PDA

View Full Version : Gibson of epiphone



PearlDrum
23 mei 2009, 13:22
hallo iedereen:hippie:

laatst had ik een bericht geplaatst over een ibanez maar daar ben ik overheen, omdat ik toch meer LP mens ben.

ik had nu in mijn gedachte het volgende..
Ik heb nu een epiphone LP standart sunburst met tigerstripes uit 00'' daar ben ik zowel op uitgekeken.
Het is nodig om hem een beurt te geven alleen ik zat zo te berekenen en dan kwam ik eropuit dat het misschien beter is om van dat geld wat ik eraan uit zou geven misschien een nieuwe LP kan kopen.
Dan zou ik mijn epiphone verkopen en van dat geld + het geld van de beurt + nog wat overig geld.

Mijn oog is gevallen op de Epiphone LP Custom Alphine white of de Gibson Les Paul Studio Limited worn brown.

Verder wil ik die nog een keer uitbreiden met 2 EMG's en heel miscchien later nog een Tremolo erop.

Dus alles bij elkaar een gitaar waar ik lang mee door kan! haha

Wat is het beste wat ik zou kunnen doen

Alvast bedankt:lp:

pannekoek
23 mei 2009, 13:53
een epiphone les paul custom kopen is geen grote verbetering hoor!
slechts ene wat leuker uiterlijk, en trouwens: als je er emg's in gaat zetten kan je dat net zo goed doen in je les paul standard.

mijn keuze: spaar door en koop een gibson les paul studio, of stop nieuwe elementen in je standard

gooi geen emgs erin, maar seymour duncan blackouts, ik heb 2 les pauls met seymour duncan blackouts en ze blazen de oude emg 81/85 helemaal weg :seriousf:

Bolder
23 mei 2009, 14:07
yes:
Gibson LP studio
Bigsby erop
Seymour Duncans erin

no:(:
Epiphone
EMG

pannekoek
23 mei 2009, 14:10
yes:
Gibson LP studio
Bigsby erop
Seymour Duncans erin

no:(:
Epiphone
EMG

waaorm bigsby op een les paul studio waarmee de topicstarter waarschijnlijk rock en metal mee gaat spelen?

PearlDrum
23 mei 2009, 14:27
ik ben ook niet echt een actieve gitarist om het zo te zeggen, ik be neigenlijk een drummer en gitaar doe ik als extra.

ik speel laatste tijd veel metal en heb gehoord dat EMG's populaire metal humbuckers zijn. Om metal te spelen vind ikzelf dat ik met mijn sunburst tigerstripes niet echt op een metal gitaar lijkt, daarom stop ik daar juist geen nieuwe dingen in.

ik had die gitaar gekocht een jaartje geleden omdat er epiphone op stond + hij was 200 euro. maar nu ben ik dus beetje uitgekeken op de klank en de looks ervan. de klank kan eraan liggen dat het nagekeken moet worden.

Maar als ik het dus goed begrijp schelen de standart en de customs niet veel van mekaar? Dus ik zou ook gewoon een standaard kunnen kopen, en die zou dan hetzelfde klinken als de custom?

en wat is de prijs van die seymour duncan blackouts ?


ps. sorry voor mijn slechte grammatica + verhaal in mekaar zetten

Bolder
23 mei 2009, 14:31
Oke ik neem mijn gezeur terug. Tja ik vind al die dingen niet op een Les Paul passen, maar ik ben daarom ook totaal niet metal.

Dus dan doe je er lekker EMGs in :blast:

pannekoek
23 mei 2009, 14:35
ik ben ook niet echt een actieve gitarist om het zo te zeggen, ik be neigenlijk een drummer en gitaar doe ik als extra.

ik speel laatste tijd veel metal en heb gehoord dat EMG's populaire metal humbuckers zijn. Om metal te spelen vind ikzelf dat ik met mijn sunburst tigerstripes niet echt op een metal gitaar lijkt, daarom stop ik daar juist geen nieuwe dingen in.

ik had die gitaar gekocht een jaartje geleden omdat er epiphone op stond + hij was 200 euro. maar nu ben ik dus beetje uitgekeken op de klank en de looks ervan. de klank kan eraan liggen dat het nagekeken moet worden.

