PDA

View Full Version : Dimavery, iemand ervaring?



Portel
22 mei 2009, 14:40
Iemand vroeg mij of deze gitaar (http://www.mainmusic.nl/nl/product/19646/13/gitaar/elektrische_gitaren/lp_modellen/dimavery/lp-520_e-guitar,__fire.html), een Dimavery lp-520, een goed rockgeluid heeft.

Op de site kon ik niets vinden over houtsoorten, pickups en dergelijke.
Ik weet wel dat het een beginnersgitaar is, en dus niet van topkwaliteit is.
De jongen die het me vroeg is 18 en speelt al een paar jaar, maar is nog niet zo goed.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke gitaar?

pannekoek
22 mei 2009, 14:44
dimavery, net als stagg, (volgens mij zelfde fabriek)

troep rotzooi, niet aan beginnen.

punt. :)

Portel
22 mei 2009, 15:05
Heb je ook motivatie?

Ik ben op zoek naar een alternatief voor hem en kwam bij de Epiphone Les Paul 100 (zelfde prijs), Epihone G-310 (ongeveer 50 euro goedkoper) en Epiphone G-400 (Ongeveer 80 euro duurder).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Deze gitaren lijken mij meer te deugen dan Dimavery.

Van de LP-100 is de body gemaakt van: "Alder/Mahogany" en de G-310 van "alder".
Wat houdt 'Alder' in? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Kietterd
22 mei 2009, 15:14
Vreselijk merk. Inderdaad net als Stagg.

hezz
22 mei 2009, 15:24
Van de LP-100 is de body gemaakt van: "Alder/Mahogany" en de G-310 van "alder".
Wat houdt 'Alder' in? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Vrij normaal hout voor Fender gitaren, of solidbody gitaren in het algemeen? Of vergis ik me met elzen... Ik heb in ieder geval Alder wel vaker langs horen komen.

Trouwens, denk er net aan: kijk anders ook even in dit topic als je meer wilt weten over houtsoorten.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=36918

Daar staat dit trouwens in:

Elzen (Alder):
Dit is een lichtgewicht hout, traditioneel gebruikt voor vintage gitaren zoals Fender. Het heeft een warm geluid, maar niet echt een uitzonderlijke tekening. Populair omdat het goedkoop is bij de "massa gitaren". Wordt niet voor de nek gebruikt.

Portel
22 mei 2009, 15:28
Vrij normaal hout voor Fender gitaren, of solidbody gitaren in het algemeen? Of vergis ik me met elzen... Ik heb in ieder geval Alder wel vaker langs horen komen.

Trouwens, denk er net aan: kijk anders ook even in dit topic als je meer wilt weten over houtsoorten.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=36918

Daar staat dit trouwens in:

Ok, bedankt :ok:

Thiez
22 mei 2009, 16:50
Alder is idd elzenhout en is prima hout met een mooie heldere sound erin.

Dimavery moet je idd niet aan beginnen das echt goedkope rotzooi. Vriend van mij heeft er 1 gehad en heeft hem na 2 weken weer verkocht met veel verlies want je komt er 2e hands niet vanaf.

Ik heb zelf een epiphone G-400. voor het kleine verschil met de 310 zou ik voor de 400 gaan. deze speelt naar mijn mening stuk fijner. Zelf heb ik alleen de epiphone elementen vervangen door seymour duncan elementen. speelt als een trein.

RobertoL
22 mei 2009, 17:08
Ik ben op zoek naar een alternatief voor hem en kwam bij de Epiphone Les Paul 100 (zelfde prijs), Epihone G-310 (ongeveer 50 euro goedkoper) en Epiphone G-400 (Ongeveer 40 euro duurder).

Dan zou ik wel voor de G-400 gaan. Is veel beter dan de 310 en over de LP100 hoor je veel slechte kritiek.

geert1976
22 mei 2009, 17:17
Heb je ook motivatie?

Ik ben op zoek naar een alternatief voor hem en kwam bij de Epiphone Les Paul 100 (zelfde prijs), Epihone G-310 (ongeveer 50 euro goedkoper) en Epiphone G-400 (Ongeveer 40 euro duurder).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Deze gitaren lijken mij meer te deugen dan Dimavery.

Van de LP-100 is de body gemaakt van: "Alder/Mahogany" en de G-310 van "alder".
Wat houdt 'Alder' in? Ik heb er nog nooit van gehoord.

G 400 SG zou mijn keuze zijn, blijf inderdaad weg bij Dimarvery, zo'n kreng geef je aan je schoonmoeder, maar niet aan jezelf.

