PDA

View Full Version : Brunetti MC2 versus Multitone > Ervaringen?



Toaster
24 maart 2003, 14:28
In mijn zoektocht naar een ska reggea versterker die ook Keihard moeten kunnen raggen (muziek zoals Reel Big Fish). Heb ik laatst de Brunetti MC 2 getest en een Koch Multitone.
Zelf kon ik niet echt overduidelijk veel verschil horen. Het derde kanaal van de Brunetti was echter wel vetter en klonk iets heftiger.
Het clean kanaal van de Koch klonk ietsje beter. Maar de Brunetti was clean echt niet slecht.
Heeft iemand misschien ervaring met deze twee versterkers of een mening of advies? Ik hoot het graag want ik weet het ff niet meer... :sad:

Negative K3 fan
24 maart 2003, 14:54
ik heb op de gitaarnet meeting dede multitone gehoord en gespeeld en die distortionw as het niet helemaal...

Toaster
24 maart 2003, 16:35
Ja hoor hier vaak mensen die zeggen dat ze de multitone een fuzzy geluid vinden hebben.

Wat daar precies mee bedoelt wordt weet ik niet helemaal hoor. Maar komt ie dan ook minder door de mix bij een optreden??

JJL
24 maart 2003, 16:54
Ik heb zelf een MC2 en een vriend van mij (had) een Koch Multitone. Ik kon toen ook kiezen tussen deze 2 en het is de MC2 geworden. De Brunetti is meer naar mijn smaak...hij klinkt wat meer hifi, terwijl de Koch wat ranziger (fuzzier) klinkt...Overigens is de MC2 te koop....

Negative K3 fan
24 maart 2003, 17:00
Op 2003-03-24 16:35, schreef Toaster:
Ja hoor hier vaak mensen die zeggen dat ze de multitone een fuzzy geluid vinden hebben.

Wat daar precies mee bedoelt wordt weet ik niet helemaal hoor. Maar komt ie dan ook minder door de mix bij een optreden??


Op de meeting kwam hij duidelijk minder door dee mix heen dan de Engl sovereign. MAar er zijn wel meer topics geweest over de multitone waar meerdere meeting gangers dat hebben bevestigd.

Toaster
24 maart 2003, 20:57
Op 2003-03-24 16:54, schreef JJL:
Ik heb zelf een MC2 en een vriend van mij (had) een Koch Multitone. Ik kon toen ook kiezen tussen deze 2 en het is de MC2 geworden. De Brunetti is meer naar mijn smaak...hij klinkt wat meer hifi, terwijl de Koch wat ranziger (fuzzier) klinkt...Overigens is de MC2 te koop....


Als de MC2 Meer jouw ding was waarom verkoop je die dan nu?

JJL
24 maart 2003, 21:16
Toaster: ik heb jaren 19" gespeeld en ben op een gegeven moment overgestapt op een combo ivm gemak...ik mis de 19" veelzijdigheid wel, dus ik ga weer 19" spelen...vandaar

niels5150
25 maart 2003, 10:14
wat voor set had je in gedachten dan?

Toaster
25 maart 2003, 14:46
Op 2003-03-24 16:54, schreef JJL:
Ik heb zelf een MC2 en een vriend van mij (had) een Koch Multitone. Ik kon toen ook kiezen tussen deze 2 en het is de MC2 geworden.


FF een late reactie: Waarom heeft die vriend van jou toen eigenlijk die Multitone weggedaan en wat heeft hij ervoor teruggekocht?

Beviel de Brunetti trouwens goed bij optredens en voor wat voor muziek heb je die gebruikt?

dml
25 maart 2003, 20:39
Ik ben die vriend over wie JJL (vriend!!) het heeft. Ik vind de MC2 best indrukwekkend klinken, veel laag en hoog. Maar in bandgeweld prikt het niet echt. Ik had bijna ook een Brunetti XL-R(evo) gekocht maar heb toch maar een Koch Powertone gekocht. De Multitone heeft plaatsgemaakt voor een Powertone II. Overigens is de service van Jukebox, waar JJL's MC2 gekocht is, klote. Als er iets aan mijn Koch mankeert (in 9 jaar 1x voor gekomen) dan rij ik ff naar Amersfoort en kan ik op kleine ingrepen wachten!! Superservice dus. Ik ben gewoon helemaal verKOCHt. Brunetti is Koch op zijn Italiaans, hahahahaha.

Toaster
25 maart 2003, 21:08
Op 2003-03-25 20:39, schreef dml:
Brunetti is Koch op zijn Italiaans, hahahahaha.


Dan had ik gelukkig goed gehoord dat ze elkaar niet veel ontlopen!

Jij bent dus meer tevreden over hoe de KOCH zich staande houdt op het podium begrijp ik hieruit? (Multitone ook?)
Dit in tegenstelling tot vele andere hier?

