PDA

View Full Version : When Ways Part



Stratman70
22 mei 2009, 23:32
Weer een stukkie piano en gitaar. Een droevig stuk in Fm. Ben zelf erg tevreden over de eindsolo. Er kwam opeens een mooi geluid uit de gitaar. :crazyhappy:

Maar tips en opmerkingen zijn zeer welkom.

When Ways Part (http://soundclick.com/share?songid=7624590)

Heb ondertussen al een vervelende ruis ontdekt in de pianostukken. Die ga ik nog verhelpen.

Fusion
24 mei 2009, 11:35
Posi: de combi van ruige gitaren met piano. Wat de piano speelt!

Negi: ik hoor geen compositie, ik hoor wat losse stukjes achter elkaar geplakt. Maak er eens een numemer van zeg!

artnaz
24 mei 2009, 12:02
Je sound is echt GE-WEL-DIG!!! Veel beter kan het haast niet zou ik zeggen. :) Piano speelt ook erg mooi en strak, leuke noten-keuzes.

Ben het wel eens met het "losse stukjes" van hierboven, maar je kan natuurlijk ook bewust hiervoor kiezen. Oh, en de slide in het begin vind ik te hard persoonlijk.

Divine
24 mei 2009, 17:20
Hey Stratman70,

Top dat je iets post met zowel piano en gitaar. Het intro is mooi gedaan.

Echter, zoals eerder gezegd klinkt het niet echt als een geheel. Daarnaast zijn je bends niet altijd zuiver en moet je goed werken aan je vibrato. Verder 'clipt' de opname op veel punten.

Keep it up!

Stratman70
25 mei 2009, 11:47
Bedankt voor het luisteren heren, en jullie opbouwende kritiek.
Ik begrijp het commentaar over dat het niet 'één geheel, maar losse stukjes' zijn wel. Ik mis bij twee punten inderdaad een goede aansluiting. Ik moet daar nog eens iets goeds op verzinnen.
Aan de andere kant is het stuk ook niet bedoeld als nummer in de zin van couplet refrein couplet etc. In de klassieke muziek zit ook niet alles even mooi aan elkaar.
Maar zelf vind ik ook dat de aansluitingen mooier mochten.
Ik moet daar dus nog iets op verzinnen.

@artnaz: Ja, de tone is helemaal naar wens nu. Ik heb mijn sound gevonden, zeg maar...
Toch mijn eigen sound, maar toch 1 die doet denken aan de sound van de meester.
Inderdaasd begint de slidegitaar te hard. Ik ben bezig met een andere mix, waarbij ik ze idd zachter heb gezet.

@Divine: Ik ben me ervan bewust dat mijn spel niet altijd even goed 'pitcht', dat ik niet altijd even goed zuiver op de toon speel. Maar i.m.o. 'kleurt' daardoor ook mijn spel ten goede: een bend die er net tegenaanzit geeft meer gevoel weer dan een bend die precies op de pitch zit, denk ik.
Vibrato blijft een leerpunt voor mij idd. Al vind ik zelf de vibrato in de eindsolo erg mooi en subtiel.

Nogmaals bedankt voor het luisteren en jullie tips/commentaren.

schizo910
25 mei 2009, 12:19
Dat van de losse stukjes is misschien wel waar maar aan de andere kant past het op de e.o.a. manier juist wel weer... Het is voor mijn gevoel meer een verhaaltje als een liedje... En dat vind ik juist erg knap...

Wat betreft de pitch kan ik me deels vinden in je argument, maar maak jezelf er niet te makkelijk vanaf, op sommige plekken zou het toch wel wat beter kunnen.

Het enige dat me eigenlijk stoort is het clippen.

verder: SHAMPOO!!!!