2e hands zijn er legio goede G400 SG's te koop, kijk maar eens op MP en probeer een Koreaanse te scoren

Portel
24 mei 2009, 00:05
Heb ff bij het jongere broertje van eerder genoemde jongen op zijn gitaar gespeeld (Stagg) en vond het eigenlijk hartstikke meevallen.

Zelf speel ik op een 'zeldzame' Epiphone les Paul ES Custom uit 1996, door een Roland Cube 30x.
Maar toen ik zijn Stagg strat op mijn Cube aansloot was ik aangenaam verrast.

Ik ben ook niet de allerbeste gitarist, maar voor simpele dingetjes vond ik de Stagg niet verkeerd.
Enige minpuntje dat ik echt heb kunnen vinden, de actie was te hoog. Maar ik denk dat daar iets aan te doen.

Heb ook van het jongere broertje gehoord dat zijn oudere broer eigenlijk nooit gitaar speelt, en eigenlijk alleen akoestisch.
Om hem dan een Epiphone G400 te laten kopen, terwijl hij ook een, naar mijn bescheiden mening, goede beginnersgitaar kan kopen... Dat vind ik dan niet echt aardig van mijn kant.

De gitaar die hij nu op het oog heeft is een Rockson SG, die volgens mij (Ik kan hem niet terugvinden) 99 euro kost. Misschien is dat beter voor hem?

geert1976
24 mei 2009, 00:28
zelfde ellende als Stagg rotzooi!

is E 100,00 zijn budget of zo?

zoja even geduld hebben tot maandag/dinsdag avond...

geert1976
24 mei 2009, 00:31
dubbel dubbel

Trocar
24 mei 2009, 00:32
Om hem dan een Epiphone G400 te laten kopen, terwijl hij ook een, naar mijn bescheiden mening, goede beginnersgitaar kan kopen... Dat vind ik dan niet echt aardig van mijn kant.

De gitaar die hij nu op het oog heeft is een Rockson SG, die volgens mij (Ik kan hem niet terugvinden) 99 euro kost. Misschien is dat beter voor hem?

Persoonlijk zou ik het aardig vinden om hem te adviseren toch wat meer geld uit te geven en iets aan te schaffen waar hij nog een tijdje plezier van kan hebben.
Het lijkt er een beetje op dat het zo goedkoop mogelijk moet zijn en bij gitaren pakt dat vaak niet goed uit, ook al gaat het om een gitaar voor een beginner. Tweedehands is een mooie optie om de kosten wat te drukken (zoals al geopperd is).

Portel
24 mei 2009, 00:40
Persoonlijk zou ik het aardig vinden om hem te adviseren toch wat meer geld uit te geven en iets aan te schaffen waar hij nog een tijdje plezier van kan hebben.
Het lijkt er een beetje op dat het zo goedkoop mogelijk moet zijn en bij gitaren pakt dat vaak niet goed uit, ook al gaat het om een gitaar voor een beginner. Tweedehands is een mooie optie om de kosten wat te drukken (zoals al geopperd is).

Tweedehand heb ik gekeken, maar veel voordeel is het niet.
En hij houdt zelf stand bij het kopen van de goedkopere gitaar, dus als hij dat zelf graag wil... Tja. Ik heb het hem geadvisseerd, maar hij wil toch de goedkopere.
Van zijn broertje hoorde ik dat hij een jaar geleden ook een elektrische gitaar (strat) had gekocht, en dat hij daar nooit op heeft gespeeld. Dus tja, om hem dan nu gelijk een 240 euro kostende gitaar te kopen en het risico te lopen dat hij hem niet gaat gebruiken...

Trocar
24 mei 2009, 00:46
Ah, okay, als hij erop staat een goedkope aan te schaffen kun jij er verder ook weinig aan doen inderdaad. :makeup:

Thiez
24 mei 2009, 13:11
ik zeg altijd: beter een goede 2ehands dan een goedkope nieuwe.

En het voordeel van een 2ehands is dat je hem voor dezelfde prijs als dat je hem koopt ook weer kunt verkopen. en bij nieuwe ga je er altijd op achteruit.

maar goed. als hij geen advies wilt aannemen lekker laten gaan. hij komt er dan vanzelf achter. Vriend van me had het ook met drumstel. die wilde liever chinese import rotzooi dan een tama met wat lakbeschadiging.

Bolder
24 mei 2009, 13:23
We kunnen het 2e hands verhaaltje wel blijven zeggen, maar beginners willen goedkoop nieuw.

Of de ouders vinden het niet goed, of de persoon zelf.