Ik denk dat ik maar een week speelgarantie moet vragen ofzo...

De prijs verschilt alleen wel een beetje...

7th heaven
25 maart 2003, 21:58
ten eerste de prijs
voor de rest vind ik de multi tone ook gewoon beter klinken

Rectifier
25 maart 2003, 22:49
Is ook een beetje kwestie van smaak.

Ik heb de XL Evo 2 top ook uitgebreidt aan de tand gevoeld naast de nieuwe Koch Powertone 2. Clean was de Koch wel mooier en warmer, maar overstuurd vond ik de Brunetti een stuk strakker.
T'is een kwestie van smaak.

Ik vind Brunetti goeie amps, maar ik durf het nog niet aan (naamsonbekendheid).

dml
26 maart 2003, 18:49
De meesten hier refereren aan 1 of andere meeting waar een Multitone werd bespeeld.

Volgens mij heeft Lord Riffenstein een 059 gehad maar heeft deze al snel weer ingeruild.....

Negative K3 fan
26 maart 2003, 18:58
een of andere meeting :grin:

dat was wel dé gitaarforum meeting waar heel veel vaste gasten naartoe zijn geweest, foto's op http://www.roadkill.nl/meeting !

Rectifier
26 maart 2003, 19:31
LordRiff. heeft em weggedaan omdat ie er geen lekkere crunch uit kon halen.

Trouwens die 059 ziet er niet echt uit vind ik maar goed.

Ik was gelukkig niet op dé meeting :grin:, maar heb de XL Evo naast de nieuwe Powertone 2 geprobeerd en niet naast de Multitone.
De Powertone 2 klinkt best strak, alleen ik vind de Brunetti XL Evo 2 op high gain gebied een stuk strakker en moderner klinken.

Toaster
26 maart 2003, 20:12
Ik was ook niet op die meeting :smile:

Maar ik denk dat je met moderner bedoelt poppier/popachtiger?
Hij klinkt strakker alsof het uit een studio komt?

Ja ik heb alleen maar de mc2 en de Multitone naast elkaar gehoord.
Overigens was de Multitone een losse head met een 2 x 12 van Hughes en Kettner.

Das ook niet helemaal eerlijk vergelijken: Open achterkant versus dichte achterkant en wel Jensen en niet Jensen

kUt MoEt ik toch nog een keer een winkel vinden waar ze het alle twee hebben

Zucht

dml
26 maart 2003, 20:13
Smaken verschillen inderdaad. De tijd zal het leren, of Brunetti aan zal slaan. Over 1 ding kunnen we het eens zijn: Koch heeft in zijn relatief korte bestaan toch aardig wat naamsbekendheid opgebouwd en niet alleen in NL, maar vooral USA en Japan.

Rectifier
26 maart 2003, 20:17
Dat wel.
Brunetti moet zich nog bewijzen.

Bobsterke
26 maart 2003, 20:25
Op 2003-03-26 18:49, schreef dml:
De meesten hier refereren aan 1 of andere meeting waar een Multitone werd bespeeld.




Ben toch erg benieuwd naar watvoor soort stijl gespeeld werd op die meeting???

Naar mijn idee is het voor metal een wat mindere versterker, maar ja dat speel ik dan (gelukkig) ook niet :smile:

Ik maak wel gebruik van de Multitone (2 tops in combinatie met 2 closed cabs een met jensen en andere met celestions.) Maar kan nou echt niet zeggen dat ik niet door mix heen kom.

Nadelen die ik van de KOCH heb ondervonden.
- de ronduit slechte footswitch; als ik een keer mistrap en een schakelaar niet helemaal lekker te pakken heb schakelt hij al het geluid uit.
- Door het gebruik van closed back cabs krijg je een supermooie bas. Maar het geluid wordt enkel en alleen naar voren geknald. Als je de cabs niet op de flightcase hebt staan wordt al het geluid langs je benen geblazen en hoor je bijna niks.

Maar verders ben ik heel tevredenover de Koch; alleen mijn rug wat minder :sad:

Moonchild
26 maart 2003, 20:28
Wat ik heb gemerkt bij mijn Twintone is dat je nogal gauw teveel gain erin draait. Die knop is eigenlijk 2 gain/boost controls tegelijk (dat is volgens mij ook de reden dat de gain knop naar 20 gaat ipv. 10 zoals de rest van de knoppen).
Dus dat is misschien een reden dat jullie vinden dat ie gauw te fuzzy klinkt.
Ik vind dat smeuige zelf wel lekker als ik de neck PU gebruik, maar doorgaans houd ik de gain redelijk laag, en het volume wat hoger, das echt een mooi geluidje.
Verder is de het clean echt Maestro gewoon.