Stratman70
25 mei 2009, 22:56
Dat van de losse stukjes is misschien wel waar maar aan de andere kant past het op de e.o.a. manier juist wel weer... Het is voor mijn gevoel meer een verhaaltje als een liedje... En dat vind ik juist erg knap...
Om eerlijk te zijn, zo zie ik het zelf ook. Al vind ik zelf sommige overgangen ook niet helemaal goed gelukt. Maar inderdaad wat je zegt: het moet een verhaal zijn waar je naar luistert. Top, dat je dat ook zo oppakt.


Wat betreft de pitch kan ik me deels vinden in je argument, maar maak jezelf er niet te makkelijk vanaf, op sommige plekken zou het toch wel wat beter kunnen.
Klopt ook wel inderdaad. Hier en daar is het gitaarspel wat valsig, m.n. bij wat opdrukjes.

Het enige dat me eigenlijk stoort is het clippen.

verder: SHAMPOO!!!!
Kun je misschien aangeven waar het clipt? Ik heb er bewust naar gekeken bij de opnames. Er slaat niks in het rood, dus ik snap het niet zo goed. Ik hoor het zelf helaas ook niet, maar wil wel graag weten wat er precies clipt. Is het de hele opname (door), of is het maar één of een aantal stukjes? Is het het totaalgeluid, of clipt er alleen maar een bepaald instrument?

Bedankt voor het luisteren en je toffe en bruikbare reactie.

schizo910
26 mei 2009, 14:00
Ik denk dat het aan mijn speakers heeft gelegen, ik zit nu op m'n werkplekkie en daar klinkt het beter. Thuis clipte e.e.a. (of leek te clippen) rond 2.40 en de gitaarpartijen met hetzelfde geluid daarna. Nu klinken ze op sommige plaatsen alleen maar wat harder dan de rest van de muziek.

Nogmaals: goed bezig!

Gert-Jan
26 mei 2009, 17:11
Hey Strat,

Ik ben niet zo enthousiast. Ik vind het hier en daar ronduit vals en ik mis de nuance....het is voor mijn gevoel allemaal op 1 level ingespeeld...geen dynamiek....De sound vind ik daar ook niet aan bijdragen....

Qua compositie vind ik wel ok......

Laterrrrr

DeadHerring
26 mei 2009, 18:13
klonk heel mooi vond ik. knappe sound. Welke gear is hiervoor gebruikt?

Stratman70
26 mei 2009, 19:26
@ schizo: Bedankt. Als ik jouw opnames hoor, heb ik nog veel te leren qua opnemen mixen etc.

@ Gert-Jan: Ja, opnemen is nog steeds erg amateuristisch bij mij. Ik snap allemaal niks van die programma's en kloot maar wat aan. Ik ben er zelf ook niet helemaal tevreden over. Heb nog veel te leren.
Qua spel... zie mijn commentaar ergens boven, over valsigheden. Om sommige dingen 'ronduit vals' te noemen, vind ik zelf wat cru. Al klopt het natuurlijk wel dat er wat onzuiverheden (m.n. bij de opdrukken) zijn.
Ikzelf ben erg tevreden over de eindsolo, ookal zit daar ook een onzuivere opdruk in. Ik vind het wel wat hebben... zeker nuance imo! Maar goed, ieder zijn mening.
Toch bedankt voor het luisteren en jouw reactie.

@ DeadHerring: Dank je wel. Ik heb het opgenomen met een Strat (Lace Sensor gold pups), BSM RPA, POD2.0, pc.

taylor
28 mei 2009, 11:43
hoe lang speel je gitaar??

Comfortably Daniel
29 mei 2009, 12:41
Ik moet zeggen....schitterend stukje muziek!
Het is inderdaad een verhaal, wat mij persoonlijk altijd heel erg aanspreekt. Vandaar ook mijn liefde voor Pink Floyd.

Er zijn inderdaad wel verbeteringen nodig in de opname kwaliteit en hier en daar ook in de wijze van spelen denk ik. Iets meer dynamiek inderdaad en de voorheen genoemde vibrato(maakt het wat levendiger). En misschien wel op sommige stukken wat meer ruimte laten en meer "rust" in gitaar solo's. Misschien mag het hier en daar ook iets meer buiten het "boekje" qua noten keuze.
Het piano spel is prachtig trouwens!

Verder...tjah...ga vooral door! :ok: Als je dit verder uitwerkt gaat het echt wel wat worden!

Stratman70
29 mei 2009, 20:44
hoe lang speel je gitaar??
Is dat interessant? Te lang voor dit niveau. ;)


Ik moet zeggen....schitterend stukje muziek!
Het is inderdaad een verhaal, wat mij persoonlijk altijd heel erg aanspreekt. Vandaar ook mijn liefde voor Pink Floyd.

Er zijn inderdaad wel verbeteringen nodig in de opname kwaliteit en hier en daar ook in de wijze van spelen denk ik. Iets meer dynamiek inderdaad en de voorheen genoemde vibrato(maakt het wat levendiger). En misschien wel op sommige stukken wat meer ruimte laten en meer "rust" in gitaar solo's. Misschien mag het hier en daar ook iets meer buiten het "boekje" qua noten keuze.
Het piano spel is prachtig trouwens!

Verder...tjah...ga vooral door! :ok: Als je dit verder uitwerkt gaat het echt wel wat worden!
Hey Comfortably Daniel,

Bedankt voor je mooie post met nuttige, opbouwende kritiek. Deze zal ik me ter harte nemen. Ik ga eraan werken. Het eerste enthousiasme is wat weggeëbt en nu kan ik zelf ook even wat kritischer luisteren en denk nu soms inderdaad van 'hmz, dat kan stukken beter'.
De gitaar moet sowieso over, omdat die bij de opnames al heeft geclipt, kwam ik nu ook achter. Nogmaals dank. Hier heb ik wat aan.

taylor
30 mei 2009, 11:42
nou niet interessant, maar lijkt mij dat je dat ook wel in acht moet houden als je wat wil zeggen over je gitaarspel.

Stratman70
11 juni 2009, 12:58
nou niet interessant, maar lijkt mij dat je dat ook wel in acht moet houden als je wat wil zeggen over je gitaarspel.
Mee eens hoor. Maar hoe lang iemand gitaar speelt is zo betrekkelijk. Ik speel zeker niet elke dag en er zijn periodes geweest dat ik mijn gitaar helemaal niet aanraakte.
En ik ben wel zo eerlijk om te weten dat er mensen zijn die veel en veel korter spelen dan ik, ook veel beter spelen.

Ik ben de gitaarpartijen opnieuw aan het opnemen, maar ik heb een probleem met clippen. Hoe zacht ik ook het signaal erin stuur. Ik weet nog even niet waar het aan ligt. Ik probeer in ieder geval de valsigheden uit mijn spel te krijgen. wordt vervolgd.

Comfortably Daniel
23 juni 2009, 21:35
Beetje laat...maar geen dank ;)

Ben benieuwd naar de update :strat:

Stratman70
31 juli 2009, 13:58
Geen update meer gemaakt, maar wel een 'live uitvoering'.

filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=wSrgKAUC33Q)

Divine
31 juli 2009, 18:13
Hey S70,

Nice, well done!

Hoe is dit eigenlijk opgenomen? Best goede audio van de piano ook.

meul
31 juli 2009, 18:47
hey strat,

heb alleen ff het muziekje geluisterd. je leads zijn i.d.d. af en toe vals.
dit zit hem niet in je bendings hoor. het gebeurd ook op rechte gespeelde noten. Ik vind eigenlijk vooral de pianopartijen op een paar stukken heel erg mooi!

Ik hoor dat clippen overigens niet, of, het viel mij niet op.

ateng
1 augustus 2009, 02:43
Het verhaal heeft me niet zo geboeid om eerlijk te zijn. Mis dynamiek en de timing is niet lekker, het vloeit niet zo en weinig variatie in je spel.
Sound vond ik ook niet natuurlijk klinken maar dat is kwestie van smaak.

Comfortably Daniel
3 augustus 2009, 09:11
De vid klinkt zeker al veel beter! :ok:
Nu de vibrato nog. Het kan best lastig zijn dat aan te leren, maar zeker als je probeert op bepaalde noten een mooie, volle vibrato te gebruiken, gaat het al snel een stuk levendiger klinken.

Heb je trouwens een delay of echo? Daarmee zou je het ook wat voller kunnen krijgen. Het "wall of sound" idee, zeg maar. Het soms wat dunnetjes.;)

En nogmaals...die piano partij is echt erg mooi!

Ritchiefan
3 augustus 2009, 20:43
+ Compositie : beetje te weinig
+ Sound : uitstekend
+ Volgens mij moet je meer aan aan de snaren trekken zodat je op de goede
noot zit. Nu zit je er af en toe net naast.
+ Meer buiten je boekje gaan! Muziek is niet dat wat op papier staat, of zo
goed mogelijk de meester nadoen.

Keep up the good work!

Groetjes :)
Enrico

PS: Wie de meester is dat weten jij en ik :--D

Stratman70
7 augustus 2009, 14:17
Hey S70,

Nice, well done!

Hoe is dit eigenlijk opgenomen? Best goede audio van de piano ook.
Thanks! De pianostukjes zijn miditracks, waar ik wavjes van heb gemaakt en er dan wat galm aan heb toegevoegd.

Wat je op het filmpje ziet is gewoon een digitale piano, Strat en Cube60.



hey strat,

heb alleen ff het muziekje geluisterd. je leads zijn i.d.d. af en toe vals.
dit zit hem niet in je bendings hoor. het gebeurd ook op rechte gespeelde noten. Ik vind eigenlijk vooral de pianopartijen op een paar stukken heel erg mooi!

Ik hoor dat clippen overigens niet, of, het viel mij niet op.Dank je. Klopt, van die valse noten. Op het filmpje is het trouwens wat beter.


Het verhaal heeft me niet zo geboeid om eerlijk te zijn. Mis dynamiek en de timing is niet lekker, het vloeit niet zo en weinig variatie in je spel.
Sound vond ik ook niet natuurlijk klinken maar dat is kwestie van smaak.Ik begrijp wel wat je bedoelt, met dat het niet natuurlijk klinkt. Toch bedankt voor het luisteren.


De vid klinkt zeker al veel beter! :ok:
Nu de vibrato nog. Het kan best lastig zijn dat aan te leren, maar zeker als je probeert op bepaalde noten een mooie, volle vibrato te gebruiken, gaat het al snel een stuk levendiger klinken.

Heb je trouwens een delay of echo? Daarmee zou je het ook wat voller kunnen krijgen. Het "wall of sound" idee, zeg maar. Het soms wat dunnetjes.;)

En nogmaals...die piano partij is echt erg mooi!Bedankt! Ik ben bezig met het werken aan mooie vibrato. Ik heb wel wat echo en reverb toegevoegd, maar de sound mag idd wat vetter.




+ Compositie : beetje te weinig
+ Sound : uitstekend
+ Volgens mij moet je meer aan aan de snaren trekken zodat je op de goede
noot zit. Nu zit je er af en toe net naast.
+ Meer buiten je boekje gaan! Muziek is niet dat wat op papier staat, of zo
goed mogelijk de meester nadoen.

Keep up the good work!

Groetjes :)
Enrico

PS: Wie de meester is dat weten jij en ik :--DThanks dude! C ya!

Ritchiefan
7 augustus 2009, 19:45
Hedie Stratman

Het geluid is echt super man. Ga zo door :rockon:

soup
7 augustus 2009, 19:48
Knap werk maar mijn ding is het niet.


maar wie vindt dit nu droevig klinken?