Maar als ik het dus goed begrijp schelen de standart en de customs niet veel van mekaar? Dus ik zou ook gewoon een standaard kunnen kopen, en die zou dan hetzelfde klinken als de custom?

en wat is de prijs van die seymour duncan blackouts ?


ps. sorry voor mijn slechte grammatica + verhaal in mekaar zetten

je zou een standard kunnen kopen ja, wat ik zelf heb gedaan, ik wilde een mooie backup gitaar. ik heb een koreaanse epihone gekocht (koreaans is vaak iets betere kwaliteit dan chinees) de les paul custom zakk wylde signature.

en daar heb ik seymourduncan blackouts ingezet. blackouts kosten ongeveer net zoveel als emg 81/85 , ongeveer 200 euro voor een setje.

de epiphone die ik nu heb ik vrijwel net zo goed als m'n gibson les paul custom.

neem dus een mooi exemplaar van epiphone, en zet daar blackouts in, dan heb je echt een gitaar waar je je leven lang mee doet!

PearlDrum
23 mei 2009, 14:37
nice :D

waar ergens kun je koreaanse epiphones kopen?

pannekoek
23 mei 2009, 15:17
nice :D

waar ergens kun je koreaanse epiphones kopen?

vaak 2de hands, en soms in de winkel

voorzover ik weet:
de zakk wylde signature en de slash signature?

ik geloof ook de oudere customs

Renin
23 mei 2009, 15:19
waaorm bigsby op een les paul studio waarmee de topicstarter waarschijnlijk rock en metal mee gaat spelen?

Waarom niet?

Renin
23 mei 2009, 15:23
je zou een standard kunnen kopen ja, wat ik zelf heb gedaan, ik wilde een mooie backup gitaar. ik heb een koreaanse epihone gekocht (koreaans is vaak iets betere kwaliteit dan chinees) de les paul custom zakk wylde signature.

en daar heb ik seymourduncan blackouts ingezet. blackouts kosten ongeveer net zoveel als emg 81/85 , ongeveer 200 euro voor een setje.

de epiphone die ik nu heb ik vrijwel net zo goed als m'n gibson les paul custom.

neem dus een mooi exemplaar van epiphone, en zet daar blackouts in, dan heb je echt een gitaar waar je je leven lang mee doet!

Dat is dus BS. Als gitarist koop je vrijwel nooit een gitaar voor de rest van je leven, want het gras is altijd groener bij de buren.

Edit: verkeerd gelezen. Gewoon die actieve zooi in je standard epi gooien. Nieuw likje verf/mooie stickers en hoppakee. Klaar ben je. Is nog leuk om te doen ook.

pannekoek
23 mei 2009, 15:24
Waarom niet?

een vraag met een wedervraag beantwoorden is niet netjes.

iig, het is zonde van de gitaar, een bigsby werkt juist overbodig bij metal en het zorgt alleen maar voor het ontstemmen van de gitaar.
en waarom raad je uberhaupt een bigsby aan? dat staat niet echt relevant met de vraag van de topicstarter, en dan komt ie alleen maar duurder uit.

pannekoek
23 mei 2009, 15:27
Dat is dus BS. Als gitarist koop je vrijwel nooit een gitaar voor de rest van je leven, want het gras is altijd groener bij de buren.

Besides: Ik zou lekker die epiphone custom van marktplaats halen voor de looks en voor weinig en er EMG/Blackouts in zetten. Die actieve rommel zuigt toch alle toon en dynamiek weg uit je plank, dus waarom in hemelsnaam je geld weggooien door ze in een Gibson te schroeven?



wow en je zegt dat ik bullshit praat? als gitarist kan je wel een gitaar voor het leven kopen. dat de meeste hier nou verwende idioten zijn (ik ben ook schuldig) betekend niet dat de gemiddelde gitarist niet 5 gibsons koopt en verkoopt in een jaar.

ik ken zat gitaristen die 1 of 2 gitaren hebben en absoluut geen behoefte/kennis om GAS te verwekken.

blackouts, halen niet alle toon en dynamiek weg uit een plank, ik durf te wedden dat jij nooit met blackouts gespeeld hebt
je geld gooi je niet weg door ze in een gibson te schroeven, zowieso speelt de gibson vaak beter en heeft meer kwaliteit wat ook je sound en belangrijker: je SPEL ten gunste komt.

