PDA

View Full Version : Roland FC300 RRC2 connector



wizzie1982
22 mei 2009, 16:27
Hey hoi!

heeft iemand enig idee wat het RRC2 protocol van de Roland FC300 precies inhoudt? Op de roland site staat dat het een protocol gaat worden om roland apparaten onderling te kunnen voorzien van midiconnectie en voeding.
Betekent dit dan dat ik de FC300 via deze connector ook kan voorzien van fantoom voeding? Weet iemand hoe ik deze dan moet wiren? Ik heb bij conrad al eea gevonden aan pluggen die moeten passen. (is volgens mij een gewone RJ45 netwerkconnector, maar bij conrad hebben ze hem ook met die fraaie XLR behuizing.. maakt het geheel toch wat meer solide :-))

alvast bedankt!

cheerz

wizzie1982
26 mei 2009, 12:16
niemand? :p

signsofzodiac
26 mei 2009, 13:13
Ik kan je alleen met zekerheid zeggen dat die van mijn de stroom via de RRC2-connector krijgt van mn Roland VG-99. Hoe het met andere apparaten werkt en wat voor connector je dan aan de andere kant moet hebben durf ik niet te roepen.

vincentvdlocht
26 mei 2009, 13:57
Zelf ben ik nu aan het "reverse engineering" hoe een Line6 FBV werkt. Door het meten met een scope en wat soldeerwerk ben ik al een aardig eind op weg. In principe kan ik hem dadelijk gebruiken zonder Line6 spullen.

Zo'n zelfde actie is natuurlijk ook te doen met de roland controller. Dat is de enige manier om er achter te komen, aangezien Roland dit waarschijnlijk nooit prijs zal geven.

Als je interesse hebt, laat maar weten. Mogelijk kunnen we iets voor elkaar betekenen.