PDA

View Full Version : footswitch voor orange rocker 30



bloodgulge2
22 mei 2009, 12:38
Dag mensen, ik ben van plan om een footswitch te maken voor mijn versterker (zie titel). Momenteel heb ik al een footswitch van ibanez, die ze mij eens hebben aangesmeerd, maar het ding is gigantisch en de kabel hangt er vast aan, wat onhandig is in mijn pedalboard. Bovendien heeft het ding geen led, wat eens voor afgang zorgde toen ik live een soloboost wou gebruiken...
Ik heb het eens in de input van mijn spider gestoken. Het gaf een zoem die ik uit en aan kon zetten telkens als ik hem schakelde. Ik moest hem niet inhouden. Het gaat dus bij mijn weten om een gewone switch (niet-momentary, verbeter me als ik fout ben). Ik ben dan ook van plan om een twee-kleuren led te gebruiken.
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=38_39&products_id=759
Ik heb wel eens een switch gezien van een mese boogie, en die had een led erin zonder batterij, of 9v aansluiting voor adapter. Ik heb geen idee waar hij zijn voeding vandaan haalt maar als het werkt lijkt dit mij zeer handig om ook te gebruiken in mijn switch maar ik weet niet of het wel haalbaar is in mijn geval. Moet ik ook nog weerstandjes gebruiken voor mijn leds ofzo? En hoe moet ik alles bedraden? ( ik heb geprobeerd die ibanez open te schroeven om daar eens in te kijken maar hij zit echt muurvast )

Edit: Nog wat research gedaan en ik denk toch dat ik met een aparte voeding ga werken.
Ben er nog niet helemaal uit welke weerstand ik ga gebruiken.. Na wat rekenwerk dacht ik een goeie 400 ohm weerstand te gebruiken, dan hoor ik weer dat iemand met 1.5k nog een helder resultaat heeft..