PDA

View Full Version : LC Comet new pickups



Memphis
23 mei 2009, 20:41
Yo allemaal.

Ik heb mij pas een London city comet aangeschaft.
(bij wijze van aanvulling aan mn fender am strat, en nee, de LC komt niet close, maar is gwn een zalig product voor dat geld)

De fabriekpickups die er nu op zitten kunnen wel wat aan, maar komen toch nooit echt op niveau. Ik zou met die LC vooral de bluesachtige richting uit willen gaan. Ik laat me vooral inspireren door bv John Mayer.
Qua geluid orienteer ik me bv op wat int filmpje gespeeld wordt:

http://www.youtube.com/watch?v=pTnFHS5dzB0&feature=related

Het gaat hier dus om het geluid van de texas special pickups. (buiten de amp en de vele effcten die erop staan)

Belangrijke vraag is natuurlijk. Waarom niet die pickups in de am steken in plaats van in de budget LC? Omdat ik op een vreemde manier niet aan mijn am strat wil raken (mss later), mijn opzet is de fabrieksinstellingen zo goed mogelijk te bewaren.

Mijn vraag is nu eigenlijk:
Is het de moeite waard om de redellijk dure Texas special pickups in een LC comet te steken?
Vormt de body van de LC comet een goede basis voor kwalitatief hoogstaande mods?
Of zijn die Texas Specials not what their coped up to be?

Alvast bedankt
Rob

iron maarten
23 mei 2009, 20:54
Ha die Rob

De london city Comet is een ongeloofelijk goede gitaar voor het geld, dat vind ik ook.
Maar na verloop van tijd wil je hem toch verbeteren/upgraden naar een betere sound.
Maar om er nu dure elementen in te zetten, dat zie ik ook niet zitten.
Je gaat bij wijze van spreken ook geen ferrari motor in een fiat panda zetten.
Nu heb ik gelezen dat 51 nocaster customshop fender elementen een zeer goede keuze is om ze in een Comet te plaatsen.
Ik weet niet hoe duur ze zijn, en ik weet ook niet hoe ze klinken.

Het is maar een suggestie.
Vriendelijke groet van Maarten

Memphis
23 mei 2009, 21:01
Hartelijk bedankt voor de inbreng Maarten!

Ja daar zit het em juist. Kwestie van wat er aan zo'n LC moet verandert worden eer dat ie een goede basis vormt om lekker te upgraden.

Ik kan mij ook geen beeld vormen over hoe de body en structuur van die LC die Texas Specials (of andere hoogwaardige elementen) gaan beknotten qua geluid en of dat 'beknotten' echt noemenswaardig is.
Zoals ik hier al eens eerder gelezen heb. Amazing pickups in een triplex gitaar klinken nog altijd amazing.

51 nocasters zeg je... Dat ga ik in ieder geval es opzoeken. Bedankt Maarten!

beruk
23 mei 2009, 21:13
150 usd zo'n beetje. GFS heeft ook hele mooie voor véél minder:veel voor weinig (http://store.guitarfetish.com/nemapa.html)
Dat lijkt me een veel betere match voor je gitaar. Wat doen ze in de lc gitaren?

Hendriks
23 mei 2009, 21:29
Ik heb Texas specials in een strat en in een tele gehad , in de strat deden ze de "trick"wel maar in de tele vond ik het helemaal niets , ben meer gecharmeerd van de goedkopere US Vintage van Fender en tegenwoordig gebruik ik Toneriders , deze zijn gewoon erg goed voor het geld (€52).

zjanke
23 mei 2009, 22:07
Ik heb SD Quarterpounders in mijn LC comet gepropt en ben er gewoon tevreden over. Vooral dikker/voller dan de originele (ze hebben veel meer output), maar de tele twang is wel minder geworden.
Was voor mij ook niet een keiharde voorwaarde om die te behouden, dus ik zou het gewoon doen.
Probeer ergens een setje tweedehands te scoren, als het niks is kun je ze altijd nog voor hetzelfde geld verpatsen. Gratis geprobeerd! :ok:

frekie
24 mei 2009, 11:11
Ik ben super tevreden met mijn LC Comet:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/LCtele.html
Heb er net 2 optredens mee gedaan als invaller in een rock (&roll) coverband, geen enkel probleem. Je moet alleen van het hals profiel houden.

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/LCtele7.jpg

Ik heb er nu GFS Little Punchers in zitten, iets meer output en strakker dan de originele elementen maar het blijft klinken als een Tele. Ik moest de slagplaat iets uitvijlen voor de neck pickup. 50 euro via MP, op de Guitar Fetish site staat "temporarily not available", uitverkocht dus :( Je zou andere GFS kunnen overwegen, richting Texas overwound enz. Je moet alleen geluk hebben dat het door de douane komt en je hebt meer vzk, net 18 dollar = 12 euro nogwat vzk betaald voor een GFS humbucker en een strat brugje.

Memphis
24 mei 2009, 13:09
Die LC's zijn inderdaad de moeite
(Wel leuke opvallend dat jij je serienummer op de kop hebt staan.
Bij mij staat het serienummer op de nekpocket :p)

Ergens zou ik mij niet moeten laten tegenhouden op quality pickups in die LC te steken. Het hout van de comet is goed, (weet iemand met zekerheid welk hout?), resoneert lekker, hals ligt me perfect.
Ok, hardware is niet top-notch, maar daar heb ik al een wishlist voor :p

Ik denk dat ik het wel de moeite vind om deze gitaar volledig te restylen.

GFS scene lijkt we trouwens wel wat, en die quarter pounders had ik ook al een oog op.

@Zjanke: Hoe verhouden die quarter pounders zich distorted?
En reageren ze op hardere/zachtere aanslag?

bedankt iedereen voor de replies!

G.G.
24 mei 2009, 13:14
Als je texas Specials lekker vind, moet je zeker ook ff naar deze set kijken voor de helft van het geld:

http://store.guitarfetish.com/boblalstpise1.html

Ik heb ze zelf in een strat zitten en ben echt dik tereden. Lekkere maar niet teveel. Mooi warm en stand 2 en 4 zijn waanzinnig door de Non-RWRP middenpup. Wel wat meer brom.