PDA

View Full Version : Tweedehands DSL100



Chiemel
23 mei 2009, 11:28
Hallo,

ik zou deze week een tweedehands DSL100 gaan aanschaffen, maar aangezien ik eigenlijk niets afweet van dit alles (mijn versterker nu is een line6 spider II 112 jammer genoeg), vroeg ik mij af of ik wat tips zou kunnen krijgen over hoe ik deze best uittest?

Nog andere vragen hierover:
Wat is de originele prijs van een DSL100 zonder cab (moeilijk te vinden langs google, ik vind alleen de prijzen voor halve stacks)?
En is €700 een mooie prijs voor een DSL100 die nog perfect in orde is? Of zou ik best wat minder geven?

Merci!
Chiemel

Renin
23 mei 2009, 12:06
Ik zou minder geven afhankelijk van leeftijd, staat etc. Vraag om bonnetjes bij eventueel onderhoud/reparaties etc. Er zijn er genoeg (ook hier) die er 1 aanbieden. Ik zou als richtlijn aanhouden 1000 euro incl. cab (4x12). 600-650 afhankelijk van de staat.

Testen doe je eigenlijk heel simpel:

Probeer alle knoppen uit en let op kraakjes en piepjes en of alles het doet. Zet de versterker hard en luister naar bijgeluiden. Wel op een geaard stopcontact natuurlijk.

Vraag na wanneer de eindbuizen voor het laatst zijn vervangen (als dat al gebeurd is). Realiseer je dat wanneer dit aanstaande is, dit forse extra kosten met zich meebrengt.

Edit: 700 zou ik doen voor een top die erg jong is (max. 2 jaar o.i.d.) en in zeer goede staat is.

ACSlater
23 mei 2009, 12:26
Buizen vervangen? Ik weet niet precies hoelang een buis goed blijft maar ik heb in de 9 jaar dat ik gitaar speel (en buizenversterkers heb gehad) nog nooit ook maar één buis vervangen. Vervangen doe je pas als het kapot of beduidend minder klinkt dan voorheen. Voor de rest sluit ik me bij Renin aan. Er staat trouwens een aardig aantal te koop dus begin aan de lage kant te bieden en je kunt een goeie koop doen. Ik heb ervaring met de DSL50 en dat is een goedklinkende versterker.

Chiemel
23 mei 2009, 12:58
Ik zou minder geven afhankelijk van leeftijd, staat etc. Vraag om bonnetjes bij eventueel onderhoud/reparaties etc. Er zijn er genoeg (ook hier) die er 1 aanbieden. Ik zou als richtlijn aanhouden 1000 euro incl. cab (4x12). 600-650 afhankelijk van de staat.

Testen doe je eigenlijk heel simpel:

Probeer alle knoppen uit en let op kraakjes en piepjes en of alles het doet. Zet de versterker hard en luister naar bijgeluiden. Wel op een geaard stopcontact natuurlijk.

Vraag na wanneer de eindbuizen voor het laatst zijn vervangen (als dat al gebeurd is). Realiseer je dat wanneer dit aanstaande is, dit forse extra kosten met zich meebrengt.

Edit: 700 zou ik doen voor een top die erg jong is (max. 2 jaar o.i.d.) en in zeer goede staat is.

Bedankt! Hij is echter al ouder dan 2 jaar vermoed ik, dus kan ik nog iets onder de vraagprijs gaan hopelijk.

Is er een manier waarop ik kan controleren hoe het met de lampen zelf zit?

Bolder
23 mei 2009, 14:28
Met het handvat van een schroevendraaiertje tegen de buizen aan tikken, als je dan iets via de speakers hoort is je buis microfonisch en is deze toe aan vervanging.

Chiemel
23 mei 2009, 15:50
Alright!

En laatste vraag: is dit een goeie zet na de spider II? Ben op zoek naar een amp die zowat alles aankan, aangezien ik het wel leuk vind van verschillende stijlen te spelen

Mitch
23 mei 2009, 15:58
Er staan er twee bij forumleden te koop, te weten Nielsje en Les Paul R8
(in willekeurige volgorde). Ik dacht ik meld 't even...

Les Paul R8
23 mei 2009, 16:11
Er staan er twee bij forumleden te koop, te weten Nielsje en Les Paul R8
(in willekeurige volgorde). Ik dacht ik meld 't even...

Klopt helemaal, Mitch. Bedankt voor de reclame :)

Ik grijp dit maar even aan om toch wat over de prijzen te zeggen. Er staan er inderdaad een paar te koop. De biedingen die ik krijg zijn echt onder de maat. Beste bod tot nu toe is 800 euro voor de DSL + cab. Dit is een amp van 1200 euro nieuw (en ik heb dat er een paar jaar geleden ook voor betaald). Zo'n amp ga ik echt niet weg doen voor 600 euro zonder cab of 800 euro met cab. Dan is het nog altijd een erg goeie back-up amp. En volgens mij denkt Nielsje er hetzelfde over.