Negative K3 fan
26 maart 2003, 21:42
Op de meeting werd vooral blues gejamd met die versterker, andere versterker die er was was een ouded Engl Sovereign. En de koch kwam stukken slechter door de mix heen, die Engl rookte hem helemaal weg.

kwa scheur dan he :smile:

op een gegeven moment speelden er twee gitaristen die allebei een rat op het clean kanaal haddeen gezet op de Engl en de Koch, toen kwam de koch er al heel wat wat beter door, plusje voor de rat zou ik zeggen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-03-26 21:43 ]</font>

dml
26 maart 2003, 22:19
Op 2003-03-26 20:25, schreef Bobsterke:


Op 2003-03-26 18:49, schreef dml:
De meesten hier refereren aan 1 of andere meeting waar een Multitone werd bespeeld.




Ben toch erg benieuwd naar watvoor soort stijl gespeeld werd op die meeting???

Naar mijn idee is het voor metal een wat mindere versterker, maar ja dat speel ik dan (gelukkig) ook niet :smile:

Ik maak wel gebruik van de Multitone (2 tops in combinatie met 2 closed cabs een met jensen en andere met celestions.) Maar kan nou echt niet zeggen dat ik niet door mix heen kom.

Nadelen die ik van de KOCH heb ondervonden.
- de ronduit slechte footswitch; als ik een keer mistrap en een schakelaar niet helemaal lekker te pakken heb schakelt hij al het geluid uit.
- Door het gebruik van closed back cabs krijg je een supermooie bas. Maar het geluid wordt enkel en alleen naar voren geknald. Als je de cabs niet op de flightcase hebt staan wordt al het geluid langs je benen geblazen en hoor je bijna niks.

Maar verders ben ik heel tevredenover de Koch; alleen mijn rug wat minder :sad:


Nadelen van Koch?? Dat verhaal over closed cabs heeft nix met Koch te maken maar meer met het closed back principe. Als je jezelf niet kan horen moet je het spul idd hogerop zetten of je signaal op de monitors zetten. Of zaag het achterpaneel in tweëen en maak er een half back van.
Ik heb nog nooit problemen met de footswitch gehad.

Lucky
27 maart 2003, 14:43
Ik heb een multitone gehad (voor ongeveer een half jaar)
Persoonlijk vond ik het een magere prestatie voor het geld dat je er voor betaald.
De grootste gebreken vond ik dat de de toonregeling van het cleane en het crunch kanaal gedeeld moesten worden. Dit resulteerde vaak in een of te schel clean en een lekkere crunch of een modderige (te donkere)crunch en een lekkere clean.

Ook het karakter van het lead kanaal vond ikniet denderend. er zat een soort hoge ruis achter de distortion die je maar moeizaam weg kreeg.

Ook de omgedraaide (rectifier-style) boost functie vond ik maar irritant...

wel erg vet met veel sustain en goed gebouwd....maar ik verwacht meer tone en minder compromis van een buizenamp in die prijsklasse.

dml
27 maart 2003, 20:26
Achter het ontwerp van de Multitone zit simpel het idee van een Fender Twin. Net als op een Twin zit het crunch-kanaal na de toonregeling van het cleane kanaal. Dit staat ook duidelijk in de beschrijving en is vooral erg fijn met bijv. blues. Dat omgedraaide solo-verhaal zul je op de Multitone II niet meer tegenkomen, want misschien komt op die amp ook een 2e volumeknop naast de mastervolume (net als bij Recto en de Powertone II). Overigens was de Rectifier echt niet de eerste amp met een toegevoegde solo-volumeknop.

Toaster
28 maart 2003, 11:35
HHMMMMM,

Kan ik hier uit opmaken dat de Multitone toch zijn beperkingen heeft?

Dan denk ik toch dat Brunetti een erg goede versterker is, zeker als je naar het prijsverschil kijkt!!!!

Toch nog een keer testen...

Rectifier
28 maart 2003, 11:45
Elke amp heeft wel beperking op één of andere manier.
Ik vind een gedeelde toonregeling een grote beperking waardoor je meestal of je clean of je crunch niet lekker hebt.

De Brunetti's hebben bijna allemaal een onafhankelijke toonregeling + boost per kanaal. En een handige uitsparing van 1 19HE unit voor evt. een FX apparaat.

Als je van veel high gain houdt moet je zeker de XL Evo 2 eens proberen. Wel een 4x12 met V30's eronder, klinkt stukken beter dan de Brunetti kasten met Jensen's erin.

Toaster
28 maart 2003, 12:42
Heb je misschien een idee hoeveel zo'n opstelling kost?

