PDA

View Full Version : Mijn band op TMF (video included)



jonesd
22 mei 2009, 16:40
Hey,

Een tijdje geleden heb ik hier een oproep gedaan om mijn band (steamy grease) naar de finale van road2fame op TMF te stemmen.

Dit is gelukt, waarvoor mijn dank aan iedereen die gestemd heeft.

Het concert is helemaal gefilmd en te zien op http://www.tmf.be/mediaplayer#/channel/tv/list/road2fame-showcase-2/video/27538/t/Steamy+Grease .

Laat maar weten wat je ervan vindt.

Groeten,
Jonas

Arts
22 mei 2009, 16:52
kan 't niet zien, zit zo'n grote banner voor die ik niet uit kan klikken -_-

jonesd
22 mei 2009, 16:57
Tiens, merkwaardig...

Bij mij is geen banner te zien...

Luke-wannabe
22 mei 2009, 17:13
Klinkt wel leuk. Vind de stem van de zanger niet zo heel fijn alleen.
Wel goede gitarist op de strat. Lekkere solo, dat eerste nummer.

whammy67
22 mei 2009, 17:19
Klinkt Top, maar bij mij zit ook zo'n irri reclame blok. Als je op full screen gaat wordt ie wel verborgen.
Breng het tweede nummer niet uit ......, want ik denk dat Angus en consorten je aanklagen.......

JvD.
22 mei 2009, 17:45
jullie klinken als zo'n britpop bandje waar en nu 100000000000000 van zijn.
wel een goede.

de gitaar partij van 10 words is heel goed vind ik. (over de bridge kun je "boer der ligt een kip in 't water zingen)
die solo is heel goed bedacht. maar het palm mute stuke en dat met die band op het eind maken mij jaloers dat ik dat niet bedacht heb.
het publiek is een beetje stom.

Mr.Fingers
22 mei 2009, 17:47
Ik zie ook geen banner. Klinkt wel strak & aanstekelijk (en zo moet het zijn verdorie!). Overall-sound is trouwens ook zeer goed! (en een heerlijke precision-bas-ronk)

Tho
22 mei 2009, 18:15
ook ik heb last van een mongolenbanner. Ik vind het lekker klinken, alleen die zanger klinkt als een 'wannabe' als je begrijpt wat ik bedoel. Ik snap wat hij uit wil dragen en hoe hij wilt klinken maar hij kan het niet. Hij moet gewoon met zijn eigen stemgeluid zingen.

Verder klinkt het cool!

glennshred
22 mei 2009, 18:46
Waa zen steemy greese en waa gon een fiesje bouwe.. kostelijk hahaha ;)
beter in het vlaams dan in het engels he manne.. zouwekik oek doen!

Hey leuke muziek wat jullie daar spelen, ni helemaal mijn ding maar wel
lekker om op te partieen.

ach ja heb hier oek last van het bannertje.. mor soit

groetjes
glenn
oek aantwaarpe

kassie
22 mei 2009, 18:53
Vind het wel tof klinken. Vind de stem van de zanger wel 'origineel' eigenlijk, ik leg er een beetje Jim Morisson in. In ieder geval iets wat niet vaak (meer) voorkomt.

Persoonlijk houd ik meer van een voller geluid. Ik vind die stratjes maar kaal klinken. Zulke muziek moet eraf roken!! Vooral de solo mag wat voller klinken. Volstrekt subjectief natuurlijk.

Verder is het te gek om prime time bij TMF te krijgen natuurlijk!:ok:

Broosje
22 mei 2009, 22:24
Had ook eerst ergens het idee van: oei, die zanger
maar na een paar minuutjes was ik eraan gewoon, en 'k vind het wel lekker
aparte stem. Daarnaast heeft hij ook super kewle schoenen aan ! :D

Kwa muziek gaat ie wel lekker, is wel mijn stijl. Paar verrassend leuke zaken in die net iets verder gaan dan je vele andere groepen hoort doen. Leuk gebruik van breaks ook.
Pauze tussen de nummers soms iets te lang; valt wat dood soms...

Verschiet er eigenlijk wel van om deze muziek & TMF in 1 zin te horen. Dacht dat die zich meer toespitsten op lekkere kontjes met een synth-stem

Anyways, chapeau voor de prestatie :-)

jonesd
24 mei 2009, 13:38
Hé, dank je wel voor alle comments. Leuk om te horen dat het over het algemeen toch wel positief wordt ontvangen.

Wat de lange pauzes tussen de nummers betreft, gingen wij ervan uit dat een en ander geknipt zou worden in de montage, wat dus niet gebeurd is. Nuja, liever wat langere pauzes i.p.v. valse instrumenten.

Nu hopen dat de rest van Vlaanderen mee is, dan winnen we misschien een video-clip.

