeliciteerd hoor, vette bak.
Lees vooral wat hier onder staat even ;o)







Ook nog eens 1 Rola G12M en 1 Rola G12H!


Kijk hier wordt ik nou zoooooooo moe van he! klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Kom dat zo vaak tegen bij dat rola/pre-rola verhaal dat het precies andersom is...
Dat er Rola celestions in je cabje zitten dat ROT nou juist helemaal niet!
Het wordt pas echt interessant als er pre-Rola's (dus géén Rola's) inzitten.

zulke b.v.

http://southbayampworks.com/greenbacks/t1511.jpg

Rinze
25 mei 2009, 09:33
Kijk hier wordt ik nou zoooooooo moe van he! klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Kom dat zo vaak tegen bij dat rola/pre-rola verhaal dat het precies andersom is...
Dat er Rola celestions in je cabje zitten dat ROT nou juist helemaal niet!
Het wordt pas echt interessant als er pre-Rola's (dus géén Rola's) inzitten.


Boeie... gaap. Heb je ze ooit naast elkaar gehoord of kun je het verschil blind horen?


@ TS: gefeliciteerd!:cheerup:

olaftheholy
25 mei 2009, 10:40
Boeie... gaap. Heb je ze ooit naast elkaar gehoord of kun je het verschil blind horen?




Ja! en nee vast niet...

lekker belangrijk trouwens, je mist het punt zoals gewoonlijk!

Rinze
25 mei 2009, 11:05
Ja! en nee vast niet...

lekker belangrijk trouwens, je mist het punt zoals gewoonlijk!

Nee. Jij mist het punt. Die jongen laat gewoon zijn nieuwe spul zien en dan moet jij laten merken dat je er zoveel vanaf weet. En dan meteen met dat "" ik word er zoooooooo moe van" verhaal :roll:

TS beweert namelijk helemaal niets over Rola-Celestions in inhoudelijke zin maar meldt alleen dat ze er in zitten. Hij is gewoon blij dat er een paar oude speakers in zitten die een goeie naam hebben.

En nu weer on topic.

Nellyrocks
25 mei 2009, 11:14
Mooi. Geweldige amp.

Wat zijn die andere twee speakers in je 4x12? G12T 75's. Klinken die dan niet heel naar naast je GB's.

ieme
25 mei 2009, 15:53
wauw, vet cool echt wel heftig!

Rinze
25 mei 2009, 16:03
wauw, vet cool echt wel heftig!

Verder alles goed? Ik zie dat je in drie topics deze reactie hebt gepost. Probeer je iets duidelijk te maken? ;)

Bolder
25 mei 2009, 17:38
Mooi. Geweldige amp.

Wat zijn die andere twee speakers in je 4x12? G12T 75's. Klinken die dan niet heel naar naast je GB's.

Ik heb ze zo geplaatst:

G12H ---- G12M

G12T-75 --- G12T-75

En op de rest danku,

de andere rest: sorry sorry, het was niet mijn bedoeling om te laten weten dat ik niet wist dat pre-rola geweldig is. Die dingen klinken lekker en daarom heb ik gezegd dat ze er zijn. (ofzo? ik dacht dat het wel oka was)

sjaak1990
25 mei 2009, 17:44
TS beweert namelijk helemaal niets over Rola-Celestions in inhoudelijke zin maar meldt alleen dat ze er in zitten. Hij is gewoon blij dat er een paar oude speakers in zitten die een goeie naam hebben.

En nu weer on topic.

Pre Rola is oud Rola juist niet. Ik snap olaf wel want het gaat dus om de gewone g12H en g12M waar niets bijzonders aan is, maar ook niets mis mee, zorgt alleen voor verwaring zo :) Heb in ieder geval veel liever die speakers dan de 2 standaard g12-75t's en vooral voor 260 euro is dit geweldig.

Heb zo'n top nog nooit geprobeerd maar hij lijkt me lekker simpel en to the point.

Ben wel benieuwd naar de combi g12-75t en g12m vooral, want die is een stukje minder efficient dus hoor je weinig van de speaker terug. Had eerst een origineel g1265 cab naast een 1960a staan en de 1960a overheerste toch al duidelijk terwijl de g1265ers efficiënter zijn dan g12m.

Bolder
25 mei 2009, 17:53
Pre Rola is oud Rola juist niet. Ik snap olaf wel want het gaat dus om de gewone g12H en g12M waar niets bijzonders aan is, maar ook niets mis mee, zorgt alleen voor verwaring zo :) Heb in ieder geval veel liever die speakers dan de 2 standaard g12-75t's en vooral voor 260 euro is dit geweldig.

Heb zo'n top nog nooit geprobeerd maar hij lijkt me lekker simpel en to the point.

Ben wel benieuwd naar de combi g12-75t en g12m vooral, want die is een stukje minder efficient dus hoor je weinig van de speaker terug. Had eerst een origineel g1265 cab naast een 1960a staan en de 1960a overheerste toch al duidelijk terwijl de g1265ers efficiënter zijn dan g12m.

Tja hoe klinkt het.... Goed, vooral door die amp. Maar je hebt zegmaar een soort van bite, maar ook smeuïg geluid.

