PDA

View Full Version : Fender Highway One verkopen: hoeveel $?



Liquid_Metal
21 mei 2009, 22:36
Ik wil hier absoluut mijn gitaar niet te koop aanbieden, daar gebruik ik marktplaats en gitaarnet wel voor, maar ik heb geen idee wat deze gitaar tegenwoordig waard is. Even wat specs:
-3 jaar oud
-nieuwprijs zo'n 900 euro
-heeft wat deukjes en stukjes lak die missen, maar ziet er al met al nog érg goed uit
-custom geshield (zodat 'ie minder hum heeft)
-blauwe nitrolak
-maple hals en (zelfde) toets

Ik zou het shielden zelf als meerwaarde zien, maar ik kan me daarentegen ook goed voorstellen dat ik hierdoor een prijsverlaging moet realiseren.
Omdat ik sinds deze week een nieuwe gitaar heb (PRS SE Custom) en daarvoor al een jaar op een Ibanez speelde, vind ik het redelijk zonde dat deze gitaar in koffer in de hoek van m'n kamer staat. Sowieso ben ik hardere stijlen gaan spelen en meer van humbuckersound en mahonie gaan houden.
Dus kenners: help mij! :D

Liquid_Metal
21 mei 2009, 22:38
Ik zal eens kijken of ik binnenkort foto's kan maken. Da's misschien wel makkelijk.
EDIT: de enige op marktplaats is deze (http://link.marktplaats.nl/249411986), voor 600 euro. En volgens de verkoper 1 jaar oud.

up-guitarman
21 mei 2009, 22:42
Voor 600€ kan je mits wat zoeken een USA standard vinden 2dehands. En die is imo toch weer net een klasse hoger.
Die 600€ voor een highway is dus wat veel lijkt me...

Liquid_Metal
21 mei 2009, 23:01
Wat lijkt je dan een mooie prijs?

jutter
21 mei 2009, 23:10
Je hebt een PM!

Hendriks
21 mei 2009, 23:16
Je hebt een PM!

Word het toch nog spam.

jutter
21 mei 2009, 23:17
Word het toch nog spam.

Mha....je hoeft niet alles aan de grote klok te hangen...

Sinner1980
21 mei 2009, 23:24
Lekker op marktplaats zetten op bieden, krijg je er zomaar 750 a 800 voor.
Moet je er geen highway one bij zetten maar gewoon US strat.
Is dat misleidend? Misschien wel ja, maar geld is geld toch?;)

Liquid_Metal
21 mei 2009, 23:24
Word het toch nog spam.

Haha bijna wel hè

jutter
21 mei 2009, 23:27
Lekker op marktplaats zetten op bieden, krijg je er zomaar 750 a 800 voor.
Moet je er geen highway one bij zetten maar gewoon US strat.
Is dat misleidend? Misschien wel ja, maar geld is geld toch?;)

Ik hoop dat dit een grap is...........????

dodeboboeror
21 mei 2009, 23:31
Ik hoop dat dit een grap is...........????

.....en indien ja, dan wel een hele slechte

BamBuFan1
21 mei 2009, 23:33
Ik hoop dat dit een grap is...........????

tja, wat verwacht je anders van een Sinner?

jutter
21 mei 2009, 23:34
.....en indien ja, dan wel een hele slechte

Niet best dat er nog zulke lieden rondlopen......

Hendriks
22 mei 2009, 08:50
Kwalijk , er staan vaker "USA Fenders" te koop en dan blijkt het om een HW1 te gaan , zou toch netjes zijn als het er bij stond , een beginner / niet kenner is zo misleid.

Sinner1980
22 mei 2009, 10:03
tja, wat verwacht je anders van een Sinner?

:cooler:Idd

Nee, dat is iets waar ikzelf ingetrapt ben. Ik dacht dat ik een standard kocht en kocht gewoon een Highway one... Ik wist/zag toen het verschil nog niet en dacht een goede deal gedaan te hebben...best jammer. Uiteindelijk gewoon weer verkocht en ja, ik kreeg er 750 voor maar wel met originele Fender koffer.

Maar nogmaals, zet hem lekker op marktplaats en laat mensen bieden, strats blijken gewild en dat zal je wel merken ook. Ik zou m niet voor minder als €600,- de deur uit laten gaan, dat is een ding wat zeker is.