Groeten,
Jonas

spanky_franky
24 mei 2009, 14:16
Ik vind de zanger prima klinken. Rest van de band ook. Goeie solo die van -11:00 min. Net als de drumfill die er op volgt.

Ik zou hier zeker naartoe gaan als ik er niet voor naar het buitenland hoefde ;)

Kunnen jullie geen optreden in Doornroosje/Nijmegen plannen?

WICKED
24 mei 2009, 23:45
lekkere solo!

Sterik
25 mei 2009, 00:32
Strak gespeeld!
de drumpartij in war on everything is geweldig!

rickert
25 mei 2009, 00:36
YEAH m'n belgische vrienden op TMF!!!! Supergaaf mannen, rock on!

jonesd
25 mei 2009, 11:41
jullie klinken als zo'n britpop bandje waar en nu 100000000000000 van zijn.
wel een goede.

de gitaar partij van 10 words is heel goed vind ik. (over de bridge kun je "boer der ligt een kip in 't water zingen)
die solo is heel goed bedacht. maar het palm mute stuke en dat met die band op het eind maken mij jaloers dat ik dat niet bedacht heb.
het publiek is een beetje stom.

Dank je wel. Maar wat bedoel je eigenlijk met dat met die band op het eind?

Groeten,

Jonas

s0ulmaster
25 mei 2009, 22:16
dat 2e liedje klinkt wel geil :D
begon het spontaan mee te spelen omdat het zo kinderlijk eenvoudig :P
maar toch klinkt het zeer lekker

nice job

DeadHerring
26 mei 2009, 18:58
Whole Lotta Rosie :p

Vond het wel goed, zelfde idee over de zanger, was beetje het minpunt. good job!

DTmaster
29 mei 2009, 10:14
erg leuke muziek :)

M Kactus
29 mei 2009, 10:29
Erg leuk. Ik vind het fijne muziek, en sluit me helemaal aan bij Spanky Franky. En ik vind je zanger net goed. Het klinkt alsof die er wat beter ingemixt mocht zitten, maar dan is het helemaal af.

Maareuh:
jullie klinken als zo'n britpop bandje waar en nu 100000000000000 van zijn.

Britpop hoor ik hier toch echt niet in, hoor.

jonesd
3 juni 2009, 18:05
Nog even laten weten dat we jammer genoeg niet gewonnen hebben.

Volgende keer beter, denken we dan maar...

Tristan
3 juni 2009, 18:40
Jammer!
Had het topic niet gezien, ik probeer nu het videotje af te spelen maar die kan 'ie niet meer vinden helaas...
Gaan we binnenkort nog Rocken? :D

jonesd
4 juni 2009, 08:53
Hey Tristan, de link is gewijzigd, het is nu http://www.tmf.be/mediaplayer#/channel/tv/list/road2fame-showcase-2/video/27538/t/Steamy+Grease . In de openingspost heb ik hem ook eventjes aangepast.

Rocken gaan we zeker. Ik moet nog van 1 bandlid bevestiging krijgen en dan laat ik je iets weten.

Dweezman
4 juni 2009, 09:38
leuk! leuk! leuk! Niet vernieuwend ofzo, maar hey: dat hoeft ook helemaal niet. Jullie lijken me nog jonge gasten, netjes om dan al zo'n prima strakke band te hebben. Ik wil jullie wel op mijn feestje.

Tristan
4 juni 2009, 12:02
Haha, klinkt lekker!
De kritiek op jullie zanger begrijp ik ergens wel, hij doet hier ook wel vrij cabaretesque, ik denk dat 't vooral daaraan ligt...
Bovendien is zijn stem wel erg droog hier, dat zingt ook niet lekker want dan heb je een stuk minder sustain, zet je er een kleine slapback echo op dan gaat het gelijk al een stuk makkelijker en het past ook goed in jullie muziek...
Hij zet een lekker stukje bluesharp weg zeg, zo!
Bassist van jullie kan ook lekker zingen en staat wat dat betreft iets meer in zijn performance, komt iets meer solide over...
Lekker gitaargeluid overall en dikke solo's van de man met de Strat...
Speel jij nooit solo's Jonas?
Tof! Dan gaan we Rocken, ik hoor het wel... :D

Riky
4 juni 2009, 13:37
leuke band. Ontbreekt beetje aan orginaliteit. Vind persoonlijk de muziek ook beetje te simpel, maar jullie spelen wel strak en kan er best naar luisteren.

2e nummer heeft inderdaad exact zelfde akoorden als whole lota rosie. Ook hoor ik solo stukjes terug uit back in black die ook exact het zelfde zijn. Misschien onbewust, maar het lijkt er echt teveel op:)

Succes verder met de band!

Edit: Wil ook nog even opmerken dat ik de man met strat lekker vind soleren.