Mijn budget gaat namelijk niet verder dan 1200/1300 euro

Rectifier
28 maart 2003, 15:21
De Brug in Volendam had laatst de XL Evo 2 + Brunetti 4x12 in de aanbieding voor 1495 Eur of 1595 Eur meende ik.
Misschien kan je i.p.v. die 4x12 een 2x12 nemen voor minder geld.

dml
28 maart 2003, 18:44
Voor dat geld heb je volgens mij geen MC2. Let trouwens wel op de FX-lus van Brunetti in het algemeen, die werkt op een ongebruikelijke manier.
Boost op de MC2?? Je bedoelt ws de "edge"-functie, een soort loudness-schakeling. Als je die inschakelt schakel je 'm nooit meer uit, zou je dat wel doen dan zakt het geluid opeens helemaal in elkaar, zo ga je dat in ieder geval ervaren.
De MC2 heeft overigens GEEN master-volume knop dus wil je de amp harder zetten dan moet je op alle kanalen het volume opschroeven. Wil je de kanalen van een MC2 extern, bijv. via midi, schakelen dan heb je een speciale switcher nodig, een simpele relais-schakeling (o.a. G-major!!) werkt niet. Ook de Edge-functie is niet extern inschakelbaar.
Gedeelde toonregeling is persoonlijk: ik heb nog nooit iemand horen klagen over een Twin, zo is het ontwerp immers, take it or leave it, je weet dit van tevoren.

Kortom, je moet beide amps gewoon ff naast elkaar zetten en uitgebreid testen en jezelf afvragen welke features voor jou belangrijk zijn.

Toaster
28 maart 2003, 19:09
Bedankt voor het advies allemaal!
Ik ben nu attent gemaakt op dingen waar ik in eerste instantie waarschijnlijk niet op zou letten.

Ik ga ze nog een keer naast elkaar zetten (Als dat tenminste ergens mogelijk is) en probeer dan maar te beslissen.

Ik laat nog wel een keer horen welke het is geworden! (misschien wordt het wel weer een heel ander merk :smile: haha :wink: )

greetz Niels

Toaster
22 juni 2003, 23:45
OK Mannen...!

Ik zou het nog even laten weten wat het is geworden:

De Powertone II :dance: (na veel testen en uitproberen van allerlei merken en combinaties)

In combinatie met een Koch 2 x 12 Closed back!

Hij komt woensdag en ik kan bijna niet wachten.

Ik heb voor de 2 x 12 gekozen omdat ik een 4 x 12 teveel gesleep vindt en bovendien heb ik gewoon genoeg aan een 2 x 12. Ik heb wel gehoord dat een 4 x 12 de Powertone II beter tot zijn recht laat komen maar allas.

Hij is gewoon perfect voor de sound die ik zoek. Kan em meteen lekker testen bij de repetitie de volgende dag en de week erop gaan we een live demo opnemen dus meteen lekker in actie.

Tzal wel ff wennen zijn om van kanaal te wisselen in vergelijking met de knop clean/crunch van mijn Valvestate maar ja alles went.

Ooit zal er nog wel een 2 x 12 met een open achterkant komen. (of eentje met een closed back die ik dan openzaag zodat ik kan kan kiezen: open of dicht)

Ik laat donderdag wel weten hoe die zich met de repetitie heeft staande gehouden ( en of de rest van de band net zo blij is als ik :lol: )

dml
23 juni 2003, 12:33
Goede keus!!!
Welke eindbuizen zitten in die PT II??
Wat je in de toekomst ook kan doen: Bestel bij Koch de behuizing van een Multitone Combo incl. speakers (dus zonder het versterkergedeelte), dan kun je de PTII in de combo-behuizing schroeven en je hebt dan gelijk een open back cab, m.a.w. een Powertone-combo. Closed Back cab eronder en gaaaaaan met die banaaaaaan.

Toaster
26 juni 2003, 09:33
EL 34

Weet jij trouwens of die speakerkabel die er standaard bijzit wel goed is?

Ik was van plan om er eentje te maken van neutrix pluggen en een gewoon wat rood zwart draad.

Bobsterke
26 juni 2003, 12:47
Standaard kabel die bij cabinet wordt geleverd in redelijk. Kabel zelf is weinig mee mis. Pluggen zijn van iets mindere kwaliteit. (gewoon standaard metalen pluggen)
Als je er veel mee sleept zou ik die zeker vervangen. In mijn geval heb ik ze vervangen door neutrik pluggen. Werkt prima.

Maar je hebt een mooie aankoop gedaan; zul je volgens mij veel plezier aan beleven :-D

Toaster
26 juni 2003, 13:28
Thanks :-D

Ja ik vond dat kabeltje dat in de doos erbij zat nogal minnetjes dus ik vroeg me af of het wel een gooeie was (geen gitaarkabel snap je)

Ik heb hem helaas nog maar amper kunnen testen wegens tijdgebrek. (ja gisteravond om 23:30...... om 23:31 belde de buurman en toen was het al weer uit met de pret :cry: )