PDA

View Full Version : Ervaring MAXON OD-9 Pro......



Blues-man
24 mei 2009, 12:38
Beste forum genoten,

Iemand van jullie heeft vast en zeker ervaring met de Maxon od-9 pro.

Wie kan mij hier iets over vertellen en wat doet hij anders t.o.v. de tube screamer?:hippie:

Groet Bluesman:soul:

bastiaanvanbeek
25 mei 2009, 08:06
ik heb wel eens een vergelijking gedaan tussen de Maxon OD9 (de Pro versie heeft extra een boost switch), de Maxon OD808 en de Ibanez Tubescreamer. Tussen de OD9 en de Tubescreamer hoorde ik haast geen verschil, de OD9 leek ietsjes stabieler te zijn, maar dat was echt maar minimaal. Voor mij was de OD808 echt degene die eruit sprong omdat hij veel strakker maar ook warmer en vintage klonk. Al de Maxon 9 en 808 series zijn haast identiek aan de ibanez 9 en 808 series, omdat ze origineel ook door Maxon gemaakt zijn. toch blijken er minale verschillen in te zitten, waarbij de Maxon's toch iets stabieler zijn.

Verder vind ik de OD9 een heel goed pedaal, echt iets waar je een goede koop aan doet.

Nitefly7
25 mei 2009, 09:18
ik heb wel eens een vergelijking gedaan tussen de Maxon OD9 (de Pro versie heeft extra een boost switch), de Maxon OD808 en de Ibanez Tubescreamer. Tussen de OD9 en de Tubescreamer hoorde ik haast geen verschil, de OD9 leek ietsjes stabieler te zijn, maar dat was echt maar minimaal. Voor mij was de OD808 echt degene die eruit sprong omdat hij veel strakker maar ook warmer en vintage klonk. Al de Maxon 9 en 808 series zijn haast identiek aan de ibanez 9 en 808 series, omdat ze origineel ook door Maxon gemaakt zijn. toch blijken er minale verschillen in te zitten, waarbij de Maxon's toch iets stabieler zijn.

Verder vind ik de OD9 een heel goed pedaal, echt iets waar je een goede koop aan doet.

wat bedoel je met 'stabiel' ? ik ken wel defecte pedalen die aan/uit springen tijdens het 'aan-staan', maar een 'stabiele overdrive' ?

bastiaanvanbeek
25 mei 2009, 09:38
wat bedoel je met 'stabiel' ? ik ken wel defecte pedalen die aan/uit springen tijdens het 'aan-staan', maar een 'stabiele overdrive' ?

met stabiel bedoel ik dat een overdrive strak klinkt, dynamiek heeft, niet modderig wordt en daardoor goed in de mix klinkt. bij bijv.een stabiele delay blijft het geluid helder en zwakt niet af na elke repeat, en klinkt daardoor ook goed in de mix. met stabiel bedoel ik dus puur het geluid.

Geoffrey
23 augustus 2009, 15:22
ik heb wel eens een vergelijking gedaan tussen de Maxon OD9 (de Pro versie heeft extra een boost switch), de Maxon OD808 en de Ibanez Tubescreamer. Tussen de OD9 en de Tubescreamer hoorde ik haast geen verschil, de OD9 leek ietsjes stabieler te zijn, maar dat was echt maar minimaal. Voor mij was de OD808 echt degene die eruit sprong omdat hij veel strakker maar ook warmer en vintage klonk. Al de Maxon 9 en 808 series zijn haast identiek aan de ibanez 9 en 808 series, omdat ze origineel ook door Maxon gemaakt zijn. toch blijken er minale verschillen in te zitten, waarbij de Maxon's toch iets stabieler zijn.

Verder vind ik de OD9 een heel goed pedaal, echt iets waar je een goede koop aan doet.

De OD-9 is true bypass en de OD-808 niet (ik kan me vergissen)..
Maakt dit verschil uit?

bastiaanvanbeek
24 augustus 2009, 13:09
De OD-9 is true bypass en de OD-808 niet (ik kan me vergissen)..
Maakt dit verschil uit?

ja volgens mij is de od-9 wel TB en od808 niet. maar het heeft allebei z'n voordelen. ik vind het fijn aan niet-TB pedalen en met name de od808 dat je geen klik hoort als je m aanzet. zeker als je delay gebruikt in combinatie met een pedaal waar je wel een klik hoord, hoor je die klik dus een aantal keer herhalen door de delay, echt iets wat je niet moet hebben. daarnaast is dat hele TB verhaal naar mijn mening voor de perfectionisten, het is een klein detail wat wel te merken is maar zo minimaal dat het eigenlijk over algemeen niet eens zo heel erg opvalt.

Geoffrey
24 augustus 2009, 20:54
Bij mij zou de TS constant aan staan eigenlijk..
Dus dan maakt het niet uit of die TB is of niet?

bastiaanvanbeek
24 augustus 2009, 21:25
Bij mij zou de TS constant aan staan eigenlijk..
Dus dan maakt het niet uit of die TB is of niet?

lijkt me niet nee, maar je kunt hier nog wat meer over lezen als je wil:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93698

xshredx
24 augustus 2009, 23:19
Ik vind de maxon od-9 pro+ een leuk pedaal, maar gebruik die niet meer om de simpele reden dat die niet te voeden valt met mijn pedal power.
Technische uitleg door Josh Fiden (eigenaar Voodoo Lab): http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?p=589640#589640

Geoffrey
25 augustus 2009, 20:56
lijkt me niet nee, maar je kunt hier nog wat meer over lezen als je wil:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93698

Bedankt!!

Ik wist dat er iets op het forum te vinden was ivm true bypass of niet, maar ik had de tijd nog niet gevonden om dit op te zoeken.