Dus TS, als je serieus interesse hebt in een uitstekende DSL100 die 100% in orde is en waar je nog vele jaren plezier van kunt hebben, hoor ik het graag. Ben je op zoek naar een koopje, hoor ik liever niets ;)

Chiemel
23 mei 2009, 16:56
Klopt helemaal, Mitch. Bedankt voor de reclame :)

Ik grijp dit maar even aan om toch wat over de prijzen te zeggen. Er staan er inderdaad een paar te koop. De biedingen die ik krijg zijn echt onder de maat. Beste bod tot nu toe is 800 euro voor de DSL + cab. Dit is een amp van 1200 euro nieuw (en ik heb dat er een paar jaar geleden ook voor betaald). Zo'n amp ga ik echt niet weg doen voor 600 euro zonder cab of 800 euro met cab. Dan is het nog altijd een erg goeie back-up amp. En volgens mij denkt Nielsje er hetzelfde over.

Dus TS, als je serieus interesse hebt in een uitstekende DSL100 die 100% in orde is en waar je nog vele jaren plezier van kunt hebben, hoor ik het graag. Ben je op zoek naar een koopje, hoor ik liever niets ;)

€1200 voor head enkel, nieuwkoop? Interessant, dankuwel. Ik zou met veel plezier een deftig bod doen, maar mijn locatie (België) zorgt er dan toch weer voor dat ik het toch in Gent zal houden :) Toch bedankt!

Mitch
23 mei 2009, 17:01
Misschien handig als je je woonplaats vermeldt in je profiel, dan wordt die ook standaard vermeld naast al je posts.

Mr Orange
23 mei 2009, 17:09
Een nieuwe dsl kost momenteel 1000 euro
ze bieden hem als package met een mc412 (?) voor 1295 maar los is hij 1000

Les Paul R8
23 mei 2009, 17:45
Een nieuwe dsl kost momenteel 1000 euro
ze bieden hem als package met een mc412 (?) voor 1295 maar los is hij 1000

Wie is ze? Bij NL Muziek, Dijkman en Feedback zie ik wel de package, maar niet de single DSL voor 1000 euro. Overigens is die MC412 echt brandhout. Check harmony central maar eens. Niet te vergelijken met een 1960.

Overigens kan ik bij inruil 900 euro terug krijgen voor de DSL. Dus blijft 600 euro voor mij gewoon te weinig.

Renin
23 mei 2009, 19:56
Ik zou graag willen weten waar je die 900 euro inruil krijgt (mag ook via pm), en wat je daarvoor terug moet kopen natuurlijk.

Misery Signals
24 mei 2009, 00:53
Ik ook... Ik heb mijn DSL 100 ooit 625 Euro betaald, en dat vind ik voor die amp een goeie prijs. DSL's zijn echt lekkere werkpaarden maar tweedehands niet echt duur. Uit vele UK shops haal je voor onder de 1000 (950 + verzending?) nog altijd een hagelnieuwe DSL 100 dus sorry mannen, dat heeft de waarde van jullie amp flink gekelderd.

MS

Chiemel
24 mei 2009, 09:39
Precies wat een vriend van me ook zei misery signals.

Deze week ga ik gaan kijken naar die DSL100 voor 700 euro, maar kheb nog een beter aanbod gekregen: TSL100 + 1960A cab voor 1000 euro, lijkt mij een mooi pakketje voor een mooie prijs als alles in orde is.

Les Paul R8
24 mei 2009, 09:47
Hou er rekening mee dat de TSL een totaal andere amp is. Persoonlijk vind ik de TSL geen geweldige amp, terwijl de DSL wel een fijne amp is. BTW...mijn aanbieding is beter ;)

Misery Signals
24 mei 2009, 10:19
Daarin heb je dan wel weer gelijk vind ik. Basisgeluid van een DSL vind ik ook beter, frisser en snijdt ook meer door de mix.

MS

Mr Orange
24 mei 2009, 17:37
Wie is ze? Bij NL Muziek, Dijkman en Feedback zie ik wel de package, maar niet de single DSL voor 1000 euro. Overigens is die MC412 echt brandhout. Check harmony central maar eens. Niet te vergelijken met een 1960.

Overigens kan ik bij inruil 900 euro terug krijgen voor de DSL. Dus blijft 600 euro voor mij gewoon te weinig.Gewoon vragen
ik heb er een 1960 cab bij voor 575 euro dus totaal was 1575

robert-gitarist
24 mei 2009, 17:47
Even offtopic maar wat is er precies zo anders aan een TSL? :)

Ik hoor en lees van ontzettend veel mensen dat de TSL toch minder is, anders is en sommigen zeggen zelfs dat het waardeloos is.
Helaas heb ik zelf nog niet een TSL getest dus ik zou graag meer willen weten over deze amp, zeker omdat ik nu echt aan het orriënteren ben naar een Marshall.

Mr Orange
24 mei 2009, 18:43
Even offtopic maar wat is er precies zo anders aan een TSL? :)

Ik hoor en lees van ontzettend veel mensen dat de TSL toch minder is, anders is en sommigen zeggen zelfs dat het waardeloos is.
Helaas heb ik zelf nog niet een TSL getest dus ik zou graag meer willen weten over deze amp, zeker omdat ik nu echt aan het orriënteren ben naar een Marshall.ik heb vrij recentelijk een tsl en een dsl getest en voor de dsl gekozen
grofweg zit het zo : de dsl heeft iets meer toon en karakter , de tsl heeft gewoon veel meer mogelijkheden en dat is ook gewoon heel fijn. TSL is zeker geen kutversterker met een waardeloze toon ..ding is echt prima alleen ik koos dan zelf voor de dsl omdat ik de toon iets beter vond en ik die opties niet nodig heb perse.