Ik moet wel zeggen dat jullie erg netjes zijn allemaal en dat is een goede zaak. Niet echt lucratief...maar wel goed, eerlijke mensen moeten er ook zijn:soinnocent:

Sinner1980
22 mei 2009, 10:04
Niet best dat er nog zulke lieden rondlopen......

Boeven zijn het...

jutter
22 mei 2009, 10:20
Boeven zijn het...

Je hebt een PM.

Hendriks
22 mei 2009, 12:51
:cooler:Idd

Nee, dat is iets waar ikzelf ingetrapt ben. Ik dacht dat ik een standard kocht en kocht gewoon een Highway one... Ik wist/zag toen het verschil nog niet en dacht een goede deal gedaan te hebben...best jammer. Uiteindelijk gewoon weer verkocht en ja, ik kreeg er 750 voor maar wel met originele Fender koffer.

Maar nogmaals, zet hem lekker op marktplaats en laat mensen bieden, strats blijken gewild en dat zal je wel merken ook. Ik zou m niet voor minder als €600,- de deur uit laten gaan, dat is een ding wat zeker is.

Ik moet wel zeggen dat jullie erg netjes zijn allemaal en dat is een goede zaak. Niet echt lucratief...maar wel goed, eerlijke mensen moeten er ook zijn:soinnocent:

Lekker hoor , mijn fiets is gejat , dan jat ik die van iemand anders.

Degene die jouw HW1 gekocht heeft , zal hier op dit forum wel een topic geopend hebben dat hij belazerd is.

Ik dacht altijd dat gitaristen onderling leuk en eerlijk met elkaar omgingen, weer een illusie armer.

Di Stefano
22 mei 2009, 13:40
:cooler:Idd

Nee, dat is iets waar ikzelf ingetrapt ben. Ik dacht dat ik een standard kocht en kocht gewoon een Highway one... Ik wist/zag toen het verschil nog niet en dacht een goede deal gedaan te hebben...best jammer. Uiteindelijk gewoon weer verkocht en ja, ik kreeg er 750 voor maar wel met originele Fender koffer.

Maar nogmaals, zet hem lekker op marktplaats en laat mensen bieden, strats blijken gewild en dat zal je wel merken ook. Ik zou m niet voor minder als €600,- de deur uit laten gaan, dat is een ding wat zeker is.

Ik moet wel zeggen dat jullie erg netjes zijn allemaal en dat is een goede zaak. Niet echt lucratief...maar wel goed, eerlijke mensen moeten er ook zijn:soinnocent:

600EUR is zeker veel te veel voor een 2ehands highway. Die kosten 2ehands een 50tal eur meer. Je vindt mensen die voor 600 hun USA standard wegdoen.

Sinner1980
22 mei 2009, 14:49
Lekker hoor , mijn fiets is gejat , dan jat ik die van iemand anders.

Degene die jouw HW1 gekocht heeft , zal hier op dit forum wel een topic geopend hebben dat hij belazerd is.

Ik dacht altijd dat gitaristen onderling leuk en eerlijk met elkaar omgingen, weer een illusie armer.

Hmmm, 750 met case voor een gitaar die netjes afgesteld is is echt niet verkeerd hoor. Dat ding kost nieuw 900,- excl koffer en hij was echt in topstaat dus ik weet het niet. Verder heeft die gast een versterker gekocht voor een vriendenprijs dus de man heeft echt geen klagen hoor, sterker nog, ik kreeg laatst nog bericht dat ie er dolblij mee is dus...

Niet te snel oordelen pik

ernyfender
22 mei 2009, 15:18
Hmmm, 750 met case voor een gitaar die netjes afgesteld is is echt niet verkeerd hoor. Dat ding kost nieuw 900,- excl koffer en hij was echt in topstaat dus ik weet het niet. Verder heeft die gast een versterker gekocht voor een vriendenprijs dus de man heeft echt geen klagen hoor, sterker nog, ik kreeg laatst nog bericht dat ie er dolblij mee is dus...

Niet te snel oordelen pik

Nieuw kost een Fender highway one 635 Euro, inclusief BTW bij Thomann in Duitsland

http://www.thomann.de/gb/fender_highway_one_strat_mn_tw.htm

Ik ga persoonlijk anders om met vriendenprijzen.... Ik verwacht niet dat je veel "vrienden" maakt op die manier.....