Eigenlijk hartstikke dom, maar er is niks aan te doen.

Neals
24 mei 2009, 14:06
Als je echt een goedkoop alternatief wilt zou ik eens de LAG RX proberen. Heeft qua model wel wat weg van de Epi, en maakt prijstechnisch gehakt van dergelijke merken.

Zelf heb ik een tijdje geleden een RX100 als goedkopie back-up gitaar gekocht, en moet zeggen, ben gezien prijs/kwaliteit zwaar onder de indruk. Ook de G-400 van Epiphone vind ik een goede koop. Verschil is dat ik de Lag nog steeds heb, en de Epi niet meer. Enige wat ik wel minder vind zijn de elementen, maar die kan je eventueel vervangen door SD's EMG's of Dimarzio's.

Natuurlijk is een Stagg, of een Epiphone rommel, als je deze naast een Gibson Les Paul Standard legt. Je kan best aan een merk als Dimavery beginnen, je moet alleen met het volgende rekening houden.

- Restwaarde is minimaal, bij verkoop zal je verlies leiden. Alleen kopen als je hem van plan bent geheel af te spelen.
- Kwaliteitscontrole is bij dergelijke merken minimaal. Dus vooral zelf veel spelen, in de hoop dat je een redelijk goed exemplaar treft.
- Bezuinigd is er op hout, lak, mechanieken, alles echter. Mijn Lag is een gitaar van ca. een half jaar oud, maar lijkt nu al ouder dan mijn Telecaster uit 2003. Deuken, barsten, scheuren, lakslijtage, gaat allemaal iets sneller :)

Portel
24 mei 2009, 18:22
Hij gaat, hoogstwaarschijnlijk, de Epiphone G-400 kopen.

geert1976
24 mei 2009, 18:28
Hij gaat, hoogstwaarschijnlijk, de Epiphone G-400 kopen.

laat me raden nieuw?

Portel
24 mei 2009, 19:08
laat me raden nieuw?

jazeker

10tekens

geert1976
24 mei 2009, 19:22
jazeker

10tekens

dom dom dom, ga op zoek naar e3en 2e hands Koreaan

Thiez
24 mei 2009, 19:47
staan op marktplaats idd genoeg epiphone g-400. allerlei kleuren en uitvoeringen. waaronder de toni Iommi uitvoering. of de gothic.

JeanPaul du Vinnie
24 mei 2009, 19:48
Vergeet ook niet dat de meeste prijzen op Marktplaats vraagprijzen zijn. Je moet daar op afdingen, geen enkele verkoper verwacht ook effectief te krijgen wat hij vraagt. Daarom ook dat die tweedehands Epiphones misschien nog redelijk duur kunnen lijken.

RobertoL
25 mei 2009, 09:43
staan op marktplaats idd genoeg epiphone g-400. allerlei kleuren en uitvoeringen. waaronder de toni Iommi uitvoering. of de gothic.
Die gothic. Volgens mij is dat alleen maar omdat hij zwart is. Zal wel niet veel wezen. Ik heb een keer de gothic lp bekeken, en het zag er niet echt geweldig uit.

Die Iommi. Lijkt me wel wat. moet alleen de geldplant wat meer water geven.

http://i132.photobucket.com/albums/q13/lamcproductions/EpiIommi.gif

mitzdaking
25 mei 2009, 10:47
Heb je ook motivatie?

Ik ben op zoek naar een alternatief voor hem en kwam bij de Epiphone Les Paul 100 (zelfde prijs), Epihone G-310 (ongeveer 50 euro goedkoper) en Epiphone G-400 (Ongeveer 80 euro duurder).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Deze gitaren lijken mij meer te deugen dan Dimavery.

Van de LP-100 is de body gemaakt van: "Alder/Mahogany" en de G-310 van "alder".
Wat houdt 'Alder' in? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Alder is essenhout
in mijn ogen,de hele freaking reden om een les paul te kopen is omdat het gewoonweg een goed stuk mahoniehout is,als je rock en of metal speelt is mahonie the way to go
essen geeft een veel schellere toon
en basswood is weer doordingend(linde)

weet je wat ik zou doen?
lekker sparen voor een epi standard of custom
dan heb je een goede gitaar voor relatief weinig geld
al die stagg crap en dimavery moet je niet aan beginnen,kan je net zo goed je geld in de fik steken
en de cheapie epi's zijn ook slecht
zijn net als de gibson specials
word snel afgewerkt om geld te verdienen bij newbies

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Epiphone-Les-Paul-Standard-EB-Ebony/art-GIT0002826-001
voor 369 etjes heb je al een gitaar,wil je een flametop gaat dat je natuurlijk een beetje meer kosten maar in prencipe is het tzelfde
je hebt garantie en beduidend betere kwaliteit :3

Thiez
25 mei 2009, 12:40
*Alder = elzen* (feit)
http://www.af.nl/voorraad/massief/elzen/ <------ BRON

rock en metal is mahony niet de enige way to go. Kwestie van smaak. volgens mij is het meerendeel van jackson gemaakt van alder. ook de signature RAN van jeff waters avn annihilator is alder.
Het is puur een kwestie van smaak wat je wilt.

