PDA

View Full Version : PRS Bodega Bay



Jiboom
21 mei 2009, 23:44
Ik liep weer tegen wat mooi speelgoed aan.. een PRS Bodega Bay. Tweedehands gekocht, maar eigenlijk gloednieuw (nog geen 4 maanden geleden de fabriek verlaten). Het is eigenlijk gewoon een Custom 24, maar dan met enkele vrij unieke kenmerken:
* birdseye maple top (komt zeer zelden voor op een PRS en vind ik heel mooi)
* 5708 elementen met McCarty switching en push/pull coil splitting (zit wel op meer modellen, maar meestal op modellen zonder tremelo en met Wide Fat hals)
* (mammoet)ivoren vogeltjesinleg (had voor mij niet gehoeven, maar is wel bijzonder)
* slechts 40 van gemaakt (hoewel PRS inmiddels omkomt in de "limited editions" is deze wel heel zeldzaam.. en mooi IMHO)

Opvallend hoe anders deze gitaar klinkt vergeleken met mijn andere Customs. Klinkt lekker vet, maar toch ook redelijk open. De 5708 elementen scheuren best aardig, terwijl ze redelijk low output zijn. Voor een Custom 24 zit er een stevig laag in (hebben mijn andere Customs niet). Clean ben ik iets minder onder de indruk en ook de singlecoil standjes zijn niet zo bijzonder, vergeleken met andere PRS-en. Maar er zit echt een heerlijk zangerige leadsound in! Instant "Still got the blues", zo gezegd.

Het Regular halsprofiel van de Bodega Bay is gewoon lekker. Ik heb nu alle PRS halsprofielen op een gitaar zitten, en ben er toch wel achter dat Wide Fat eigenlijk niet voor mij is (te dik voor mijn niet zo lange vingers): ik speel er langzamer op. Wide Thin en Regular vind ik allebei wel lekker, maakt me niet veel uit. Regular is iets meer allround eigenlijk (ook lekker bij slaggitaar), Wide Thin is wel "sneller" (maar minder fijn bij akkoordenwerk).

Maar genoeg gepraat.. de foto's:

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_Bodega_Bay01.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_Bodega_Bay09.jpg

Bluze
21 mei 2009, 23:46
Prachtige gitaar!

zeiler
21 mei 2009, 23:47
die mag er zeker wezen :o!

Robdop
21 mei 2009, 23:48
wat een prachtige top. die onthoud ik.

mooie koop:)

Orgasmocaster
22 mei 2009, 04:37
Fantasties!!
erg mooie top! heb er zelf ook 2 gitaren (1 gitaar, 1 bas) met birdseye, weer eens wat anders als flame/quilt.

ccc
22 mei 2009, 08:54
Prachtig !

levi
22 mei 2009, 11:29
Als ik rijk was zou ik het wel weten!
Paar prsjes in me huis hangen en nog meer dikke gitaren die ik niet op ga noemen anders word dit een hele lange post.
anyways mooie gitaar!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gothra
22 mei 2009, 12:19
Wow mooie prs!

Alleen de chrome/gouden hardware is niets voor mij

almarvk
22 mei 2009, 12:27
Holy shit! Wat een top!

ER!K
22 mei 2009, 12:47
Ik vind de combinatie chroom/goud eigenlijk ook niet zo geslaagd. Maar goed, het is jouw gitaar, en voor de rest is het een prachtige plank! :)

Nico2
22 mei 2009, 12:47
Prachtige gitaar!
Maar mammoet ivoren inleg?? Ik zou zweren dat de mammoet ongeveer 3000 jaar geleden uitgestorven was :chicken:

Orpheo
22 mei 2009, 12:50
Prachtige gitaar!
Maar mammoet ivoren inleg?? Ik zou zweren dat de mammoet ongeveer 3000 jaar geleden uitgestorven was :chicken:

maakt toch niet uit? je graaft een slagtand op, en je hebt genoeg voor 40 gitaren.

