PDA

View Full Version : MUSICMAN ?!



GSumner
24 maart 2003, 12:44
Musicman bassen, 2000 euro, allom bekend bij profs en ammateurs met veel geld.

Maar waarom? Wat is nu de kracht van Musicman? Ik ben benieuwd wat de musicmankenners onder jullie hiervan zeggen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: GSumner op 2003-03-24 12:45 ]</font>

vanafvandaag
24 maart 2003, 13:07
Het zijn gewoon lekkere bassen. Ze klinken goed (maar dat is erg subjectief) en spelen fantastisch. Maar het grootste voordeel vind ik dat die krengen 100 jaar meegaan. Ze zijn ontzettend stabiel..

AntY
24 maart 2003, 13:14
maar dat geldt ook voor een hoop andere bassen. waarom springt juist MM er dan uit?

Wouter J
24 maart 2003, 13:36
Musicman stingray (en de versie met twee elementen de Sabre) Hebben een heel specifiek geluid wat je uit geen enkele andere bas kan krijgen. De OLP en de Ibanez ATK komen er dichtbij in de buurt maar toch net niet.)

De stingay en de Sterling (kleinere body smallere hals)hebben een veelzijdigheid die je in geen enkele andere bas met maar een element tegenkomt, en de kwaliteit van het hout dat Music man voor hun halzen gebruikt is de top, en een musicman hals voelt altijd goed aan.

Misschien moet je eens naar een winkel gaan en er een uitproberen, wie weet kom je er dan wel achter wat deze bassen zo populair maakt.

Bastijn
24 maart 2003, 15:56
ik hoor altijd dat Musicmans zo heerlijk agressief klinken, en dat ze fantastisch zijn om mee te slappen, of heeft iemand mij weer grote onzin verkocht??

Phyrexian
24 maart 2003, 16:30
een vriend van me heeft een MusicMan Stingray. Prachtig instrument... het geluid dat hij gebruikt is héél helder (hij is een slapper) en raakt daardoor héél makkelijk door het geluid van een marshall-stack héén, zelfs met een mindere versterker. zelf heb'k ze nog niet bespeeld, maar het zijn in ieder geval prachtig uitziende instrumenten... wel een beetje duur vind'k?

bassopotmus
24 maart 2003, 16:52
Geweldige bassen, maar ik vind niet dat (geen enkele) fabrikant 2200€ mag en kan vragen voor een productie model dat gewoon per duizenden gemaakt wordt.Voor dit geld zou je al een hele redelijke bas kunnen laten maken, dan heb je alles zoals jij dat dan wilt.
Daarom heb ik voode OLP gekozen om later te upgraden, het haalt het echt niet, maar met 70% ben ik toch al zeer blij!

dikkie dik
25 maart 2003, 10:03
ok

ze spelen uber fijn
ze klinken ubergeil
ze zien er geil uit.

zijn genoeg redenen om zon ding te kopen he. maar dan heb je wel ff geld nodig :wink:

Shay
25 maart 2003, 10:25
Op 2003-03-24 15:56, schreef Bastijn:
ik hoor altijd dat Musicmans zo heerlijk agressief klinken, en dat ze fantastisch zijn om mee te slappen, of heeft iemand mij weer grote onzin verkocht??


Nee dat is ook mijn ervaring. Doordat de humbucker direct naast de brug ligt heb je een treble door je geluid wat erg agressief klinkt en lekker is voor funk en slap!

Easy Rider
25 maart 2003, 13:32
M'n buurman heeft een Stingray, heb ik wel eens geprobeerd.
Vinnet ding echter een tikje te lomp, met name de hals. Wat dat betreft klinkt die Sterling (nooit van gehoord!) me een stuk beter in de oren.

Jammer was wel dat ik die vette sound (ja dat is wel een fijn geluidje!) die je er normaal uit trekt mooi niet uit deze kreeg, maar dat kan zijn omdat de dude er Fender snaren op had zitten. Die zijn ook niet zo geweldig.

EZ

Easy Rider
25 maart 2003, 15:43
Oh, enneh, 'GSumner'?
Vond je 'Sting' wat te afgezaagd??? :grin:

EZ

GSumner
25 maart 2003, 15:45
En we hebben nummer één die weet hoe Sting heet. Ik wil het niet te makkelijk maken natuurlijk.

basbeest
26 maart 2003, 00:18
Ik heb laatst bij Paul op een musicman zitten spelen en ik vond het echt dik tegen vallen na al die grote verhalen. Hij speelde niet bijzonder lekker en het geluid was wel aardig maar zeker niet voor dat geld. Naar mijn idee een overrated basje. Maar ja dat is mijn mening don't kill me over this :grin:

Chris Wolstenholme
26 maart 2003, 10:37
maak daar maar 2 van Gordon :wink:

Laus
26 maart 2003, 11:50
ze zijn wel redelijk.

maar ik ben meer het type afgeragd en verrot dus doe mij maar een goedkope kopie die ik gerust eens een krasje mag bezorgen.

bassopotmus
26 maart 2003, 13:55
trouwens kijk eens inde topic met dat filmpje van louis johnson..vind je dat nou nog steeds geen vette sound van een stingray, dan ben je doof ofzo, of smaakloos.

Chris Wolstenholme
28 maart 2003, 13:13
laus schreef:

maar ik ben meer het type afgeragd en verrot dus doe mij maar een goedkope kopie die ik gerust eens een krasje mag bezorgen.


hehehe, zo een heb ik dus :grin:

Laus
28 maart 2003, 19:37
ben vandaag bij de Feedback ff binnen geweest. Heb ff op een goedkoop ampje de OLP's, Musicmans en een paar Squiers geprobeerd.

De Squier(200 euro) von ik (het blijft persoonlijk) mooier klinken dan de musicman en olp. De OLP klonk veel te slap. echt een leeg geluid. Kan aan de snaren liggen maar ik denk niet dat het veel beter kon.

Trouwens ook nog een frettles Fender geprobeerd. Das wel leuk hoor voor een beetje van die rackabilly of ska nummers zeg. Klinkt veel meer als een oude contrabas ofzo.