De gothic serie van epiphone vind ik idd ook niet mooi. Ik heb een keer op de Toni Iommi sig gespeelt maar deze vond ik persoonlijk wat tegenvallen. maar dat kwam ook door hoe hij afgesteld was denk ik. want volgens mij is hij zelfde basis als G400 alleen zwarte elementen en andere hals inlay. dit weet ik niet zeker verder.

Gothra
25 mei 2009, 13:04
Die gothics zijn anders prima gitaren hoor, vriend van mij heeft er een(les paul). Hij heeft wel een iets dunnere body geloof ik.

mitzdaking
25 mei 2009, 14:21
*Alder = elzen* (feit)
http://www.af.nl/voorraad/massief/elzen/ <------ BRON

rock en metal is mahony niet de enige way to go. Kwestie van smaak. volgens mij is het meerendeel van jackson gemaakt van alder. ook de signature RAN van jeff waters avn annihilator is alder.
Het is puur een kwestie van smaak wat je wilt.

De gothic serie van epiphone vind ik idd ook niet mooi. Ik heb een keer op de Toni Iommi sig gespeelt maar deze vond ik persoonlijk wat tegenvallen. maar dat kwam ook door hoe hij afgesteld was denk ik. want volgens mij is hij zelfde basis als G400 alleen zwarte elementen en andere hals inlay. dit weet ik niet zeker verder.

sorry.ma bad:p
en ik zeg ook niet dat elzen slecht is,maar voor echt metal en heavy rock heb ikzelf het liefste mahonie
maar voor cleans heb ik liever basswood :B

RobertoL
26 mei 2009, 15:57
want volgens mij is hij zelfde basis als G400 alleen zwarte elementen en andere hals inlay. dit weet ik niet zeker verder.
Klopt. Heb net even gekeken. Volgens mij besteden ze wel wat meer aandacht aan de Iommi SG, in de fabriek.

iron maarten
5 oktober 2009, 19:28
Filmpje op youtube gevonden

Vond deze les paul van Dimavery toch niet zo erg slecht klinken.
ze zullen wel het aller- allerbeste exemplaar van stal hebben gehaald.

zoek op: dimavery lp-700e

mrweird
5 oktober 2009, 21:52
Naar aanleiding van dit topic heb ik ff op de site van dimavery zitten kijken, en ze hebben zelfs een 100 watt buizen top! Maar daar is dit geloof ik 't verkeerde subforum voor ..

Quicksilver
5 oktober 2009, 23:03
Een klasgenoot speelt bas, en dat ding wat ie heeft, godver wat is dat een stuk brandhout zeg.. Kan er maar weinig mee.. :chicken:

pannekoek
5 oktober 2009, 23:45
Filmpje op youtube gevonden

Vond deze les paul van Dimavery toch niet zo erg slecht klinken.
ze zullen wel het aller- allerbeste exemplaar van stal hebben gehaald.

zoek op: dimavery lp-700e


ik vind het helemaal niks :dontgeti:

geert1976
5 oktober 2009, 23:46
Het is gewoon troep en weggegooid geld vind ik, effe iets meer uitgeven en je hebt iets veel beters:rockon:

Jilles
6 oktober 2009, 10:46
mee eens. Of kijk voor een tweedehands gitaar van betere kwaliteit. Die kun je meestal ook wel voor een aardige prijs kopen. Epiphone ofzo?
Scheelt een hoop denk ik, qua geld en speelplezier.

TIMBER
6 oktober 2009, 15:15
Ik heb er eentje en die is erg goed waarvoor ik hem gekocht heb...



























Aan de muur hangen dus..;)

bass-man-kevin
30 oktober 2009, 16:07
ik speel zelf een squier bass maar ik heb ook stagg gespeeld dat was zwaar klote de stemknoppen vlogen me om de oren tijdens het stemmen p.s. ben op zoek naar een leuke elektrische gitaar en vraag me af of harley benton iets is.

ik had deze set op het oog http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbs_set_3.htm

ottomeester
1 november 2010, 14:49
Toevallig iemand al in het bezit van deze goedkope SG (http://dimaverymusic.nl/shop/Elektrische%20Gitaar/JazzGitaar,%20SG,%20DoubleN./product/840--_DIMAVERY_DP-520__%27SG%27_,_Cherryburst/) ?

