PDA

View Full Version : Intro duction grumpy old guitar man



Quasar
22 mei 2009, 13:40
hallo, ben net weer begonnen te spelen. Was daarmee opgehouden na mijn studie. Nu net de 43 (argh) gepasseerd heb ik de stoute schoen weer aangetrokken en binnen korte tijd drie gitaren en een versterker aangeschaft want het heeft me weer helemaal in de ban.

Gear

- INDIE semi hollow, 2 tone cherry
- Fender USA standard stratocaster
- Ibanez western V70 cuttaway acoustic
- spaanse gitaar had ik nog

en een LINE6 spider jam

Ik speel nu voornamelijk mee met blues zoals BBKing, AlbertKing, Clapton
OMG ik vergat Thin lizzy, de vreemde eend in de bijt maar ik hoorde daarnet Phil "the sun goes down" zingen, aye brings tears to me eyes it does.

Wens: via internet wat muziek maken/componeren met anderen. Ben op zoek naar een programma waarmee dat kan.
:B

Don Capo
22 mei 2009, 14:15
Welkom op het forum!

Tof dat je het weer opgepakt hebt, waarom ben je eigenlijk gestopt?

Quasar
22 mei 2009, 15:39
Welkom op het forum!

Tof dat je het weer opgepakt hebt, waarom ben je eigenlijk gestopt?

Erm, i needed the money:sssh: en van gitaar spelen kwam ook niet zoveel meer. Later heb ik een keyboard gekocht en was ik meer bezig met Midi.

discount
22 mei 2009, 19:09
Erm, i needed the money:sssh: en van gitaar spelen kwam ook niet zoveel meer. Later heb ik een keyboard gekocht en was ik meer bezig met Midi.

eenmaal muzikant altyd muzikant,
programmas om muziek te maken en in jouw geval met midi zou ik voor Steinberg cubase of soortgelijk sequencer prog gaan,

Een trackerprog zoals modtracker, fasttracker is ook mooi om mee te "werken" ?
Volgens mij nog gratis ook?

Grtx,

DeadHerring
26 mei 2009, 14:24
Wait for my daddy-o
There's Whiskey in the Jar-o


Hoi! ;)

Quasar
30 juni 2009, 10:42
Verzamelwoede? hoezo, begon paar maanden met alleen mijn spaanse gitaar en nu de volgende gear

http://i1011.photobucket.com/albums/af233/TagQuasar/DSC03348.jpg

VLNR: Indie 2tone, ibanez V72 western, Fender american standard, Jack & Danny YC-TL Natural Tele-Shape

De versterker is een Line6 spider jam, en daarop een kleine Roland micro cube.

De Jack&Danny en de cube heb ik vlak voor mijn vakantie (3 weken geleden) gekocht om mee te nemen en dat is mij zeer goed bevallen ondanks de prijs (besteld bij musicstore, en binnen 2 dagen binnen). De brug pickup gebruik ik niet, klinkt nergens naar maar hij speelt (na even wennen) lekker soepel op de toets. Eigenlijk is het nu mijn fav gitaar...:sssh: Ook de cube deed het goed (gebruikt met koptelefoon).

De Indie 2 tone, is een mooi ding waar ik echter nog steeds niet het geluid uit krijg wat ik zou willen (als bijvoorbeeld BB King's lucille). Speelt wel soepel.

De Fender heb ik laatst 2e hands gekocht, hij is uit 1995. Zat geen krasje op en de originele snaren zitten er nog op ;-) hij hing aan de muur van degene waarvan ik hem heb gekocht.

De Line 6 spider is een beetje overkill gezien mijn gebruik ervan. Wat ik ervan gebruik is de clean/twang tot maximaal blues stand en wat reverb. Verder sluit ik er een cd speler aan, druk BB King erin en eindeloos jammen maar (over de koptelefoon natuurlijk :crazyhappy:)
Voor mij is het nadeel van de line6 dat er teveel presets op zitten (lang zoeken voor het vinden van de juiste, bovendien speel ik liever clean) en dat de jam's mij snel zijn gaan vervelen, vandaar de cd speler haha).

Volgende op mijn lijst: een muziekruimte (om alle gitaren beter te kunnen stallen), lees: nieuw huis. En een Les Paul (lookalike want na mijn J&D hoef ik niet zo nodig duizenden euri's meer uit te geven aan merkgitaren).

:B

Rinze
30 juni 2009, 12:28
Welkom! Er zijn wel meer ouwe lullen hier hoor :soinnocent:

Mooie spullen :cheerup:

Thin Lizzy :rockon:

Emerald en Black Rose krijg ik nog altijd rillingen en kippevel van. Lekkere riffs om na te spelen ook.

Quasar
30 juni 2009, 13:14
[QUOTE=Rinze;2078338]Welkom! Er zijn wel meer ouwe lullen hier hoor :soinnocent:

gelukkig maar ;-)

Muzieknono
1 juli 2009, 06:53
Welkom, ikke 49, beuuuuuh.
Wordt tijd dat er wat meer jonge ouderen komen hier, zal in ieder geval het discussie niveau doen stijgen.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

JeroenSchaaf
1 juli 2009, 07:30
Mooie verzameling al :D over een 2 jaar ziet het er weer totaal anders uit! lang leve de gas.

beruk
1 juli 2009, 09:20
Welkom! geneer je niet voor je leeftijd, gewoon inhaken en meedeinen, lukt deze oudere jongere ook (44).
Wellicht moeten we FC. Gerania maar weer reanimeren!

Rinze
1 juli 2009, 16:22
Op het basforum hebben ze een apart topic voor oudere leden, een soort bejaardenbankje :ok:

DjL4rZ
2 juli 2009, 16:42
:soinnocent: Hmm Thin Lizzy :soinnocent:

Dat was nog eens muziek..... Emerald wat een lekker nummer om te spelen vooral met 2 gitaristen een met schelle en een ruwe klank.
De cover van Mastodon is ook erg strak en de solo's zijn makkelijk maar toch erg strak.

Quasar
2 juli 2009, 21:26
:soinnocent: Hmm Thin Lizzy :soinnocent:

Dat was nog eens muziek..... Emerald wat een lekker nummer om te spelen vooral met 2 gitaristen een met schelle en een ruwe klank.
De cover van Mastodon is ook erg strak en de solo's zijn makkelijk maar toch erg strak.

Makkelijk? .. shit nog veel te oefenen en leren dan lol