PDA

View Full Version : Ervaring met de Skreddy Screw Driver



hugo123
22 mei 2009, 17:24
Hallo, heeft iemand ervaring met een skreddy screwdriver ik zag hem op TGP, en ik zocht het even op en de clips op de site vond ik erg lekker klinken. Weet iemand ook of hij ook ergens in nederland te koop is?

Quink
28 mei 2009, 16:58
Hier heb ik blijkbaar overheen gelezen, helemaal niet gezien deze vraag... :chicken:

Maar goed, ik heb er een, dus heb er enige ervaring mee. (Met de nadruk op "enige"). Die van mij ligt iig al een jaar of zo in de kast, dus ff uit het geheugen. Mijne is de eerdere versie, dus zonder pre-gain control.

Ik vind het, wellicht mede daardoor zeker met humbuckers een “van dik hout zaagt men overdrives” pedaal. Hoe je het pedaal als “clean boost” kunt gebruiken is mij een raadsel, ik krijg het geluid niet schoon, ook niet met de gain dicht. Je kunt het geluid wel een heel eind opschonen met de volumeknop van de gitaar, maar “clean boost, nee.

De sharpness is zo goed als onbruikbaar, imo. Helemaal naar links gaat het prima, maar als je hem verder naar rechts (met de klok mee) draait wordt het een enorm dun, schel geluid. Erg lelijk.

Zal eens kijken of ik hem nog vinden kan...... :D