PDA

View Full Version : Ook een poweramp-probleem...Wie helpt??



Erik70
22 mei 2009, 15:39
Hoi,

Mijn Carvin Tube 100 (2x 50 watt, El34) heeft het tot vanmiddag probleemloos gedaan, en toen begon het gedonder...

Ik had de power aangedaan en kort daarna van standby afgehaald. Op dat moment ontstond er een rare monotone brom die langzaam harder werd en vervolgs sprong de 220-zekering...
Deze brom kwam uit de speakers en werd niet harder of zachter bij draaien aan de volumeknoppen.

Zekering vervangen, bovenkant eraf, aangezet : alles zag er (door mijn leken-ogen) normaal uit.
Van standby afgehaald: Buis V2 (2e van links) begon hevig te gloeien en werd veeeele malen heter dan de overige 3 buizen.

Boel weer uitgezet en af laten koelen. Buis V1 en V2 van positie gewisseld en weer aangezet en van standby af. Wederom werd de buis in de V2 positie gloeiend en heet.

kennelijk ligt het niet aan het buisje zelf dus, maar heeft die positie er iets mee temaken.

Wie weet wat het euvel kan zijn ??
Ik sluit overigens niet uit dat ik zo "slim" ben geweest om m'n speakers verkeerd aan te sluiten....

http://i46.photobucket.com/albums/f134/BobCruz/CarvinInside.jpg

Foto geleend van internet, wel identiek aan mijn amp.

signsofzodiac
22 mei 2009, 18:08
Een mono-tone brom uit je stereo-eindtrap is nooit grappig..... :)

Sorry, kon het niet laten ;). Kan me niet voorstellen dat het harder branden van V2 aan speaker/impedantie-mismatch heeft gelegen though. Gebruik je hem stereo of bridged-mono? Komt de brom uit alle speakers of slechts aan 1 kant?

Erik70
23 mei 2009, 09:55
Ik heb waarschijnlijk een speaker correct aangesloten en de andere in de brigde output. Geen idee of dat desastreus is.. het gebrom komt maar uit één speaker overigens.

Ben toch bang dat ie opgeblazen is.....