PDA

View Full Version : bestaat er een pedaal...



ibanez260
23 mei 2009, 19:31
bestaat er een pedaal waarmee je de toneknop van je gitaar simuleert?
bv. als je het indrukt, dat dat hetzelfde is als je de toneknop van je gitaar dichtdraait??

dunnoaname
23 mei 2009, 19:42
Waarom zou je dat willen?
Je kan toch gewoon je toonknop dichtdraaien?

Lijkt me trouwens ook vrij makkelijk zelf te maken.

arcane
23 mei 2009, 19:48
misschien een wah ombouwen.

stratokai
23 mei 2009, 19:49
De Catalinbread Varioboost schoot me te binnen. Waarschijnlijk omdat ik die zelf ooit nog eens wil hebben!

Maar met een willekeurige equalizer (bv Boss GE-7) zal het ook wel lukken

GuiTaR_AlcoholicA
23 mei 2009, 21:42
als je een true bypass effect hebt en zonder de stroom aan de sluiten het in drukken dan krijg je ook geen signaal door mss zoiets

robert-gitarist
23 mei 2009, 22:17
Waarom zou je eigelijk zoiets willen, je kunt toch gewoon de tone pot. van je gitaar gebruiken? Mits je deze dan niet hebt, dan kan ik het wel begrijpen ;)

Mitch
23 mei 2009, 22:18
als je een true bypass effect hebt en zonder de stroom aan de sluiten het in drukken dan krijg je ook geen signaal door mss zoietsMeer verstand van alcohol dan gitaar :???:

Een kant en klaar pedaal dat een tonepot in een doosje is ken ik niet. Lijkt me ook erg lastig om rendabel te verkopen, want iedere gitaar is er immers al mee uitgevoerd. Volumepedaal kan ik nog inkomen, maar een tonepot??
Anyway, je zou aan zelfbouw kunnen denken. Kun je het niet zelf dan zijn er genoeg types hier die dat kunnen en willen. Volg een willekeurig topic in Werkbank en je komt er wel een paar tegen.

JER00N
23 mei 2009, 22:29
Waarom zou je eigelijk zoiets willen, je kunt toch gewoon de tone pot. van je gitaar gebruiken? Mits je deze dan niet hebt, dan kan ik het wel begrijpen ;)

Ik kan me voorstellen dat het wel handig is in sommige situaties omdat je een soort 'preset' kan instellen die je met 1 knop kan inschakelen.

j3r03n
23 mei 2009, 22:59
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122052

Beetje vreemd... Je had al een precies hetzelfde topic en daar reageerde je niet meer:dontgeti:

bastiaanvanbeek
24 mei 2009, 12:03
ik zou gewoon een equalizer gebruiken

ibanez260
24 mei 2009, 13:57
Waarom zou je eigelijk zoiets willen, je kunt toch gewoon de tone pot. van je gitaar gebruiken? Mits je deze dan niet hebt, dan kan ik het wel begrijpen ;)

soms zou ik het handig vinden dat ik niet heel die knop moet draaien maar gewoon even een tik geef op een knopje en het hetzelfde effect geeft...

robert-gitarist
24 mei 2009, 14:59
Haha hoezo gemakszucht :seriousf:
Heel die knop om draaien:crazyhappy:...

Maar goed, als jij dat wilt, dan zou je inderdaad kunnen kijken naar een Boss GE-7 oid. Tweedehands wel te vinden voor 5 tientjes.
Ik vind het persoonlijk nogal onzin. Je geeft extra geld uit voor iets dat je infeite al hebt.

Johannes
25 mei 2009, 00:43
Tone potmetertje + behuizing + aan/uit switch... ?


...en dan krijg je zoiets.

http://i20.photobucket.com/albums/b230/zjokka/Jawari%20pedal/DSCN3876.jpg

Duff
25 mei 2009, 06:44
of zoals Chris in het andere topic zei:


je zou (zelfs zelf) 'n (passief hoogohmig) volume-pedaal kunnen aanpassen (wat hersolderen en 'n condensator toevoegen) zodat je dat effekt krijgt.