Nico2
22 mei 2009, 12:52
Zou kunnen, maar toch vind ik het enig sinds sterk :soinnocent:

Orpheo
22 mei 2009, 12:54
Zou kunnen, maar toch vind ik het enig sinds sterk :soinnocent:

gebeurd heel regelmatig hoor.

Nico2
22 mei 2009, 12:55
Serieus? Maar is dat spul niet allemaal heel beschermt en illegaal enzo...
-edit-
Ik heb eens wat gegoogled en het schijnt dus echt gebruikt te worden voor gitaar bouw, o.a. ook topkammen, ik vind dit toch wel enig sinds schokkend hoor.

marter544
22 mei 2009, 13:01
Serieus? Maar is dat spul niet allemaal heel beschermt en illegaal enzo...
-edit-
Ik heb eens wat gegoogled en het schijnt dus echt gebruikt te worden voor gitaar bouw, o.a. ook topkammen, ik vind dit toch wel enig sinds schokkend hoor.

Mammoet ivoor wordt juist gebruikt omdat gewoon ivoor ontzettend illigaal en onetisch is.

Nico2
22 mei 2009, 13:07
Ja ik snap het, de mammoet kan toch niet meer uitsterven enzo :p

Orpheo
22 mei 2009, 13:19
Mammoet ivoor wordt juist gebruikt omdat gewoon ivoor ontzettend illigaal en onetisch is.

tja, het is ook ergens wel zonde om geen ivoor te gebruiken van olifanten die overleden zijn in bv het krugerpark, aan een natuurlijke oorzaak. is wel zonde. maar tja, tis verder wel 'onethisch' ja.

bagheera
22 mei 2009, 13:25
Wat een pracht gitaar, laat ik even onbeleefd zijn en vragen wat je daar nu eigenlijk voor neergelegd hebt, ik bedoel PRS heeft gitaren van over de 7000 EURO, was dit er zo een?

Gothra
22 mei 2009, 13:34
tja, het is ook ergens wel zonde om geen ivoor te gebruiken van olifanten die overleden zijn in bv het krugerpark, aan een natuurlijke oorzaak. is wel zonde. maar tja, tis verder wel 'onethisch' ja.

Idd, het zou best gebruikt mogen worden als ze een natuurlijke dood zijn gestorven, onethisch of niet. Beter dan een slagtand van een in Afrika afgeslachte olifant.

Jiboom
22 mei 2009, 13:50
Wat een pracht gitaar, laat ik even onbeleefd zijn en vragen wat je daar nu eigenlijk voor neergelegd hebt, ik bedoel PRS heeft gitaren van over de 7000 EURO, was dit er zo een?

Geen €7000. Dat zijn alleen Private Stock modellen en zeldzame modellen (oude Customs, Dragons, Signatures etc.).

In de US is de listprijs $5600. Een goede US winkelprijs is dan $3600-4000 (maar ik heb ze ook voor ruim $4500 gezien). In Europa kun je ze niet vinden, of slechts voor absurde prijzen. De mijne is 2e hands (maar wel in nieuwstaat en slechts 4 maanden oud) en kostte wat minder. Wel is er nog een smak aan BTW en invoerrechten bijgekomen.

Maar het is de goedkoopste gitaar die ik de laatste tijd gezien heb met 5708 elementen (dat is incl. de 2e hands markt, die ik vrij goed bijhoud op dit gebied). En niet onbelangrijk, een van de mooiste met voor mij fijne specs.


@anderen: Ik vind het mammoetivoor ook wat onzinning (en niet eens heel mooi). Maar kennelijk heeft PRS een partijtje gekocht, aangezien ze het de laatste jaren juist meer zijn gaan gebruiken (o.a. in de nieuwe Americana vogeltjesinleg). PRS is gestopt met het gebruik van Brazilian rosewood (althans voor halzen), dus ze letten echt wel op wat verboden is (of misschien wel: ze worden gecontroleerd). Maar het blijft altijd wat twijfelachtig..