PDA

View Full Version : Humbucker in een 12 snarige gitaar.



Madcow
21 mei 2009, 23:39
Gegroet allen!

Ik heb toevallig 2 humbuckers liggen. En ik wil wat akoestische geluiden opnemen. En helaas is mijn budget niet toerijkent genoeg om een microfoon te kopen.

1+1=2.

Hebben mensen hiermee ervaring? Klinkt het goed genoeg voor een demo? Het is een Ibanez pickup. een INF3. Moet ik dingen gaan shielden? Hard gaat het tochniet. Dus feedbackproblemen zijn geen probleem... Toch?

Mocht dit een succes zijn op mijn nylonsnarige beginnersakoestische(die nieteens zo gek speelt.:crazyhappy:) Dan zal ik dit ook toepassen op een maya 12 snarige.

Groetjes!

Sammy.

(ps, Waar vind ik een site waar word uitgelegt wat de kleurcodes zijn van de ibanezkabels?)

driesp
22 mei 2009, 00:15
euhm,
elektronische elementen reageren alleen op stalen snaren, vanwege het magnetisch veld. Hoe had je die humbuckers anders ingebouwd?!

Madcow
22 mei 2009, 08:49
Hmm shit ja. Niet bij nagedacht. Maar de 12 snarige heeft wel stalen snaren! En ik wou de humbucker in het gat zetten. Past net.

zoon van Piet
22 mei 2009, 11:44
T Kan ( bij de 12, niet bij klassiek)en t werkt, min of meer. probleem dat zich ongetwijfeld zal doen laten horen, is brrrom.. de snaren van de gitaar worden niet geaard.
Verwacht geen al te puur akoestisch geluid, maar meer elektrisch. het kan echtre best lekker klinken!