Lekker op marktplaats zetten op bieden, krijg je er zomaar 750 a 800 voor.
Moet je er geen highway one bij zetten maar gewoon US strat.
Is dat misleidend? Misschien wel ja, maar geld is geld toch?;)

Zeker je HW1 verkocht als Standard Stratocaster voor 750 Euro ??????? Kan deze persoon gebanned worden SVP

Pepe
22 mei 2009, 15:25
Ja, een hoop onzin, Highways zijn streetprice onder de 700. Die "vriendenprijs" voor een amp, dat zal ook wel meevallen schat ik zo in...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Hendriks
22 mei 2009, 15:32
Hmmm, 750 met case voor een gitaar die netjes afgesteld is is echt niet verkeerd hoor. Dat ding kost nieuw 900,- excl koffer en hij was echt in topstaat dus ik weet het niet. Verder heeft die gast een versterker gekocht voor een vriendenprijs dus de man heeft echt geen klagen hoor, sterker nog, ik kreeg laatst nog bericht dat ie er dolblij mee is dus...

Niet te snel oordelen pik

€750 is belachelijk veel voor een HW1 , heb ik nog niet over voor een standaard. koop je een nieuwe in een G&G case voor .

Hendriks
22 mei 2009, 15:37
Ik vind het een vorm van oplichting , die gast die die gitaar gekocht heeft is er nu nog blij mee , te hopen dat hij er niet achter komt dat hij belazerd is.
Ik ben het met ernyfender eens , ban erop.

ellisvertellis
22 mei 2009, 15:42
€750 is belachelijk veel voor een HW1 , heb ik nog niet over voor een standaard. koop je een nieuwe in een G&G case voor .

Hier in Belgie niet hoor. Op internet, ja, maar als eerste gitaar ga ik niet op internet kijken lijkt mij...

Hendriks
22 mei 2009, 15:50
Hier in Belgie niet hoor. Op internet, ja, maar als eerste gitaar ga ik niet op internet kijken lijkt mij...

Ik bedoel 750 voor een HW1 met koffer.

DeiDRagonas
22 mei 2009, 15:55
Ligt het aan mij... Of heeft er iemand in dit topic een keiharde schop voor zn balletjes nodig? Wat n sneue actie... Iemand belazeren met n HW-1.

R.

bagheera
22 mei 2009, 15:57
off topic
gebeurt het vaak dat er iemand zo geband wordt ?
En wat houdt dat dan precies in ?

On topic
je kan hem ook in een winkel verkopen en zeggen tegen de winkelier dat je bij hem de gitaar van je dromen gaat kopen en dat dan ook effectief doen.
Dan geven ze echt een goede prijs hoor ( meestal toch )

ellisvertellis
22 mei 2009, 16:02
Ik bedoel 750 voor een HW1 met koffer.

760 euro ZONDER koffer, nieuw in de winkel (Keymusic en Muziek en Visie). Maar ok, da's in elk geval teveel tweedehands. Point taken...

Hendriks
22 mei 2009, 16:15
Jullie hebben weer de Ardennen en manneke Pies.

Hendriks
22 mei 2009, 16:19
Ligt het aan mij... Of heeft er iemand in dit topic een keiharde schop voor zn balletjes nodig? Wat n sneue actie... Iemand belazeren met n HW-1.

R.

Het ergste is : hij is er ook nog trots op.

rufus
22 mei 2009, 16:33
Twee jaar geleden een highway one strat gekocht voor 400 euro zonder koffer, dat is weinig denk dat 500 een correcte prijs is gezien de nieuwprijs bij den duits.

Ukeloeder
22 mei 2009, 16:34
Ik hoop dat aspirant kopers de gewraakte posts ook hebben gelezen, komt niet vaak voor dat een zware jongen zichzelf 'aangeeft'. Wellicht toch leuk om eens een sticky samen te stellen met tips hoe the real thing te onderscheiden. Don't look at me, maar kenners; schroom niet!

allochthomas
22 mei 2009, 16:47
toevallig 2 weken geleden een wat volgens de verkoper een fender startocaster uit de standard series moest zijn als ruil aangeboden gekregen. had meteen nee gezecht omdat ik het vermoeden had dat het een HW1 was en geen standard.

ellisvertellis
22 mei 2009, 17:08
ff kort: hoe zie je dat precies? staat het er ergens op ofzo??