Renin
23 mei 2009, 15:30
Je geeft geen argumenten voo rje mening. Vandaar de wedervraag.

Je kunt niet zeggen dat een bisby niet bij metal past. Dat is namelijk jouw eigen mening. Ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen. Je gear bepaalt niet hoe je klinkt, dat bepaal je zelf. Je kunt best blues spelen op een flying V of metal op een strat. Dat niet veel mensen dat doen betekent niet dat jij dat ook niet zou moeten doen. Da heet een eigen identiteit.

Een LP studio vind ik niet mooi. Een LP studio met bigsby wel.

Een Bigsby ontstemt je gitaar niet, dat doe je zelf.

Renin
23 mei 2009, 15:34
wow en je zegt dat ik bullshit praat? als gitarist kan je wel een gitaar voor het leven kopen. dat de meeste hier nou verwende idioten zijn (ik ben ook schuldig) betekend niet dat de gemiddelde gitarist niet 5 gibsons koopt en verkoopt in een jaar.

ik ken zat gitaristen die 1 of 2 gitaren hebben en absoluut geen behoefte/kennis om GAS te verwekken.

blackouts, halen niet alle toon en dynamiek weg uit een plank, ik durf te wedden dat jij nooit met blackouts gespeeld hebt
je geld gooi je niet weg door ze in een gibson te schroeven, zowieso speelt de gibson vaak beter en heeft meer kwaliteit wat ook je sound en belangrijker: je SPEL ten gunste komt.

Lees even de edit A.U.B. Ik had e.e.a. al aangepast.

pannekoek
23 mei 2009, 15:37
Lees even de edit A.U.B. Ik had e.e.a. al aangepast.

gelezen ;) stukken beter:hippie:
@renin, jij gaf ook geen argumenten in de eerste instantie ;)
maargoed, je gitaarontstemt vaak zelf hoor, dat doe jij niet altijd, is een combinatie van beidde, met bigsby gaat het alleen wat sneller helaas.


(ik ben groot bigsby fan, zeker op holowbodies, maar niet op een les paul voor metal)

Manuvdv
23 mei 2009, 16:06
Best grappig hoe mensen blijven volhouden dat het niet uitmaakt waar je actieve pickups inramt, dat ze zelfs in een onbewerkte houten plank nog even goed/slecht zouden klinken... Ronduit zever :). Ook al is de invloed van de gitaar misschien minder groot dan bij passieve pickups, hij is er nog steeds.

Mogelijkheden qua pickups zijn dus inderdaad EMG (81/85/...) of SD Blackouts. Laat je niets opleggen door anderen, ga zelf op zoek naar beiden en beslis dan wat jou het best lijkt te liggen. Zo zweert Pannekoek bij de Blackouts, iets waar ik volledig kan inkomen. Ik hou het echter bij de EMG's, daar het puur smaak is.
Voor een setje Blackouts zit je nieuw trouwens al snel boven de 200, een setje EMG 81/85 daarentegen heb je al voor 150 euro.

Nicks
23 mei 2009, 16:17
Best grappig hoe mensen blijven volhouden dat het niet uitmaakt waar je actieve pickups inramt, dat ze zelfs in een onbewerkte houten plank nog even goed/slecht zouden klinken... Ronduit zever :). Ook al is de invloed van de gitaar misschien minder groot dan bij passieve pickups, hij is er nog steeds.

Mogelijkheden qua pickups zijn dus inderdaad EMG (81/85/...) of SD Blackouts. Laat je niets opleggen door anderen, ga zelf op zoek naar beiden en beslis dan wat jou het best lijkt te liggen. Zo zweert Pannekoek bij de Blackouts, iets waar ik volledig kan inkomen. Ik hou het echter bij de EMG's, daar het puur smaak is.
Voor een setje Blackouts zit je nieuw trouwens al snel boven de 200, een setje EMG 81/85 daarentegen heb je al voor 150 euro.

zever, vind ik niet. Ook niet bij passieve pickups, het geluid is niet tot nauwelijks te onderscheiden en bovendien als je daarover miereneukt kan je ook stellen dat elke plank hout anders klinkt er dus geen mouw op te spelden is. Maar ieder zijn ding, ik kijk persoonlijk liever naar een set mooie pickups en een mooie versterker.