PDA

View Full Version : Ewbanks



Guitarmania
22 mei 2009, 18:42
Zag ik daar gisteren bij de EO-achtige Pauw & Witteman John Ewbanks zitten? Ewbanks bleek een prachtige man te zijn, met dito vriendin. Sommige mensen hebben alles... Mooi, talentvol en ook nog iets zinnigs te zeggen.

Ewbanks is geloof ik de man achter de muziek van Marco Borsato. En als mijn mede-gitaristen "Borsato" horen, dan gaan ze over hun nek. Dat begrijp ik ook wel. Maar, het is nooit zo dat alles slecht is. En wat Borsato betreft wil ik wijzen op twee juweeltjes van Ewbank: "Water" en "Wat is ze mooi" van Borsato c.q. Ewbanks.

Wat is ze mooi:

Esmaj7 - Besmaj7 - Cmin7 - Gmin7.

Zullen we dit liedje als rechtgeaarde rockers niet toevallig heel mooi vinden?

pippydude
25 mei 2009, 15:50
'Het Water' is niet geschreven door Ewbank, maar door Jan Tekstra, mijn (ik geloof) achterneef....
Laatstgenoemde heeft nu ook een hele mooie Friese versie van het nummer:
'It Wetter' (die titel snap je wel denk ik)

arjanb01
25 mei 2009, 17:50
John Ewbank is een prima pop componist, maakt goeie radiovriendelijke liedjes, dus altijd herkenbaar. Ook Borsato heeft echt wel goeie nummers gemaakt samen met Ewbank (vooral de eerste nederlandstalige cd).

rainier
26 mei 2009, 12:27
Borsato heeft leuke nummers, maar jammer genoeg ook te commerciële janknummers (Dochters is echt heel erg). Ewbank zal ook wel een aantal van die nummers geschreven hebben.

Niet dat ik iets tegen 'jank nummers' heb hoor, maar Dochters vond ik wel hele slappe hap.

almarvk
26 mei 2009, 15:21
Ewbank zit niet alleen achter Borsato maar helpt bijvoorbeeld ook VanVelzen. Helaas heeft ie Gordon ook aan z'n eerste hits geholpen...

hole
26 mei 2009, 16:03
'Het Water' is niet geschreven door Ewbank, maar door Jan Tekstra, mijn (ik geloof) achterneef....
Laatstgenoemde heeft nu ook een hele mooie Friese versie van het nummer:
'It Wetter' (die titel snap je wel denk ik)

.. Het Weer????

:dontgeti:

Guitarmania
30 mei 2009, 19:14
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat Dochter een slechte song is. Zit verdomde slinks in elkaar. Daar kun je oma op de bruiloft van haar kleinzoon zomaar mee aan het huilen krijgen. Wat dat betreft is de song zeer berekend en treft het gigantisch doel.

Is dat niet wat een song een goede song maakt: Dat ie doel treft?

Pepe
30 mei 2009, 19:27
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat Dochter een slechte song is. Zit verdomde slinks in elkaar. Daar kun je oma op de bruiloft van haar kleinzoon zomaar mee aan het huilen krijgen. Wat dat betreft is de song zeer berekend en treft het gigantisch doel.

Is dat niet wat een song een goede song maakt: Dat ie doel treft?

Doel treffen is niet zo moeilijk als je goed mikt, het wordt pas interessant wanneer je doel treft ondanks dat je niet mikt.

Ik bedoel, Lou Reed's Perfect Day is niet bedoeld voor begrafenissen maar daarom krijgt het wat mij betreft meer impact in die setting dan "Waarheen Waarvoor".
Dat is over het algemeen precies de reden wat mij zo tegenstaat tegen hits die geschreven zijn om hits te zijn, niks geen magie, gewoon slinkse handigheid.

pippydude
1 juni 2009, 19:19
Nou is mijn Fries niet heel goed, maar het nummer heet echt It Wetter, waaruit ik opmaak dat wetter water is..