Tex
22 mei 2009, 17:21
Wat een gezeik zeg, ik denk dat het punt al lang duidelijk is.
Als iemand zijn mening kwijt wil over Sinner, doe dat dan via PB ofzo. :roll:

geert1976
22 mei 2009, 17:31
Wat een gezeik zeg, ik denk dat het punt al lang duidelijk is.
Als iemand zijn mening kwijt wil over Sinner, doe dat dan via PB ofzo. :roll:

Kan niet vaak genoeg over gesproken worden, oplichters moeten aan de schandpaal en jij mag het wel gezeik vinden, maar ik wil jouw wel eens horen als jij bij de benen wordt genomen en dit heet een forum dus meningen mag je openbaar verntileren, zint je het niet?
Lees erover heen of reageer niet

Di Stefano
22 mei 2009, 17:32
ff kort: hoe zie je dat precies? staat het er ergens op ofzo??

Het gemakkelijkste om het te zien is door naar de tremolo te kijken. Een USA standard heeft een 2 stud tremolo in tegenstelling tot de klassieke tremolo's met 6 vijsjes.

Tex
22 mei 2009, 18:13
maar ik wil jouw wel eens horen als jij bij de benen wordt genomen en dit heet een forum dus meningen mag je openbaar verntileren, zint je het niet?
Lees erover heen of reageer niet
En dan moet ik post per post controleren of er iets zinnigs instaat? Liever niet.

Helemaal akkoord dat hetgene wat hij gedaan heeft niet hoort, maar maak daar dan een topic voor; "internetbedriegerij" of "hoe herken je een usa standard", weet ik veel. De TS zijn vraag was hoeveel hij voor zijn strat kan vragen.

geert1976
22 mei 2009, 18:20
En dan moet ik post per post controleren of er iets zinnigs instaat? Liever niet.

Helemaal akkoord dat hetgene wat hij gedaan heeft niet hoort, maar maak daar dan een topic voor; "internetbedriegerij" of "hoe herken je een usa standard", weet ik veel. De TS zijn vraag was hoeveel hij voor zijn strat kan vragen.

dat topic is er al en heet twijfel over een advertentie etc.

deze foute gedraging kwam in dit topic naar boven en hier is er dus een mening over gegeven en als je dat niet zint, klik dan weg

Squier02
22 mei 2009, 18:35
Het gemakkelijkste om het te zien is door naar de tremolo te kijken. Een USA standard heeft een 2 stud tremolo in tegenstelling tot de klassieke tremolo's met 6 vijsjes.

Zou je dit misschien kunnen verduidelijken aan de hand van foto's? Die twee verschillende tremolo's zeggen me vrij weinig.

Pepe
22 mei 2009, 18:41
Tis niet zo boeiend allemaal, gitaarfabrikanten doen zelf ook niet echt hun best om de verschillen tussen land zus of zo en modelletje dit en dat obvious te maken.
Ik herinner me de californian serie, bodies verzonden naar Mexico waar ze geassembleerd worden en dan USA op de gitaar zetten of de Duesenberg's die gewoon uit koreaanse fabrieken komen maar het halve forum hier denkt dat het solide duits is omdat de kleine lettertjes alleen ergens op de site te lezen zijn. Een gitaar beoordeel je sowieso op zijn merites en dan heb je het er voor over of niet.

Een highway heeft een goedkope niet glanzende finish, dat is een enorme giveaway.

Pepe
22 mei 2009, 18:44
Zou je dit misschien kunnen verduidelijken aan de hand van foto's? Die twee verschillende tremolo's zeggen me vrij weinig.


Fender heeft een hele mooie site met alle info. Ga eens kijken zou ik zeggen.

Di Stefano
22 mei 2009, 19:07
Zou je dit misschien kunnen verduidelijken aan de hand van foto's? Die twee verschillende tremolo's zeggen me vrij weinig.

http://www.stratocaster.name/tremolo_americanstandard.jpg => USA standard
http://www.stratocaster.name/tremolo_vintage.jpg => highway

Ik doel op de vijzen waarmee de tremolo op de body vast zit.