Ziet er best catchy uit, en voor het geld hoef je het niet te laten toch?

Ben benieuwd!

rockers
11 november 2013, 20:02
ik heb een akoestische western gitaar van stagg en dit is een van de beste die ik ooit heb gehad met een prachtig geluid en goedkoop zeker niet ik weet niet wat er aan stagg dus zo slecht is ????

Tabula Rasa
11 november 2013, 20:07
ik heb een akoestische western gitaar van stagg en dit is een van de beste die ik ooit heb gehad met een prachtig geluid en goedkoop zeker niet ik weet niet wat er aan stagg dus zo slecht is ????

Cool en gefeliciteerd met je winnende lot uit de loterij :cooler: Waarom deze megabump als eerste post?



Ohja.. welkom.

nickofzo
11 november 2013, 20:15
Ik denk "google->stagg kwaliteit dimavery -> gitaarnet forum."

RS-Rik
12 november 2013, 11:12
Uuuuh ik denk niet dat de gebruikte houtsoort het meest bepalend is voor de sound van een elektrische gitaar, zekerrrrr niet bij de goedkope gitaren. De kwaliteit in dit "segment" (om maar eens een marketingwoord in de mond te nemen) zit m meer in fit & finish (speelbaarheid, kwaliteit frets en fretboard) en afstelling. En daarna komt elektronica. En als laatste zo'n beetje de gebruikte houtsoort.

RS-Rik
12 november 2013, 11:23
nice, ook gewoon 2 pagjes gelezen en niet op de topicplaatstijd gelet.. en n serieuze reactie geplaatst

Dirk_Hendrik
12 november 2013, 11:44
...
nou was ik er ook al bijna ingestonken......:hide:

grayfink
12 november 2013, 12:04
Ik ben benieuwd naar het budget en referentiekader van Rockers

JVGM-music
12 november 2013, 12:42
Hmmmm...ik heb zelf ook een stagg strat.....gewoon voor erbij ,maar het valt mij eerlijk gezegd best mee....als ie een beetje ingespeeld is heeft ie een gemakkelijk halsje dat buitengewoon prettig speelt....mechanieken voor zo,n goedkoop ding helemaal niet verkeerd(Als je maar van de tremmelo afblijft) elementjes doen echt hun best op een fender te lijken,gaan niet al te snel rondzingen....nee, voor die 100 euro die hij indertijd koste is het super waarde voor het geld.

Maar ja....je staat natuurlijk voor joker op een podium met een stagg gitaar in je handen...

jannest
12 november 2013, 19:57
Hmmmm...ik heb zelf ook een stagg strat.....gewoon voor erbij ,maar het valt mij eerlijk gezegd best mee....als ie een beetje ingespeeld is heeft ie een gemakkelijk halsje dat buitengewoon prettig speelt....mechanieken voor zo,n goedkoop ding helemaal niet verkeerd(Als je maar van de tremmelo afblijft) elementjes doen echt hun best op een fender te lijken,gaan niet al te snel rondzingen....nee, voor die 100 euro die hij indertijd koste is het super waarde voor het geld.

Maar ja....je staat natuurlijk voor joker op een podium met een stagg gitaar in je handen...

nope
geeft aan dat je echt ballen hebt en als het dan ook nog eens geweldig klinkt zul je niemand meer horen zeuren over "goede' en zgn slechte gitaren

stijnkenens
12 november 2013, 20:31
Maar ja....je staat natuurlijk voor joker op een podium met een stagg gitaar in je handen...


Goh, ik denk dat het voor het merendeel van het publiek niets uitmaakt.
Mark Knopfler speelt op een rode gitaar.
Niet iedereen weet dat dat een fender is.



s.

Kakihara
12 november 2013, 20:53
Maar ja....je staat natuurlijk voor joker op een podium met een stagg gitaar in je handen...

Ach, gitaren waarmee je vijftig jaar geleden werd uitgelachen, kosten nu ook fortuinen...

Thiez
12 november 2013, 21:08
Jeff Waters speelt ook op Epiphone. Wat een amateur zeg, kan niet eens een gibson betalen.

JVGM-music
13 november 2013, 07:57
Ik zag gisteren trouwens dat op mijn akoestische gitaar ook het woord Stagg prijkt. En die klinkt echt van geen meter.....dat dan weer wel.