EN SJAAK, niets aan doen het is je 1000e POST!

Rinze
25 mei 2009, 18:08
Pre Rola is oud Rola juist niet. Ik snap olaf wel want het gaat dus om de gewone g12H en g12M waar niets bijzonders aan is, maar ook niets mis mee, zorgt alleen voor verwaring zo :) Heb in ieder geval veel liever die speakers dan de 2 standaard g12-75t's en vooral voor 260 euro is dit geweldig.



Dat weet ik, maar Rola's kunnen ook gemakkelijk meer dan dertig jaar oud zijn, niemand had het over de Rola/pre-Rola kwestie.

sjaak1990
25 mei 2009, 19:02
Mooi, moet ik die amp maar eens proberen en idd mijn 1000e post :cheerup:

Ik bedoelde verder gewoon dat Rola zeggen niets zegt verder niets, maakt het nog geen slechte speakers :) En vind een discussie ook niet nodig ;)

Bolder
25 mei 2009, 19:10
Idd go SJAAK!

farstreetblues
25 mei 2009, 20:37
Mooie amp die VM,

k'heb em zelf ook, maar dan met een 2X12 cab.
De versterker bevalt me erg goed, op één punt na en dat is inderdaad die reverb.


Jasper Farstreet

sjaak1990
25 mei 2009, 20:43
Hoe klinkt hij in vergelijking met bijvoorbeeld een JVM? Meer vintage en als een oude marshall? Lijkt me dan namelijk wel vet :)

Bolder
25 mei 2009, 22:02
Hoe klinkt hij in vergelijking met bijvoorbeeld een JVM? Meer vintage en als een oude marshall? Lijkt me dan namelijk wel vet :)

Jup vintage, de low-dynamic range (vintage mode) is net een soort van plexi amp op z'n hardst, veel gain krijg je ook niet uit dat kanaal. De mid boost maakt het dan af. En dan kan je voor scheursolos de high-dynamic range inschakelen. Maar ik gebruik vintagemode en een fuzz pedaaltje ervoor

edit: JVM zijn toch de amps die jij altijd NET niet vind? Heb ik zelf nooit gehoord maar van de VM ben ik helemaal weg

sjaak1990
25 mei 2009, 22:19
Jup vintage, de low-dynamic range (vintage mode) is net een soort van plexi amp op z'n hardst, veel gain krijg je ook niet uit dat kanaal. De mid boost maakt het dan af. En dan kan je voor scheursolos de high-dynamic range inschakelen. Maar ik gebruik vintagemode en een fuzz pedaaltje ervoor

edit: JVM zijn toch de amps die jij altijd NET niet vind? Heb ik zelf nooit gehoord maar van de VM ben ik helemaal weg


Klinkt perfect, ga ik toch een keer zo'n amp testen, ben benieuwd. Ook leuk een midboost, beter dan een scoop knop op de DSL want de tone gaat juist om de mids.

En over mijn mening van de JVM heb je gelijk, vind het gewoon niet wat de amp had kunnen en moeten zijn naar mijn mening en ben daarom een beetje huiverig geworden voor de moderne Marshalls. Wil dat voor mezelf veranderen omdat ik toch wel erg van de Marshall sound houd.

Het stomme is dat ik vorige week vrijdag nog bij Musik Productiv was en erg twijfelde over testen van de VM, heb toen toch maar wat extra tijd genomen voor de VHT maar had dat dus anders moeten doen maar dat is dus wat voor een volgende keer :)

Bolder
26 mei 2009, 19:33
Nou succes dan maar!

ben vanhoof
27 mei 2009, 10:01
Klinkt perfect, ga ik toch een keer zo'n amp testen, ben benieuwd. Ook leuk een midboost, beter dan een scoop knop op de DSL want de tone gaat juist om de mids.

En over mijn mening van de JVM heb je gelijk, vind het gewoon niet wat de amp had kunnen en moeten zijn naar mijn mening en ben daarom een beetje huiverig geworden voor de moderne Marshalls. Wil dat voor mezelf veranderen omdat ik toch wel erg van de Marshall sound houd.

Het stomme is dat ik vorige week vrijdag nog bij Musik Productiv was en erg twijfelde over testen van de JVM, heb toen toch maar wat extra tijd genomen voor de VHT maar had dat dus anders moeten doen maar dat is dus wat voor een volgende keer :)


Heb je de jvm nu al getest of niet? Eerst zeg je dat hij niet is wat hij moet zijn, en dan zeg je dat je twijfelde om 'm eens te testen...

sjaak1990
27 mei 2009, 10:14
Heb je de jvm nu al getest of niet? Eerst zeg je dat hij niet is wat hij moet zijn, en dan zeg je dat je twijfelde om 'm eens te testen...

Ik twijfelde of ik de vintage modern zou testen, had het er idd fout staan, de JVM heb ik totaal geen interesse in. Ik heb de JVM210 een keer getest en heb verder minstens 5 keer door de head gespeeld en hem nog vaker gehoord. Ik oordeel alleen over versterkers waar ik door gespeeld heb.