PGR
22 mei 2009, 20:09
Ik heb laatst een Highway one uit Engeland laten komen voor ongeveer 475 euro. Nieuw dus. Nu zijn ze vanwege de koers volgens mij nog wel voor minder te krijgen... 600 euro lijkt me lichtelijk teveel dus...:???:

Hendriks
22 mei 2009, 20:22
Ik heb laatst een Highway one uit Engeland laten komen voor ongeveer 475 euro. Nieuw dus. Nu zijn ze vanwege de koers volgens mij nog wel voor minder te krijgen... 600 euro lijkt me lichtelijk teveel dus...:???:

Kijk dat is nou een goede deal.

Freek#1
22 mei 2009, 21:10
600 is idd VEELS te veel, zelfs in Nederland heb je ze voor 650 NIEUW bij Feedback.

PGR
22 mei 2009, 21:32
Ik zie dat ze nu wel wat in prijs zijn gestegen naar 500 pond. Maar dat is 565.88 euro en met wat verzendkosten toch nog minder dan 600 euro voor een nieuwe Highway one. Ik zou 400 euro een realistische (en misschien zelfs wat hoge) 2e hands prijs vinden.

Sinner1980
22 mei 2009, 21:34
Ja, een hoop onzin, Highways zijn streetprice onder de 700. Die "vriendenprijs" voor een amp, dat zal ook wel meevallen schat ik zo in...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Oei oei oei, wat een boze reacties allemaal. Bannen ook meteen...
Hij heeft een amp, gloednieuw en dat meen ik, van mij gekocht voor 250 waar die in de winkel (lees: Nederlandse winkels, tussen de 500 en 600 kost.
Verders kreeg de man er een vette spectraflex kabel bij twv 70 dus nee de man is niet opgelicht, verreweg van, hij is gematst en ja in eerste instantie boodt hij 750 voor de gitaar en einde vd rit kocht ie de versterker er voor een prikkie bij.

Als je over oplichting wilt praten moet je eens bij de gemiddelde gitarenboer in NL binnenlopen en dan de prijzen vergelijken met bedrijven zoals Thomann om nog maar niet te praten over de VS en Engeland...point made.

En nee, ik was niet trots op de verkoop...totaal geen reden voor. Wel was ik blij want voor het gezamenlijke bedrag heb ik nu een AVRI '62 uit Engeland laten komen (net binnen trouwens, vet!) voor idd ,€1000...in NL al gauw rond de 1600 (kijk, dat is nou oplichten;))

Misschien was mn eerste post fout maar ik wilde eens kijken hoe jullie daar op reageerden (just for fun). Dus voor de tere zieltjes die daarmee heb geschaad: excusez moi...
Dus jullie kunnen allemaal weer blij gitaar gaan spelen en verder posten op dit leuke forum

Anders nog iets???;)

Sinner1980
22 mei 2009, 21:41
Ik hoop dat aspirant kopers de gewraakte posts ook hebben gelezen, komt niet vaak voor dat een zware jongen zichzelf 'aangeeft'. Wellicht toch leuk om eens een sticky samen te stellen met tips hoe the real thing te onderscheiden. Don't look at me, maar kenners; schroom niet!

Zware jongen...wow, klinkt wel vet maar dat ga ik niet redden denk ik.
Lees even mn toelichting maat...valt allemaal wel mee dus

BamBuFan1
23 mei 2009, 01:31
Dus jullie kunnen allemaal weer blij gitaar gaan spelen en verder posten op dit leuke forum

Anders nog iets???;)

Dat spelen, gaan we dat op een Highway of op een echte USA Fender doen? http://www.addemoticons.com/emoticon/animated/AddEmoticons04220.gif

Renin
23 mei 2009, 09:03
Een highway heeft een goedkope niet glanzende finish, dat is een enorme giveaway.

De finish is mat als de gitaar nieuw is. Na wat uren spelen (of strelen) op je gitaar begint de lak toch erg mooi te glimmen. Hij krijgt ook meer diepte dan (zeg maar een polijst effect).

Daar zou ik me dus niet blind op staren.

Sinner1980
23 mei 2009, 09:11
Dat spelen, gaan we dat op een Highway of op een echte USA Fender doen? http://www.addemoticons.com/emoticon/animated/AddEmoticons04220.gif

:seriousf:

Ligt eraan...ik heb nog een prachtige US strat in de aanbieding en die mag voor weinig weg hoor...nee, stoppen nou! :)

Ik weet niet waar jij op gaat spelen maar ik ga weer ff mn verse avri 62 strat ter hand nemen, wat een geweldige gitaar is dat zeg...wow:strat: