PDA

View Full Version : eindbuizen vraag, laag wattage Koch versterker



jaycee
22 mei 2009, 20:59
Hoi, Koch komt met 2 kleine versterkers en bij beiden kun je kiezen voor 2 soorten eindbuizen. Welke van de onderstaande 4 versterkertjes kun je het beste gebruiken als je (soms) ook metalsolo's wilt spelen met een EMG-81 element...?


The C-SE6 (6Watt) is available with:
o EL84, With this tube you will get tons of rock and roll crunch at
your disposal. Turning back your volume will clean the sound up
nicely. The amp will deliver deep bass, bell-like highs and a clear
midrange.
o 6V6, choose this version when you love a cleaner twangy type of
tone with a mellow and open character. Turning up the gain will
bring you nice crunch sounds up to a screaming but very
controllable distortion.

The C-SE12 (12Watt) is available with:
o 5881, these tubes will deliver (tube) tone as it was meant to be.
Ranging from warm, almost "piano-like" lows up to crystal clean
highs the sound will astound you. Turning up the volume will give
you a fat but articulate overdrive.
o EL34, Here you are talking about a firm but controlled low end
with smooth mids and a silky top end. Turning up the gain will
give you a singing sustain with a modest compression

olaftheholy
23 mei 2009, 18:09
el84 algemeen bekend voor 'early breakup' , sovtek 6bq5 zijn erg goed i.c.m. 12ax7 EH preamp buisjes... lekkere smoothe tone voor lead!

The Man Who Knew Too Much
24 mei 2009, 10:57
Hoe kom je aan deze informatie. Ik kan het namelijk nergens op de internetsite van Koch vinden.
Ik wist dat ze eraan zaten te komen maar niet dat ze al verkrijgbaar waren.

jaycee
24 mei 2009, 23:50
Ik heb met Google gezocht en kwam uit op deze link. Daar staat de informatie. www.guitars.gr/HTML/files/koch/KochSE.pdf (http://www.guitars.gr/HTML/files/koch/KochSE.pdf)

Als ik die .pdf zo lees, dan krijg ik de indruk dat de 6V6 eindbuis juist beter zou zijn dan een El84 (voor een metal-solo achtig geluid dan). Maar dat klopt dus niet?

Erikt
25 mei 2009, 01:22
Dat klinkt allemaal interessant. Het zijn dus 2 verschillende type versterkers, en allebei leverbaar met 2 verschillende eindbuizen. Spannend hoor.

Wanneer komt dit uit? Worden het kleine headjes, of een combo? MEEER informatie! :hippie:

jaycee
25 mei 2009, 12:53
Deze zomer dus dat kan niet lang meer duren. Volgens de .pdf file gaat het om zowel head als combo. Ik heb alleen nog foto's van de combo gezien, staan ook elders op dit forum al. Op de site van Koch is niks te vinden :-(

alfred
26 mei 2009, 12:06
Ben wel benieuwd wat deze gaan kosten.
Gezien de mogelijkheden die er op zitten verwacht ik niet dat het koopjes zullen zijn, mischien ergens tussen de 500 en 700 euro ?

jaycee
26 mei 2009, 18:49
geen idee, we zullen het zien....
Wat ook leuk zou zijn: als er gewoon 2 eindbuizen in ieder versterker zouden zitten ipv 1. Zodat je tussen eindbuis kan schakelen. Nu zijn het 2 aparte versterkers en vrijwel iedereen zal er maar 1 kopen....
Maar misschien is dat technisch wel erg lastig....

alfred
26 mei 2009, 21:08
Heb ergens gelezen dat je van buizen kunt wisselen, maar vraag mij af of dat wel kan van een EL84 naar een 6V6 ?, of van 5881 naar EL34 ?

Mr.Bluesbreaker
26 mei 2009, 23:29
Jongens, even heel basic: deze TS vraagt iets over metalsolo's en een (waarschijnlijk?) eenkanaals versterker.

"Turning up the volume will give you a fat but articulate overdrive."

Dan zit je toch een beetje in de verkeerde hoek te zoeken....?

Nekojiru
27 mei 2009, 00:08
Gewoon de eq radicaal tweaken. Dan kom je een heel eind als je het mij vraagt.

Ben trouwens zeeer benieuwd naar deze amps. Heb zelf een studiotone maar dies echt nog veel te luid voor in huis, zelfs met attenuator lol!

Mr.Bluesbreaker
27 mei 2009, 00:31
Je kunt tweaken met de EQ wat je wilt, maar uit een vintage single-channel-stijl amp krijg je toch geen metal zonder pedalen? Ja, het zal vast wel kunnen met een EMG81 en alles op 10 maar waarom deze keuze?

jaycee
29 mei 2009, 19:51
Dat klopt inderdaad wat Mr Bluesbreaker zegt in zijn post #10. De 12 watt versie met EL-34 buis zou dan afvallen. Maar bij de 6 watt versterker met 6V6 eindbuis zie ik

"Turning up the gain will bring you nice crunch sounds up to a screaming but very controllable distortion."

Kan ik ervan uit gaan dat deze 6-watt versie met 6V6 eindbuis de beste keus is voor als je ook weleens een metal solo wilt doen?

(Mindere alternatieven voor deze sound zouden dan zijn: 6 watt met EL84 buis; 12 watt met 5881 buis; 12 watt met EL34 buis)
Nog een buizenexpert op dit forum :-) ?

the sure thing
29 mei 2009, 21:30
Jongens, even heel basic: deze TS vraagt iets over metalsolo's en een (waarschijnlijk?) eenkanaals versterker.

"Turning up the volume will give you a fat but articulate overdrive."

Dan zit je toch een beetje in de verkeerde hoek te zoeken....? Ik denk dat de TS clean een heel eind komt........... :). Ik ga 100% met Mr. Bluesbraker mee: GEEN METAL op deze kastjes (geen van allen) tenzij je nog met extra pedaaltjes gaat werken.

jaycee
30 mei 2009, 10:52
Ik denk dat de TS clean een heel eind komt........... :). Ik ga 100% met Mr. Bluesbraker mee: GEEN METAL op deze kastjes (geen van allen) tenzij je nog met extra pedaaltjes gaat werken.

hmm, wat is de reden dat op deze versterkers geen metalsolo's kunnen?
Het lage vermogen, of spelen ook andere dingen een rol. In versterkers waar je metal solo's op kunt spelen zitten vaak dezelfde soort buizen.

Punt is dat ik buren heb en het niet acceptabel is een Peavy 6505 amp open te draaien. Het moet dus iets zijn met veel minder vermogen dat toch in de buurt komt van een metal sound. (De pick-up is een EMG81).

(Met een pedaaltje ervoor kun je met zo'n element volgens mij uit iedere versterker, groot of klein, zo'n sound krijgen en daarvoor hoef ik dan geen Koch te kopen..?)